Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
KiWiKo schreef:ben er nog over aan het nadenken![]()
![]()
aan de ene kant wil ik hem houden............ aan de andere kant niet
maar hemellief die wagen is echt mijn vriendje
Gimmick11 schreef:Ik weet niet of ik misschien een antwoord geef dat al gegeven is, maar het maakt niet uit hoeveel je paard pony weegt. Het gaat erom hoeveel de auto mag trekken, en wat het max.laadgewicht van je trailer is (staat op het papier).
Bv; je trailer weegt 300 kg, en het maximum gewicht is 2000kg. Je auto mag max. 1800 trekken en je paard weegt 700kg. Je zou dan denk dat je met je auto die trailer (300 +700 = 1000) wel mag trekken. NEE DUS! Het kan wel, maar het mag niet! Je mag hier niet mee rijden, want je auto mag maar 1800kg trekken en geen 2000kg!
Als je ermee van de weg gehaald wordt kijken ze naar je papieren, en niet hoeveel je pony misschien weegt.
Gimmick11 schreef:Ik weet niet of ik misschien een antwoord geef dat al gegeven is, maar het maakt niet uit hoeveel je paard pony weegt. Het gaat erom hoeveel de auto mag trekken, en wat het max.laadgewicht van je trailer is (staat op het papier).
Bv; je trailer weegt 300 kg, en het maximum gewicht is 2000kg. Je auto mag max. 1800 trekken en je paard weegt 700kg. Je zou dan denk dat je met je auto die trailer (300 +700 = 1000) wel mag trekken. NEE DUS! Het kan wel, maar het mag niet! Je mag hier niet mee rijden, want je auto mag maar 1800kg trekken en geen 2000kg!
Als je ermee van de weg gehaald wordt kijken ze naar je papieren, en niet hoeveel je pony misschien weegt.
ikke schreef:Ja, dat antwoord is gegeven en aangezien ik hen op hun ballen heb gegeven krijg jij dat in het kader van rechtsgelijkheid ook. Het is namelijk niet waar wat je zegt! Je hebt, net als die anderen, last van klokken en klepels en dat volledig verkeerd geïnterpreteerd. Lees de FAQ en je zult zien dat het anders is. Wat in de FAQ staat is correct wat daarvan afwijkt is onzin.
ikke schreef:Gimmick11 schreef:Ik weet niet of ik misschien een antwoord geef dat al gegeven is, maar het maakt niet uit hoeveel je paard pony weegt. Het gaat erom hoeveel de auto mag trekken, en wat het max.laadgewicht van je trailer is (staat op het papier).
Ja, dat antwoord is gegeven en aangezien ik hen op hun ballen heb gegeven krijg jij dat in het kader van rechtsgelijkheid ook. Het is namelijk niet waar wat je zegt! Je hebt, net als die anderen, last van klokken en klepels en dat volledig verkeerd geïnterpreteerd. Lees de FAQ en je zult zien dat het anders is. Wat in de FAQ staat is correct wat daarvan afwijkt is onzin.
jolentinus schreef:volgens mij is het regeltje van het werkelijke gewicht vrij nieuw nog en daarom ook nog niet geheel bij iedereen doorgedrongen.
er is zo op gehamert op het maximaal laadvermogen dat we niet precies weten hoe en wat.
maar dan heb ik illegaal gereden op het rijexamen.
auto mocht 2500 trekken, aanhanger mocht maximaal 2700. zou wel wat vreemd zijn.
(ooh ja en als je te veel lading hebt moet je het verdelen over de auto![]()
lekker met een paard)
jolentinus schreef:volgens mij is het regeltje van het werkelijke gewicht vrij nieuw nog en daarom ook nog niet geheel bij iedereen doorgedrongen.
er is zo op gehamert op het maximaal laadvermogen dat we niet precies weten hoe en wat.
maar dan heb ik illegaal gereden op het rijexamen.
auto mocht 2500 trekken, aanhanger mocht maximaal 2700. zou wel wat vreemd zijn.
(ooh ja en als je te veel lading hebt moet je het verdelen over de auto![]()
lekker met een paard)
en dit hoeft dus niet, met BE mag je trekken wat de auto technisch mag trekken en hoef je niet te downgraden want de MTM is in het geheel niet van toepassing. Bij B daarentegen wel maar terugkeuren is wel zonde. Ze willen in de toekomst toch alles boven 750kg op E hebben.Citaat:Maar dan moet je je trailer bij de RDW "downgraden", dwz het papier van de trailer laten veranderen en het max laadvermogen laten wijzigen.
Tessebes schreef:Ik weet dat er al door tig mensen gevraagd is of er met zijn/haar auto een trailer getrokken mag worden... en hier is er weer 1. Ik weet dat het niet de ideale trekauto is, maar ik denk dat mijn vriend een rolberoerte krijgt als ik zeg dat ik de auto wil inruilen.![]()
We hebben een Peugeot 307 1.6 16v, leeg gewicht 1168, hij mag 1200 trekken, 109 PK, 147Nm (geen idee waar dat voor is), kogeldruk is 75 kg dacht ik. Trailer is <600 kg, pony <400 kg.
E-rijbewijs is in bezit, trekhaak (nog) niet.