Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
esthertjuh_ schreef:Mijn ouders betalen alles bij
aswas schreef:Ik geloof dat ik je afgelopen jaar een mail gestuurd heb waarin ik je een ontzettend mooi aanbod heb gedaan voor verzorgpaarden. 2 Haflingers en een Welsh waar op gereden konden worden en dan nog 2 shetjes waar je ook nog van alles mee kon. Daar kreeg je dan zo goed als alle mogelijkheid toe waarmee je ze als eigen kon beschouwen. Helaas kreeg ik geen reactie op mijn mail. (Hiermee wil ik alleen maar suggeren dat je inderdaad niks met de tips die je krijgt doet....)
Het is dus niet persé nodig om een eigen paard aan te schaffen. Je weet zelf ook dat het duur is, je een hoop verantwoordelijkheidsgevoel moet hebben en veel, heel veel tijd. Gezien jouw school, heb je nog een hele schoolcarriere voor de boeg. Denk je nou echt dat je in een vervolgopleiding méér tijd zult krijgen? Daarnaast krijg je ook nog eens in je privéleven diverse veranderingen. Of blijf je eeuwig thuis wonen? Ik neem aan dat jouw vader echt niet meer zal betalen als jij het huis uit bent. Wat denk je dat dan de kosten zijn?
Echt, geloof me, het is allemaal niet zo mooi als het lijkt. Als het dat wel was, dan zou ik nu ook niet op verzorgpaarden rondrijden, maar ook een eigen paard hebben. Ook al verdient mijn vriend meer dan het gemiddelde en zou ook hij graag een eigen paard hebben. Bij ons komen ze voorlopig nog niet, omdat we weten dat we nog een aantal grote kosten gaan krijgen en een kinderwens hebben. Zet eerst je leventje maar eens helemaal op poten, en kijk dan wat er mogelijk is. Dat lijkt me een verstandige zet.
Blijf in de tussentijd rondkijken voor een verzorg/bijrijd/lease paard. Dan kun je ook mooi wat geld opzij zetten voor later.
Mocht je ondanks alle tips tóch besluiten om voor een eigen paardje te gaan, dan hoop ik écht dat het allemaal zo mooi is voor jou, zoals jij je het nu voorstelt en dat je er heel veel plezier van mag hebben.
esthertjuh_ schreef:En ik krijg wel heel veel hulp van mensen die echt , ja hoe zeg je dat ,een levenservariing ?:D hebben
.
wat denk je nu zelf ???? Ik gun nu eenmaal NIEMAND zijn pleziertjes!! hoe negatief kun je nu over mensen denken???
)esthertjuh_ schreef:Maar even terug :
Wie wilt mij helpen met een paar leuke pony's te vinden ?
En wie wilt mij over de keuringen vertellen ?
Even geen nukkige mailtjes meer
In de toekomst zal er heus wel een kans komen dat je een paard kan veroorlovern. Door goed je best te doen op school waardoor je een goed betaalde baan kan krijgen

esthertjuh_ schreef:Was dat in Wessem toevallig ?
Want meer heb ik niet aangeboden gekregen dacht ik zo ongeveer , maar Wessem is hier een eindje vandaan , en ik weet eerlijk gezegt niet eens hoe daar te komen
esthertjuh_ schreef:Weet je wat ?
Ik ga het eens anders doen!!
Wie wilt mij helpen met een paar leuke pony's te vinden ?
En wie wilt mij over de keuringen vertellen ?
Groetjes