Lima84 schreef:Pffff, wij zijn ons ook aan het oriënteren op een trek-wagen.
Rijden er privé ca 20.000km mee en gaan 15-20x per jaar met de trailer weg (ca 50km retour).
Ik heb een paard van een kleine 700kg en een 1,5paards bockmann van maarliefst 900kg! (Kennis heeft weegbrug).
We waren, ivm het grote privé gebruik aan het kijken naar een 2L diesel golf, maar gingen absoluut niet uit van een trailer van 900kg, zeker niet omdat ie maar 1,5paards is. Hebben meer mensen dit? Ik heb geen zin om ook nog en andere trailer aan te schaffen, want deze bevalt perfect.
Maar wat kunnen we hier nou eens voor hangen? In diesel, wat minimaal 1:16 loopt.
Iemand een briljante ingeving?
Ehm, 900kg trailer met 700kg paard, is 1600kg. Dat is wel erg op het randje van de 1600kg die de trailer waarschijnlijk mag laden.
Als dat daadwerkelijk zo is, zou ik overwegen om te kijken of de trailer opgekeurd kan worden naar 1700 of 1800kg. Info daarover bij leverancier of importeur.
Los daarvan is het advies van RR toch wel het minimale om voor te gaan. Audi-variant kan ook, evenals enkele andere merken, zoals Toyota, die wel een versie hebben die soortgelijke getallen kunnen laten zien. Indien je tegen een passende 4x4-versie aanloopt (met name VW en Audi) heeft dat een lichte voorkeur.