xApple schreef:chelle_dora schreef:xApple, geloof me, dat weet ik echt wel, maar op het moment dat je in een stal wordt opgesloten is er toch wel iemand van familie die helder na kan denken en stappen kan ondernemen? En als je thuis woont, neem ik toch wel aan dat dit soort dingen nog wél bespreekbaar zijn. Als je op straat in elkaar geslagen wordt, neem ik aan dat je dat thuis ook vertelt, hoe rot je band ook is met je ouders?
Ik kan natuurlijk niet voor de TS bepalen of spreken, maar ik raad d'r wel aan om dit toch echt wel met d'r ouders te bespreken. Volgens mij zijn dat nog altijd je voogden (of je moet een andere voogd hebben, bespreek het dan dáármee) en ga daarmee het hele proces aanslingeren. En niet met een buitenstaander die anders wel heel veel sloten overal op gaat hangen, want no offence, ik snap dat je dan probeert te helpen maar ik ben bang dat je het alleen maar erger maakt en dan zelf niet de meest handige persoon bent om te helpen en te handelen voor TS.
Je zegt 'dat je het wel weet' maar vervolgens kom je daarna weer met een voorbeeld waarbij
ouders wel helpen/inspringen. Dat gebeurd dus bij veel kinderen niet. Er zijn echt ouders
die zich onttrekken aan dit soort onderwerpen. Hoe spijtig ook. Ook als kinderen nog
thuis wonen.
Nouja, ik vind het gewoon een apart verhaal. Ik ken een hoop harteloze mensen en ouders, maar als je opgesloten wordt in je paardenstal en dat aan je ouders vertelt, zou er toch wel iets bekend moeten zijn bij je ouders.
Ik vind het goed dat TS zich hier buitenlaat, lijkt me inderdaad verstandiger. Ik raad dus wel nog Katjekat aan om te vragen of de berichten van haar verwijderd kunnen/mogen worden, omdat het gewoon niet in het voordeel van TS d'r zaak gaat spreken ben ik bang.