Opgelicht, wat nu?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nina1999

Re: Opgelicht, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-15 09:42

Prijs naar beneden is geen optie volgens haar...

Verzendkosten delen ga ik wel even voorstellen. Als ze daar ook niet mee akkoord gaat is het wat mij betreft echt klaar.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 09:43

Nina1999 schreef:
Prijs naar beneden is geen optie volgens haar...

Verzendkosten delen ga ik wel even voorstellen. Als ze daar ook niet mee akkoord gaat is het wat mij betreft echt klaar.

Als ze dat niet doet zou ik het onder rembours sturen, als ze het dan weigert heb je toch je best gedaan, dan zou ik het gewoon houden. Jeetje, wat een lastig mens :')

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-15 09:44

Ja, maar als ze het dan weigert, en die kans acht ik heel groot, kan ik alsnog 18 euro betalen ongeveer.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 09:51

Anders gewoon even bij de politie de situatie uitleggen? Lijkt me wel zo handig dan :j

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 10:14

Als ze nergens mee accoord gat kijken wat het kost voor een mooie wde hands frontriem dat er af trekken geld over maken en die frotriem retour.dan heb jij gedaan wat je kon en anders kreeg ze geen geld of ze maakt het geld over voor terug te sturen.wilt ze niks dan krijgt ze niks moet ze maar eerlijk zijn kom op nou.jij hoeft hier niet voor op tedraaien of koste te maken

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 10:23

Denk je nou serieus dat de politie hier iets aan gaat doen? Ze hebben echt wel betere dingen te doen dan gezeur over een hoofdstel :')

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 10:24

Ariannee schreef:
Denk je nou serieus dat de politie hier iets aan gaat doen? Ze hebben echt wel betere dingen te doen dan gezeur over een hoofdstel :')

Euh, nee. Maar het is wel handig dat áls er aangifte wordt gedaan TS al haar verhaal gedaan heeft. Dat is wat ik daar mee bedoelde.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 10:30

Aangifte van wat? Het in bezit hebben van een artikel dat niet aan een verwachting voldoet maar waar ook nog geen cent voor betaald is. Allemachtig 15 pagina's over een paar euro. En ja, ik begrijp dat het voor TS een boel geld is maar wat een verspillende energie. Hoop dat je een goede oplossing vindt TS, zowel voor jezelf als voor de 'verkoopster, die nog niks verkocht heeft'

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 10:32

Ja, is toch mogelijk dat de 'verkoper' daar aangifte van doet. Is toch niet echt een rare redenatie, of wel?

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 10:35

Tillie20 schreef:
Ja, is toch mogelijk dat de 'verkoper' daar aangifte van doet. Is toch niet echt een rare redenatie, of wel?

Ik vind dit hele topic bestaan uit rare redenatie's :') maar waag me verder niet aan uitspraken :)

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 10:36

Tillie20 schreef:
Anders gewoon even bij de politie de situatie uitleggen? Lijkt me wel zo handig dan :j

Kan je meteen mooi vragen of zij nog een voorstel/tips hebben :D
Binnenlopen kan altijd!

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 10:38

_Yasmine_ schreef:
Tillie20 schreef:

Kan je meteen mooi vragen of zij nog een voorstel/tips hebben :D
Binnenlopen kan altijd!

Precies :j En dan kan TS ook niks verweten worden als de politie verder geen tips heeft. Politie is niet alleen voor aangifte maar ook voor bemiddeling :j

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 12:42

Niet speciaal gericht op TS, maar ik vind het zo bizar dat een wildvreemde wordt geloofd over de staat van een hoofdstel, daarom niet wil betalen en ook geen paar euro verzendkosten wil betalen om deze kwestie naar behoren af te wikkelen. De meest rare tips komen voorbij. Als er om een foto wordt gevraagd, wordt daar boos op gereageerd, want "wie zijn wij om iemand niet te geloven op haar woord?".

Draai het eens om: een Bokker zou een hoofdstel te goeder trouw hebben verstuurd, zonder eerst betaling te hebben ontvangen. De ontvanger is het niet eens met de staat van het hoofdstel, maar weigert het terug te sturen omdat dat een paar euro zou kosten. Nou, dán zouden we het wel weten: de ontvanger was een grote oplichter!

Ik vind dit nu echt een typisch voorbeeld van meehuilen met de wolven in het bos. TS, ik zou deze kwestie maar eens met je ouders bespreken, in plaats van op een openbaar forum. Lijkt me trouwens ook dat je op de Bokt-markt op deze manier ook niet meer veel hoeft te kopen.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 12:46

chevax schreef:
Niet speciaal gericht op TS, maar ik vind het zo bizar dat een wildvreemde wordt geloofd over de staat van een hoofdstel, daarom niet wil betalen en ook geen paar euro verzendkosten wil betalen om deze kwestie naar behoren af te wikkelen. De meest rare tips komen voorbij. Als er om een foto wordt gevraagd, wordt daar boos op gereageerd, want "wie zijn wij om iemand niet te geloven op haar woord?".

Draai het eens om: een Bokker zou een hoofdstel te goeder trouw hebben verstuurd, zonder eerst betaling te hebben ontvangen. De ontvanger is het niet eens met de staat van het hoofdstel, maar weigert het terug te sturen omdat dat een paar euro zou kosten. Nou, dán zouden we het wel weten: de ontvanger was een grote oplichter!

Ik vind dit nu echt een typisch voorbeeld van meehuilen met de wolven in het bos. TS, ik zou deze kwestie maar eens met je ouders bespreken, in plaats van op een openbaar forum. Lijkt me trouwens ook dat je op de Bokt-markt op deze manier ook niet meer veel hoeft te kopen.

Dit probeer ik de hele tijd al uit te leggen.
Gelukkig nog iemand die het zelfde denkt als in en nog 2 andere.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 12:47

vrouwke schreef:
chevax schreef:

Dit probeer ik de hele tijd al uit te leggen.
Gelukkig nog iemand die het zelfde denkt als in en nog 2 andere.
Alleen wordt continu voor het gemak vergeten dat de verkoper met voorbedachte raden gelogen heeft over de staat van het hoofdstel, dat veranderd de zaken nogal, vind je niet? :)*

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 12:49

Tille20, dat weet je toch helemaal niet? Je weet niet wat de verkoper heeft aangeboden, je hebt het hoofdstel niet gezien, etc. Dus hoe kun je dan zo stellig zijn dat TS in haar recht staat?

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 12:50

Hoe kan je dan zo stellig zijn dat TS liegt? Want ik ga gewoon uit van de info die hier wordt gegeven.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 12:51

Dan lees je mijn posts niet goed, ik ben nergens stellig dat de TS liegt. Ik ga er alleen niet bij voorbaat vanuit dat TS het gelijk aan haar zijde heeft. Dat is heel iets anders.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 12:52

Eerste alinea van de beginpost:

Citaat:
Vorige week zag ik een hoofdstel op mp, lak neusriem en glitter frontriem van rossner. Omdat ik uit ervaring weet dat de steentjes uit de frontriem snel loslaten heb ik een mailtje gestuurd dat ik het hoofdstel graag over wilde nemen mits alle steentjes erin zaten. Toen kreeg ik reactie terug dat alle steentjes erin zaten en dat ze het hoofdstel meteen op stuurde. (Ik had het geld niet overgemaakt, zou ik zelf nooit doen spullen opsturen zonder geld te krijgen, maar goed dat moet ieder voor zich weten :? ). Dag later hoofdstel ontvangen, en missen gewoon de helft van de steentjes >;)

Aan de hand van deze omschrijving staat TS in haar recht. De verkoper heeft haar vals ingelicht. Ik ga uit van de info die hier wordt gegeven, en aangezien jij precies dezelfde informatie hebt als ik snap ik niet dat er vanuit gaat dat TS liegt zonder evenmin foto's gezien te hebben of additionele info te hebben. Als je er vanuit zou gaan dat TS niet liegt zou je dan zoiets typen:
Citaat:
Laatst bijgewerkt door Tillie20 op 27-08-15 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 12:52

De politie heeft wel wat beters te doen.

Als die bokker zegt ik heb een hoofdstel verstuurd maar ik heb gelogen over de staat dan staat daar ook niemand achter.

De verkoper had niet moeten n.

En over opvoeding. Zo ben ik opgevoed.
Eerlijkheid duurt het langst. Boontje komt om zijn we loontje. God straft onmiddelijk.
En daar loopt de verkoper nu tegen aan.

En als we bij voorbaat een ts niet geloven. Bokt maar opdoeken?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 12:53

Maar zelfs als in dit topic (of in andere topics) niet naar waarheid verteld is, wat zijn de andere opties? Het maar gewoon niet geloven? Daar wordt bokt ook niet mooier van..
'het lukt ons niet zwanger te worden, we hebben alles al geprobeerd' -- weet je dat zeker? zet even een kopie van de zorgverzekering declaraties hier neer.
'ik heb kanker en ben m'n haar kwijt' -- foto als bewijs!
'm'n paard bokt me er steeds af maar volgens 4 dierenartsen is er niets mis met de rug' -- bewijs maar dat je echt naar die vier bent geweest.

Daarmee kom je toch nergens? Iemand verteld iets en zonder een tegenpartij moet je maar aannemen dat het waar is. Heel, heel soms duikt ineens de tegenpartij op en blijkt dat zoals altijd aan een verhaal 2 kanten zitten. Maar zolang dat niet zo is, kun je niets met aannames dat TS liegt. Want stel dit verhaal is niet helemaal waar, wat zou er dan niet waar zijn? Dat de tegenpartij niet wil bellen? Ze die mail met vraag over steentjes nooit heeft verstuurd? Bewust niet op tijd betaald heeft? Er maar 2 steentjes af zijn en geen 47? Of 46 ipv 47 want ergens een telfout?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 12:54

LOL! 15 pagina's zichzelf eindeloos herhalende discussies over dit onderwerp...... :roll:

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 12:55

Beoordeel situaties eens op hun waarde. Kom op zeg, omdat je een verhaal van een jonge TS die via internet een aankoop heeft gedaan niet onvoorwaardelijk gelooft, worden er zaken als niet zwanger kunnen worden en kanker bijgehaald? Dan moet je je eigenlijk schamen...

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 12:56

Yessy schreef:
Maar zelfs als in dit topic (of in andere topics) niet naar waarheid verteld is, wat zijn de andere opties? Het maar gewoon niet geloven? Daar wordt bokt ook niet mooier van..
'het lukt ons niet zwanger te worden, we hebben alles al geprobeerd' -- weet je dat zeker? zet even een kopie van de zorgverzekering declaraties hier neer.
'ik heb kanker en ben m'n haar kwijt' -- foto als bewijs!
'm'n paard bokt me er steeds af maar volgens 4 dierenartsen is er niets mis met de rug' -- bewijs maar dat je echt naar die vier bent geweest.

Daarmee kom je toch nergens? Iemand verteld iets en zonder een tegenpartij moet je maar aannemen dat het waar is. Heel, heel soms duikt ineens de tegenpartij op en blijkt dat zoals altijd aan een verhaal 2 kanten zitten. Maar zolang dat niet zo is, kun je niets met aannames dat TS liegt. Want stel dit verhaal is niet helemaal waar, wat zou er dan niet waar zijn? Dat de tegenpartij niet wil bellen? Ze die mail met vraag over steentjes nooit heeft verstuurd? Bewust niet op tijd betaald heeft? Er maar 2 steentjes af zijn en geen 47? Of 46 ipv 47 want ergens een telfout?

Dit dus. Snap echt niet dat TS zo in twijfel wordt getrokken. En dan wordt er voor het gemak ook nog continu genegeerd dat de verkoper met voorbedachte raden gelogen heeft. Zo kan ik ook argumenten verzinnen :')

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 12:57

Tillie20 schreef:
Zo kan ik ook argumenten verzinnen :')
Zo mooi dat je nu zelf de kern van dit topic samenvat :-)