[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:07

De kogeldruk kon ik helaas nergens vinden (niet in de advertenties, niet op de site van het rdw).

Dus het beste zou zijn een auto die 1400/1500 kilo of meer kan trekken? Ben mezelf aan het oriënteren op een auto (pas voor het eind van het jaar) maar het is wel fijn als ik weet wat wel en wat niet kan. :j

edit: Ben even aan het googelen geweest, kogeldruk van ongeveer 50 kilo. Dat wordt hem dus zeker niet. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:46

Jade schreef:
ik ben ook nog steeds wel benieuwd hoe, ik zou het er niet zo snel op willen gokken dat trailer achterover dondert met inladen of voorover als paard erin staat.

Neus wiel uitdraaien tegen vooruit kiepen, en aan de achterkant van de trailer twee stapels bakstenen onder plaatsen of twee as steun zodat die niet achterover kan slaan. En in dit geval zet je een weegschaal onder de neuswiel.

Of neus wiel uitdraaien en zorgen dat je heel zwaar iemand hebt die op de distel kan gaan staan mocht die dreigen achterover te slaan :+ Of 8 mensen van rond 60kg in je trailer laten staan, kan je meteen zien wat er gebeurt als ze allemaal voorin de trailer gaan staan.

Mary122

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:36

Ga eens kijken naar een Saab 9-5 Griffin (2001). Genoeg trekkracht (200Pk) en die koop je voor rond de 2000 euro.

cissy

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 15:35

Jade als je nou eens logisch nadenkt hoe ver kan de trailer voor of achterover kiepen zonder aangekoppeld te staan.... ??
niet zoveel als je denkt hoor, zwaartepunt ligt laag en er zit genoeg balans in een trailer om eea zelf tegen te houden. Of je paard moet in de punt vd trailer gaan staan of op zn bips op de achterstang met voorpootjes omhoog, dat hij iets kiept is logisch maar dat doet hij ook als je over drempels rijdt.

Het enige is dat als hij voorover kiept dat je koppeling dan beschadigt maar verder zou ik me niet teveel zorgen maken (of je moet een oude 1 paards trailer met slechts twee wielen hebben.....)

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:51

cissy schreef:
Jade als je nou eens logisch nadenkt hoe ver kan de trailer voor of achterover kiepen zonder aangekoppeld te staan.... ??
niet zoveel als je denkt hoor, zwaartepunt ligt laag en er zit genoeg balans in een trailer om eea zelf tegen te houden. Of je paard moet in de punt vd trailer gaan staan of op zn bips op de achterstang met voorpootjes omhoog, dat hij iets kiept is logisch maar dat doet hij ook als je over drempels rijdt.

Het enige is dat als hij voorover kiept dat je koppeling dan beschadigt maar verder zou ik me niet teveel zorgen maken (of je moet een oude 1 paards trailer met slechts twee wielen hebben.....)

nou, als ik logisch nadenk, dan ben ik al een tijdje bezig om het beest weer rustig in de trailer te krijgen en zit ik er niet op te wachten dat het ding 30cm de ene of de andere kant op kiepert en mijn stresskippetje er helemaal niet meer in wilt zoals voorheen. ook met mijn vorige die superbraaf op en af liep zou ik dat niet graag riskeren, voor jou misschien heel logisch om maar ff uit te proberen, voor mij iets minder.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 19:02

Mary122 schreef:
Ga eens kijken naar een Saab 9-5 Griffin (2001). Genoeg trekkracht (200Pk) en die koop je voor rond de 2000 euro.

Ik hoop tegen het einde van het jaar een budget te hebben van 5/6000 euro. Ben dus wel op zoek naar jongere auto's. Ben me aan het oriënteren op een ford focus 2.0 van rond 2005. :)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:06

Jade schreef:
cissy schreef:

nou, als ik logisch nadenk, dan ben ik al een tijdje bezig om het beest weer rustig in de trailer te krijgen en zit ik er niet op te wachten dat het ding 30cm de ene of de andere kant op kiepert en mijn stresskippetje er helemaal niet meer in wilt zoals voorheen. ook met mijn vorige die superbraaf op en af liep zou ik dat niet graag riskeren, voor jou misschien heel logisch om maar ff uit te proberen, voor mij iets minder.

dat weet ik toch niet dat jij een paard hebt met een probleem, normaal gesproken kiept een trailer helemaal niet zo ver als iedereen denkt nl en dát valt onder logisch nadenken :)

En ook is het logisch nadenken als jij dat dan niet met jouw paard probeert, en het is niet maar effe uitproberen ook daarbij moet je nadenken wat je doet.

pascal8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 20:01

Terios. Dik tevreden over

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 21:24

Sinds deze week een Volvo V60 (elektrisch) voor mijn 1,5 paards trailer :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 23:26

__Nicky schreef:

Ah, ben jij een van die flinke handvol die er eentje heeft kunnen bemachtigen?

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 23:28

Mijn vader, ja :)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 23:28

ikke schreef:
__Nicky schreef:

Ah, ben jij een van die flinke handvol die er eentje heeft kunnen bemachtigen?

Vriendinnetje van mij heeft die ook. Heerlijke auto!!!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 15:33

Moderatoropmerking:
Hoe zouden jullie het vinden wanneer we van dit topic een centraal topic maken met daarin ruimte voor vragen als; welk rijbewijs heb je voor deze combinatie nodig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 16:38

Vreselijk, dan krijg je telkens hetzelfde gezeur van mensen die de regels niet begrijpen en tig keer hetzelfde vragen zonder iets te lezen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 17:16

juist wel goed idee, anders krijg je 100 keer hetzelfde topic: kan mijn auto wel voor deze trailer.... :)
of hoeveel mag deze auto trekken.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 17:25

Ehm moddie, waarom hebben we dan de FAQ nog? Daar staat uitstekend in beschreven hoe het zit, al zag ik dat ie niet aangepast is op de nieuwe wetgeving van 19-01-2013. Wil ik best doen, hoor, laat maar weten.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 14:01

Moderatoropmerking:
Wanneer jullie het niet prettig vinden dat dit topic centraal wordt gemaakt dan zal er een ander centraal topic worden geopend voor eerder genoemde vragen. Het is dus niet de bedoeling dat er losse topics over deze vragen zullen worden geopend.
@ ikke; het valt ons op dat gebruikers ondanks een duidelijke FAQ toch vragen hebben en die willen we met deze genoemde centrale topic tegemoet komen.
Natuurlijk is het geen probleem als je een nieuwe FAQ wilt schrijven, graag zelfs. Deze kun je naar 1 van de moderators op TAO sturen en dan gaan we daarnaar kijken.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 15:42

pascal8 schreef:
Terios. Dik tevreden over

Ligt eraan welke. Er zijn er ook waarmee ik nog geen boedelbak zou willen trekken (bij wijze van spreken dan).

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 15:48

Ik kom ook even meelezen en mijn vraag stellen :) over een jaar of twee willen mijn vriend en ik graag een eigen trekauto kopen.

We zijn ons nu alvast aan het oriënteren en beginnen met sparen is ook geen overbodige luxe. Wat we ongeveer zoeken is een auto die niet teveel zuipt en die 1400 kilo mag trekken. Budget is max 8000.
Iemand een idee? :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 16:01

Aranel schreef:
Ik kom ook even meelezen en mijn vraag stellen :) over een jaar of twee willen mijn vriend en ik graag een eigen trekauto kopen.

We zijn ons nu alvast aan het oriënteren en beginnen met sparen is ook geen overbodige luxe. Wat we ongeveer zoeken is een auto die niet teveel zuipt en die 1400 kilo mag trekken. Budget is max 8000.

Jawel, dat is al ongeveer 100 keer hier vermeldt: alles meer dan cheapest-of-the-list VW Passat, Ford Mondeo, Toyota Avensis of andere, soortgelijke voertuigen. Loop je toevallig tegen een 4x4-versie (met name VW Passat) aan, dan heeft dat voorkeur; mits natuurlijk in goede technische staat.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 16:38

Hoeft niet perse een ford mondeo te zijn. De ford focus 2.0 mag ook 1400 kilo trekken. :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 16:56

Kaitlyn schreef:
Hoeft niet perse een ford mondeo te zijn. De ford focus 2.0 mag ook 1400 kilo trekken. :)

Moet je eens met beide auto's een trailer trekken, kom je erachter........

Mogen en comfortabel is niet per se hetzelfde.......

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:06

ikke schreef:
Aranel schreef:

Jawel, dat is al ongeveer 100 keer hier vermeldt: alles meer dan cheapest-of-the-list VW Passat, Ford Mondeo, Toyota Avensis of andere, soortgelijke voertuigen. Loop je toevallig tegen een 4x4-versie (met name VW Passat) aan, dan heeft dat voorkeur; mits natuurlijk in goede technische staat.

Vergeten te vermelden, liever geen station wagen :') Ik heb wat terug gelezen en zag deze modellen inderdaad voorbij komen.
Maar dan kom je al gauw weer bij terrein wagen modellen uit een dan zit je weer met verbruik wat hoger is... lastig lastig!

DePaardenman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:33

ikke schreef:

Waarom raad je de 4x4 versies aan? Zijn allemaal haldexen generatie 2 of drie, wat alleen in werking treed bij voorwielslip. Geen tussenbak en dergelijke. Als je in de bagger vast zit heb je er niet veel meer aan.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:10

Aranel schreef:
ikke schreef:

Vergeten te vermelden, liever geen station wagen :') Ik heb wat terug gelezen en zag deze modellen inderdaad voorbij komen.
Maar dan kom je al gauw weer bij terrein wagen modellen uit een dan zit je weer met verbruik wat hoger is... lastig lastig!

Een Passat Synchro zie je helemaal niks aan; alleen het syncro-badge verraad de vierwielaandrijving.
Ga er ook niet per se naar op zoek, zoveel zijn er ook weer niet van, hoewel enig zoekwerk je wel de nodige opties geeft.

DePaardenman schreef:
ikke schreef:

Waarom raad je de 4x4 versies aan? Zijn allemaal haldexen generatie 2 of drie, wat alleen in werking treed bij voorwielslip. Geen tussenbak en dergelijke. Als je in de bagger vast zit heb je er niet veel meer aan.

De 4-motion is inderdaad een Haldex, de syncro niet.

Tussenbak is niet heilig en er zijn meer situaties dan zware modder waarbij de 4x4-aandrijving toegevoegde waarde heeft.