Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Romeo2007 schreef:Paul11 ik begrijp dus uit jouw antwoord dat als we onder de 1300 kg (massa leeg) blijven, ik met een B rijbewijs de combinatie mag besturen?
)
Iemand ervaringen met het verbruik van een Rocky?
Met in mijn achterhoofd de ontelbare posts op Bokt waarin gevraagd naar vooral goedkope vervoermiddelen omdat het budget krap is. Ik erger me daar eerlijk gezegd nogal aan omdat ik inmiddels meer dan 20jr. dagelijks voor mijn werk op de weg zit en zolangzamerhand wel gezien (én ervaren heb!
) weet wat wel,- maar vooral niet kan.
) Kost me 3 tientjes wegenbelasting per maand, loopt bij mij gemiddeld 1 op 11 (maar zuiniger kan ook!
) en is gewoon een leuke auto.
Maar ik ben het met je eens hoor, ik betaal ook liever wat veiligheid zeg maar.
Ik dacht nl. dat de auto lichter was dan 1700kg of begrijp ik niet precies wat je bedoeld?
) hem op grijs kenteken. Maar had ik dat niet, wilde ik hem nog niet ruilen tegen een Rocky. 1 op 11 ga je met een Rocky niet redden en ik vermoed dat je daarmee ook meer geld kwijt gaat zijn aan onderhoud en reparaties. En als je in alle 2 gereden hebt snap je m'n keuze v.w.b. het comfort. Een Freelander rijdt gewoon als een personenwagen, een Rocky is een terreinwagen.
Met trailer en 2 paarden rij ik 90 en heb ik power genoeg om in te halen, als dat nodig is. Daarvoor hoef ik niet terug te schakelen, ook niet op de A50 bij Terlet of als ik bij de Brienenoord omhoog ga.
)
Koop er wel 1 met een td 4 (van BMW) De eerste serie schijnt wat minder betrouwbaar te zijn.
) tegen rond de 1350/1450kg. Zou je het dan afraden in de combi met trailer en paarden? 

MssMaris schreef:Super bedankt voor je info! Ik kom nu alleen maar Free's (nu al een koosnaampje) tegen rond de 1350/1450kg. Zou je het dan afraden in de combi met trailer en paarden?
MssMaris schreef:Dank u! Ga ik even doen! Ik word wel steeds door wisselende berichten in twijfel gebracht bij de Freebeegezien er blijkbaar toch mensen zijn die 1600 tov 2000 wat hij gewoon mag trekken, op het randje vinden. Ben ik nou te naief?