Hoeveel vragen aan bijrijder?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 21:35

Toen mijn dochter stopte met rijden werd het voor mij alleen een beetje teveel, maar mijn grote vriend wilde ik ook niet kwijt.
Mensen redeneren wel heeel gemakkelijk, maar er moet ook brood op de plank komen en de opleiding van mijn dochter kost ook het nodige, dus zomaar minder werken is geen optie. Dat zal over een paar jaar anders zijn, maar nu nog niet.
Ik heb een ontzettend lief leerpaard, echt een fijn beest dat niet eenkennig is en daar heb ik nu een hele lieve, trouwe bijrijdster bij.
Zij wilde graag wat meer leren en heeft nu 2-3 dagen per week de beschikking over een fijn paard. Ik werk in het onderwijs en heb dus veel vakantie, maar aan haar dagen kom ik dan ook niet. Er is zowel een dressuurzadel als springzadel voor hem en alles wordt door mij onderhouden en verschoont. Ik zorg ook voor entingen, hoefsmid ed.
Ze mag er clinics mee rijden als ze wil, dan ga ik met haar mee, want ik blijf toch verantwoordelijk.

Ze betaalt me 50 euro per maand en hij kost natuurlijk het veelvoudige. Beide partijen (en paard) zijn tevreden en daar gaat het toch om? Dus volg je hart, zoek een lieve, betrouwbare bijrijdster en laat de rest l*

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 21:41

Wendy1978 schreef:
Vind je?
ik vind juist de betrouwbare moeilijker te vinden hoor...

Niveau was niet wat ik zocht
dat leren ze vanzelf wel door te lessen met mijn paardje

maar betrouwbaar vond ik erg belangrijk
(Omdat hij voor mij als een kind is)

ja, ik ben best wat verzorgsters tegen gekomen waar ik wel vertrouwen in had.
Maar mijn imo brave paarden waren voor vele te moeilijk. Was niet veilig om ze te laten rijden vond ik. Mijn paarden worden onzeker door die grove hulpen die daarbij ook nog regelmatig op het verkeerde moment worden gegeven ;) Dan krijg je schrikreacties en rennen wat ik niet veilig vind voor beide.
Heb 1 zeer braaf paard gehad, waar ik iedereen op durfde te zetten, maar dan nog hadden vele bijv al moeite met sturen
(buitenteugel ;) ) terwijl ze dachten "best goed" te kunnen rijden.... :=

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 21:43

Superwoman, daar heb je gelijk in en daarom heb ik de eerste maanden geen bijdrage gevraagd, maar reed ze alleen tijdens privelessen, dat was meteen haar investering in hem, want dat kostte in het begin nog veel meer natuurlijk.
Het was wel mooi om te zien hoe spectaculair haar zit ed verbeterde.

ps. Ik moest zelf destijds zo´n beetje opnieuw leren rijden toen ik hem kocht omdat er bij mij ook allerlei grofheden ingeslopen waren :o

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 22:00

Borg schreef:
Superwoman, daar heb je gelijk in en daarom heb ik de eerste maanden geen bijdrage gevraagd, maar reed ze alleen tijdens privelessen, dat was meteen haar investering in hem, want dat kostte in het begin nog veel meer natuurlijk.

ps. Ik moest zelf destijds zo´n beetje opnieuw leren rijden toen ik hem kocht omdat er bij mij ook allerlei grofheden ingeslopen waren :o

Ik kan zelf wel lesgeven, maar moet dan ook het paard daarna nog corrigeren...
(weer aan het been zetten, rechtrichten etc)
Ik vind echt dat je op een manege ten eerste veel mindere paarden onder je kont krijgt, waar je niet goed op kan voelen wanneer je iets goed of fout doet. Meeste paarden van de manege lopen trouwens ook als een plank wat imo niet te vergelijken is met 1 van mijn paarden. Wanneer je een beetje mee gaat met de beweging van de mond lopen ze zo aan de teugel. Dan nog de lessen die je krijgt op een menege - daar leer je ook niet byzonder veel van... Om dan zoiets gratis aan te bieden - terwijl ik er zoveel werk aan heb...nou nee :o
Wil best iemand helpen, maar wil daar ook iets voor terug
Overgens nu ook niet meer, heb er geen zin meer in verzorgsters. ;)

Het ergste vind ik wanneer men denk goed te kunnen rijden, want ze mogen op de "moeilijke paarden" van de manege. Maar zoals eerder aangegeven kunnen de meeste daarvan ook niet eens correct sturen of netjes zitten (zonder het paard te hinderen). :P
Vaak zijn dat ook de mensen die eerder zo hard roepen dat ze niet willen betalen, omdat ze zo goed helpen met "bij"rijden :=

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 22:07

Heeeel herkenbaar, Superwoman.
Ik gaf haar trouwens geen les hoor, zou niet durven. Dat deed het paardenmens van stal, zij heeft daar wel verstand van. :D
Ik heb mij altijd heel bescheiden opgesteld in de manegelessen en reed inderdaad meestal op de grootste plank van stal.
Menig ruiter uit de lessen van destijds zou gek opkijken als ze me nu zien rijden, haha!
En dat was ook zo leuk om te zien gebeuren bij mijn bijrijdster.

ps Eindelijk voelde ik wat er onder me gebeurde....

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 22:41

Borg schreef:
Toen mijn dochter stopte met rijden werd het voor mij alleen een beetje teveel, maar mijn grote vriend wilde ik ook niet kwijt.
Mensen redeneren wel heeel gemakkelijk, maar er moet ook brood op de plank komen en de opleiding van mijn dochter kost ook het nodige, dus zomaar minder werken is geen optie. Dat zal over een paar jaar anders zijn, maar nu nog niet.
Ik heb een ontzettend lief leerpaard, echt een fijn beest dat niet eenkennig is en daar heb ik nu een hele lieve, trouwe bijrijdster bij.
Zij wilde graag wat meer leren en heeft nu 2-3 dagen per week de beschikking over een fijn paard. Ik werk in het onderwijs en heb dus veel vakantie, maar aan haar dagen kom ik dan ook niet. Er is zowel een dressuurzadel als springzadel voor hem en alles wordt door mij onderhouden en verschoont. Ik zorg ook voor entingen, hoefsmid ed.
Ze mag er clinics mee rijden als ze wil, dan ga ik met haar mee, want ik blijf toch verantwoordelijk.

Ze betaalt me 50 euro per maand en hij kost natuurlijk het veelvoudige. Beide partijen (en paard) zijn tevreden en daar gaat het toch om? Dus volg je hart, zoek een lieve, betrouwbare bijrijdster en laat de rest l*

Inderdaad, fijn dat er ook mensen zijn die wel een beetje realistisch kunnen denken :)

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 22:46

volbloedfan schreef:
Dat dacht ik ook. Volgens mij kan je niet zo goed tegen kritiek.!

:D

Ik kom al langer dan vandaag op dit forum en heb wel ergere kritiek over me heen gehad dan het gemekker in dit topic. Ik wist bij het openen van dit topic dat ik weer ladingen opmerkingen als die van jou zou krijgen, en dat is maar weer bewezen. Lang leve bokt. Mijn ervaring met typetjes zoals jij zijn niet al te best, kun je maar beter ook niet teveel aandacht aan besteden want die proberen je toch op alle mogelijk manieren uit de kast te lokken.

Dus hierbij gaat mijn kastdeurtje dicht en voor jou blijft ie ook dicht. :evaw:

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 22:50

superwoman schreef:
Borg schreef:

Ik kan zelf wel lesgeven, maar moet dan ook het paard daarna nog corrigeren...
(weer aan het been zetten, rechtrichten etc)
Ik vind echt dat je op een manege ten eerste veel mindere paarden onder je kont krijgt, waar je niet goed op kan voelen wanneer je iets goed of fout doet. Meeste paarden van de manege lopen trouwens ook als een plank wat imo niet te vergelijken is met 1 van mijn paarden. Wanneer je een beetje mee gaat met de beweging van de mond lopen ze zo aan de teugel. Dan nog de lessen die je krijgt op een menege - daar leer je ook niet byzonder veel van... Om dan zoiets gratis aan te bieden - terwijl ik er zoveel werk aan heb...nou nee :o
Wil best iemand helpen, maar wil daar ook iets voor terug
Overgens nu ook niet meer, heb er geen zin meer in verzorgsters. ;)

Het ergste vind ik wanneer men denk goed te kunnen rijden, want ze mogen op de "moeilijke paarden" van de manege. Maar zoals eerder aangegeven kunnen de meeste daarvan ook niet eens correct sturen of netjes zitten (zonder het paard te hinderen). :P
Vaak zijn dat ook de mensen die eerder zo hard roepen dat ze niet willen betalen, omdat ze zo goed helpen met "bij"rijden :=

Maar is dat de schuld van degene die een verzorgpaard zoeken of de schuld van de manege?
En hoe kan zo iemand nou wel leren hoe het moet als die de kans niet krijgt?

En als je zelf aan het lesgeven bent aan hun dan kan je ze toch ook leren consequent te zijn en recht te richten, hoort er bij... helaas nooit geleerd op een manege.

Daar gaat het ook fout, mensen die alleen nog maar manegeervaring hebben en die dan een eigen paard aanschaffen, paard krijgt ook een verzorger denkt alles goed te doen, 'zoals het hoort'.

Dankje xxappiexx, dat mensen een andere mening hebben betekend niet dat dat geen realistisch denken is ;)

Noedle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 22:52

Beetje vreemd om er geld voor te vragen. Jij bent toch op zoek naar iemand.

Je kunt blij zijn dat je paard gereden wordt. En misschien zelfs op niveau met de juiste bijrijder.

*edit*

niet gezien dat er al 15 pagina's vol geblaat waren..
Zelf heb ik 3 jaar een merrie van een vriendin van me verzorgd. En meer dan dat.
Betaalde er niets voor, al was ik niet te beroerd om de stal na te lopen, af en toe een zak voer of andere dingen te betalen.
Onderhield het tuig e.d.
En betrouwbaar was ik wel degelijk.. 3 kwart jaar met haar gestapt.. blessure..
Laatst bijgewerkt door Noedle op 01-06-10 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Sita_Jarig

Re: Hoeveel vragen aan bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 23:05

Oh, ik zit te reageren op een reactie die nu verwijderd is.. :+

Nou ja even opnieuw, TS, als jij je antwoord hebt is het goed toch..
Er is toch niks op tegen om verder nog een (gezonde) discussie te voeren met anderen?

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 23:11

Sita_ schreef:
Oh, ik zit te reageren op een reactie die nu verwijderd is.. :+

Nou ja even opnieuw, TS, als jij je antwoord hebt is het goed toch..
Er is toch niks op tegen om verder nog een (gezonde) discussie te voeren met anderen?

Ik heb er niets op tegen om een discussie te voeren. Ik heb alleen geen zin om een discussie te voeren met mensen die het verhaal half verdraaien, dan kan ik niet discussieren maar moet ik steeds het verhaal opnieuw uitleggen.

Heb al verschillende keren gezegd dat:
-De bijrijder/huurder alleen hoeft te poetsen en rijden
-Klusjes worden door mijzelf gedaan
-Ik 25 euro p.m. in gedachte heb
-Ik niet uit de brand geholpen hoef te worden
-Ik er niets aan hoef te verdienen

En nog krijg ik te horen dat het belachelijk is dat iemand moet betalen als ze je uit de brand helpen, de stal uitmesten enz.
Snap je dat ik daar een beetje simpel van wordt?

Edit: Als je een discussie over het bijrijden in het algemeen bedoeld moeten ze maar een nieuw topic openen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 00:25

Wendy1978 schreef:
maar even vraag aan de eigenaren..
Wat wil je liever
50 euro in je zak per maand?
Of dat ze voor bv 40 euro aan lessen investeerd per maand?
Of gewoon allebei eisen?

Ik persoonlijk vind de 2e optie belangrijker dan de eerste optie :) Omdat paard er in geval nummer 2 beter van word :D

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 01:22

Een oneindige discussie dus: bijrijders vinden dat ze niet hoeven te betalen omdat ze vinden dat ze je uit de brand helpen, paardeneigenaren vinden dat er betaald moet worden omdat ze vinden dat een bijrijder een leuk paard mag rijden.
De uitzonderingen daar gelaten, van mensen die vinden dat hun bijrijder inderdaad flink helpt door te rijden en dus niets laten betalen en de bijrijders die graag een centje overhebben voor het regelmatig rijden van een leuk paard.

Het zal per situatie verschillen, en per regio vast ook wel. Het verschil tussen verzorgster en bijrijder of huren om te rijden is niet bij iedereen gelijk. Of een bijrijder noodzakelijk voor je is om welke reden dan ook, of niet noodzakelijk. En op welk niveau de bijrijder moet zijn: doortrainen van je paard of iemand die gezellig rondjes hobbelt en je paard beweging geeft. Hier word men het toch niet met elkaar eens, da's inmiddels wel duidelijk.

TS, doe wat je zelf verstandig vind en wat je wil, misschien vind je iemand waarmee je gewoon een bedrag kunt bespreken, die het er graag voor over heeft om je paard te rijden.

Sita_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 07:55

Niet iedereen hoeft het met elkaar eens te worden, dat is helmaal niet nodig. Het zou dan ook maar een saaie boel worden, niet? :)

Ik ben ook een van de mensen die het raar vind dat er betaald moet worden. En heus niet omdat ik altijd zo'n prima bijrijder was.. ;)
Zoals eerder gezegt betalen mijn eigen bijrijdsters ook niet.. Ze hoeven ook alleen te rijden en lekker te tutten met de paarden. De rest, mesten/voeren, doe ik zelf..

Toevallig past er eentje volgende week een weekendje op omdat wij een weekend weg moeten.. Zij is hier ook de all rounder, rijd het beste van de 4 en is ook degene met de meeste verantwoordelijkheid..

Ze hebben hier verder hun vaste dagen, maar als ze eens in de vakantie of met feestdagen willen komen moeten ze maar een belletje doen en het kan meestal wel..

Ik heb hier dan een meisje lopen die bij haar vorige bijrijdpaard 180 euro per maand moest betalen... Daarvoor mocht ze 2x per week komen, en als ze eens niet kon om welke reden dan ook mocht ze geen andere dag. En dat vind ik gewoon belachelijk.. Voor dat geld kan je een eigen paard zowat onderhouden qua stalling! :oo

TS, ik snap dat je er simpel van word... Je moet doen waar je je goed bij voelt.. Als jij een bijdrage wilt vragen is dat prima, maar er zijn zoals je al gemerkt hebt altijd mensen die het 'belachelijk' vinden.. Spiegel je daar niet aan, iedereen kijkt weer anders ergens tegenaan.. :)

En wbt die eindeloze uitleg.. Je kent Bokt inmiddels toch al een beetje he? Eerst het eigen verhaal en dan pas nadenken over wat de TS nu eigenlijk vroeg.. ;)

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 09:17

Sita_ schreef:
Niet iedereen hoeft het met elkaar eens te worden, dat is helmaal niet nodig. Het zou dan ook maar een saaie boel worden, niet? :)

Ik ben ook een van de mensen die het raar vind dat er betaald moet worden. En heus niet omdat ik altijd zo'n prima bijrijder was.. ;)
Zoals eerder gezegt betalen mijn eigen bijrijdsters ook niet.. Ze hoeven ook alleen te rijden en lekker te tutten met de paarden. De rest, mesten/voeren, doe ik zelf..

Toevallig past er eentje volgende week een weekendje op omdat wij een weekend weg moeten.. Zij is hier ook de all rounder, rijd het beste van de 4 en is ook degene met de meeste verantwoordelijkheid..

Ze hebben hier verder hun vaste dagen, maar als ze eens in de vakantie of met feestdagen willen komen moeten ze maar een belletje doen en het kan meestal wel..

Ik heb hier dan een meisje lopen die bij haar vorige bijrijdpaard 180 euro per maand moest betalen... Daarvoor mocht ze 2x per week komen, en als ze eens niet kon om welke reden dan ook mocht ze geen andere dag. En dat vind ik gewoon belachelijk.. Voor dat geld kan je een eigen paard zowat onderhouden qua stalling! :oo

TS, ik snap dat je er simpel van word... Je moet doen waar je je goed bij voelt.. Als jij een bijdrage wilt vragen is dat prima, maar er zijn zoals je al gemerkt hebt altijd mensen die het 'belachelijk' vinden.. Spiegel je daar niet aan, iedereen kijkt weer anders ergens tegenaan.. :)

En wbt die eindeloze uitleg.. Je kent Bokt inmiddels toch al een beetje he? Eerst het eigen verhaal en dan pas nadenken over wat de TS nu eigenlijk vroeg.. ;)

Idd, dat is bokt eigen :D Dank je voor je reactie.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 09:32

Ik denk wel dat het verschhil maakt wat voor paard je hebt.

Mijn "oude" pony wordt gereden omdat hij er bij mij af en toe bij inschiet. Daar hoef ik niets voor te hebben.

Als ik een bijrijder krijg voor mijn paard en die gaat ermee starten (sgw) dan zal ik wel een bijdrage vragen. Mijn paard is op dat moment een leerpaard en kan een ruiter heel veel leren op het gebied van springen en sgw.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 10:12

x_Marr schreef:
Maar is dat de schuld van degene die een verzorgpaard zoeken of de schuld van de manege?
En hoe kan zo iemand nou wel leren hoe het moet als die de kans niet krijgt?

En als je zelf aan het lesgeven bent aan hun dan kan je ze toch ook leren consequent te zijn en recht te richten, hoort er bij... helaas nooit geleerd op een manege.

Daar gaat het ook fout, mensen die alleen nog maar manegeervaring hebben en die dan een eigen paard aanschaffen, paard krijgt ook een verzorger denkt alles goed te doen, 'zoals het hoort'.

Dankje xxappiexx, dat mensen een andere mening hebben betekend niet dat dat geen realistisch denken is ;)

Hoezo schuld?
Ik vind het gewoon logisch dat je een vergoeding betaald als je zoveel meer krijgt dan op de manege. Eigenaar neemt risico, steekt er veel energie in en de verzorgster leert een hoop.
Het is nog geen eigen paard, maar het is eventueel wel een goede voorbereiding daarvoor én nogmaals niet te vergelijken met een manegegroepsles waar men wél voor wil betalen.
Gelukkig zijn er een hoop mensen die het wel willen hoor!

Ik zeg ook niet dat iedereen zou moeten betalen voor een verzorgpaard, maar vind het erg vreemd dat sommige zoals jij er zo fel op tegen zijn. Imo hangt het er vooral vanaf wat je ervoor krijgt of aanbied en of je een verzorgster nódig hebt of niet nódig hebt.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 10:23

Wendy1978 schreef:
maar even vraag aan de eigenaren..
Wat wil je liever
50 euro in je zak per maand?
Of dat ze voor bv 40 euro aan lessen investeerd per maand?
Of gewoon allebei eisen?

Als eigenaar betaal je ook stallingskosten én rijlessen!
Daarbij hangt het er ook vanaf met welk doel je rijdt. Als je alleen maar buitenritjes rijdt, zijn de lessen echt niet noodzakelijk. ("als in" elke week - beetje bijhouden lijkt me wel nuttig)
Maar ga je dressuurmatig aan de gang, vind het niet eerlijk om het paard steeds dezelfde fouten te laten ondergaan waar de ruiter niets aan doet (in de zin van les om de fouten aan te pakken)
Rijlessen vind ik een investering in jezelf. Hoe beter het paard onder je kont, hoe beter je lessen zullen uitvallen. Je voelt immers beter het verschil wanneer je iets goed of fout doet.
("beter paard" = natuurlijk persoonlijk - bijv zou ik wsl mijn nek breken bij Salinero :D )

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 10:34

Vanuit bijrijdersperspectief hangt het er van af of het paard mij iets te bieden heeft als investering in mijn eigen rijkunsten. Het paard wat ik nu rij dat rij ik 3 vaste dagen en wat er nog bij komt. Daarvoor betaal ik 75 euro. Dit is een paard waar ik zelf zeer veel van kan leren en waar ik als ruiter beter van leer rijden.

Ik heb echter ook paarden gereden waar ik het paard echt 'bij' reed, het paard werd er beter op. Op dat moment betaal ik niets, want dan doe ik de eigenaar een groot plezier.

Maar wat voor mij nog veel belangrijker is, het moet klikken tussen de eigenaar en mijzelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 10:45

TS: het lijkt mij dat je er goed over na hebt gedacht. Het bedrag zal jou helpen wellicht de smid/wormenkuren/entingen te betalen, en is daardoor in mijn ogen symbolisch. En je toekomstige bijrijder zal vast veel plezier met je paard kunnen beleven -en hopelijk andersom net zoveel.

Succes met zoeken!

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:37

TS ik denk zolang je eerlijk en open bent wat je verwacht en verlangt en anderzijds wat je te bieden hebt, dat een bedrag niet onredelijk is. Je kunt het altijd onder bespreekbaar plaatsen. Vind je echt de juiste persoon die het geld gewoon niet heeft, kun je altijd nog andere afspraken maken.

Wat de vraag van Wendy1978 betreft : Ik vind het lessen heel fijn, maar de bijdrage ook. Echter het geld gaat echt niet mijn zak in. Het is een bijdrage in het onderhoud van het paard. Ik geloof niet dat de meeste eigenaren ineens geld overhouden omdat ze een bijrijder hebben.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:41

Als dat zo was geweest had ik al wel 20 paarden gekocht en mijn baan opgezegd :D

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 12:18

GamblersCup schreef:
Als dat zo was geweest had ik al wel 20 paarden gekocht en mijn baan opgezegd :D

haha, nou idd
Als je een paard hebt, moet je een hoop dingen laten. Das idd een keuze :j
Echter vind ik niet dat de bijrijder dan maar gratis moet mogen rijden. Deze kiest er immers ook voor om geen paard te kopen en dat geld dus niet in het paard te steken maar in andere dingen...Een paard kost gewoon heel veel geld, daarom hebben de meeste maneges ook geen toppaarden en toplessen.
Laatst bijgewerkt door superwoman op 02-06-10 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 12:23

xxappiexx schreef:
Ik heb er niets op tegen om een discussie te voeren. Ik heb alleen geen zin om een discussie te voeren met mensen die het verhaal half verdraaien, dan kan ik niet discussieren maar moet ik steeds het verhaal opnieuw uitleggen.

Heb al verschillende keren gezegd dat:
-De bijrijder/huurder alleen hoeft te poetsen en rijden
-Klusjes worden door mijzelf gedaan
-Ik 25 euro p.m. in gedachte heb
-Ik niet uit de brand geholpen hoef te worden
-Ik er niets aan hoef te verdienen

En nog krijg ik te horen dat het belachelijk is dat iemand moet betalen als ze je uit de brand helpen, de stal uitmesten enz.
Snap je dat ik daar een beetje simpel van wordt?

Edit: Als je een discussie over het bijrijden in het algemeen bedoeld moeten ze maar een nieuw topic openen.

Maar kun je voor die 25 euro, De bijrijder dan niet beter 1 les permaand laten doen (verplichten). Dan word jou paard gereden zoals jij hem rijd. De bijrijder word er beter van. En jou paard ook(of iig niet slechter)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 12:28

De ts doet het niet om haar paard er beter van te laten worden. Als hij maar wat beweging krijgt. Iemand die redelijk kan rijden hoeft niet meteen je paard te vergallen hoor, als ze een beetje rondhobbelen!