Nieuwe trailer komt op de markt! Wat vinden jullie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 21:05

LBLGypsyCobs schreef:
Mijn trailer heeft een paar weken terug een BOVAG keuring ondergaan.
Ik vind het wel een fijn idee, ook omdat ik wel eens paarden van anderen mee neem.

Goed zo, ik ben geschrokken van de onderhouds toestand van mijn trailer.
Heeft even wat geld gekost, maar nu durf ik weer met 130 km over de grote weg te rijden.
(Is een opmerking over de politiek.)

http://www.mijnalbum.nl/Album=RLYP8U4N
Laatst bijgewerkt door Ariebren op 05-09-12 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

LBLGypsyCobs

Re: Nieuwe trailer komt op de markt! Wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 21:08

Bij die van mij viel het gelukkig mee, maar ga volgend jaar zeker weer.
Stukje gemoedsrust dat het qua veiligheid van de paarden niet aan de trailer zal liggen.

130 durf ik niet :n :D

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 21:10

Bovac durf ik niet te zeggen, maar wel jaarlijks naar de garage. Telt dat ook?

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 21:12

Met het laden zijn al die ramen wel handig, dan stapt het paard niet meer zo'n donker hol binnen. Ik denk dat er dan wel wat minder trailerlaadproblemen zijn. Voor tijdens het rijden zou ik zelf de ramen het liefst - in ieder geval gedeeltelijk - blinderen. Je hebt tegenwoordig toch ook van die ramen met een bepaald gas er in waardoor ze nog wel licht door laten, maar waardoor je er niet meer doorheen kan kijken?

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 21:13

Ik vind hem er wel mooi uit zien.
Komt deze trailer alleen in 2-paards uitvoering of ook in 1,5 paards of 1 paards?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 22:18

Ariebren schreef:
Wie van alle mensen die gereageerd hebben op dit topic doen zo nu en dan een Bovac keuring met de trailer ??
Eén keer per jaar, of nooit ??

Bovac nope, maar de mijne MOET elke 2 jaar voor de TUV :D ;) Die is nu 2 jaar oud en dus dit jaar voor het eerst geweest. Maar ik laat em wel elk jaar door de garage nakijken, al is hij nog maar 2 jaar oud :P

Bravura schreef:
Mooie trailer, zou ook niet misstaan op de camping! Luxe. :j Heb je de link van hun site?
Zag net ook deze langs komen: http://www.equitrek-nederland.nl/trail_ ... treka.html, die zou dan misschien toch meer mijn voorkeur hebben gezien de zijlader.

Wauw ja die is erg gaaf ja, en imo idd veel interessanter. Gaat link gelijk opslaan :D

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 22:25

Lijkt me fijne Trailer veral omdat ik vaak op coucours ga met me vriendin allebei vaak 2 uur tussen

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 22:34

Ariebren schreef:
LBLGypsyCobs schreef:
Mijn trailer heeft een paar weken terug een BOVAG keuring ondergaan.
Ik vind het wel een fijn idee, ook omdat ik wel eens paarden van anderen mee neem.

Goed zo, ik ben geschrokken van de onderhouds toestand van mijn trailer.
Heeft even wat geld gekost, maar nu durf ik weer met 130 km over de grote weg te rijden.
(Is een opmerking over de politiek.)

http://www.mijnalbum.nl/Album=RLYP8U4N

Aan de oranje mascotte die buiten staat op 1 vd foto's te zien heeft jouw trailer dezelfde behandeling gehad als die van mij ;) ! Mijn Westfalia van 20 jaar is daar voor een grote beurt geweest en uiteraard direct Bovag keuring toen ik 'm kocht en voordat ik er 1 hoef in heb gezet :j. En hij gaat zeker volgend jaar weer terug!

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 22:39

@Ariebren. Ik laat mijn trailer jaarlijks keuren en dat is niets in vergelijking met de kosten van een autokeuring. Afgelopen jaar had ik toevallig nieuwe banden nodig, toen liepen de kosten wel op. Maar ik zou er niet aan moeten denken dat ik een noodstop moet maken met mijn paard en de oplooprem doet het niet. Voor dat soort dingen laat ik hem toch maar checken.

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 22:41

vuurneon schreef:
Helemaal niks. Werkende waterbak vind ik niet handig tijdens het reizen.

Ziet er wel licht uit :j maar het is net een caravan :=

dat dacht ik ook.. een caravan, haha

Maar voor de rest vind ik het best een gaaf ding!

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 22:43

Ik vind de equitrek kwaltatief erg tegenvallen.Ik ben er ook voor wezen zien.
Deze trailer zou voor mij best een optie wezen,ik vind hem mooi en met alles er op wat ik nodig heb.
Ipv een silarium zou ik een airco kiezen voor mijn trailer.
Momenteel heb ik een westfalia xl,die bevalt mijn paard prima,
ze wil namelijk niet op iedere trailer :o .Maar op deze wel

BloHal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 22:51

Ik vind het een mooie trailer, zou hem zelf ook wel kopen.
Is de vraagprijs voor deze trailer al bekend??

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 23:05

Hier ook iedere 2 jaar tuv en extra inspectie ieder jaar.
Bodem, banden en remmen.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 08:15

In België moeten de trailers elk jaar gekeurd worden in het autokeuringscentrum. Dus dat gaat mooi samen met de auto.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 12:57

Ik heb ook een equitrek trailer met living. Erg leuk en fijne trailer maar kwalitatief vind ik hem ook erg tegen vallen. Slotjes die stuk gaan, gas veren van de klep die na 2 jaar al vervangen moeten worden....)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 13:11

Snadrem schreef:
Met het laden zijn al die ramen wel handig, dan stapt het paard niet meer zo'n donker hol binnen. Ik denk dat er dan wel wat minder trailerlaadproblemen zijn. Voor tijdens het rijden zou ik zelf de ramen het liefst - in ieder geval gedeeltelijk - blinderen. Je hebt tegenwoordig toch ook van die ramen met een bepaald gas er in waardoor ze nog wel licht door laten, maar waardoor je er niet meer doorheen kan kijken?

Ik denk dat laadproblemen meer komen door mensen die niet voorzichtig genoeg rijden met trailer of door gebrek aan opvoeding. Die lopen dus ook geen kar met ramen op

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 13:24

GEbrek aan opvoeding hoeft het probleem niet te zijn. Paard kan zich ook gevangen voelen.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 22:39

Niet voorzichtig rijden hoeft het ook niet te zijn... Een nare herinnering, een trauma kan t ook zijn...

Mijn paard moest naar de kliniek, geopereerd worden aan OCD... Nou, daarna weigerde ze de trailer op te gaan. Nu gaat t weer super, en ik kan nu zelfs weer d'r beentjes scheren (werd ook gedaan vlak voor operatie...), zonder te hoeven vrezen voor mijn leven.(goed, goed, iets overdreven, maar paardlief werd écht agressief, gericht trappen, etc. Terwijl dat haar karakter helemaaaal niet is!).....
Ik bedoel hier alleen maar mee te zeggen, dat problemen niet altijd een gevolg is van opvoeding oid.
Het kan net zo goed een nare ervaring oid. Zijn... Wat voor trailer ook..

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 07:30

Natuurlijk zijn er tig redenen waardoor een paard de trailer niet op wil. Een donkere ruimte in stappen is daar één van. En ja, dat is af te leren, net als de rest. Het leek mij gewoon prettiger voor het paard met het laden op zich ;)

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 11:08

Gelukkig maar dat smaken verschillen, want ik vind het helemaal niets, ik krijg dr claustofobie door als ik m dicht zie staan :P sorry..

Je bent verplicht om er een dergelijke auto voor te hangen, want anders is het geen vertoning..

Vind het echt zo'n model waar papa's mee lopen te pochen op het wedstrijdterrein, waar hun dochters starten "he Arend, kijk nou toch eens wat ik heb aangeschaft..ook echt iets voorrr jouw man"

Het polyester rondom vind ik niet praktisch, ja in gewicht..maar daar zit met een nijdig paard zo een buts in, wat een zwak punt zal maken ben ik bang en als het dan stuk gaat, oei..
Nu ben ikzelf een erg praktisch persoon en denk dat ik m daarom ook niets vind..vind m niet praktisch, ondanks alle mogelijke opties erop.
De zachte stangen vind ik dan wel weer fijn..de i for williams heeft dat ook.

De stangen he, kan daar bv niet een systeem op dat je die op verschillende hoogtes kan zetten middels een kleine handeling? Zodat er vrschillende maten paarden in kunnen? (wij hebben verlaagd systeem voor onze jslanders, maar zou erg handig zijn als er nog gaten boven zouden zitten bv, zodat j de stangen hoger kunt zetten).

Stel er komt een paard over de stang, waar zit de panieksluiting, kan je hem zo even snel eruit halen?

Automatische systemen vind ik gewoonweg wat eng..computergestuurd, elektrisch, you name it, kan je zelf weinig aan doen als er paniek is..

Gezien et toch een trailer is wat geheel nieuw op de markt komt, had ik wat meer gedaan aan het comfort van het paard dan voor de mens..het schuinzetten bv, ook een zijlader bv en idd een klep die bovenwaarts opengaat tegen zonnestralen.
(mijn paarden staan altijd op prikweide, maar asl ze even tussendoor moeten wachten bv)

Ipv die zadelkamer daar, als je persé een watertank wilt, had ik daar een grotere koeler maakt..maar drinken tijdens rijden vind ik gevaarlijk..met eventueel koliek.

Nee, vind ik een mooie spacewagon voor luxe papa's die er vooral mee kunnen showen..maar er zitten voor mij persoonlijk een hoop verbeterpunten aan als ik het voor t zeggen had :P

Evengoed veel plezier..want er zullen mensen zijn die dit te gek vinden ;)

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 11:12

Wat zou een grote klotsende watertank voorin de trailer eigenlijk doen met het rijcomfort?

Ik rij wel eens met een aanhangertje met een vat water er op, die staat netjes boven de as, maar zelfs als ik stilsta word ik nog zeeziek in m'n auto.

Ik denk dat het qua gewicht en comfort mooi is dat er niet te veel water in de trailer kan, maar of het dan nog handiger is dan een jerrycan en de extra kosten waard is betwijfel ik.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 16:14

LBLGypsyCobs schreef:
Wat zou een grote klotsende watertank voorin de trailer eigenlijk doen met het rijcomfort?

Ik rij wel eens met een aanhangertje met een vat water er op, die staat netjes boven de as, maar zelfs als ik stilsta word ik nog zeeziek in m'n auto.

Ik denk dat het qua gewicht en comfort mooi is dat er niet te veel water in de trailer kan, maar of het dan nog handiger is dan een jerrycan en de extra kosten waard is betwijfel ik.

Denk je nu echt dat die schamele 15 kilootjes zelfs maar beweging in die trailer krijgen? Ding weegt 900kg........

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 16:17

Ik reageerde op Amy die het over een grote waterkoeler voorin de trailer had op de plek waar nu de zadelkamer zit.

Ik snap ook wel dat 15 liter water zo'n trailer niet uit balans haalt.

Daarom de vraag of het wel nut heeft om voor 15 liter een installatie in een trailer te bouwen.
Als je echt over liters praat waarmee je een heel wedstrijdweekend wil doen, dan praat je over zo'n grote tank dat het wel gaat schelen in balans.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 16:29

LBLGypsyCobs schreef:
Ik reageerde op Amy die het over een grote waterkoeler voorin de trailer had op de plek waar nu de zadelkamer zit.

Ik snap ook wel dat 15 liter water zo'n trailer niet uit balans haalt.

Daarom de vraag of het wel nut heeft om voor 15 liter een installatie in een trailer te bouwen.
Als je echt over liters praat waarmee je een heel wedstrijdweekend wil doen, dan praat je over zo'n grote tank dat het wel gaat schelen in balans.

Die dingen van 130 euri's waar hier aan gerefereerd wordt, die staat smal-hoog in je trailer, dus dat klotst niet zo erg. Veel belangrijker punt van aandacht wordt mogelijk de kogeldruk, aangezien de positie voorin ervoor zorgt dat zeker de helft van het gewicht op de trekhaak terecht komt........

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 16:41

Lijkt me een ideale trailer voor mijn oudje die we gekocht hebben 15 jaar geleden met een enorm trailertrauma wat we helaas niet hebben kunnen minderen in die jaren daar het extreem is. Lekker licht, lage klep en hoog.