Paard particulier verkocht, plots een hele hoop klachten

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sumxpeja
Berichten: 21
Geregistreerd: 21-05-24

Re: Paard particulier verkocht, plots een hele hoop klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 23:22

Hier werd hij eerder ook te koop geplaatst met de beschrijving

Sumxpeja
Berichten: 21
Geregistreerd: 21-05-24

Re: Paard particulier verkocht, plots een hele hoop klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 23:22

Geen idee of ik foto’s kan sturen?

Furst
Berichten: 730
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: Paard particulier verkocht, plots een hele hoop klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 23:26

Je kan in het topic foto's zetten, ja. Gewoon klikken op "voeg foto's toe" :)

Sumxpeja
Berichten: 21
Geregistreerd: 21-05-24

Re: Paard particulier verkocht, plots een hele hoop klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 23:27

Mag ik deze hier plaatsen?

Sumxpeja
Berichten: 21
Geregistreerd: 21-05-24

Re: Paard particulier verkocht, plots een hele hoop klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 23:27

Afbeelding

Sumxpeja
Berichten: 21
Geregistreerd: 21-05-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 23:28

Afbeelding

speurneusc

Berichten: 5450
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 23:30

das de bokt advertentie

Sumxpeja
Berichten: 21
Geregistreerd: 21-05-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 23:31

speurneusc schreef:
das de bokt advertentie


speurneusc schreef:
das de bokt advertentie

Ik heb nog screenshots maar mag ik deze plaatsen daar staan namen en telefoonnummers op (verkoper,de verhuurder van de camionette) wand er werd blijkbaar ook verteld wij transportkosten betaalden

Sumxpeja
Berichten: 21
Geregistreerd: 21-05-24

Re: Paard particulier verkocht, plots een hele hoop klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 23:32

Klopt deze advertentie had ik nooit eerder gezien ik kreeg deze doorgestuurd ook daarop zie je hoe hij beschreven werd!

Fokker321
Berichten: 516
Geregistreerd: 16-02-22

Re: Paard particulier verkocht, plots een hele hoop klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 23:37

@ Sum: je zei ergens dat verkoper gereageerd had op een advertentie die je geplaatst had. Wat zocht je in die advertentie: weidemaatje, recreatiepaard, .. ?

Libera

Berichten: 4001
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 23:38

Dat is de advertentie die TS onder haar echte naam heeft geplaatst

Sumxpeja
Berichten: 21
Geregistreerd: 21-05-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 23:44

Fokker321 schreef:
@ Sum: je zei ergens dat verkoper gereageerd had op een advertentie die je geplaatst had. Wat zocht je in die advertentie: weidemaatje, recreatiepaard, .. ?




Een maatje waar ik nog veel plezier aan kon hebben
Mocht wat ouder zijn of jonger en licht zadelmak
Afstand maakte niet uit voor ons
Ik twijfelde tussen 2/3x per week rijden boj ons thuis of terug de sport in te gaan vermelde er dus duidelijk is 2/3x per week te kunnen berijden ik kreeg een berichtje waarin stond hij nog perfect recreatief te rijden voel werden ook videos verstuurd onder het zadel ook deze liet ik zien aan een persoon die hier op reageerde stuurde ook door ik haar dereckt op een vriendelijke manier aansprak er iets mis was later kwam ze af met de keurings papieren waarop ik zei ik hem zou laten helpen erna telefonisch contact gehad en ze wist van niks ik stuurde mijn bewijzen door

Cambionn

Berichten: 915
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 00:05

Ik lees al sinds het topic gemaakt is stilletjes mee. Ten eerste, ik heb medelijden met het paard. Ik hoop dat Sum idd het beste met hem voorheefd, maar om eerlijk te zijn weet ik het allemaal niet meer. Wie nou "goed" is of zich enkel zo voor doet. Ik snap er gewoon niks meer van. Hopelijk komt dat nog samen net een positief einde voor paardlief.

Het lijkt wel een Netflix serrie. Slecht geschreven, vol plotholes en het verhaal slaat nergens op. Maar toch raak je hooked en wil je weten hoe het nu zit. Als het niet om een echt paard ging, zou het bijna leuke drama zijn.

Sumxpeja
Berichten: 21
Geregistreerd: 21-05-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 00:10

Cambionn schreef:
Ik lees al sinds het topic gemaakt is stilletjes mee. Ten eerste, ik heb medelijden met het paard. Ik hoop dat Sum idd het beste met hem voorheefd, maar om eerlijk te zijn weet ik het allemaal niet meer. Wie nou "goed" is of zich enkel zo voor doet. Ik snap er gewoon niks meer van. Hopelijk komt dat nog samen net een positief einde voor paardlief.

Het lijkt wel een Netflix serrie. Slecht geschreven, vol plotholes en het verhaal slaat nergens op. Maar toch raak je hooked en wil je weten hoe het nu zit. Als het niet om een echt paard ging, zou het bijna leuke drama zijn.





Wij hebben meer dan het beste met hem voor anders zouden we niet alle hulpen inschakelen voor hem best wij kunnen aantonen wat we voor hem hebben gedaan woorden bewijzen niks enkel zwart wit bewijzen wat wij hebben en zullen hebben aan de hand van verschillende onderzoeken

DuoPenotti

Berichten: 30591
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 00:37

Maar waarom wil jij hem weer verkopen? Of dat hij terug gaat?
Lief voor je kinderen. En volgens jou na behandeling van de dierenarts ook niet kreupel meer.


Sumxpeja schreef:
Daarnaast ik eis helemaal niks van de verkoper wel dat ze hem terugneemt en ons terugbetaald verder niets wij hebben telefonisch contact gehad om dit op te lossen maar was duidelijk ze hem niet wilt en kon terugnemen met uitleg hij wordt er niet gelukkig van hier te staan.

nevica

Berichten: 1092
Geregistreerd: 21-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 05:58

Maar eerst hoefde hij niet meer weg want hart gestolen, toen werd er een advertentie geplaatst en nu zou TS hem toch weer wel moeten terug nemen. Dit verhaal klopt echt vanaf geen enkele kant hier.

speurneusc

Berichten: 5450
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 06:32

en dan nog, paard van 1m83 leuk voor de kinderen van 2-3 jr.? als ze daar vanaf vallen ben je zeker van gewonden of zo niet erger als ze op hun hoofd/nek vallen.

pateeke
Berichten: 2298
Geregistreerd: 12-05-06

Re: Paard particulier verkocht, plots een hele hoop klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 07:11

Ja, verkoper zegt in dit topic ook hem niet terug te willen nemen omdat hij daar niet gelukkig van wordt. En ik geloof ook wel dat dat zo is. Paard zal inderdaad niet gelukkig zijn om een eigenaar te hebben die hem als blok aan het been ziet en er geen tijd, geld, energie, aandacht enz in wil steken. Maar het paard na enkele maanden telkens opnieuw naar een ander brengen, maakt hem ook allesbehalve gelukkig denk ik.

Nu ineens zou verkoper op de proppen gekomen zijn met de keuringspapieren en nadien zou verkoper dan ineens weer van niks iets weten: vreemd. En ok je hebt dat keuringsrapport… heb je dat aan je dierenarts laten zien? Wat zei die ervan? Want eerder zei je dat het paard niet meer kreupel zou zijn na ontstekingsremmer….
En je hebt telefonisch contact gehad met verkoper toen hij aan jou werd aangeboden, maar je vraagt hier dat TS jou belt, geeft je nummer (dat heeft ze toch als jullie al gebeld hebben?) en geeft als reden dat je zijn voorgeschiedenis wil kennen…
Paard zou schuw geweest zijn in het begin en je zou hem verschillende dingen geleerd hebben. Kan het niet gewoon zijn dat hij tijd nodig had om te wennen aan de nieuwe omgeving en mensen? Hij staat schijnbaar nergens lang, iedereen wil van ‘m af omdat hij medische problemen heeft. Dan lijkt het mij niet verwonderlijk dat hij langer dan een ander paard nodig heeft om te wennen en vertrouwen op te bouwen. De impact die alles op hem heeft mag echt niet onderschat worden.

pmarena

Berichten: 48498
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 07:26

Sumxpeja schreef:
Daarnaast ik eis helemaal niks van de verkoper wel dat ze hem terugneemt en ons terugbetaald verder niets wij hebben telefonisch contact gehad om dit op te lossen maar was duidelijk ze hem niet wilt en kon terugnemen met uitleg hij wordt er niet gelukkig van hier te staan.


Sumxpeja schreef:
Fokker321 schreef:
@ Sum: je zei ergens dat verkoper gereageerd had op een advertentie die je geplaatst had. Wat zocht je in die advertentie: weidemaatje, recreatiepaard, .. ?




Een maatje waar ik nog veel plezier aan kon hebben
Mocht wat ouder zijn of jonger en licht zadelmak
Afstand maakte niet uit voor ons
Ik twijfelde tussen 2/3x per week rijden boj ons thuis of terug de sport in te gaan vermelde er dus duidelijk is 2/3x per week te kunnen berijden ik kreeg een berichtje waarin stond hij nog perfect recreatief te rijden voel werden ook videos verstuurd onder het zadel ook deze liet ik zien aan een persoon die hier op reageerde stuurde ook door ik haar dereckt op een vriendelijke manier aansprak er iets mis was later kwam ze af met de keurings papieren waarop ik zei ik hem zou laten helpen erna telefonisch contact gehad en ze wist van niks ik stuurde mijn bewijzen door



Aha kijk, nu begint er eindelijk een soort van overlap in verhalen te komen van TS en nieuwe eigenaar +:)+

Er zou dan dus wel gereageerd zijn op een advertentie van Sum. Alleen volgens dit verhaal zou er dus gezegd zijn dat het dier wel goed gereden kon worden en er nog bijna 5000 euro voor betaald is, dat is wel even andere koek dan gratis weggeven :(:)

Over "waarom zou je rij-filmpjes sturen bij een weidemaatje": Ik kan me overigens ook bij een (al dan niet gratis) gezelschapspaard wel voorstellen dat je er als "verkoper" rij-filmpjes bij geeft om te laten zien wat het dier kon of kan / wat het probleem is / hoe het beestje loopt of gelopen heeft.

En het komt natuurlijk best regelmatig voor dat een pony of paard wordt aangeboden door iemand die om welke reden dan ook een ander plekje zoekt en niet precies weet of er nog verbetering mogelijk is in het dier. Dat een dier na een blessure stil is komen te staan. Weer opgeknapt is maar je als eigenaar niet weet of het weer berijdbaar is of dat de blessure dan weer terug zal komen.

Maar dat is natuurlijk niet "perfect berijdbaar" en ook geen bijna 5000 euro waard, oef... :(:)

Maar moet het dier nu wel of niet terug / wat wordt er OP DIT MOMENT nu precies van de verkoopster / TS gevraagd...? Niet terugnemen lijkt te overheersen? Maar dan wel (een deel van) de betaling terug overmaken?

RianneH

Berichten: 28301
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 07:39

Sumxpeja schreef:
Wij hebben een maand half geleden een berichtje gekregen op mijn oproep op 2dehands dat een vrouw een paard verkocht van 6jaar nu juni 7 jaar hij werd verkocht als reactie paard waarmee nog veel kon gedaan worden ook liep hij in de koets werd gewandeld met hem enz… hij was heel goed zadelmak en kende alleen geen balken volgens de verkoper hij liep stijf maar pijnvrij en niet kreupel wat toen ook zo te zien was ze stuurde een videos waar met hem gereden werd en we gingen al snel langs om te kijken hoe hij was hij was zo lief en zacht in omgang en werden al snel verliefd op hem ook was hij inorm aanhankelijk aan mijn kindje van 3 waarop we besloten hem te kopen enige wat niet kon gedaan worden was hem uittesten met rijden maar nu ik het bedenk weet ik precies waarom!


Toch, je lijkt te suggereren een rijpaard te willen kopen, gaat kijken maar niet rijden. Waarom koop je dan toch het paard en zeker voor zo veel geld?

sasja0705
Berichten: 2097
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 07:58

Sumxpeja schreef:
Klopt deze advertentie had ik nooit eerder gezien ik kreeg deze doorgestuurd ook daarop zie je hoe hij beschreven werd!


@Sumxpeja :
Als je terug gaat naar de openingspost van TS, dan zie je onder haar naam het woordje "geplaatst"
Als je hierop drukt, zie je alle berichten van TS onder elkaar en weet je precies,wat zij geschreven heeft over verkoop, mankementen, enz.
Misschien krijg je dan een beter beeld.


Wat screens met namen en nummers betreft : deze kun je eenvoudig zo bewerken dat naam en nummers niet meer te lezen zijn, en dan pas plaatsen, mits dat je dat wilt

RianneH

Berichten: 28301
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Paard particulier verkocht, plots een hele hoop klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 08:00

Nee dat mag niet, het plaatsen van privé communicatie is niet toegestaan op Bokt.

sasja0705
Berichten: 2097
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 08:16

RianneH schreef:
Nee dat mag niet, het plaatsen van privé communicatie is niet toegestaan op Bokt.


Oh, ok, sorry had ik niet door

Flip00
Berichten: 29
Geregistreerd: 09-02-24

Re: Paard particulier verkocht, plots een hele hoop klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 09:10

@sumxpeja
Wat heeft de dierenarts uiteindelijk geconstateerd? Ik begrijp uit jouw verhaal dat hij nu niet meer kreupel is?

Duhelo

Berichten: 28629
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 09:11

Sumxpeja schreef:
Fokker321 schreef:
@ Sum: je zei ergens dat verkoper gereageerd had op een advertentie die je geplaatst had. Wat zocht je in die advertentie: weidemaatje, recreatiepaard, .. ?




Een maatje waar ik nog veel plezier aan kon hebben
Mocht wat ouder zijn of jonger en licht zadelmak
Afstand maakte niet uit voor ons
Ik twijfelde tussen 2/3x per week rijden boj ons thuis of terug de sport in te gaan vermelde er dus duidelijk is 2/3x per week te kunnen berijden ik kreeg een berichtje waarin stond hij nog perfect recreatief te rijden voel werden ook videos verstuurd onder het zadel ook deze liet ik zien aan een persoon die hier op reageerde stuurde ook door ik haar dereckt op een vriendelijke manier aansprak er iets mis was later kwam ze af met de keurings papieren waarop ik zei ik hem zou laten helpen erna telefonisch contact gehad en ze wist van niks ik stuurde mijn bewijzen door

waren de filmpjes een galopje rechtsom en een galop linksom waarna het meisje erop begint te lachen nadat die overkruist springt?

Indien wel, dan zijn dat filmpjes van kort nadat ze hem gekocht heeft, die had ik in november nl ook ontvangen, en toen ik ging kijken stond die blijkbaar al 6 weken stil.