betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 11:38

Je hebt heel veel dingen niet als bedoeling, maar iedereen in dit topic leest het anders...zet daar eens een vraagteken bij Lachen

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 11:40

griebels schreef:
Maar je reageert nu nog steeds als bedrijf zijnde... wat zou je doen als je TS was geweest? Zij kan geen tegoedbon uitschrijven, ze heeft geen bedrijf Haha!

Ah je bedoelde het zo. Ik had de TNT procedure afgewacht, op de e-mail van het bedrijf geantwoord en daarbij een e-mail gestuurd in de trant van:

''Het is toch 200,- veel geld voor mij, al mijn zuurverdiende centjes eraan. Ik bestel vaker bij jullie en beschouw mijzelf als vaste klant. Jullie service is mij tot nu toe altijd goed bevallen en ik hoop dat jullie in dit geval iets voor mij kunnen betekenen, enz enz''

Dan zou ik antwoord afwachten Lachen (wat vast niet negatief zal zijn, als TS vaste klant is).

Wat ik in ieder geval nooit zou doen is een topic openen dat een zaak negatief belicht.

runningkawa schreef:
Je hebt heel veel dingen niet als bedoeling, maar iedereen in dit topic leest het anders...zet daar eens een vraagteken bij Lachen

RK doe eens niet zo kinderachtig. Je kunt niet voor iedereen spreken en ik kan je op een briefje geven dat er gerust heel wat mensen zijn die mijn 'point of view' begrijpen en zich kunnen inleven in ondernemers perspectief.
Niet iedereen zit op de roze wolk ''als ik mijn pakketje om de e.o.a. reden niet krijg, krijg ik toch direct een nieuwe'' (want dit is in veel gevallen gewoon niet zo).

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 11:46

dat laatste heeft TS ook niet gedaan Knipoog
Verder is de procedure van TNT al afgehandeld, en de mail... tja, zou ze kunnen doen.

Ik zou zoals het er nu voorstaat, de zaak EN TNT aansprakelijk stellen Ja

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 11:50

TS heeft meerdere keren aan het bedrijf gevraagd wat er zou gebeuren als TNT het pakje niet zou vinden. En daar werd niet geantwoord. Dus waar is die welwillendheid van het bedrijf dan?

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 11:56

griebels schreef:
dat laatste heeft TS ook niet gedaan Knipoog
Verder is de procedure van TNT al afgehandeld, en de mail... tja, zou ze kunnen doen.

Ik zou zoals het er nu voorstaat, de zaak EN TNT aansprakelijk stellen Ja

Ik denk dat je misschien wat info hebt gemist Griebels. De zaak is namelijk niet 'aansprakelijk' te stellen voor het vermiste pakket (zie AV van de zaak in kwestie). Dat laatste heeft de TS in mijn ogen wel gedaan, maar daar verschillen de meningen dus.
Hieronder wat quotes van de TS, waarom ik vind dat het bedrijf in kwestie negatief is belicht:

Citaat:
bah. bestel je er al jaar lang vrij veel, en ook nog veel vrienden laten bestellen daar... en dan krijg je zo`n " goede" service

Citaat:
ik vond super service van hun altijd, nu maken hun de fout om naar het verkeerde adres te sturen , nl mijn eigen terwijl ik aan heb gegeven dat naar adres van mijn ouders moest, en nu zijn ze er zo makkelijk vanaf

Citaat:
helaas mag ik geen negatieve reclame maken, de webwinkel zit ook op bokt, namen wil ik via om geven, en hun zijn ZEKER niet van mij af

Diablo schreef:
TS heeft meerdere keren aan het bedrijf gevraagd wat er zou gebeuren als TNT het pakje niet zou vinden. En daar werd niet geantwoord. Dus waar is die welwillendheid van het bedrijf dan?

Dat is dus helemaal niet gebeurd, er is één e-mail bericht gezien als zogenaamde ''afsluiting'' en daarna is er gelijk een afspraak met de rechtswinkel gemaakt. TS had even terug kunnen e-mailen dat wat er in de betreffende e-mail stond niet klopte, enz.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 12:05

Dat is wel gebeurd. Tenminste, TS zegt dat ze meerdere keren heeft gevraagd wat er zou gebeuren als het pakje niet gevonden werd.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 12:09

Hmmm, ik kijk dus wel vanuit ondernemers perspectief en heb zeer recentelijk allerlei wetten erbij gehaald toen ik met een klant van doen had... die A) pakket had laten sturen naar een adres waar ze niet woonachtig was, B) onduidelijke verhalen op hing over wanneer en hoe het pakketje dan gearriveerd was en C) dat alles 5 dagen later dan de TNT het bezorgt had.
De wet is hierin heel duidelijk. Het gebroken produkt terug laten sturen en een nieuwe verzenden. Hoe dubieus ook. Alle pakketten verzonden naar het buitenland gaan aangetekend en maar goed ook, want ik heb er wel eens eentje terug ontvangen omdat de klant meerdere malen niet aanwezig was. Met een track and trace naar het buitenland (wel binnen de EU) is dit ook terug te zien op de site van de TNT.

De TS staat in haar recht om te eisen dat zij dat pakket ontvangt, het is aan de zaak om het te leveren. Immers is het de taak van de ondernemer om de goederen te leveren en pas als deze ontvangen worden is de taak volbracht. Als deze zich de gebeten hond voelt omdat hij/zij geld kwijt is, dan is het goed om of geen gratis verzenden aan te bieden, of alles verzekerd te verzenden. Degene die het pakket verstuurd is de klant van de TNT en dus degene die het met de TNT op zal moeten lossen.

Ik heb op mijn site staan dat ik niet verantwoordelijk ben voor diefstal of verdwenen pakketten die niet verzekerd of aangetekend zijn verzonden. Dit puur om te voorkomen om in dergelijke situatie terecht te komen, al is het zo dat als ik iets gratis verzend ik dan daar de verantwoordelijkheid over neem om het verzekerd of aangetekend te verzenden.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 12:16

Dat vind ik normaal, maar dan weten je klanten ook waar ze aan toe zijn. Nu zie ik gratis en veronderstel uit mijn noob ervaring dat het verzekerd is, anders is die gratis het niet waard. Want mijn ervaring met pakjes is bijzonder slecht Tong uitsteken

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 12:21

orri schreef:
Ik heb op mijn site staan dat ik niet verantwoordelijk ben voor diefstal of verdwenen pakketten die niet verzekerd of aangetekend zijn verzonden. Dit puur om te voorkomen om in dergelijke situatie terecht te komen, al is het zo dat als ik iets gratis verzend ik dan daar de verantwoordelijkheid over neem om het verzekerd of aangetekend te verzenden.

Dat eerste is hier het geval, alle informatie staat netjes op de website (ook over verzekerd verzenden). Ik geloof ook dat de AV aangevinkt moet worden voordat de bestelling geplaatst wordt.
Ik begrijp dat de ondernemer de zaken met TNT moet afhandelen, maar als TNT volhoudt dat een pakket bezorgd is en je hebt Tracktrace als back-up. Hoe sterk staat zo'n klant dan? Het wordt dan toch meer een 'welles-nietes' spelletje.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 12:24

Dus in mijn geval als mijn laptop niet aangekomen zou worden, en sony bleef beweren hij is er kon ik er naar fluiten. Hoe zou jij reageren in dat geval, ik vind als goed bedrijf sta je open en regel je iets met je klant, de mail is gewoon verkeerd geschreven ze zal vast wel nog iets regelen met ts daar ben ik zeker van. Maar als ze gewoon geschreven had we regelen wel iets ik wacht op de retour, inplaats van tnt heeft het afgesloten we kunnen niks meer doen het spijt me. Zouden alle mensen hier anders reageren

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 12:29

katiavl schreef:
Dat vind ik normaal, maar dan weten je klanten ook waar ze aan toe zijn. Nu zie ik gratis en veronderstel uit mijn noob ervaring dat het verzekerd is, anders is die gratis het niet waard. Want mijn ervaring met pakjes is bijzonder slecht Tong uitsteken

Ik heb één keer een probleem gehad met TNT, maar dat was toen de klant de verkeerde postcode had opgegeven Koe
Heb het pakketje drie keer retour ontvangen (verzendkosten a 11,95) en heb er zelfs een behoorlijk stuk voor om moeten rijden.
Ik e-mailen naar die klant: ''klopt het adres wel'', ''jaja, dat klopt''...
Vervolgens het pakket weer retour en bleek achteraf haar adres tóch niet te kloppen. Inmiddels waren de verzendkosten niet zo 'gratis' meer, dus ik heb quitte gespeeld Clown Plus een deel vergoed gekregen van de verzendkosten van de klant.
Verder is TNT nog niks kwijtgeraakt en waren alle onverzekerde pakketten te traceren (lucky me).

katiavl schreef:
Dus in mijn geval als mijn laptop niet aangekomen zou worden, en sony bleef beweren hij is er kon ik er naar fluiten. Hoe zou jij reageren in dat geval, ik vind als goed bedrijf sta je open en regel je iets met je klant, de mail is gewoon verkeerd geschreven ze zal vast wel nog iets regelen met ts daar ben ik zeker van. Maar als ze gewoon geschreven had we regelen wel iets ik wacht op de retour, inplaats van tnt heeft het afgesloten we kunnen niks meer doen het spijt me. Zouden alle mensen hier anders reageren

Ik zou zelf blijven e-mailen en pas als ik echt een definitief-definitief antwoord heb andere stappen ondernemen. Ik vond de mail van het betreffende bedrijf alleen niet echt definitief, want als je hem goed doorleest zie je dat deze refereert naar een situatie die 'niet is' Lachen

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 12:35

Je blijft er maar op hameren dat bedrijf refereert aan een situatie die niet aan de orde is, maar TS heeft duidelijk gemaakt dat ze niet thuis was. Hoe moet ze dat bewijzen? Of denk jij dat het bedrijf zegt: Ooooh, je was niet thuis? Dat verandert het verhaal, we gaan nu meteen nieuwe laarzen opsturen!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 12:39

Diablo schreef:
Je blijft er maar op hameren dat bedrijf refereert aan een situatie die niet aan de orde is, maar TS heeft duidelijk gemaakt dat ze niet thuis was. Hoe moet ze dat bewijzen? Of denk jij dat het bedrijf zegt: Ooooh, je was niet thuis? Dat verandert het verhaal, we gaan nu meteen nieuwe laarzen opsturen!

Ik denk inderdaad dat als je je situatie 'netjes' uitlegt je dan véél meer van iemand gedaan krijgt, dan wanneer je dit niet doet. Een bedrijf kan niet 'ruiken' hoe jouw persoonlijke situatie in elkaar steekt. Met wat heldere uitleg kun je zoveel voor elkaar krijgen, maar daar is in dit geval niet voor gekozen. Er is wel gekozen om een topic te openen en direct stappen te ondernemen, wat ikzelf niet echt een redelijke manier van omgang vind.

Ik weet namelijk 100 % zeker dat het bedrijf in kwestie de TS tegemoet was gekomen als zij maar de situatie duidelijk had uitgelegd en geen topic had geopend. Misschien doet het bedrijf het alsnog, maar dat moet de TS zelf uit zoeken met het bedrijf.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 12:41

leuk die qoutes van mij, vind ze nog steeds niet negatief overkomen als ik eerlijk ben, gaat om deze kwestie, niet om eerdere ervaringen met dit bedrijf

en ja, ik ga maandag naar rechtsiwnkel, ik heb geen rechten gestudeerd, en aangezien beide partijen naar elkaar wijzen, wil ik laten onderzoeken wie nu verantwoordelijk was en wat er aan gedaan kan worden, heb alle correspondentie van beide partijen op mail staan.

ik heb meerdere keren gevraagd wat gebeurd als pakket echt niet aankomt, ik blijf mezelf niet herhalen, ook niet in emails, als ik geen antwoord krijg, prima.
ik laat hier zoals van mij gequot werd zeker niet bij zitten nee. Ik heb betaald voor iets, vooruit betaald, en is niks aan mij afgegeven. Wie nu fout zit, boeit me eerlijk gezegt niet eens, al doen beide bedrijven 50-50, ik wil mijn spullen die ik besteld en betaald heb!!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 12:42

Citaat:
Ik vinden het niet leuk voor u maar wij kunnen hier verder weinig meer aan veranderen.

Zegt genoeg denk ik Knipoog

dan word er gezegd ik moet je teleurstellen, en u bent hiermee genoeg geinformeerd

Wat zeggen die zinnetje je schimelig als je eerlijk, als klant gewoon bekijkt

Waar haal jij dan dat ze nog iets gaat regelen Lachen
Laatst bijgewerkt door lesilla op 08-07-07 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 12:45

Ik denk inderdaad dat als je je situatie 'netjes' uitlegt je dan véél meer van iemand gedaan krijgt, dan wanneer je dit niet doet. Een bedrijf kan niet 'ruiken' hoe jouw persoonlijke situatie in elkaar steekt. Met wat heldere uitleg kun je zoveel voor elkaar krijgen, maar daar is in dit geval niet voor gekozen. Er is wel gekozen om een topic te openen en direct stappen te ondernemen, wat ikzelf niet echt een redelijke manier van omgang vind.

Ik weet namelijk 100 % zeker dat het bedrijf in kwestie de TS tegemoet was gekomen als zij maar de situatie duidelijk had uitgelegd en geen topic had geopend. Misschien doet het bedrijf het alsnog, maar dat moet de TS zelf uit zoeken met het bedrijf.[/quote]

bedrijf heeft niks aangeboden, helemaal niks, ook voor dit topic niet terwijl ik erom gevraagd had. daarbij is mijn situatie al meerdere keren verteld,
Ook hier op bokt heeft ze het kunnen lezen

zo rijk ben ik niet, heb paarden te onderhouden, woon alleen en werk maar parttime ivm mijn opleiding ( hoe ironisch, als ondernemer)
Dat ik nu 200- mis, en geen spullen heb frustreerd mij heel erg. ik kan niet zomaar nieuwe bestellen of ergens kopen.

had ook gehoopt dat Libella zou zeggen, heel vervelend, we wachten nog af, ik ga alweer mailen en bellen oid, en als niks lukt vergoed ik het wel, maar hier is nooit sprake van geweest. Werd gezegt helaas is afgesloten en spijtig ed, is voor mij echt niet duidleijk dat er dan nog actie ondernomen gaat worden door afzender

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 12:51

katiavl schreef:
Citaat:
Ik vinden het niet leuk voor u maar wij kunnen hier verder weinig meer aan veranderen.

Zegt genoeg denk ik Knipoog

dan word er gezegd ik moet je teleurstellen, en u bent hiermee genoeg geinformeerd

Wat zeggen die zinnetje je schimelig als je eerlijk, als klant gewoon bekijkt

Waar haal jij dan dat ze nog iets gaat regelen Lachen

Dat haal ik ook niet direct uit die zin Kat, maar wel uit de volgende e-mail die ikzelf die kant op ga sturen. Ik laat mij namelijk niet direct uit het veld slaan, als de TNT iemand anders waar ik zaken mee doe fout geïnformeerd heeft, dan zit ik daar direct boven op.
TS kiest ervoor dat niet te doen en stappen te ondernemen... Verschillende mensen, verschillende meningen, verschillende manier van probleem oplossen die in dit geval een beetje spaak lijkt te lopen.

Lynn_Nikita schreef:
zo rijk ben ik niet, heb paarden te onderhouden, woon alleen en werk maar parttime ivm mijn opleiding ( hoe ironisch, als ondernemer)
Dat ik nu 200- mis, en geen spullen heb frustreerd mij heel erg. ik kan niet zomaar nieuwe bestellen of ergens kopen.

had ook gehoopt dat Libella zou zeggen, heel vervelend, we wachten nog af, ik ga alweer mailen en bellen oid, en als niks lukt vergoed ik het wel, maar hier is nooit sprake van geweest. Werd gezegt helaas is afgesloten en spijtig ed, is voor mij echt niet duidleijk dat er dan nog actie ondernomen gaat worden door afzender

In zo'n situatie zou ik direct terug e-mailen met mijn weerwoordje, maar zoals jezelf al zegt. Jij herhaalt jezelf niet graag. Ik denk alleen dat je manier van aanpak nu geen effect heeft - de situatie misschien nog wel erger maakt dan hij hoeft te zijn.

Wat je namelijk zou kunnen doen is het bedrijf een e-mailtje sturen waarin je zet ''dat je het vervelend vind dat alles zo gelopen is, maar wat zij persoonlijk kunnen doen om jou te helpen'' als reply op hun laatste e-mail.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 12:57

als bedrijf door dit topic niks meer wil vergoeden of wil meewerken, lekker proffesioneel dan.
maar ja, voor dit topic werd er ook al niks aangeboden om te vergoeden dus ..... veranderd erg weinig

en geen zin om me te herhalen, nee als niet gelezen word, zoals mij opmerkingen en email,s heb ik geen zin om ergens tijd in te steken wat toch geen nut heeft

ik ga nu weer werken, reageer vanavond of als rustig is wel weer

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 13:02

Lynn_Nikita schreef:
als bedrijf door dit topic niks meer wil vergoeden of wil meewerken, lekker proffesioneel dan.
maar ja, voor dit topic werd er ook al niks aangeboden om te vergoeden dus ..... veranderd erg weinig

en geen zin om me te herhalen, nee als niet gelezen word, zoals mij opmerkingen en email,s heb ik geen zin om ergens tijd in te steken wat toch geen nut heeft

ik ga nu weer werken, reageer vanavond of als rustig is wel weer

Probeer het eens, want nu weet je nog niks Lachen
Da's mijn tip. Misschien dat een andere manier van aanpak je meer vruchten oplevert, want je ziet nu inmiddels wel dat deze niet echt zijn werkt doet, toch? Bloos

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 13:08

Ik ga dit topic niet meer van A tot Z doorlezen... maar één ding valt me wel op.

Libella gedraagd zich hier naar mijn mening als een PERSOON, en niet als een bedrijf. In de posts komt het op mij over alsof ik met een twaalfjarige van doen heb, ipv. een volwassen persoon die bedrijfsmatig reageert.

Er word maar raak ge-jijt en gejout. De klant heet ten alle tijden ''u''.
Daarnaast word een klant geen verwijten gemaakt door een echt professioneel bedrijf. Deze zal hooguit de feiten op een rij zetten, zoals zij hierover beschikken. Een echt bedrijf zal nooit de discussie met de klanten op de manier zoals het hier gebeurd aangaan.

Ik zou zelf nooit zaken met Libella doen. De reacties in dit topic van genoemd bedrijf komen voor mij bijzonder onprofessioneel en af en toe zelfs een tikje schofterig over.

Als een klant kwaad is, en het bedrijf in een slecht daglicht stelt, hoor je als bedrijf hier vriendelijk en feitmatig op te reageren. Feiten zijn altijd de beste overtuigers. De discussie met een klant persoonlijk aangaan geeft in mijn ogen geen pas. Op die manier toon je je bekwaamheid bepaald niet...

Daarnaast vind ik de service van Libella persoonlijk huilen met de lamp aan...

En qua smaad.. dit is mijn MENING, en ook als dusdanig geformuleerd.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 13:20

Ik vind niet dat het bedrijf moet vergoeden, wel dat ze het produkt leveren zoals afgesproken.

Hoe vervelend de klant ook worden kan, je dient je als rechtspersoon (dat ben je als bedrijf en zelfstandige) op te stellen en daar boven te staan.

Ik begreep dat de verzendkosten gratis waren? dat de klant dus geen verzendkosten heeft kunnen kiezen zowel onverzekerd of verzekerd in dit geval.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 13:24

orri schreef:
Ik vind niet dat het bedrijf moet vergoeden, wel dat ze het produkt leveren zoals afgesproken.

Hoe vervelend de klant ook worden kan, je dient je als rechtspersoon (dat ben je als bedrijf en zelfstandige) op te stellen en daar boven te staan.

Ik begreep dat de verzendkosten gratis waren? dat de klant dus geen verzendkosten heeft kunnen kiezen zowel onverzekerd of verzekerd in dit geval.

De klant heeft kunnen kiezen, verzekerd kost bij dat bedrijf geloof ik 1,- nogiets extra Lachen

Ik begrijp wel dat je als ondernemer de brui geeft aan jezelf professioneel opstellen, als je in dit licht wordt gezet. We zijn allemaal mensen en dat 'iemand ergens boven moet staan' zit tussen onze oren (naja, mijn mening natuurlijk).

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 13:25

Ik vind dat je hier zeker proffesioneel op kan reageren, ik vind dat dit zelfs veel minder is dan een klant die je voor het rot van het straat uitmaakt. Daar zeg je nog u tegen.

Waarom zou ze hier dan niet proffesioneel op kunnen reageren, is niet moeilijk je zegt jou feiten, en in dat geval dat er nog iets aan gedaan word. Klaar is kees al die problemen niet gehad. Tis niet de kleuterklas hoor, als je in de winkel roept dat bv gb slecht is, denk je dan dat ze tegen je beginnen te roepen voor laster

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 13:28

katiavl schreef:
Ik vind dat je hier zeker proffesioneel op kan reageren, ik vind dat dit zelfs veel minder is dan een klant die je voor het rot van het straat uitmaakt. Daar zeg je nog u tegen.

Waarom zou ze hier dan niet proffesioneel op kunnen reageren, is niet moeilijk je zegt jou feiten, en in dat geval dat er nog iets aan gedaan word. Klaar is kees al die problemen niet gehad

In Belgie is iedereen zo tactisch Tong uitsteken (geen grapje, is echt zo).
Je weet toch dat wij botte Hollanders zijn Haha!

Als een klant mij uit zou maken voor rotte vis krijgt hij waarschijnlijk nooit een reactie meer, of een uiterst nette brief... maar als het zoals NU op Bokt wordt uitgespeeld... weet ik niet of ik mijzelf netjes inhouden kan. Je wordt hier tenslotte openbaar aan de schandpaal genageld en dat vind ik echt geen stijl, no matter what er precies gebeurd is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 13:32

er was maar 1 iemand die zich openbaar aan de schandpaal zette...libella zelf