Flappie30 schreef:Over de voorrijkosten kan ik alleen het volgende zeggen: duurdere dierenartsen zitten vnl in de dichtbevolktere regio's waar er véél meer file's zijn dagdagelijks. Als je dan als practicus op een normale werkdag meer in de file/het verkeer vast zit dan dat je effectief aan het werk bent en dus geld opbrengt en dit in vergelijking brengt met een dierenarts uit het oosten/noorden van NL waar file's veel zeldzamer zijn, dan heb je al 1 van de grootste oorzaken van het grote verschil in voorrijkosten. Ernaast is de grond/huur/pand kopen in deze regio's ook veel duurder, hogere wegenbelastingen/verzekeringen,...
Dus ja de dierenartsen die op een avond 40/60 euro vragen voor visite en behandeling houden hier misschien een paar schamele euro's aan over en zoals al eerder vernoemd: deze maken het beroep kapot en prostitueren zich. Anders kan je het niet noemen...
En de klinieken in DL die goedkoper zijn: kijk daar al eens nr de huizenprijzen, auto's (geen bpm, goedkopere brandstof,...) ook velemalen lager dus begin daar al maar mee...
Dat klopt dus niet (altijd). Dierenartsen hanteren vaak echt andere tarieven, zelfs in dezelfde regio/stad. Een beetje orienteren kan je echt behoorlijk geld besparen (en prijs zegt niet altijd wat over kwaliteit... is mijn ervaring)
.. Er staat altijd een vast bedrag op, wat ik zo direct kan opnemen/pinnen.. Ik hoor alleen maar boeman verhalen over verzekeringen en je hebt die kosten er zo uit als je de premies (dit per kwartaal) gewoon op een aparte rekening zet voor je paard.. zijn eigen spaarpot!!