Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
russel schreef:Ik snap je redenatie wel hoor en het zou ook beter zijn als het dier nu maar een halve dag op het gras staat

GamblersCup schreef:Goeiedag zeg, dit is nou een typisch voorbeeld van iemand die vind dat haar mening feiten zijn. En die ik normaal gesproken negeer, maar nu ze op een ander reageert met die zogenaamde feiten, even niet.
GamblersCup schreef:Yamcha schreef:Schoonheid is niets waard.
Ik zal nooit een paard kopen omdat het mooi is. Nooit.
Zeg dat maar eens aan al die mensen die, en ik noem even twee voorbeelden al zijn er tig meer, idolaat zijn van de schoonheid van Arabische paarden of Friezen. Dat schoonheid voor jou niets waard is (als iemand die graag hoger komt denk ik, aan je redenen te zien) wil niet zeggen dat dat voor een ander niets waard is. Is dus geen feit, maar jouw eigen idee. Prima, maar breng het niet als een feit.

GamblersCup schreef:Yamcha schreef:Dat zegt ze niet. Lezen. Ze heeft het over een zijn met een paard.En jij denkt dat sportruiters niets om hun paarden geven??!!
Alsjeblieft zeg....
Citaat:mensen die dan meer recreatief rijden, maar dat zijn vaak wel de mensen die een zijn met het paard en er ook echt voor gaan
Sorry, ik kan hier niet anders uit concluderen dat volgens deze dame sportruiters blijkbaar niet een zijn met het paard en er voor gaan.... hoe lees jij dit dan?GamblersCup schreef:Een dikke sprong kan wel een schoonheidsfoutje zijn, als er verder niets aan de hand is. En als er verder niets aan de hand is, gaat het ook geen geld kosten. En hoe weet jij dat er hier geen potentie in zit? Heb jij mijn paard al eens zien lopen? Ken jij het diertje? Weet je hoe snel ze iets oppakt? Ik heb gelukkig al van mensen die haar kennen, waarvan iemand haar eerder gereden heeft, te horen gekregen dat het inderdaad een kwestie is van een paar maandjes regelmatig rijden, dan heb je een prima rijpaardje. Spieropbouw komt vanzelf. Hou er nu toch eens rekening mee dat dit diertje niet als sportpaard verkocht wordt. En weer: prima dat jij het dus niet zou kopen, maar dit paard wordt helemaal niet aan jou verkocht. Aan iemand die wat minder hoge eisen stelt.
maar ook een recreatiepaard zal toch een redelijke conditie moeten hebben... dat is (in mijn opinie) op latere leeftijd toch lastiger dan bij een jong paard. 

Perrokai schreef:Ik heb hier een paard in een jaar zien veranderen van slungelig onbespierd paardje wat weinig kon naar een onherkenbare spierbundel en dat is er niet in de twaalfde maand aan gekomen en ook niet met dagelijkse heftige training.
)
, maar het zou wel beter zijn voor het paard. Perrokai schreef:Om de buik er af te krijgen moest ze de merrie van iemand opsluiten, was jij dat ? Ik weet het niet maar er werd wel over doorgezeurd door iemand.
Over een boxpaard en een weidepaard verschillen we dan van mening. Het is in mijn ogen 10 keer beter voor een paard om buiten te lopen in een wei en zo beweging te krijgen de hele dag i.p.v. dagelijks er een uurtje tot 1,5 uur uit te komen om getrained te worden. Maar ook daar verschillen de meningen over. De eis van de TS is weidegang en anders niet.

Perrokai schreef:En je hebt echt geen paar jaar nodig om er bespiering op te krijgen om fijn het bos in te kunnen. Bij mij iig niet. Je kunt er nu al mee het bos in alleen moet je het rustig aan doen en op bouwen zoals je zegt. Dat is toch ook recreatie en hobby. Mensen die daar het geduld niet voor hebben moeten haar niet kopen. Echter geduld heb je nodig in alle takken van de paardensport, denk eens aan een blessure bijvoorbeeld.... [knip] ...Dus om er jaren voor uit te trekken om er fatsoenlijk mee het bos in te kunnen is volgens mij een beetje erg veel tijd.

Perrokai schreef:Een paard wat op een wei dagelijks zijn kilometers aflegd en dat wordt nogal eens onderschat, gebruikt en ontwikkeld wel degenlijk bespiering tot op bepaalde hoogte.

Ik ben dan ook in de luxe omstandigheid dat ik heel veel tijd heb en niet hoef te werken.......daarom is het niet belangrijk voor mij wat ik doe, als ik maar lekker met een paard bezig ben. Dat geldt ook niet voor iedereen. Als ik om de hoek zou wonen had ik er al lang gestaan om er iedere dag wat mee te gaan doen en te helpen als het zou mogen. Maar dat is helaas niet zo.