Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nammie schreef:Ik wist niet dat ik met zoon vraag het hele topic dood kon slaan![]()
Ik heb geen verstand van techniek ed , en vroeg mij af of iemand mij kon vertellen of zoon Jumpy het aankan om te trekken.
Ze mogen het wel , maar trek ik die auto niet aan gort met die trailer erachter?
ikke schreef:Nammie schreef:Ik wist niet dat ik met zoon vraag het hele topic dood kon slaan![]()
Ik heb geen verstand van techniek ed , en vroeg mij af of iemand mij kon vertellen of zoon Jumpy het aankan om te trekken.
Ze mogen het wel , maar trek ik die auto niet aan gort met die trailer erachter?
Nee, de auto niet, maar waarschijnlijk wel je koppelingsplaten.
Over het algemeen blinken die auto's niet uit in motorvermogen en -koppel. Ga dus in ieder geval niet voor de cheapest-of-the-list-versie.
cissy schreef:je had ook even binnen het topic kunnen zoeken op Jumpy dan krijg je dit : [TAO] Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.
dat zoeken doe je rechtsonderaan de bld bij "doorzoek dit onderwerp"
Nammie schreef:ikke schreef:Nee, de auto niet, maar waarschijnlijk wel je koppelingsplaten.
Over het algemeen blinken die auto's niet uit in motorvermogen en -koppel. Ga dus in ieder geval niet voor de cheapest-of-the-list-versie.
Waar moet ik dan naar kijken? want ik zie wel cijfers bij motorvermogen en koppel , maar dat zegt me niks
Cardy schreef:Volgend jaar rond de lente willen we graag gaan kijken voor een auto die een 2-paards trailer mag trekken. Ook wordt onze 1,5-paards trailer ingeruild voor een 2-paards trailer. Kan nu al niet wachten!
Mijn oog is nu gevallen op de Opel Frontera, iemand ervaring met deze auto's?
Kan overigens nergens iets vinden over kogeldruk auto/trailer, weet iemand wat de verschillen zijn qua kogeldruk van 1,5-paards en 2-paards?
Weet dat sommige zeggen dat als een auto 2400+ mag trekken, de kogeldruk voor een 2-paards trailer dan wel goed zal zitten. Maar wil het graag zeker weten.
ikke schreef:Ga dan voor de latere versie met 6 cilinder. Die heeft voldoende power in huis om je ook in penibele situaties meerdere opties tot het oplossen ervan te geven.
chef w.p. Saris 4x4 schreef:"Als je zo'n 3.2V6 24V aan het werk zet, draai je 'm uit elkaar."
Eirikur schreef:ikke schreef:Ga dan voor de latere versie met 6 cilinder. Die heeft voldoende power in huis om je ook in penibele situaties meerdere opties tot het oplossen ervan te geven.
Frontera-rijder meld zich. I beg to differ. Power heeft ie idd. zat, dat is het probleem niet. Maar dat blok is ontworpen om die bijna 1800 kg hard mee over de snelweg te jagen en niet om serieus te werken.
chef w.p. Saris 4x4 schreef:"Als je zo'n 3.2V6 24V aan het werk zet, draai je 'm uit elkaar."
Mijn advies aan TS is dus om haar brandstofkeuze te heroverwegen en op zoek te gaan naar een netjes behandelde, handgeschakelde Y22DTH. Ze worden langzaamaan wat schaarser, maar ze zijn er nog wel. 115 pk, TTM Ahw=2800 kg, max. kogeldruk 120kg.
ikke schreef:Welke constructiefout zit er dan in die 6-pitter?
Een deel van dat probleem zit 'm zeer waarschijnlijk in het feit dat benzinemotoren er domweg niet tegen kunnen om gedurende lage tijd op (bijna) vollast te werken. Dit in tegenstelling tot een Diesel.
kevje06 schreef:Hoe weet je de kogel druk van een auto staat dat ook in de papieren?
Eirikur schreef:kevje06 schreef:Hoe weet je de kogel druk van een auto staat dat ook in de papieren?
Staat sowieso op het stalen typeplaatje van de trekhaak. Zit er op gepopnageld, meestal naast de stekkerdoos voor de aanhanger. Wordt niet altijd aangegeven in kg, in Newton komt ook voor, dus dan moet je ff door 10 delen.
Tessebes schreef:Op het plaatje van de trekhaak, staat de kogeldruk die de trekhaak mag hebben en heeft dus niets met de auto te maken. Op http://www.autoweek.nl kun je veel info opzoeken over de auto, zowel op kenteken als op uitvoering.