Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Huertecilla schreef:finn2003 schreef:die X6 vind ik echt een raar ding. Waarom koop je dan niet gewoon een X5?? Neemt niet weg dat zo'n X6 ook erg goed rijd hoor.
Die X6 rijdt op de weg een knap stuk beter dan de x5.
De X6 en Actyon hebben het voordeel van een grote bodemvrijheid zonder het nadeel van een hoge carosserie.
Met name in bochten maakt het behoorlijk uit en bij uitwijken. Scheelt ook in luchtweerstand.
Als je een strakke bak op de weg wil maar regelmatig een ruig pad over moet is het een slimme combi.
Het concept is in de jaren tachtig in Parijs-Dakar bedacht: zet een coupe-model met lage luchtweerstand op een 4x4 chassis en je hebt een terreinwaardige hoge-snelheidsracer.
Over smaak valt niet te twisten.
hc
p.s. de RR 'Sport' is het omgekeerde: wel de nadelen van een hoge carosserie, niet de terreinwaardigheid van een 4x4 chassis.
finn2003 schreef:Hoe kun je een Ssangyong met een X6 gaan vergelijken.
finn2003 schreef:Kijk ook maar eens op you-tube wat een standaard range rover allemaal niet kan qua off-road.
Huertecilla schreef:Ik woon in een omgeving waar NL-ers naar op off-road vakantie komen
Huertecilla schreef:finn2003 schreef:Hoe kun je een Ssangyong met een X6 gaan vergelijken.
Omdat het concept van de x6 en actyon IDENTIEK is: een coupé op een offroad-basis.
Dat de autos verschillen lijkt me gezien het prijsverschil logisch.
Omdat ze hetzelfde concept hebben mag je functionaliteit en prijs zelfs regelrecht tegen elkaar afzetten![]()
hc
finn2003 schreef:En je kunt qua off-road misschien een Niva vergelijken met een RR,maar heb je wel eens geprobeerd om met een niva een beladen 2prds trailer te trekken?? Dat jij andere eisen stelt vanwege een andere leef omgeving kan ik inkomen, maar hier in NL mag ik hopen dat er niemand is die een 2 prds trailer achter een niva knoopt. In dat opzichte verliest een Niva dus alweer qua funtionaliteit.
_Rijkie_ schreef:Ik heb een VW Caddy 1.9 tdi 105 pk voor een anderhalf paards trailer
finn2003 schreef:Daarnaast moet je wel rustig aan doen met een Niva en trailer met zn koppel van 133nm.
Citaat:En wil je een keer op pad zonder trailer ben je met 90km/h in NL een gevaar op de weg en dan nog niet eens gesproken over snelwegen.
stefanvi schreef:_Rijkie_ schreef:Ik heb een VW Caddy 1.9 tdi 105 pk voor een anderhalf paards trailer
Dan hoop ik dat je wel een lichte trailer en paard hebt, want deze mag maar 1300 kg trekken als ik het goed heb.
105 pk / 148 Nm is voor lekker rijden wellicht wat aan de krappe kant overigens.
_Rijkie_ schreef:...maar ik rij net zo lief met de Caddy met de anderhalf paards