Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Gini schreef:Op wedstrijd? Elke keer als je verdorie met je paard het erf af wilt (dus ook gewoon om een buitenritje te maken) moet je aan de mouw van je stalhouder gaan trekken.
secricible schreef:De boete geldt per paard waar het paspoort niet van aangetoond kan worden. Bij volgende controles wordt de boete verhoogd. Het risico is dat het paard in beslag genomen kan worden, maar wanneer dit gebeurt weet ik niet.
Als paardeneigenaar heb je alleen maar nadelen, maar als stalhouder ook: je krijgt een extra stuk administratie en je stalhuurders zijn niet blij.
Gini schreef:Op wedstrijd? Elke keer als je verdorie met je paard het erf af wilt (dus ook gewoon om een buitenritje te maken) moet je aan de mouw van je stalhouder gaan trekken.
demo_love schreef:.Nee, laat ze eerst maar eens de regels veranderen. Ze hebben bij ons op stal een tijd lang doodleuk in het keukenkastje van de (openbare!) kantine gelegen. Dat vonden we niet zo leuk toen we erachter kwamen...
Gini schreef:.En ja, voor mij is een paspoort wel belangrijk en niet simpel een stukje papier. Mijn merrie heeft een zeer goede afstamming bij een topstamboek, ja, dat boekje wil ik dus graag houden. Ik kan me voorstellen dat je daar anders tegenaan kijkt als je een kruising Haflinger ruin hebt die ingeschreven is in het Appaloosa stamboek waarbij op de vader en moeder na alleen maar onbekend staat. Niet om iemand te kwetsen, maar gewoon om aan te geven dat ook het paspoort een verschillende waarde kan hebben voor iemand.
Urielle schreef:Dat is niet per se waar Cer, diverse stamboeken hebben geen apart papier, dat staat gewoon in het paspoort.
Gini schreef:Bij mij staat het inderdaad gewoon in het paspoort. En ik heb gezegd "zeer goede stamboom", dat vond ik al arrogant genoeg klinken.
principal schreef:Snap de paniek niet. Zoiets als dit, hoort op afspraak, zodat iedereen een dag eerder de paspoorten kan achterlaten, en als ze geweest zijn weer kan mee nemen. Komt over alsof je een crimineel bent ofzo. Iedereen maakt meer ophef dan het, volgens mij, werkelijk is. Ik lees niet veel reacties v mensen die het meegemaakt hebben. (zoja kan eroverheen gelezen hebben). Net als dat ze je meterstanden komen opmeten, ben je er niet komen ze andere xn