Is het redelijk om stal halve dag dicht te gooien?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 16:24

mavantos schreef:
bruintje123 schreef:
Dat is een oplossing, nu je weet dat ze dat verzinnen.
Maar een ander ding vang je dan zo niet, en dat doen ze dan juist weer. Waarvan je dan daarna denkt, jee hoe komen ze er op.

Absoluut, daarom is het ook gewoon belangrijk om eerst al je voorgaande ergernissen op te schrijven. Ik denk door de afgelopen tijd dat ze vrij aparte dingen is tegengekomen. Zo'n regellijst zal je in een keer of 3/4 moeten maken en dan eens door een paar andere door laten lezen.

En geen toilet? Dat zou ik gewoon bij de advertentie zetten. Genoeg stallen die dat niet hebben hoor, maar zou niet iedereen iedere keer je huis in laten gaan. Huis = privé

Wat mij nu te binnen schiet is:
- Verboden te roken
- Rommel opruimen
- Na het gebruik maken van faciliteiten deze netjes en schoon achterlaten
- Mest overal op het terrein opruimen
- Zelf uitmesten (?)
- Voeren wordt alleen gedaan door de stalhoudster
- Aanbellen bij het woonhuis alleen in levensbedreigende situaties
- Gedeeltes bij de woning zijn privé
- Maandag t/m vrijdag ben je welkom tussen 09.00 - 21.30
- Weekend/feestdagen 10.00 - 17.00, tenzij anders van te voren is gemeld

Ik zou er nog bij zetten dat minderjarigen alleen toegestaan zijn onder continue toezicht van een volwassene. Dan krijg je niet een situatie waarin een pensiongast zijn/haar kids even achterlaat als ze een bosrit maken etc.

Gini

Re: Is het redelijk om stal halve dag dicht te gooien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 16:32

TS kan regels op papier zetten en ophangen wat ze wil, ik vrees dat zij nog veel te lief is wanneer iemand mondiger is dan haar (eufemisme voor: wanneer iemand denkt dat de evenaar door zijn/haar achterste loopt :o ). Ik denk dus dat de oplossing ligt in het zoeken naar de juiste pensionklant: iemand die meer op 1 lijn zit met TS, misschien ook wat "verlegener, liever, introverter" is.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 16:36

Janique29 schreef:
Jeetje, als ik dit zo lees ga ik er nooit aan beginnen om stallen te verhuren of een pensionstal te beginnen. Wat een gedoe zeg :roll:

ER is hoe dan ook altijd wel gedoe.

Dat verneem ik heel vaak van stalhouders of van de mensen die eigen privé stallen hebben aan huis en of huren, er is altijd wel wat. Zelf heb ik ook weleens dingen gezien waarvan ik dacht pffff, blij dat ik geen stalhouder ben.

Over de openingstijden in het weekend: Dat weet je tevoren en hoef je er niet te gaan staan en er zijn meer stallen die wel ruimer zijn in de openingstijden en dus daar moet je dan gaan zoeken, voor als je dat heel graag hebt.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 17-04-17 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 16:39

Gini schreef:
TS kan regels op papier zetten en ophangen wat ze wil, ik vrees dat zij nog veel te lief is wanneer iemand mondiger is dan haar (eufemisme voor: wanneer iemand denkt dat de evenaar door zijn/haar achterste loopt :o ). Ik denk dus dat de oplossing ligt in het zoeken naar de juiste pensionklant: iemand die meer op 1 lijn zit met TS, misschien ook wat "verlegener, liever, introverter" is.

Precies, maar daarvoor zijn regels ook het beste. Men weet waar ze aan toe zijn en dat icm de juist passende pensionklant. En van te voren duidelijk de regels aangeven ''Goh, in het verleden hebben we nogal gedoe gehad met pensionklanten. Nu hebben we een paar regels gemaakt, zodat we van elkaar weten waar we aan toe zijn. Dit zijn de regels bij ons op stal.''

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 16:46

Gini schreef:

Het kan ts wel helpen haar grenzen te bewaken omdat ze die van tevoren op heeft geschreven voor zowel haar zelf als de pensionklant.
Dan is er ook meer een handvat in plaats van dat je je per voorval afvraagd of je overdrijft of niet.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 16:51

Floortz schreef:
mavantos schreef:
*knip*

Onacceptabel. Juist in het weekend hebben sommige mensen meer tijd...er zijn nog mensen die doordeweeks werken en in het weekend leuke dingen willen doen zonder dat altijd eerst te moeten melden.
Wij hebben ooit bij een particulier gestaan waar zelfs in de zomer na 20.00 geen toegang meer was tot de paarden. In de winter was dat geen probleem, want dan was het stikdonker, maar er is weinig lekkerder dan een buitenrit op een koele zomeravond. Gekke was dat 1 persoon er wel tot 22.00 uur zat, en van alles mocht... Nooit weer op zo'n stal, ondanks de prima ligging, en we waren in het voorjaar vlot vertrokken.
Met een beetje communicatie valt veel op te lossen, maar een aantal regels zijn wel nodig. De bovenstaande zijn alleszins redelijk en normaal.

Je spreekt jezelf een beetje tegen. Eerst roep je heel hard onacceptabel met als gevolg altijd melden dat je buiten bezoekerstijd komt, om vervolgens te zeggen dat een beetje communicatie en regels nodig zijn?
Dit was dan een voorbeeld, maar stel TS wil dat er in het weekend alleen mensen komen van 10-17 is dat toch prima? Nogmaals; haar terrein haar regels. Ben je het er niet mee eens dan is daar de grens van het erf.
En net wat je zegt; in het weekend heb je meer tijd dus zouden kortere bezoekerstijden toch juist geen probleem moeten zijn..

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 16:53

Dat zeker! Het is echt een én én verhaal. En duidelijke regels opstellen, maar tegelijkertijd zo kieskeurig zijn in wie je op je erf laat dat de regels ook niet als een agent bewaakt moeten worden.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 17:00

Floortz schreef:
mavantos schreef:
Absoluut, daarom is het ook gewoon belangrijk om eerst al je voorgaande ergernissen op te schrijven. Ik denk door de afgelopen tijd dat ze vrij aparte dingen is tegengekomen. Zo'n regellijst zal je in een keer of 3/4 moeten maken en dan eens door een paar andere door laten lezen.

En geen toilet? Dat zou ik gewoon bij de advertentie zetten. Genoeg stallen die dat niet hebben hoor, maar zou niet iedereen iedere keer je huis in laten gaan. Huis = privé

Wat mij nu te binnen schiet is:
- Verboden te roken
- Rommel opruimen
- Na het gebruik maken van faciliteiten deze netjes en schoon achterlaten
- Mest overal op het terrein opruimen
- Zelf uitmesten (?)
- Voeren wordt alleen gedaan door de stalhoudster
- Aanbellen bij het woonhuis alleen in levensbedreigende situaties
- Gedeeltes bij de woning zijn privé
- Maandag t/m vrijdag ben je welkom tussen 09.00 - 21.30

Onacceptabel. Juist in het weekend hebben sommige mensen meer tijd...er zijn nog mensen die doordeweeks werken en in het weekend leuke dingen willen doen zonder dat altijd eerst te moeten melden.
Wij hebben ooit bij een particulier gestaan waar zelfs in de zomer na 20.00 geen toegang meer was tot de paarden. In de winter was dat geen probleem, want dan was het stikdonker, maar er is weinig lekkerder dan een buitenrit op een koele zomeravond. Gekke was dat 1 persoon er wel tot 22.00 uur zat, en van alles mocht... Nooit weer op zo'n stal, ondanks de prima ligging, en we waren in het voorjaar vlot vertrokken.
Met een beetje communicatie valt veel op te lossen, maar een aantal regels zijn wel nodig. De bovenstaande zijn alleszins redelijk en normaal.

Het is geen officieele stalling, dus ik vind het vrij normaal. Zo hebben de mensen ook nog iets aan de weekenden.Ben je er niet mee eens moet je er niet gaan staan. Ik ken een paar pension stallen die die regels ook hebben, vind het niet gek.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 17:10

Het is natuurlijk wel de omgekeerde wereld dat ts zich anders moet opstellen, omdat mensen anders een loopje met je nemen en zich niet meer fatsoenlijk weten te gedragen.

Wij staan op een medium grote pensionstal en daar zijn regels, maar hebben mensen er ook vaak lak aan. Moet je dan als pensionhouder continu politie agentje gaan spelen? De regels zijn er en je moet zelf zo netjes zijn, je daaraan te houden.
Als je twijfelt wat wel of niet kan, moet je dat vragen.

Openingstijden zie je op veel stallen. Ik zie het vooral in bepaalde gebieden meer. Ik heb er wel moeite mee en bij ons gelden ze gelukkig niet echt. Maar uit fatsoen, ga je niet heel laat lawaai maken of alle lampen laten branden. Tenminste.......wij niet.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 17:32

Ik denk ook dat veel regels niet gaan helpen. Het suggereert namelijk dat alles wat je niet opschrijft wel mag. Wij hebben ook een 'privéstal' en ik ga voor wat betreft de mensen die hier staan erg op mijn gevoel af. Dus geen advertenties, altijd via-via. Een goed gesprek en uitleggen waar ze komen te staan, hoe wij de dingen hier doen en regelen voor de paarden. Maar ook hoe we met elkaar omgaan. Niet teveel details, maar op hoofdlijnen.
Als iemand veel commentaar heeft zeggen we eerlijk dat het waarschijnlijk niet gaat passen en dat diegene beter verder kan zoeken. Als het wel past praten we nog wat door en mag iemand voor een maand (of 2) komen en gaan we wederzijds kijken hoe het gaat. En ik maak altijd duidelijk dat mensen bij ons 'thuis' zijn en dat we daarom rekening met elkaar moeten houden en dat er grenzen zijn.

Opschrijven moet je denk ik vooral voor je zelf doen. Ik zou geen mensen op stal willen die veel waarde hechten aan een contract, zie het al voor me dat ze me bij het minste of geringste het papier onder de neus duwen :+ ... Of dat ik iets wil bespreken en dan het contract er bij haal - terwijl het om mensen gaat die ik dagelijks op mijn eigen erf heb, die er rondlopen als ik zelf met mijn paarden aan de slag ben.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 17:49

Die openingstijden... hoe doe je dat met wedstrijden enzo dan?
Ik sta soms om 4.30 al op stal... Voeren/vlechten en om 6.00 weg en soms om middernacht weer terug. Voordeel voor de pensionhouder want die kan uitslapen...

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 17:55

Anne_GTI schreef:
Die openingstijden... hoe doe je dat met wedstrijden enzo dan?
Ik sta soms om 4.30 al op stal... Voeren/vlechten en om 6.00 weg en soms om middernacht weer terug. Voordeel voor de pensionhouder want die kan uitslapen...

Hier kan je aangeven dat je eerder of later dan de openingstijden op stal bent ivm een wedstrijd, dat is normaal geen probleem.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 18:44

Als bosruiter zou ik er inderdaad ook niet van gediend zijn dat ik na 17u niet meer op het terrein mag komen. Het is namelijk heerlijk om op een avond een buitenrit te kunnen maken na een drukke werkweek. Uiteraard mag die regel/afspraak er zijn maar dan moet het zeker en vast op voorhand worden gecommuniceerd zodat mensen weten waar ze aan toe zijn.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 19:59

Kendra schreef:
Ik denk ook dat veel regels niet gaan helpen. Het suggereert namelijk dat alles wat je niet opschrijft wel mag. Wij hebben ook een 'privéstal' en ik ga voor wat betreft de mensen die hier staan erg op mijn gevoel af. Dus geen advertenties, altijd via-via. Een goed gesprek en uitleggen waar ze komen te staan, hoe wij de dingen hier doen en regelen voor de paarden. Maar ook hoe we met elkaar omgaan. Niet teveel details, maar op hoofdlijnen.
Als iemand veel commentaar heeft zeggen we eerlijk dat het waarschijnlijk niet gaat passen en dat diegene beter verder kan zoeken. Als het wel past praten we nog wat door en mag iemand voor een maand (of 2) komen en gaan we wederzijds kijken hoe het gaat. En ik maak altijd duidelijk dat mensen bij ons 'thuis' zijn en dat we daarom rekening met elkaar moeten houden en dat er grenzen zijn.

Opschrijven moet je denk ik vooral voor je zelf doen. Ik zou geen mensen op stal willen die veel waarde hechten aan een contract, zie het al voor me dat ze me bij het minste of geringste het papier onder de neus duwen :+ ... Of dat ik iets wil bespreken en dan het contract er bij haal - terwijl het om mensen gaat die ik dagelijks op mijn eigen erf heb, die er rondlopen als ik zelf met mijn paarden aan de slag ben.

Ik hou ook niet van contracten en zie het voordeel er niet altijd van. Als het namelijk niet lekker loopt, kan een maand opzegtermijn erg lang duren voor beide kanten.

Aan de andere kant, moet je wel iets beschermen. Er komen mensen op je erf en die kunnen schade aanbrengen. OOk wil je dat ze netjes betalen. De huurder heeft ook rechten vanaf hij huurt, dus dat wil je toch iets beschermen.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 20:08

Dit zo lezend neig ik steeds meer naar "nee" als het gaat om een pensionklant.. of het moet echt een persoon zijn waar ik een heeeel goed gevoel bij heb..

Zakelijk en met een contract zou ik nooit worden, omdat het mijn thuis is. Ik ben niet van plan een service te bieden en dat mensen dingen eisen enzo. Ik zou echt mijn plekje willen delen op basis van "samen doen". Wel zou ik afspraken als richtlijnen op papier zetten. En supergoed selecteren op een empathisch en rustig persoon.

Maar ja, vind je die ergens? :=

Wat jullie ook schrijven: er is eigenlijk altijd wel wat. Plus zoals iemand hierboven schreef: ik werk hard om lekker rustig te wonen. Ik heb ook een zeer sociaal beroep dus vind het heerlijk in mijn eigen bubbel thuis. En ik zou er geen winst op maken dus is het de moeite waarschijnlijk niet..

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 20:13

@VogeltjeM, als je beslist te verhuren, zou je ook je prijs kunnen optrekken, zodat je wel winst maakt. Op die manier hou je de mensen af die enkel op hun profijt uit zijn (al zal iemand die meer betaalt, mss sneller eisen durven stellen). Maar ik heb begrepen dat je vooral wilt verhuren omdat je 3 paarden leuker vindt dan 2? Is meestal niet het geval, integendeel, vaak is der dan één de pineut.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 20:25

Een contact zou een aantal hoofdzaken kunnen benoemen zoals prijs, betalingstermijn en wat is inclusief. Wie voert er wat en wie mest wanneer uit.

Verder kan je huisregels opstellen, daarin kan je zaken als roken, privé gedeelte, parkeren etc. regelen. In het contract kan je naar de huisregels verwijzen. Huisregels print je uit en hang je op.

Om je privé te beschermen kan je bijv. Een zitje bij de stallen maken en een koelkast/waterkoker/Senseo neerzetten voor de inwendige mens. Als je ziet dat je gasten daar zitten ga je, als het jou uitkomt, er even gezellig bij zitten voor social-talk en als er iets besproken moet worden dan is daar op zo'n moment ook ruimte voor.
Zit je lekker in de tuin of ben je in huis dan ben je niet aanspreekbaar behalve voor noodgevallen.
Kleine dingen kunnen over de app, bij meer klanten werkt een groepsapp goed. Dan kunnen klanten ook wat voor elkaar doen. Deken af etc.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 20:36

gewoon nooit meer doen dat is de beste optie :+

Cococo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 20:50

Wat een rare reacties allemaal.
Ik vind dat TS wel redelijk een beeld heeft. Niemand is volmaakt als ie begint.

Maar ik geloof dat als je geen nee kunt zeggen, er miosschien beter aan doet bv een klein koelkastje neerzet, waar je een fles ranja en wat flessen water inzet.
Bovenop kun je dan nog een waterkoker en een senseo zetten.
Gooi 15 euro pm op de prijs en zo is het semi zelfvoorzienend en hoef jij niet meer je schuldig te voelen voor het feit dat je de erfbewandelaars niks geeft.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-17 21:11

Nou..ik heb besloten voorlopig ff lekker te genieten van de rust. De bijrijdster is ook ff uitgeschakeld...water was geregeld en vervolgens kwam pleegdochter naar beneden gerend...mama mama echt was wichtiges... ... is van paard gevallen. Echt he...van mijn mega brave ex manege knol :D. Ze had er behoorlijk last van dus duurt wel ff maar wel erg sneu...maar past nu ff goed want ik merk dat ik uitgeput ben...vandaag hebben ze de laatste spullen opgehaald. Zelfs het wieltje wat ze inder het hek hebben gemaakt hebben ze eraf geschroefd en meegenomen :D. Ze hebben een huis gekocht en kunnen daar over 3 maanden in..nu snap ik de grote mond ineens...gaat ze nog tegenvallen..3000 m2 grond voor 3 pomy's. En ze waren dus sowieso over 3 maanden weggeweest...dan had het me enkel veel meer gekost nog dus blij toe. Was erg grappig want er had hier iemand gestaan waarvan ik dacht dat we gewoon goed uit elkaar waren gegaan (heeft hier een week gestaan...40 jaar eigen boerderij gehad en daarna al tig keer verkast..ze wilde hier gelijk alles omgooien..ik moest acuut dungen terwijl ik kunstmest krijg van een boer dus dan ga ik het niet kopen en hij gaf aan: te vroeg. Grond is nog te koud).maar goed...zij heeft dus gif lopen strooien en hun verteld dat ik te weinig voer (terwijl ze tegen mij zei dat 1 baal in 2 dagen abnormaal was). Zij is dus verkast naar een stal waar vriendin van me haar bijrijdpaard heeft. Die was daar vandaag en gaf aan dat ze bij mij ging rijden..staleigenaar vraagt waar het is..ja daar en daar. O...die te weinig voert? Ja..zei vriendin maar ze voert een meter baal in 2 dagen op...nu blijkt dat die persoon ook deze mensen daarheen eilde halen maar staleigenaar had geen plaats meer en zei vandaag: goddank zeg!! Ik doe met 7 paarden een week met zo'n baal!! Te weinig...pff...daar kan ze niet tegenaan voeren...

En de ex klanten gaven vandaag nog aan dat de ponys druk gras aten...dat de ruif nog halfvol zat vanochtend dus dat ze helemaal niet veel aten (nee logisch met gras van een meter hoog) en dat ze zelfs hun muesli lieten staan...haha...1 ding weet ik zeker..die 2 hebben niet hun krachtvoer laten dtaan :D. Enfin...zullen wel aan de schijt raken want hier mochten ze niet gelijk op de wei ivm hoefbevangenheid en nu zetten ze op een volle wei 24/7.

Nee hoor...ik ga ff lekker zelf genieten. Vriendin durft nu ook mijn paard te rijden dus die komt regelmatig samen met haar dochter..gewoon gezellig, nooit te beroerd om wat te doen en sltijd goede ideeen dus perfect.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 21:40

hwn schreef:
@VogeltjeM, als je beslist te verhuren, zou je ook je prijs kunnen optrekken, zodat je wel winst maakt. Op die manier hou je de mensen af die enkel op hun profijt uit zijn (al zal iemand die meer betaalt, mss sneller eisen durven stellen). Maar ik heb begrepen dat je vooral wilt verhuren omdat je 3 paarden leuker vindt dan 2? Is meestal niet het geval, integendeel, vaak is der dan één de pineut.

Klopt, zou het echt puur doen zodat mijn paarden een kuddetje hebben, in plaats van zoals nu met zijn tweeën. In de kudde waar ze voorheen stonden speelden ze wel veel meer dan nu. Aan de andere kant: goed is op een gegeven moment ook goed, hoe ver moet ik nog gaan voor ze := (ik ben nogal een perfectionist)..

De prijs optrekken is niet echt een optie, omdat het al vrij prijzig is qua hooikosten aangezien we weinig gras hebben. Ik heb ook (nog) geen goede bak (veel te mul en nu nog even geen budget om het op te knappen) en zit niet bepaald naast het bos (je kan op zich wel leuk rijden maar niet super). Plus: ik heb een erg druk leven dus ik vind twee paarden verzorgen eigenlijk zat :o dus zou het liever wat goedkoper aanbieden als DHZ dan wat duurder als volpension. De prijs is dan ook eerlijker met hetgeen je krijgt. Mijn enige echte troef is eigenlijk dat ik een echt PN-plekje (24/7 buiten met inloopstal, track, slowfeeders, alles gedraineerd en een groot stuk verhard, absoluut geen spatje modder in de winter) bied in een regio waar verder alles noodgedwongen op stal moet in de winter ivm klei/ellende.

Maar als ik de ervaringen van TS en van anderen hier lees, herken ik mezelf daar wel in en denk ik dat ik mezelf in ieder geval niet impulsief in zoiets moet storten..

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 22:26

Eind goed al goed dus.....
Maar ik wil nog wel toevoegen dat het wel kan! Ik heb al 15 jaar een paar paarden en dus ook eigenaren op stal. Door omstandigheden één 'klant' die weg is gegaan - er is iemand anders voor terug gekomen en dat gaat ook goed. Eigenlijk nog nooit gedoe gehad.
En ik heb dus geen contracten, geen waterkokers, mensen mogen bij mij thuis plassen als dat moet, iedereen gedraagt zich, helpt af en toe en ruimt z'n rommel op en er zijn weinig regels. Maar niemand loopt hier zomaar naar binnen en in het weekend is iedereen 's avonds op tijd weg. Maar als er iemand op concours gaat sta ik vroeg op om te voeren en wacht ik tot de laatste weer thuis is.... Ik vind het allemaal niet zo ingewikkeld - maar ben na het volgen van dit topic wel erg blij met zoals het hier is.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 08:00

Kendra, da's wel erg fijn!! Zou het ook iets met uitstraling kunnen hebben? Dat jij iets uitstraalt van: zo wil ik het dus zo gebeurt het en dat dat gewoon een onbewust proces is? Want in je tekst hier is bijv. ook erg duidelijk kort en bondig en alles wat gezegd moet worden ataat erin...ditzelfde verhaal had bij mij 2 a viertjes in beslag genomen met alle uitweidingen om te verduidelijken (dat ze me maar niet verkeerd begrijpen of boos worden) waardoor het meestal een warrig geheel wordt...denk dat ik daar eens mee ga beginnen. Zo wil ik het...geen uitleg waarom gewoon korte zakelijke boodschap.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 10:30

Je moet inderdaad gewoon kort en duidelijk zijn. Het is immers zo: mensen HOEVEN niet bij je op stal te gaan staan.
Maar zorg ook dat de regels gehandhaafd worden. Als jij zegt: elke dag vegen als je weggaat, en het gebeurd niet, spreek ze er dan ook direct op aan.

Op onze stal worden sommige regels nageleefd, en sommige niet, omdat er nooit wat van gezegd wordt door de stalhouder. Ik gooi het wel eens op de app, maar niemand doet er wat mee... ik snap dat niet, maar mensen zij soms gewoon lui en (onbewust) asociaal...

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 12:22

Ik heb ooit een soortgelijke situatie gehad. Zit je op zondag eindelijk lekker op de bank in de late namiddag komt pensionklant je terrein op om je rust te verstoren. Ik doe het niet meer. Echt kleine dingen worden op den duur een groot issue. Heb mijn stallen nu al weer een paar jaar lekker voor mezelf en dat geeft enorm rust thuis.

Al moet ik zeggen dat die van TS toch wel de kroon spannen denk ik.