Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Rex_Rolfo schreef:Gisteren een kennis op bezoek die z'n auto wil verkopen. Kwamen er al kletsend achter dat het eigenlijk een perfecte wagen is voor een paardenmeisje (m/v).
- stationwagen dus ruimte genoeg voor zadel, poetskoffer, laarzen enz
- mag 1650 kg trekken
- technisch prima in orde met volledige onderhoudshistorie
- niet meer nieuw dus modder, troep en zelfs krasje geen probleem
- automaat, 2,2 liter benzine met ruim voldoende vermogen
- afschrijving bijna verwaarloosbaar
Nieuwsgierig waar het over gaat? Had niet gedacht dat ie voorbij zou komen maar het is een Opel.... Een lekker luxe Omega uit 2000.
Rex_Rolfo schreef:Viercilinder, ziet er imho lang niet slecht uit en eigenaar vindt 'm inderdaad héérlijk rijden
sflj schreef:Maar dan denk ik dat je het zonder een E rijbewijs niet gaat redden.
Rex_Rolfo schreef:Toegestane maximale massa 2720 kg? Dan blijven er 780 over. In de praktijk dus alleen een aanhangertje die geen eigen kenteken heeft (<750 kg). Die mag er rijbewijstechnisch trouwens altijd achter, ook als je een auto / busje hebt met een TMM van 3500 kg!
NatasjavE schreef:Rex_Rolfo schreef:Toegestane maximale massa 2720 kg? Dan blijven er 780 over. In de praktijk dus alleen een aanhangertje die geen eigen kenteken heeft (<750 kg). Die mag er rijbewijstechnisch trouwens altijd achter, ook als je een auto / busje hebt met een TMM van 3500 kg!
Ja precies....iig geen twee Gelderse paarden in een tweepaardstrailer.
ikke schreef:Ik zou me vervolgens maar eens ernstig zorgen gaan maken over de massa van de geladen trailer. Twee potente geldersen punteren rustig 800kg per stuk. Dan heb je zelfs aan 2400kg tmm maar amper genoeg.......
superpony schreef:Al eens aan een Subaru Forester gedacht? Mag in de juiste uitvoering 2000 kg trekken.(...)
Maar goed, nog steeds zoekende dus en soms zeer verbaasd over welke auto bij welk eigen gewicht, wat mag trekken en hoeveel verschillen er nog zitten in motoren, koppen en pk's. Soms denk je, die zal wel mogen trekken en dan valt het vies tegen. Wij zoeken wel nog steeds in de suv modellen of moet iig hoog zijn. Laatste tijd vaak in lage personenauto's gereden en dat wordt hem echt niet.