Ik mag een pony/paard maar....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

esthertjuh_

Re: Ik mag een pony/paard maar....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 17:27

Mijn ouders betalen alles bij Knipoog

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 17:27

en die reacties zal je overal krijgen..

Nicky15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 17:28

Haar ouders schieten ,, zoals ze nu al herhaalt heeft , haar te hulp als ze het niet red?
Ze laat dat paard echt niet halfdood in de wei staan omdat ze geen geld heeft hoor.
Dan ondernemen haar ouders actie!

Nicky15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 17:28

esthertjuh_ schreef:
Mijn ouders betalen alles bij Knipoog

Hier staat het HEEEEEEEL duidelijk !

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 17:29

Wheheh:P

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 17:30

Weet je wat ?
Ik ga het eens anders doen!!
Wie wilt mij helpen met een paar leuke pony's te vinden ?
En wie wilt mij over de keuringen vertellen ?

Groetjes

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 17:31

Het is ook mogelijk om een paard te leasen. Maar denk wel goed na, toen ik 13 was, was ik echt nog niet klaar voor een eigen paard met weinig hulp met paarden van anderen.

aswas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 17:32

Ik geloof dat ik je afgelopen jaar een mail gestuurd heb waarin ik je een ontzettend mooi aanbod heb gedaan voor verzorgpaarden. 2 Haflingers en een Welsh waar op gereden konden worden en dan nog 2 shetjes waar je ook nog van alles mee kon. Daar kreeg je dan zo goed als alle mogelijkheid toe waarmee je ze als eigen kon beschouwen. Helaas kreeg ik geen reactie op mijn mail. (Hiermee wil ik alleen maar suggeren dat je inderdaad niks met de tips die je krijgt doet....)

Het is dus niet persé nodig om een eigen paard aan te schaffen. Je weet zelf ook dat het duur is, je een hoop verantwoordelijkheidsgevoel moet hebben en veel, heel veel tijd. Gezien jouw school, heb je nog een hele schoolcarriere voor de boeg. Denk je nou echt dat je in een vervolgopleiding méér tijd zult krijgen? Daarnaast krijg je ook nog eens in je privéleven diverse veranderingen. Of blijf je eeuwig thuis wonen? Ik neem aan dat jouw vader echt niet meer zal betalen als jij het huis uit bent. Wat denk je dat dan de kosten zijn?

Echt, geloof me, het is allemaal niet zo mooi als het lijkt. Als het dat wel was, dan zou ik nu ook niet op verzorgpaarden rondrijden, maar ook een eigen paard hebben. Ook al verdient mijn vriend meer dan het gemiddelde en zou ook hij graag een eigen paard hebben. Bij ons komen ze voorlopig nog niet, omdat we weten dat we nog een aantal grote kosten gaan krijgen en een kinderwens hebben. Zet eerst je leventje maar eens helemaal op poten, en kijk dan wat er mogelijk is. Dat lijkt me een verstandige zet.
Blijf in de tussentijd rondkijken voor een verzorg/bijrijd/lease paard. Dan kun je ook mooi wat geld opzij zetten voor later.

Mocht je ondanks alle tips tóch besluiten om voor een eigen paardje te gaan, dan hoop ik écht dat het allemaal zo mooi is voor jou, zoals jij je het nu voorstelt en dat je er heel veel plezier van mag hebben.

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 17:33

En ik krijg wel heel veel hulp van mensen die echt , ja hoe zeg je dat ,een levenservariing ?:D hebben

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 17:35

aswas schreef:
Ik geloof dat ik je afgelopen jaar een mail gestuurd heb waarin ik je een ontzettend mooi aanbod heb gedaan voor verzorgpaarden. 2 Haflingers en een Welsh waar op gereden konden worden en dan nog 2 shetjes waar je ook nog van alles mee kon. Daar kreeg je dan zo goed als alle mogelijkheid toe waarmee je ze als eigen kon beschouwen. Helaas kreeg ik geen reactie op mijn mail. (Hiermee wil ik alleen maar suggeren dat je inderdaad niks met de tips die je krijgt doet....)

Het is dus niet persé nodig om een eigen paard aan te schaffen. Je weet zelf ook dat het duur is, je een hoop verantwoordelijkheidsgevoel moet hebben en veel, heel veel tijd. Gezien jouw school, heb je nog een hele schoolcarriere voor de boeg. Denk je nou echt dat je in een vervolgopleiding méér tijd zult krijgen? Daarnaast krijg je ook nog eens in je privéleven diverse veranderingen. Of blijf je eeuwig thuis wonen? Ik neem aan dat jouw vader echt niet meer zal betalen als jij het huis uit bent. Wat denk je dat dan de kosten zijn?

Echt, geloof me, het is allemaal niet zo mooi als het lijkt. Als het dat wel was, dan zou ik nu ook niet op verzorgpaarden rondrijden, maar ook een eigen paard hebben. Ook al verdient mijn vriend meer dan het gemiddelde en zou ook hij graag een eigen paard hebben. Bij ons komen ze voorlopig nog niet, omdat we weten dat we nog een aantal grote kosten gaan krijgen en een kinderwens hebben. Zet eerst je leventje maar eens helemaal op poten, en kijk dan wat er mogelijk is. Dat lijkt me een verstandige zet.
Blijf in de tussentijd rondkijken voor een verzorg/bijrijd/lease paard. Dan kun je ook mooi wat geld opzij zetten voor later.

Mocht je ondanks alle tips tóch besluiten om voor een eigen paardje te gaan, dan hoop ik écht dat het allemaal zo mooi is voor jou, zoals jij je het nu voorstelt en dat je er heel veel plezier van mag hebben.

Was dat in Wessem toevallig ?
Want meer heb ik niet aangeboden gekregen dacht ik zo ongeveer , maar Wessem is hier een eindje vandaan , en ik weet eerlijk gezegt niet eens hoe daar te komen Haha!

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 17:36

Maar even terug :

Even geen nukkige mailtjes meer Haha!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 17:37

Ik denk dat je ouders ook wel een grens hebben met mee betalen. En het zou banketstaaf zijn als het paard waar je dan aan gehecht bent over een tijdje weer verkocht moet worden omdat je het financieel niet kan rondkrijgen.
Als je eenmaal een paard heb zul je zien dat er veel meer bij komt kijken dan je in eerste instantie denkt!
Ga je hem op een weiland zetten? Ik neem aan dat je in weer en wind alles zelf moet doen? Geloof me dat je ouders je niet altijd bij zullen springen, die vinden het op een gegeven moment ook leuk geweest.

Equidea

esthertjuh_ schreef:
En ik krijg wel heel veel hulp van mensen die echt , ja hoe zeg je dat ,een levenservariing ?:D hebben

Ik bedoel fulltime hulp met paarden.

Er zijn vast wel 13 jarige die het alleen kunnen door welke reden dan ook, maar er zijn er veel meer die het niet kunnen Knipoog.

Wees slim en wacht even. Ik kreeg op mijn 13e ook een pony, als ik het mocht over doen had ik ook gewacht. Het is gewoon ontzettend moeilijk om en, een vriendje te krijgen, en je paard, en je werk, en je school, en welke andere verandering dan ook op die leeftijd te combineren.

Zamora

Klinische keuring kost rond de 100 euro Lachen

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 17:39

TUURLIJK gun ik jou je paard niet Haha! wat denk je nu zelf ???? Ik gun nu eenmaal NIEMAND zijn pleziertjes!! hoe negatief kun je nu over mensen denken???

en ik heb behoorlijk wat tijd in mijn berichten gestoken en dan heb ik al het geld aspect buiten beschouwing gelaten maar alleen naar het tijds aspect gekeken.

en jij kunt als enigste zeggen na als reactie op mijn pagina volle stuk. School komt wel goed.................. pff lekkere dooddoener, dat zegt dus iedere naieve 13 jarige. Alleen de praktijk is toch vaak anders.

Blijkbaar is TO het type eerst VOELEN....... naja soms moet het dan maar.

Maar kom dan iig hier niet zeuren dat je
1 geen tijd voor je pony hebt,
2 zoveel moet werken /klusjes doen dat je andere dingen laat versloffen
3 dat school slechter gaat je en ouders beginnen te zeuren
en ga zo maar door

pfff sommige mensen zijn hard leers en nog brutaal ook.

en ik heb het idee dat je ouders echt 0,0 afweten van de kosten die een paard met zich meebrengt. Zowiezo dragen hun zover ik het kan zien toch de grootste kosten bij HOPELIJK (alleen zullen die kosten dan in werkelijkheid hoger liggen dan dat jij ze begroot hebt...zullen ze blij mee zijn Knipoog )

zowiezo ik geloof er geen biet van dat je vader 2 dagen geleden nog geen cent aan de pony uit wilde geven, en nu ineens blijkbaar alles willen betalen??? (ook als je schoolprestatie's kelderen)???

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 17:41

esthertjuh_ schreef:
Maar even terug :

Even geen nukkige mailtjes meer Haha!

Nukkig. Dat geeft al aan hoe klein je nog bent; mensen willen je ogen openen, meid!
Natuurlijk wil je die dingen niet zien, natuurlijk wil je alleen maar het leuke, dat is logisch!
Maar het is niet de realiteit. En die realiteitszin heb je op jouw leeftjid nog niet, gelukkig maar, blijf nog ff jong vooral! Knipoog
Daarom willen grotere mensen die al jaren in de paarden zitten jou helpen. Dat gebeurt er als je een topic opent! Clown
Ze laten je de negatieve kanten zien die er aan het hebben van een paard verboonden zijn. Tuurlijk is het roze wolkjes en "hebben hebben"gevoel prachtig!

Er zijn zat leuke pony's te koop.

Hoe ga je dat dan doen, dat kopen?.. Hoe stel je je dat voor?

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 17:42

snap ook niet dat kinderen van die leeftijd om een pony zeuren alsof hun leven ervan afhangt Tong uitsteken In de toekomst zal er heus wel een kans komen dat je een paard kan veroorlovern. Door goed je best te doen op school waardoor je een goed betaalde baan kan krijgen Clown

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 17:45

had ik toen ook al niet geschreven dat mijn vader om te zoveel tijd zou bij betalen ? Knipoog
Mijn vader kwam erbij omdat ik mijn Mary ben verloren en dus nu écht niks meer heb zeg maar , en aangezien ik derstraks pas hét gesprek heb gehad kon ik het ook pas toen weten Knipoog
En mijn vader is niet een of andere **** die door mijn daden de pony afstraft Knipoog
Dan straft hij MIJ af !!
Daar zorg ik zelf voor. Haha!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 17:46

ik denk dat je eerst voor jezelf een kostenplaatje moet gaan maken Lachen

aswas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 17:48

esthertjuh_ schreef:
Was dat in Wessem toevallig ?
Want meer heb ik niet aangeboden gekregen dacht ik zo ongeveer , maar Wessem is hier een eindje vandaan , en ik weet eerlijk gezegt niet eens hoe daar te komen Haha!

Idd. Dat was daar ja, en zover is dat niet vanuit jou (8 km.). Daarnaast, als je vader zoveel geld zou willen steken in een eigen pony, dan kunnen een aantal strippenkaarten er ook wel af. Toch? Het is net wat je er voor over hebt.
Maar goed, ik heb mijn reactie gegeven. Kijk maar wat je met alle tips doet. Succes!

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 17:48

heb ik al gedaan , staat hier ook op ,
Maar mijn vader betaalt het , en ik weet de kosten toch ook nog niet ?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 17:48

Vb van wat kan gebeuren:

Wat gebeurt er als je pony een blessure oploopt en 3 maanden niet an rijden? Als de behandeling ervan 300 euro kost bijvoorbeeld (en dat is niks, geloof me(.. Je moet nog steeds voer kopen, elke dag de stal doen en je mag maanden niet rijden.

Hoe stel je je dit voor? Wie btaalt dat? Hoe vindt je papa het kostenplaatsje dan nog? En als je bv 2 keer per dag 10 minuten moet stappen met het dier om het beter te krijgen, wat gebeurt er dan mt je school? En je humeur?

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 17:49

esthertjuh_ schreef:
Weet je wat ?
Ik ga het eens anders doen!!

Groetjes

En nu alleen hierover!

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 17:49

Ik ken inderdaad wel oudere personen die in hun jongere tienerjaren doodgraag een eigen pony of paard wilden. Maar helaas. Zij hebben er eerst 10x GOED over nagedacht, een kostenplaatje gemaakt een tijdsschema gemaakt, hoe ze dat wilden doen met school etc. Ze hebben naar oudere mensen geluisterd die eigen paarden hebben (gehad) en zijn uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat het geen verstandige beslissing zou zijn om een eigen pony te kopen.

Een klein deel heeft nu de financiële mogelijkheid gevonden om een pony of paard te kopen, en de rest doet het nog lekker met lease paarden. En daarin zit voor hun geen probleem, dat ze nooit een eigen pony hebben gehad in die jaren.

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 17:49

Ik ken inderdaad wel oudere personen die in hun jongere tienerjaren doodgraag een eigen pony of paard wilden. Maar helaas. Zij hebben er eerst 10x GOED over nagedacht, een kostenplaatje gemaakt een tijdsschema gemaakt, hoe ze dat wilden doen met school etc. Ze hebben naar oudere mensen geluisterd die eigen paarden hebben (gehad) en zijn uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat het geen verstandige beslissing zou zijn om een eigen pony te kopen.

Een klein deel heeft nu de financiële mogelijkheid gevonden om een pony of paard te kopen, en de rest doet het nog lekker met lease paarden. En daarin zit voor hun geen probleem, dat ze nooit een eigen pony hebben gehad in die jaren.