Robijntjah schreef:Dat werd gezegd dimpledaar doelt Ellen op!
Oh sorry, ik schrok al............ Sorry Ellen.......

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Robijntjah schreef:Lees eens terug? Wie weet was de oorzaak wel mijn heupbreuk van vorig jaar want ik bracht angst over op mijn paard? Is letterlijk gezegd!
Raveltje schreef:Tegenwoordig moet je helemaal in opperste staat van paraatheid en "alle mogelijke doem scenario's" in je achterhoofd maar op pad gaan en het vooral niet zelf uitlokken dat je overhoop wordt gereden door een tractor, auto of weet ik veel.. want tenslotte ben jij de ENIGE op de weg die de boel kan ontlopen, ontzien en vooral zorgen dat je niet in de weg staat ergens.
amyz schreef:Raveltje schreef:Tegenwoordig moet je helemaal in opperste staat van paraatheid en "alle mogelijke doem scenario's" in je achterhoofd maar op pad gaan en het vooral niet zelf uitlokken dat je overhoop wordt gereden door een tractor, auto of weet ik veel.. want tenslotte ben jij de ENIGE op de weg die de boel kan ontlopen, ontzien en vooral zorgen dat je niet in de weg staat ergens.
Toch is dat wel hoe ik me in het verkeer bevind... Geloof me, ik kan heel best schelden als er weer eens een kamikaze-oudje zich met rollator of scootmobiel doodgemoedereerd voor mn auto gooit terwijl ik met een leuk gangetje aan kom rijden, maar ik heb altijd geleerd; defensief rijden. Met andere woorden inderdaad doen alsof jij de enige bent die uit zn doppen kijkt en nadenkt in het verkeer.
Met die instelling stap ik ook op de fiets (....vooruit, das 1x per jaar ofzo...) en wandel ik nu ook met paardlief buiten.
Toevallig vorige week nog discussie gehad met een vriendin. Vanaf stal belanden we eigenlijk direct op rondom 50-wegen. Als we het erf af gaan is het een stukje weg, drukke weg oversteken en daarna een fietspad dat met flinke berm van de weg wordt gescheiden.
Op dat eerste stukje weg/oversteekpunt loopt de weg wat in een V-vorm breder uit. Ik ga daar dus altijd op een punt staan zodat een auto evt nog naast me kan. Vriendinnetje deed dat niet en liep van de week te schelden omdat een auto zo dicht achter haar ging staan. Tsja.......
Mijn paard gaat op de bruggetjes altijd in het midden lopen, dus als er een fietser oid aan komt wacht ik eerst even voor ik het bruggetje op loop.
Anyway; in mijn ogen is het altijd aan jezelf om jezelf veilig te houden, wat je ''voertuig'' ook is.
Ik zit de hele tijd te denken wie er nou ''schuldig'' is.. Als ik het even vertaal naar een voor mij logische situatie. Stel ik kom met trailer met paard erin (lading) aanrijden met zo'n 30 op een smalle landweg, waar enkele passeerhavens zijn. En er komt mij een auto eveneens met geladen trailer tegemoet rijden. Dan absoluut; je past je zodanig aan dat je elkaar kunt passeren op de passeerhaven. Als ik daar dan een ruiter zie neem ik aan dat die ervoor zorgt zich níet op zo'n onhandig punt te bevinden tegen de tijd dat ik daar ben. Als deze dat niet doet en rustig blijft stappen neem ik aan dat ruiter kennelijk aan een reepje ruimte genoeg heeft en ga ik me bezig houden met de andere combinatie passeren op een stuk waar dat evengoed nog lastig is.
Vermoedelijk voor de tractorchauffeurs ook zoiets geweest...
Vind het echt heel erg naar voor TS en hoop dat een goed gesprek met het bedrijf misschien in ieder geval kan zorgen voor een stukje voorlichting, maar ik vraag me af of dit niet gewoon een soort misverstand is geweest.
In ieder geval hoop ik dat je paard er gauw weer bovenop komt en jullie weer snel van buitenritten kunnen genieten
Raveltje schreef:Amaris schreef:Raveltje..... dat is een fabel. Chauffeurs kunnen niet bewust de luchtdruk loslaten van de remmen. Dat doet die vrachtwagen zelf.
Dat doen ze toch met gas minderen en optrekken..