ikke schreef:Je wil niet weten wat er allemaal niet mag van Bokt![]()
Als je terug schakelt, neemt ook je snelheid af en daarmee ga je (veel) langzamer rijden dan het overige verkeer. Als dat verschil erg groot wordt, zeg dat je terug zakt onder 70km/h op de snelweg, dan loop je toch serieuser risico dat je (te) laat wordt opgemerkt en andere weggebruikers potentieel in de problemen komen door jouw gebrek aan snelheid.
Een aanhanger mag inderdaad niet zwaarder zijn dan wat de auto mag trekken, echter gaat het dan om het daadwerkelijke gewicht van de aanhanger, niet om wat er op papier staat.
Ikke, je gaat me veel te snel man, ik had nog niet eens op deze gereageerd

Jij gaat er mi te onrechte van uit dat de snelheid per definitie afneemt als je terugschakeld.
Wat ik bedoelde is dat ik met die t3 onder zware omstandigheden juist terugschakel om in de verkeersstroom mee te gaan, en niet lanzamer te gaan dan het overige vrachtverkeer.
Overigens geld er geloof ik ook zoiets als een minimum snelheid op een snelweg, was dit niet iets van 70 of 80 km?
Ik ben het zeker met je eens dat wanneer je snelheid teveel afwijkt van het overige verkeer, dit een onveilige situatie opleverd.
Gelukkig heb ik dan ook altijd nog de mogelijkheid om de snelweg te mijden, ik rij meestal redelijk in de buurt.
Onder de vorige regels gold toch: incl laadvermogen? dus voor mijn impex 2 ton