Wat kan ik hiermee doen? Schoenmaker heeft laarzen verpest

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:54

Als je moeder namens jou akkoord is gegaan met deze vertraging, dan kun je daar niet meer op terugkomen.
Verstandig vind ik het niet, de ferme toon van je brief en de dreiging van een ingebrekestelling is helemaal teniet gedaan.
Verstandiger was geweest een ingebrekestelling zoals je aangekondigd had. Je dossieropbouw wil niet erg lukken zo.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 23:07

Neem aan dat je hem niks hoeft te betalen voor alles gezien je ze nu "in originele staat" terug behoort te krijgen?

xMathilde

Re: Wat kan ik hiermee doen? Schoenmaker heeft laarzen verpest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 08:50

Probeert hij je moeder in te palmen met lief gedrag zodat hij er vanaf kan komen? -O-

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 09:04

Hij gaat maar eens een avondje erop ziten zweten...je kunt mij niet wijsmaken dat reparatie van laarzen zoveel tijd in beslag neemt.Onzin!!
Geen genoegen nemen met uitstel...niet op tijd af...dan is hij in gebreke.
Er wordt tenslotte niet aan hem gevraagt of hij de boel in 5 minuten in elkaar zet.

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 09:33

Ik begrijp dat je je rustig moet houden van je moeder, echter komt hij de afspraak
zoals in de brief staat, niet na! Heb jij al contact gehad met je rechtsbijstand of doet
je moeder dit?

Persoonlijk had ik hier geen genoegen mee genomen, daarbij kun je hem nu ook een
schade bedrag voor schotelen, aangezien je nu ook geen plezier van je laarzen kunt
hebben.

De laarzen zouden deze week af zijn, en hij bepaald nu dat er nog een weekje bij komt?
Let op, volgende week kom je daar om ze te halen, hangt er een briefjes, wegens vakantie
3 weken gesloten, haha(lacht als een boer met kiespijn)...

Ik hoop dat je je laarzen terug krijgt en dat je er nog mee kan paardrijden.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 09:45

:n

Ik heb er verder eigenlijk geen woorden voor. Kan niet begrijpen dat jullie zo met je laten sollen door hem.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 10:47

Ik kan alleen maar met bovenstaande reacties mee gaan. Ondertussen wacht je al bijna een maand volgens mij.. Ik zou vandaag nog contact opnemen met je rechtsbijstand verzekering

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:11

Bonny_CT schreef:
Ik kan alleen maar met bovenstaande reacties mee gaan. Ondertussen wacht je al bijna een maand volgens mij.. Ik zou vandaag nog contact opnemen met je rechtsbijstand verzekering

Alweer bijna een maand??? Alweer bijna 2 maanden!!
Ik ben benieuwd hoe dit af gaat lopen.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 13:25

21 mei is ruim een maand terug ;)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 13:30

En toen was ze de laarzen al een week kwijt. Dus laat ons zeggen, bijna anderhalve maand dat ze zonder laarzen zit nu.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 19:42

Snap ook niet dat TS er zo lang mee wacht, ik was gewoon op mijn strepen gaan staan :=

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 21:35

Ik vind ook dat je een beetje over je heen laten lopen TS..

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 10:27

Ook ik hoop dat dit allemaal goed komt.. Ik duim in iedergeval voor je TS!
Ik hoop dat de schoenmaker je niet aan het lijntje houdt (zoals ie al eerder heeft gedaan) en als ie het daadwerklijk aan het maken is.. Hopelijk doet ie een beetje zijn best en ziet het er weer beter uit.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 10:44

Ik kan wel begrijpen dat je niet direct alle registers open wilt trekken en gewoon hoopt dat hij het inderdaad netjes repareert en hem nog even die kans wilt geven....zo ben ik ook... en ik kan je wel vertellen dat dat zelden de juiste aanpak is want mensen zijn dan al snel zo link dat ze je aan het lijntje blijven houden _-:(

Eigenlijk moet je gewoon komende week spijkers met koppen gaan slaan, is het niet klaar dan alsnog doorpakken en geen genade meer hebben, hij heeft kansen genoeg gehad.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 10:52

Mocht je maat 39 hebben kun je gratis mijn laarzen komen ophalen (alleen drukkertje is kapot.. uitgeleend aan mijn oude verzorgster die ze gewoon kapot teruggaf zonder er iets van te zeggen :') lekker he?) Maar dan wil ik wel het adres van de schoenmaker en er eens achteraan gaan :+ Ben ik ook weer van al mijn frustraties af :p

Echt... Pak die vent eens aan!

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-13 11:53

Haha thanks, heb maat 37 ;)

Ik ga er morgen langs, want maandag zijn ze dicht. Dan wil ik zien hoe ver hij is, komt mooi uit, want op zaterdag staat hij zelf in de zaak, dus kom maar op met die laarzen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 11:54

Als je dan gaat morgen, ga dan op een drukker moment, met meerdere klanten in de winkel. Vaak zijn ze dan wat toegeeflijker, omdat ze tegenover klanten hun naam niet willen verliezen...

_hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 12:00

Dat is inderdaad zo. Ga eens langs en kijk of er veel klanten zijn en stap dan naar binnen en anders wacht je nog even. Neem iemand mee die het hem heel duidelijk kan maken dat ze snel af moeten zijn en goed ook.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 12:46

Nou dat zou me nog weinig uitmaken of er veel of weinig mensen zijn. Die laarzen zijn al verpest, hoe toegeeflijk hij ook is.
Ik had eerlijk gezegd ook geen genoegen hiermee genomen. (Maar wie ben ik :+ )

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 13:16

Barbalala, ik doel ook meer op dat hij dan eindelijk overstag zal gaan en een schadevergoeding toezegt.

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 14:19

Ik denk net.. Waarom ga je zelf niet heen en neem je wat vrienden mee die later in de winkel
komen om hun eigen schoenen te repareren, voor nep dus. Dan heb je en druk en je hebt een
getuige.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 14:43

Jeetje TS wat een ongelovelijk verhaal.. Ik heb het hele topic nu doorgelezen, maar wat heb jij een engelen-geduld!
Ik geloof dat je als hij morgen nog niets heeft toch een andere oplossing moet gaan zoeken.. Rijdt z'n dochter soms inmiddels met je laarzen ofzo? Echt belachelijk dit!

Ik zou inderdaad nu de rechtsbijstand in gaan schakelen..

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 14:47

TS ik snap niet dat je zo over je heen laat lopen! Als je geld wilt zien of je laarzen terug moet je nú tot actie overgaan. Hij houdt zich niet aan de afspraak die jij hebt gemaakt. Dus hij betaalt maargewoon
@Lianne86 Ik heb wel maat 39 :p .

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 18:59

Welke kuitmaat heb je TS?
Ik heb nog voetmaat 37 1/3e petrie's staan die je kan krijgen..

Geen rits dan, ook nog niet opgerekt kuitmaat 37

nedermeijerJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 20:04

Nu we toch in de schoenmaker trend zitten, ik sta sinds vanavond ook echt op uitbarsten.. Als iemand weet of ik hierbij in mijn recht sta zou ik het graag horen:

Ik had bij Den Besten (Hierden) Petrie laarzen gekocht, 1 week later was de rits al stuk. Terug gestuurd naar petrie maar kreeg laarzen in een kuitmaat kleiner terug. Stom genoeg niet achteraan gegaan, dus alleen een paar keer op concours aangehad, omdat er amper bloed naar mn benen kwam. Daarom wou ik er een elastieken bandje in laten zetten. Ik had dat eerder gezien, dan maken ze aan de binnenkant van je kuit een 'split' en sticken ze er aan de binnenkant elastiek tussen. Als je ze dan aantrekt zijn ze tot 5 cm groter. Ben naar de schoenmaker gegaan en die heeft er een split in gemaakt met elastiek dat amper rekt, hele laars overhoop gehaald voor niks.. Ook hebben ze het vast gelijmd, nog niet 1x aangehad en het elastiek hing er al los naast. Kreeg er 1 terug met kapotte rits, die ik dus weer moest laten maken. Hebben ze die rits er ook ingelijmd, wat dus meteen losliet. Weer terug gegaan en laten sticken. Nu hebben ze het heel lelijk gestickt en hebben ze de rits aan de onderkant dubbelgeklapt dus heb ik nu een maat 40 ipv 41. Ook zit de hele rand bij mijn rits vol met lijmvlekken.Al met al hele laars verpest, dus nu wil ik ze vergoed hebben want deze laarzen kan ik gewoon echt niet meer aan en ze waren echt duur en zagen er nog uit als nieuw. Iemand hier ervaring mee? Is een schoenmaker hiervoor verzekerd? Alvast heel erg bedankt want ik sta op het punt die vent thuis op te zoeken zo boos ben ik..