Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MarcR schreef:Zelfs een basisversie is zeer volledig uitgerust bij Subaru, prijzen inNederland ken ik niet, ik woon in Vlaanderen.
Ik adviseer Subaru omdat het een merk is waar mensen zelden aan denken als ze een auto zoeken om een trailer te trekken maar bij de caravan eigenaars hebben ze een goede reputatie en persoonlijk vindt ik dit de beste auto waar ik ooit heb mee gereden.
In een Forester is je zithouding tussen een gewone personenwagen en een Partner maar door de goede stoelen en verstelmogelijkheden vindt ik met mijn hernia toch een goede houding.
Wij hadden vroeger een Berlingo en trokken daar een 1,5 paard trailer mee.
Toen vond ik dat dit wel ging maar door mijn ervaringen met de Forester weet ik nu dat het geen goede combinatie was. De trailer had te veel invloed op het rijgedrag van de auto.
MarcR schreef:Zelfs een basisversie is zeer volledig uitgerust bij Subaru, prijzen inNederland ken ik niet, ik woon in Vlaanderen.
Ik adviseer Subaru omdat het een merk is waar mensen zelden aan denken als ze een auto zoeken om een trailer te trekken maar bij de caravan eigenaars hebben ze een goede reputatie en persoonlijk vindt ik dit de beste auto waar ik ooit heb mee gereden.
In een Forester is je zithouding tussen een gewone personenwagen en een Partner maar door de goede stoelen en verstelmogelijkheden vindt ik met mijn hernia toch een goede houding.
Wij hadden vroeger een Berlingo en trokken daar een 1,5 paard trailer mee.
Toen vond ik dat dit wel ging maar door mijn ervaringen met de Forester weet ik nu dat het geen goede combinatie was. De trailer had te veel invloed op het rijgedrag van de auto.
MarcR schreef:200.000 km is schijnbaar niet zo veel voor een Forester.
Heb in mijn garage kennis gemaakt met twee andere klanten die elk meer dan 400.000 km op de teller hadden.
Subaru heeft een kleine maar hondstrouwe aanhang van mensen die een auto kopen voor de degelijkheid, gebruiksgemak, techniek en de boxer motor en niet zo zeer voor het uiterlijke.
superpony schreef:Het probleem van diverse testen is, dat het op nieuwe auto's wordt gedaan en je daarna afhankelijk bent van onderhoud door de eigenaar en manier van rijden bovenop de kwaliteit natuurlijk en kleine fabrieksfoutjes etc. Het is dus best moeilijk vergelijken welke auto op de lange termijn het beste volhoudt.
Fjorj schreef:Berlingodaar kan je toch nog eens niet 1 paardstrailer fatsoenlijk trekken.
Een kennis heeft volvo crosscountry voor 2 paards wat goed valt.
ikke schreef:Fjorj schreef:Berlingodaar kan je toch nog eens niet 1 paardstrailer fatsoenlijk trekken.
Een kennis heeft volvo crosscountry voor 2 paards wat goed valt.
Een Berlingo voor een 1,5 doet het meer dan uitstekend, als je tenminste de ballen hebt om geen cheapest-of-the-list-gebakje te nemen.
Je kunt 'm zelfs in een 4x4-uitvoering krijgen!
superpony schreef:Met op de langere termijn bedoel ik; Ik wil graag weten welke 2e hands nog echt goed zijn. Van verschillende auto's, even ongeacht model, weet je wat ze na x aantal jaren gaan mankeren. Wij kopen normaal nieuw. Dan kan er ook ''iets'' zijn, maar dat is even anders.
Nu kijken we naar een 2e hands en vind ik het zelf fijn om een beetje te weten wat ons te wachten staat. Mijn man kan hem helemaal bekijken, maar hoe grondig zijn we toch afhankelijk van de garage die hem verkoopt of die even op de brug mag etc. Ik denk dat we bij tegenwerking ook niet kopen, maar toch.........
Ik rij regelmatig in de nieuwste Partner in duurste uitvoering, maar daar kan echt geen 2 paards trailer achter. Ik zou het iig niet doen. Hij rijdt best fijn en is ook best vlot, maar trekken vind ik het geen auto voor.
Ik zie ook mensen met een caddy trekken. Ik heb nooit de papieren bekeken als we daarmee rijden, maar als wij een auto lenen van het werk van mn man, is het minimaal een transporter tdi
Auto's gaan steeds langer mee. Maar merken en modellen zijn wisselend. Een model die nu net 3 tot 5jr op de markt is weet je nog niet wat die gaat doen op langere termijn en boven de zeg even 2ton.
Daarnaast is het nadeel dat bij veel auto's die kunnen trekken en trekhaak hebben er ook mee getrokken is. Mensen rijden daarmee een auto echt naar de knoppen, daar zit ik niet op te wachten.
Maar goed, gister bij een auto staan kijken, Mitsubischi. Mooi hoor td, maar 200 euro weg bel pm en dat is me te gek, want we hebben niet dagelijks het vermogen nodig.
DeniiSee schreef:Hoii,
Wij gaan zaterdag naar een Volvo V40 1,8 uit 2002 kijken. Auto weegt zelf 1255, en mag 1200 trekken. Zit een trekhaak aan. Bedoeling is dat vriendlief de auto gebruikt, maar wanneer ik wedstrijd heb we auto's omruilen. Ik heb een arabiertje die ong 450 weegt, en een trailer die 560 weegt. dus dan komen we op 1010 uit. is dit veilig om te trekken?
Auto is niet achterlijk duur in wegenbelasting en in gebruik, wat het voor ons aantrekkelijk maakt omdat ik er 2-3 keer in de maand misschien gebruik met de trailer van maak.