Is dit paard te verkopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Is dit paard te verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 08:49

Ach jemig, een buik is toch zo weg, het weide seizoen is toch al zo snel voorbij, wij hebben al bijna geen gras meer. Ze staan maar 2 uur en dan eten ze zich klem, logisch, maar als hij smorgens zou gaan, dan is dat s'avonds al weer weg, helaas gaan ze van 3 tot 5 en aansluitend krijgen ze weer brok en hooi, als ik kom om 7 uur, staat hij strak...

Zo een grasbuik stelt niets voor, als dat een koopbelemmering moet zijn, dan heb je ook weinig met het paard.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 08:56

Nou russel het beperkt in de bewegingen en ze zal vast niet lekker lopen zo. Je wil hem voor het kopen toch proberen als het paard veel korter loopt door die buik weet je niet wat ze gaat doen als die eraf is of de bewegingen en gangen nog bij je passen?.

Ik denk dat als het prijsje zacht is mensen nog wel het risico willen nemen.

Ik weet niet of het alleen een grasbuik is ze heeft ook een veulen gehad?. En ze is weinig getraint dus rugspieren zullen ook een stuk zwakker zijn dan bij een gereden paard.
Maakt niet uit maar voor een ruiter wel een beperking. Iemand die het koopt vanwege papieren en het koppie loopt daat vanzelf tegenaan. Die kijken vaak niet verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 09:15

Het hangt van de ruiter af, de gemiddelde recreatieruiter ziet niet eens dat een paard er korter door loopt, die gaan niet nageeflijk over de rug in de bak rijden en zeggen, ja fijn paard.

Ik snap je redenatie wel hoor en het zou ook beter zijn als het dier nu maar een halve dag op het gras staat, maar onverkoop is ze niet geworden.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 10:26

russel schreef:
Ik snap je redenatie wel hoor en het zou ook beter zijn als het dier nu maar een halve dag op het gras staat

Eh sorry, maar je denkt toch niet dat ik mijn paard in stal op ga sluiten omdat sommige mensen liever een slank paard zien?!? Nee hoor, dan kopen ze haar maar gewoon niet. Ik ga niet mijn paard pesten omdat ze verkocht moet worden.

En mensen, LEES eerst het topic als je commentaar wilt geven. (niet op jouw reactie hoor russel)
Hou nou toch eens op met dat gezeik dat ik geen commentaar wil etc. etc. Makkelijk gezegd, in zo ongeveer ieder topic. Kijk eens een paar posts terug voordat je gaat schrijven.
Meningen vind ik prima, positief of negatief. Maar ga jouw mening niet als feit verkondigen, dat is hier niet welkom. Daar storen mensen zich aan, je hoeft hier niet zo met je neus in de lucht te lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 11:45

Je kunt haar ook op een kaal stuk zetten, wat hooi bijvoeren.

Maar je hebt je antwoorden en natuurlijk is de keuze aan jouw..

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 11:49

Zo zie je maar zo`n dikke buik zou ik dan wel weer door heen zien ...in dit geval ...

Ach zoveel mensen zoveel wensen en gelukkig maar ....

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 11:53

Als je dat kale stuk zou hebben, jazeker. Maar dat heb ik niet, dus bij mij komt het er op neer dat ze op stal opgesloten wordt. En dat doe ik het dier niet aan.

Ik spring er nu af en toe op of ze loopt aan de longe, maar ik ga haar toch niet superslank krijgen zolang ze de hele dag op het land staat.
Ik denk inderdaad dat mensen daar maar even doorheen moeten prikken, anders is het gewoon jammer. Als ze daar al over vallen, ben ik toch bang dat zij niet van plan zijn een paard lekker de hele dag buiten op het land te laten lopen. Geen goede plaats voor mijn dikkie dus. (ik weet dat ik niet veel kan eisen, het is dan ook in handen van een nieuwe eigenaar, maar dat is wel één waar ik op sta, weidegang)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 12:03

Een paard te dik laten worden is niet gezond en prettig voor het dier, dus je zal wellicht toch iets moeten verzinnen. Heb je geen rijbak? Onze paarden staan ook de hele dag buiten, maar niet de hele dag op het land.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 12:47

Nee, heb ik niet. Ik heb alleen maar stallen en weiland, waar weer flink gras op staat.

Dit paard is niet altijd dik geweest hoor, nog van de dracht en wordt er niet beter op door het gras. En als ik nou regelmatig had kunnen rijden had het nog wel meegevallen, maar dat is nou net het probleem...

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 13:20

Kan je niet een wat kleiner stuk afzetten?. Lijkt me toch wel gezond voor haar om die buik wat minder te krijgen.

Ik vraag me af hoeveel mensen die een paard kopen om op te rijden daar doorheen kijken?. Een zadel past nu wel maar over een paar maanden als de buik eraf is moet er weer een nieuw zadel hebben. Dan later met spieren weer. Daar wordt je niet blij van. Het zijn kleine details waar een verkoper op zal letten/ misschien niet alle.

Je kan proberen haar een huis met weiland te geven maar je kan het toch niet bepalen er kan zoveel opeens veranderen en dan staat ze op stal.

Zoals ik al zei is een leuk dier zo als ik geld/tijd en ruimte had zou ik gokje wel wagen voor een zacht prijsje. Alleen zou ze voorlopig weinig weiland zien maar paddock om de buik te minderen. Dikke mensen is niet gezond maar dikke paarden ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 13:55

Hoezo een nieuw zadel??? De buik zit aan de onderkant, hoor, en bovendien kun je zadels laten bijvullen maar er ook wat vulling uit laten halen.
Dit paard valt wel af na een paar weken longeerwerk en dan is ze kwa bespiering ook heel anders en bovendien gaat echt niet elke gek meteen een nieuw zadel aanschaffen voor een paard wat toch nog een beetje aan het veranderen is kwa spieren- en vetverdeling.
Verder vind ik dat jij rare details aanvoert als criteria. Iemand die een jong paard koopt, zo uit de koppel, weet ook dat je af en toe wat aanpassingen zult moeten laten doen maar dat is toch ook geen belemmering???

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 13:59

ja en weet je wat dat doet aan de bovenkant?. De kans is echt groot dat je zadel door verandering niet meer gaat passen.
Heb eerder dit soort gevallen gezien. Zelfs met jonge paarden loop je het risico dat je de tijd tussen inrijden en bv 6 jaar al een ander zadel moet omdat ze lichamelijk zo veranderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 14:05

Daar heb ik geen verstand van hoor, ik rij nog maar 37 jaar... bij jonge paarden en amper ingereden paarden heb ik altijd de vinger aan de pols gehouden, en het is niet abnormaal dat je een ander zadel moet kopen na een paar jaar. Ik vind dat geen risico, comes with the job. Ook een zesjarige kan twee jaar later een nieuw zadel nodig hebben, dus ik snap echt niet waar je heen wilt met stelling nummer zoveel, die overigens wederom geen feit is.
Nee, je snijdt hier geen hout mee.
Iedere ruiter weet dat een zadel regelmatig dient te worden nagekeken kwa pasvorm. En indien nodig aangepast of vervangen. Onafhankelijk of je paard een grasbuik heeft of niet....Haha!

In geval van een ernstige grasbuik hebben wij in Friesland langere singels in de winkel liggen, dat spaart een zadel uit. Clown

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 15:23

Mijn paard heeft ook een lekkere grasbuik en ik ben er blij om. Van mij mag dat beestje lekker genieten van een wei vol gras na de winter op hooi en kuil te hebben geleefd. En mijn singel paste ook niet meer, maar ik heb standaard drie maten singels liggen en twee zadels in twee maten, eigenlijk vier maar goed. En dan waggelt hij maar en we doen het wat rustiger aan en ik oefen de spagaat. Het is tenslotte een recreatiepaard en dat gaat dit paard ook worden, geen sportpaard. Iemand die wat anders wil moet haar gewoon niet kopen. Ik heb gisteren zelf nog naar een 15 jarige staan kijken, een perfecte match.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 20:25

GamblersCup schreef:
Goeiedag zeg, dit is nou een typisch voorbeeld van iemand die vind dat haar mening feiten zijn. En die ik normaal gesproken negeer, maar nu ze op een ander reageert met die zogenaamde feiten, even niet.

Onzin, dit is mijn mening, geen feiten....
Ik onderbouw alleen wat ik zeg.... niets mis mee lijkt me?

GamblersCup schreef:
Yamcha schreef:
Schoonheid is niets waard.
Ik zal nooit een paard kopen omdat het mooi is. Nooit.

Zeg dat maar eens aan al die mensen die, en ik noem even twee voorbeelden al zijn er tig meer, idolaat zijn van de schoonheid van Arabische paarden of Friezen. Dat schoonheid voor jou niets waard is (als iemand die graag hoger komt denk ik, aan je redenen te zien) wil niet zeggen dat dat voor een ander niets waard is. Is dus geen feit, maar jouw eigen idee. Prima, maar breng het niet als een feit.

Dat doe ik rustig.... maakt mij niet uit hoor Lachen
Maar ik ga er van uit dat als je een paard aanschaft van een bepaald ras, dat je dat dan doet om de rastypische eigenschappen... waaronder dus de typische looks, gaaf toch?
Maar ik zie niet helemaal in, wat dat te maken heeft met mijn mening dat een paard méér moet zijn dan alleen looks? Zou je me dat nog even willen uitleggen?
GamblersCup schreef:
Yamcha schreef:
En jij denkt dat sportruiters niets om hun paarden geven??!!
Alsjeblieft zeg....
Dat zegt ze niet. Lezen. Ze heeft het over een zijn met een paard.

Citaat:
mensen die dan meer recreatief rijden, maar dat zijn vaak wel de mensen die een zijn met het paard en er ook echt voor gaan

Gelezen Knipoog Sorry, ik kan hier niet anders uit concluderen dat volgens deze dame sportruiters blijkbaar niet een zijn met het paard en er voor gaan.... hoe lees jij dit dan?
GamblersCup schreef:
Een dikke sprong kan wel een schoonheidsfoutje zijn, als er verder niets aan de hand is. En als er verder niets aan de hand is, gaat het ook geen geld kosten. En hoe weet jij dat er hier geen potentie in zit? Heb jij mijn paard al eens zien lopen? Ken jij het diertje? Weet je hoe snel ze iets oppakt? Ik heb gelukkig al van mensen die haar kennen, waarvan iemand haar eerder gereden heeft, te horen gekregen dat het inderdaad een kwestie is van een paar maandjes regelmatig rijden, dan heb je een prima rijpaardje. Spieropbouw komt vanzelf. Hou er nu toch eens rekening mee dat dit diertje niet als sportpaard verkocht wordt. En weer: prima dat jij het dus niet zou kopen, maar dit paard wordt helemaal niet aan jou verkocht. Aan iemand die wat minder hoge eisen stelt.

Hoe ik weet dat er geen potentie inzit?
1. de tijd en het geld die het gaan kosten om het paard weer in goede conditie te krijgen zijn aanzienlijk... ik ben het totaal eens met superwoman dat daar zeker 2 jaar in gaan zitten... ook de begeleiding zal duur zijn.
2. haar leeftijd is toch wel een serieus punt.... als sportpaard is het sowieso niet meer te doen, maar dat was ook niet je plan Knipoog maar ook een recreatiepaard zal toch een redelijke conditie moeten hebben... dat is (in mijn opinie) op latere leeftijd toch lastiger dan bij een jong paard.
3. ook een fokmerrie zal toch redelijk in conditie moeten zijn, een veulen dragen en zogen vraagt veel van een merrie (wederom mijn mening hè).

Joh, dat je haar niet aan mij wilt verkopen, is prima, ik had toch al geen plannen in die richting Knipoog
Komt prima uit dus Haha! Haha! Haha!

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 20:51

Voor een recreatieruiter die dit leuk vindt kost het wel tijd maar dat is hobby, en geld al helemaal niet waarom ? En al duurt het twee jaar, twee jaar voor wat ? Wat wil je er dan mee kunnen doen eigenlijk wat je in een aantal maanden als niet kunt bereiken. Yamcha jij hebt heel andere eisen dan de personen die dit paard wel interessant vinden. Dat is appels met peren vergelijken. Jij behoort niet tot de potenieel geinteresseerden dat is allang duidelijk nu. Daar hoeven we niet oneindig over door te gaan en over te blijven discussieren.

Dit paard staat hele dagen en straks nachten op de wei. Dan is de conditie helemaal niet zo slecht, dat is gewoon natuurlijk. Menig boxpaard is er slechter aan toe. En dan is de conditie zeker ook goed genoeg om mee te fokken. Sorry hoor maar alle fokmerries hier staan alleen maar op de wei jaar in jaar uit, zijn niet beleerd helemaal niets. En hebben nu ook grasbuiken en niemand die daar over zeurt. Waarom is dit paard anders dan opeens ? Moet het nu opeend opgesloten gaan worden omdat een paar personen hier die haar nooit zouden kopen vinden dat de buik er af moet en het paard heftig in training moet ?
Dit is gen paard voor die personen, ik en meerdere zien dat wel. Waarom kunnen de sportruiters zich niet eens verdiepen in het andere soort ruiter wat er bestaat. Ze vraagt hier nog steeds geen hoofdprijs voor hoor....

Moeilijk soms he om het eens van uit een andere perspectief te bekijken......Zoveel mensen zoveel wensen en net zo veel verschillen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 21:01

Mag ik vragen waaruit jij concludeert dat ik vind dat een paard hele dagen op stal opgesloten moet worden? Daar ben ik echt heel erg benieuwd naar...
Ik geloof namelijk helemaal niet dat de conditie van een paard zo heel veel beter is als een paard altijd binnen staat...
Heftige training lijkt me helemaal niet goed bij dit paard...
Rustig opbouwen wel, en zo rijden dat het paard iig een ruiter op een goede manier kan dragen. Dan kun je er fijn mee het bos in. Maar voordat je die bespiering er op hebt, en het paard kán een stevige rit maken, ben je imo wel een paar jaar verder... dat bedoel ik dus Lachen
Dan kun je haar ook als rijpaard gebruiken, voor het paard misschien ook leuk Lachen
Met een heftige training kan die bespiering er ook wel in een paar maanden op, maar of het paard dat geestelijk ook trekt? Denk het niet...

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 23:07

Om de buik er af te krijgen moest ze de merrie van iemand opsluiten, was jij dat ? Ik weet het niet maar er werd wel over doorgezeurd door iemand.
Over een boxpaard en een weidepaard verschillen we dan van mening. Het is in mijn ogen 10 keer beter voor een paard om buiten te lopen in een wei en zo beweging te krijgen de hele dag i.p.v. dagelijks er een uurtje tot 1,5 uur uit te komen om getrained te worden. Maar ook daar verschillen de meningen over. De eis van de TS is weidegang en anders niet.
En je hebt echt geen paar jaar nodig om er bespiering op te krijgen om fijn het bos in te kunnen. Bij mij iig niet. Je kunt er nu al mee het bos in alleen moet je het rustig aan doen en op bouwen zoals je zegt. Dat is toch ook recreatie en hobby. Mensen die daar het geduld niet voor hebben moeten haar niet kopen. Echter geduld heb je nodig in alle takken van de paardensport, denk eens aan een blessure bijvoorbeeld. Iedereen gaat daar anders mee om. Ik heb hier een paard in een jaar zien veranderen van slungelig onbespierd paardje wat weinig kon naar een onherkenbare spierbundel en dat is er niet in de twaalfde maand aan gekomen en ook niet met dagelijkse heftige training. En dat is niet de enige...
Dus om er jaren voor uit te trekken om er fatsoenlijk mee het bos in te kunnen is volgens mij een beetje erg veel tijd.
Een paard in een box ontwikkeld daar helemaal niets pas las het er uit komt. Een paard wat op een wei dagelijks zijn kilometers aflegd en dat wordt nogal eens onderschat, gebruikt en ontwikkeld wel degenlijk bespiering tot op bepaalde hoogte.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 10:13

Perrokai schreef:
Ik heb hier een paard in een jaar zien veranderen van slungelig onbespierd paardje wat weinig kon naar een onherkenbare spierbundel en dat is er niet in de twaalfde maand aan gekomen en ook niet met dagelijkse heftige training.

De leeftijd van een paard speelt een behoorlijke rol als het gaat om bespiering naast de manier van trainen. Dit paard heeft nooit z'n rugspieren getraind, maar wel een veulen gedragen op wat "oudere" leeftijd, wat je niet moet onderschatten. Het buikje zal het probleem niet zijn, al zou hij waarschijnlijk ruimer lopen zonder buikje, wat beter is voor de verkoop. Ik denk dat dat buikje pas weg gaat bij het trainen van de buikspieren, maar dat hoeft niet zo te zijn.
Ik zou er 2 jaar voor uit trekken om dit paard weer in conditie te brengen. (maar dat doe ik niet Knipoog )
Wie weet koopt een recreatie-ruiter dit paard die de rugspieren (en buikspieren) helemaal niet gaat trainen Tong uitsteken , maar het zou wel beter zijn voor het paard.

Ik denk dat dat ook een groot verschil is tussen veel sport en sommige recreatie ruiters - Dat de sportruiter meer bezig is met de "optimale" bespiering van het paard. Beter voor het paard, waardoor je ook meer van het paard kán vragen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 10:40

Je bent wel kritisch naar de potentiele kopers toe, maar potentiele kopers mogen niet kritisch naar het paard zijn en ook niet twijfelen aan de mening van 1! dierenarts. Zoveel dierenartsen, zoveel meningen.
Ik weet niet of het je opgevallen is, maar ik zie in dit topic iemand met toch een heel klein beetje belangstelling. Ze vraagt om meer foto's, maar die krijgt ze niet. Dan neem je toch de gok niet om een eind te rijden? Op de ene foto kan een paard heel anders lijken dan op een andere foto.
Iemand die het beste met het paard voor heeft zal enigszins kritisch zijn, juist omdat ze niet zo makkelijk een paard weer verkopen. Iemand die dat geen moer kan schelen en best een klein verliesje kan leiden koopt zo'n paard dan wel.
Het scheelt al erg als je er even op kan gaan zitten en de kopers kunnen zien dat ze erg braaf is.

Niet als aanval bedoeld, maar als je al niet eens het dikke spronggewricht had gezien, hoe weet je dan zeker dat het paard altijd goed heeft gelopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 14:29

Perrokai schreef:
Om de buik er af te krijgen moest ze de merrie van iemand opsluiten, was jij dat ? Ik weet het niet maar er werd wel over doorgezeurd door iemand.
Over een boxpaard en een weidepaard verschillen we dan van mening. Het is in mijn ogen 10 keer beter voor een paard om buiten te lopen in een wei en zo beweging te krijgen de hele dag i.p.v. dagelijks er een uurtje tot 1,5 uur uit te komen om getrained te worden. Maar ook daar verschillen de meningen over. De eis van de TS is weidegang en anders niet.

Nope, ik ben niet degene die de merrie wilde opsluiten, hoor Lachen
En wij verschillen helemaal niet van mening over boxpaard en weidepaard... ik vind het heel gezond voor een paard om veel buiten te zijn. Ik vind dat niet persé 24/7 nodig, maar een stal zonder dat het paard naar buiten kan, is voor mij geen optie Knipoog
Dus ik val alweer mee, denk ik Haha!
Ik ben niet de persoon die een paard 24 uur per dag buiten zet, 's nachts op stal vind ik wel prettig.... en met 30 graden heb ik het paard liever overdag binnen, en 's nachts buiten.... scheelt een hoop stress qua vliegen.
Perrokai schreef:
En je hebt echt geen paar jaar nodig om er bespiering op te krijgen om fijn het bos in te kunnen. Bij mij iig niet. Je kunt er nu al mee het bos in alleen moet je het rustig aan doen en op bouwen zoals je zegt. Dat is toch ook recreatie en hobby. Mensen die daar het geduld niet voor hebben moeten haar niet kopen. Echter geduld heb je nodig in alle takken van de paardensport, denk eens aan een blessure bijvoorbeeld.... [knip] ...Dus om er jaren voor uit te trekken om er fatsoenlijk mee het bos in te kunnen is volgens mij een beetje erg veel tijd.

En het geduld om het op te bouwen, moet je dan wel hebben... ik (en anderen) schatten in dat je dan zo'n 2 jaar geduld moet hebben, voordat de "optimale" (mooi gezegd, superwoman!) er goed opzit.
Ik vind het niet verantwoord om op een onbespierd of niet optimaal bespierd paard wél lange ritten te gaan maken.... ik train dan liever dagelijks (of om de dag) een halfuurtje. En misschien in het begin zelfs maar 20 minuten... dat is geen heftige training, dat is heel rustig opbouwen. Dat lijkt me voor het paard geestelijk en lichamelijk goed te behapstukken Lachen
Perrokai schreef:
Een paard wat op een wei dagelijks zijn kilometers aflegd en dat wordt nogal eens onderschat, gebruikt en ontwikkeld wel degenlijk bespiering tot op bepaalde hoogte.

Natuurlijk ontwikkelt een paard op de wei ook wel wát bespiering, net als wij met wandelen ook bespiering ontwikkelen. Maar die bespiering is niet de bespiering die het paard nodig heeft om het lichaam optimaal te gebruiken onder de ruiter.
Dat kun je wel ontwikkelen met gerichte training Ja

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 15:09

Nou dan is er dus duidelijk niets aan de hand. Ik als recreatieruiter zou het geduld wel hebben omdat ik er op een bepaalde manier tegen aan kijk. Een kwartiertje stappen door het bos redt ze echt wel en dan heb ik al plezier. Als het twee jaar duurt voor de optimale bespiering heb ik die afgelopen twee jaar toch ook een hoop plezier met haar gehad. Zo zie ik het. Dat zie ik niet in tijd en geld, dat is hobby voor mij en deze hobby kost nu eenmaal geld. Mijne had een blessure of iets de DA heeft het niet kunnen vinden. Er is door een ander wel mee door het bos geragd die mij deed geloven dat er niets met hem aan de hand was. Tot hij amper kon lopen...en van dat door het bos raggen wist ik ook niet. Hij heeft zes maanden stil gestaan. Ja jammer, leuk is anders maar dan geniet ik toch van andere dingen met hem zo lang. Klinkt misschien stom maar wandelen was ook leuk, goed voor mij en hem. En een beetje VHD is stap alleen, hardstikke leuk. Tuurlijk had ik liever gereden maar hierdoor heb ik nu een behoorlijke band met hem gekregen. Hij is een ander paard geworden. En nu weer rijden en hij is ook wat bespiering kwijt dus rustig aan doen. Een ritje in stap maken de eerste keer, we hebben beide genoten. En zo steeds verder zolang het kan en het goed gaat. Ieder paard kan zich morgen verstappen op een wel heel verkeerde manier en daar zit je dan....geef je op of help je hem en het kost tijd en geld. Voor mij dus geen punt maar voor een sportruiter ligt dat wel even gevoeliger natuurlijk. Ik begrijp dat wel. Daarom zou het voor mij, als het nu verder HET droompaardje voor mij zou zijn dan deed ik het direct afgaande op de eerlijkheid van de TS waar ik dus op durf te vertrouwen. Dat spronggewricht, even een foto'tje laten maken en klaar. Dan weet je het. Of gewoon het risico nemen dat is ook een beetje afhankelijk van de prijs.

Alleen Imaudi: Sorry hoor maar ze luistert wel naar kritiek anders had ze de DA niet laten komen. Gek he dat iemand zijn DA vertrouwd. Als ze maar een beetje zou twijfelen aan zn oordeel dan haalde ze er een ander bij. Maar ik denk dat een leek nog wel kan voelen of het bot of vocht is. Daar zit een hele wereld van verschil tussen. Een DA heeft ook een opleiding gehad hoor. Die ziet toch ook hoe het paard loopt. De eigenaresse heeft het paard toch ook iedere dag al jaren zien lopen. Eerlijker als dit kan toch niet, iedereen weet waar hij op moet letten bij interesse in dit paard. De koper mag zelf bepalen wat hij zwart op wit wil zien of welk risico hij neemt. En degene die om foto's vroeg deed dat niet omdat ze interesse had het paard te kopen. Het ging om de buik en spronggewricht etc. Serieuze geinteresseerden kunnen zich per PB melden eventueel. Dit is geen verkooptopic zoals de TS al eerder vermeldde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 15:15

Dan lijkt het mij een zeer geschikt paard voor jou, Perrokai Lachen
Als jij er die tijd in wil steken, en je bent handig genoeg om het paard op een goede manier te trainen, en tijd is geen probleem.... ik zou zeggen, wat let je?

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 15:43

Tja, dat is het hem nou net, ik wil weer een fries en niet weer met wat anders thuiskomen. Feitelijk jeuken mn handen inmiddels maar dit is niet het type paard waar ik voor val. Ik ben van de grove paardenrassen. Ik kan dit type paarden trouwens heel mooi vinden maar ik heb met de TS ook al overlegd en die weet ook dat ik droom over heel wat anders. En om nu drie paarden neer te zetten die daar ver vanaf staan.
Maar idd, mn handen jeuken Haha! Ik ben dan ook in de luxe omstandigheid dat ik heel veel tijd heb en niet hoef te werken.......daarom is het niet belangrijk voor mij wat ik doe, als ik maar lekker met een paard bezig ben. Dat geldt ook niet voor iedereen. Als ik om de hoek zou wonen had ik er al lang gestaan om er iedere dag wat mee te gaan doen en te helpen als het zou mogen. Maar dat is helaas niet zo.
Mn handen jeuken wel vaker trouwens, als ik zie dat iemand iets moet doen met een paard maar het ontbreekt aan tijd geduld en of geld...
Zo lang het in principe brave paarden zijn trouwens, draken mogen ze zelf doen, ik ben geen superheld maar dat zijn anderen weer wel gelukkig.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 16:22

Een DA die alleen van de best mogelijke oorzaak uitgaat is niet handig bezig. Daarbij gaan botwoekeringen bijna altijd opspelen, slijtage of geen slijtage.