Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DeniiSee schreef:Driftig?
Waar kan ik vinden wat de toegestane kogeldruk is? Het gaat om deze auto:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volv ... ousPage=lr
DeniiSee schreef:Ohhh super, dankje ikke! Dat wist ik niet dat je dat daar kon vinden..
En ik heb dan kogeldruk berekenen uitgerekend op 450, dan kom ik op een kogeldruk van 65 uit, kan dat kloppen?
Want dan is het toch een veilige combinatie als ik alles goed begrijp?
DeniiSee schreef:Hoii,
Wij gaan zaterdag naar een Volvo V40 1,8 uit 2002 kijken. Auto weegt zelf 1255, en mag 1200 trekken. Zit een trekhaak aan. Bedoeling is dat vriendlief de auto gebruikt, maar wanneer ik wedstrijd heb we auto's omruilen. Ik heb een arabiertje die ong 450 weegt, en een trailer die 560 weegt. dus dan komen we op 1010 uit. is dit veilig om te trekken?
Auto is niet achterlijk duur in wegenbelasting en in gebruik, wat het voor ons aantrekkelijk maakt omdat ik er 2-3 keer in de maand misschien gebruik met de trailer van maak.
tinkersjakie schreef:DeniiSee schreef:Hoii,
Wij gaan zaterdag naar een Volvo V40 1,8 uit 2002 kijken. Auto weegt zelf 1255, en mag 1200 trekken. Zit een trekhaak aan. Bedoeling is dat vriendlief de auto gebruikt, maar wanneer ik wedstrijd heb we auto's omruilen. Ik heb een arabiertje die ong 450 weegt, en een trailer die 560 weegt. dus dan komen we op 1010 uit. is dit veilig om te trekken?
Auto is niet achterlijk duur in wegenbelasting en in gebruik, wat het voor ons aantrekkelijk maakt omdat ik er 2-3 keer in de maand misschien gebruik met de trailer van maak.
Wij hebben zelfde auto maar vind hem niet super voor een trailer eigenlijk. Heb hem zelf niet voor onze trailer want daar staat een Discovery voor maar die stond laatsy in de garage dus dacht zet de Volvo ervoor. Had 1100 kilo eraan hangen maar met remmen enz had ie toch moeite. Ik vond het niet prettig rijden. Auto heeft niet veel te vertellen. Had ook geen paard maar zakjes vlas erin liggen. Dus bewoog niet.
Citaat:Ja, wat had je dan gedacht??
Natuurlijk heeft een Discovery van 2000 kg meer te melden dan een Volvootje van 1150kg!
Als je dat niveau voertuigen gewend bent, is de rest voor mindere goden, maar hey, vertel er ook even bij wat die Discovery je kost om op de weg te houden!
tinkersjakie schreef:Citaat:Ja, wat had je dan gedacht??
Natuurlijk heeft een Discovery van 2000 kg meer te melden dan een Volvootje van 1150kg!
Als je dat niveau voertuigen gewend bent, is de rest voor mindere goden, maar hey, vertel er ook even bij wat die Discovery je kost om op de weg te houden!
Ja dat is natuurlijk niet te vergelijken maar vind wel eng idee om zo te moeten rijden met paard.
Kosten, 425 in de drie maanden aan wegenbelasting (is particulier grijskenteken) en rijd 1 op 10 a 11 op korte afstanden (diesel)
Vriend is erg handig en alles wordt dan ook zelf gedaan qua onderhoud.
Alle onderdelen makkelijk te krijgen en super goedkoop als je uit Engeland laat komen. Scheelt echt meer dan de helft ..... Nog wel goedkoper dan de helft!
Hiervoor vrachtwagen was wel qua alles goedkoper op jaarbasis maar stond te vaak stil waardoor je altijd tegen problemen aanliep... Niet willen starten. Remmen roestig. Dus keuze gemaakt voor auto en tweepaardstrailer.
Denissee je zegt wel lichte trailer maar weeg hem na. Mijn tweepaardstrailer staat op papier voor 700 weegt in echt 960
tinkersjakie schreef:Nee dat snap ik dat niet iedereen op zo'n auto zit te wachten. Maar zou liever voor een iets zwaardere auto gaan die tegen de 1400 of 1500 mag trekken. Deze auto's zijn meestal zelf ook iets zwaarder dus lijkt me prettigere. Wat ik vind mag ik zeggen wat een ander er mee doet moeten ze zelf weten. Ze vraagt wat en ik geef mijn mening daarover. Ook omdat de trailer meestal zwaarder zijn dan op papier.
barlie schreef:Ik ben al een tijdje aan het kijken voor een auto die een 1 paards trailer( 625 kg)( met een kwpn paard van 1.65) kan trekken.
eerste optie is / was een Daihatsu terios.
Daarna evt. een Citroen Xsara Picasso, Mitsubishi space runner.
Nu neig ik weer erg naar Suzuki Grand Vitara.
Ik ben vooral benieuwd naar jullie ervaring met de laatste merk auto?
malih schreef:Een citroen xsara picasso bestaat niet.
Het is of citroen xsara. Of citroen c3 picasso of citroen c4 picasso. En een gewone c4 kan 1500 trekken. Daar zijn wij naar aan t kijken.
mirgino schreef:barlie schreef:Ik ben al een tijdje aan het kijken voor een auto die een 1 paards trailer( 625 kg)( met een kwpn paard van 1.65) kan trekken.
eerste optie is / was een Daihatsu terios.
Daarna evt. een Citroen Xsara Picasso, Mitsubishi space runner.
Nu neig ik weer erg naar Suzuki Grand Vitara.
Ik ben vooral benieuwd naar jullie ervaring met de laatste merk auto?
ik heb een Terios gehad met mijn trailer en Cheyenne van 150cm erin erachter
nu heb ik een Grant Vitara met Gringo van 160cm erin erachter
ze trekken allebei fijn ,maar qwa auto is de zwaardere Vitara fijner,betere wegligging
barlie schreef:malih schreef:Een citroen xsara picasso bestaat niet.
Het is of citroen xsara. Of citroen c3 picasso of citroen c4 picasso. En een gewone c4 kan 1500 trekken. Daar zijn wij naar aan t kijken.
Als ik google, zie ik ook Xsara Picasso
Maar misschien is dat ook een C3 of C4, geen idee.
Vooral ben ik benieuwd waarin ik de beste keuze kan maken in mijn opties.
Benieuwd of jullie willen vergelijken in mijn opties.