Trailer Trekken met welke auto? Advies Gevraagd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Utixo

Re: Trailer Trekken met welke auto? Advies Gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 18:45

De Ford mag sowieso 2000 volgens mij (en anders heb ik een serieus probleem, ik heb vrijdag namelijk ook een Transit gehuurd om naar Otterloo te rijden). Maar ik had om minimaal 1800 gevraagd.

Weet iemand hier trouwens hoe het zit met de stekker? Toen ik deze Transit had gehuurd de vorige keer, Had het een heulll veul polige stekker (13 is het meest, toch?). De trailer is een 7. MAar het verdeelstekkertje van het verhuur bedrijf paste niet op de Transit.

Nu kreeg ik dus te horen dat sommige 7's ook direct op een 13 aangesloten konden worden. Ik heb geen tijd om dit uit te proberen, wie kan me hier antwoord op geven?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 18:47

oh jee nou ik hoop dat dat stekkertje maar in orde is dan.

zijn het fijne auto's voor de trailer,vito en transit?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 18:54

Utixo schreef:
De Ford mag sowieso 2000 volgens mij (en anders heb ik een serieus probleem, ik heb vrijdag namelijk ook een Transit gehuurd om naar Otterloo te rijden). Maar ik had om minimaal 1800 gevraagd.

Als je de juiste transit hebt genomen mag daar gewoon 2000kg aan hangen. Ze rijden als een tierelier, zelfs in 5, al gaat ie dan wel een beetje heel erg zuipen. Gewoon in vier, 85km/h op de naald en karren maar.
Utixo schreef:
Weet iemand hier trouwens hoe het zit met de stekker? Toen ik deze Transit had gehuurd de vorige keer, Had het een heulll veul polige stekker (13 is het meest, toch?). De trailer is een 7. MAar het verdeelstekkertje van het verhuur bedrijf paste niet op de Transit.

Nu kreeg ik dus te horen dat sommige 7's ook direct op een 13 aangesloten konden worden. Ik heb geen tijd om dit uit te proberen, wie kan me hier antwoord op geven?

Yep, er bestaan 13-polige stekers die ook een 7-polige steker kunnen bevatten. Ik ben ze alleen nog nooit "in het wild" tegen gekomen. Bij twijfel, koop gewoon een verloopplug van 7-polig (aanhanger) naar 13-polig (auto).

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 18:57

Ik heb toevallig gisteren zo'n stekker gekocht, omdat ik voor de vakantie ook met een 13 poler achter een 7 poler moet rijden. Wat ik heb begrepen is dat je die 13 poler-stekker moet draaien ipv drukken, maar helemaal zeker weten doe ik het niet. Zaterdag ga ik de trailer ophalen en dan zal ik zien of ik weer terug moet naar Brezan voor een andere stekker, want ze hadden ze in heel veel soorten en maten en prijzen! Ik heb de eenvoudige uitvoering en die was 12 euro.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 19:03

waarom moet je hem in zn 4 rijden,ikke?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 19:08

Snoevie schreef:
waarom moet je hem in zn 4 rijden,ikke?

Ik heb eens een 90pk-versie in vijf van Ede naar Assen gereden met 1900kg aan de haak en hij zoop toen fors meer dan op de terugweg dat ik in vier bleef.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 19:09

ah oke,zal het even doorgeven aan mn vader(die moet rijden)
soms is bokt toch erg handig hoor,je kan met allerlei vragen terecht Haha!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 20:43

ik heb een vito 110D die bijna 2000 mag trekken en die rijdt echt prettiger in zn 5 en dan 90 km/uur, als ik 80 rij in zn 4 dan wordt ie beetje lawaaierig en 80 in 5 is niet te doen das te traaaaag Lachen

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 21:22

Wij hebben een Transit, mag 2 ton trekken...

Alleen wij zijn er niet erg over te spreken op glad/baggerig terrein.. bij het minste of geringste zitten we vast..

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 23:06

Ach, ik heb de snelweg, hoef niet door de modder. En 100km/d tegen een mooi huurtarief.

Maar,...draaien? Leg eens uit Suffie?

Hoe hij is voor de trailer kom ik vrijdag dus achter. De laatste keer was er haast, toen stond er bij het verhuurbedrijf nog een oude VWbus. Die paste wel op de trailer. De Transit was mooier, groter en luxer.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 06:09

wij hoeven ook niet over modderig terrein,gewoon over de snelweg.
maar ik begrijp dat die busjes daar wel fijn voor zijn

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 06:52

ikke schreef:
Yep, er bestaan 13-polige stekers die ook een 7-polige steker kunnen bevatten. Ik ben ze alleen nog nooit "in het wild" tegen gekomen. Bij twijfel, koop gewoon een verloopplug van 7-polig (aanhanger) naar 13-polig (auto).

Dat is dus heel het probleem, die van het autoverhuur paste niet op de Transit. En volgens hun was dat de enige die er bestond.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 08:55

Utixo schreef:
ikke schreef:

Dat is dus heel het probleem, die van het autoverhuur paste niet op de Transit. En volgens hun was dat de enige die er bestond.

gel*l. Er bestaan verloopstekers voor elke combinatie. Dat jouw verhuurder te lam is om daar even werk van te maken zegt meer over zijn serviceniveau Duivel

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 09:00

suffie schreef:
Ik heb toevallig gisteren zo'n stekker gekocht, omdat ik voor de vakantie ook met een 13 poler achter een 7 poler moet rijden. Wat ik heb begrepen is dat je die 13 poler-stekker moet draaien ipv drukken, maar helemaal zeker weten doe ik het niet. Zaterdag ga ik de trailer ophalen en dan zal ik zien of ik weer terug moet naar Brezan voor een andere stekker, want ze hadden ze in heel veel soorten en maten en prijzen! Ik heb de eenvoudige uitvoering en die was 12 euro.

Klopt je hebt onderstaande combinaties

Op bijgevoegde link alles uitgelegd mbt caravans http://www.caravantrekker.nl/algemeen/stekkers.php

Meeste paardentrailers zijn de standaard 7 polige stekkers.

Auto's is een grotere variatie mogelijk, meestal 7 polig ouderwets of 13 polig jeager.
Ik heb zelf 13polig Jaeger op de wagen en 7 polige trailer. Met het verloopje ertussen werkt alles feilloos,

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 09:39

Mja, het is ook officieel en taxibedrijf. Maar ze hebben zeer gunstige huurprijzen, betaal 55 euro per dag voor de bus, waar ik bij andere verhuurbedrijven 90 euro betaal.

Ik ga morgen wel gewoon emt de bus langs een autozaak. Moet goed komen.

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 22:40

Bij ons paste de stekker eerst ook niet, maar heb gelukkig een handige vader die met het maken van de mistachterlamp dit gelijk heeft kunnen maken.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 21:49

Suffie, ik wil je graag heel hartelijk bedanken, Hij moest dus inderdaad gedraait worden Haha!

Verder heb ik de Transit dus vanuit Monster (naast Den Haag) Mee naar Otterlo (naast Apeldoorn) meegenomen met een 2 paards met 2 paarden van 500 kilo. Zeg maar zo'n 1800 totaal. Man, wat had dat ding er een moeite mee. In z'n 4 begon hij te gillen, en in z'n 5 ging het op de snelweg opzich best wel, alleen moest het terrein wel vlak zijn. Onder een vaiductje door? De Transit zakte gelijk terug. Verder voelde je alles. Nee, ik vond het geen fijne trekbus.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 21:51

wij hadden het weekend een mercedes vito uiteindelijk.
trailer van 750 kg en pony van ong 450 kg. de vito mocht 2000 kg trekken.
wat een beest van een wagen,hij had er totaal geen moeite mee.
als ik weer eens op pad ga,vraag ik weer om de vito.

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 21:53

Utixo schreef:
Suffie, ik wil je graag heel hartelijk bedanken, Hij moest dus inderdaad gedraait worden Haha!

Verder heb ik de Transit dus vanuit Monster (naast Den Haag) Mee naar Otterlo (naast Apeldoorn) meegenomen met een 2 paards met 2 paarden van 500 kilo. Zeg maar zo'n 1800 totaal. Man, wat had dat ding er een moeite mee. In z'n 4 begon hij te gillen, en in z'n 5 ging het op de snelweg opzich best wel, alleen moest het terrein wel vlak zijn. Onder een vaiductje door? De Transit zakte gelijk terug. Verder voelde je alles. Nee, ik vond het geen fijne trekbus.

ECHT????

Die van ons rijdt echt super fijn met 2 paarden Ja Haha!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 22:24

[quote="Utixo"]Suffie, ik wil je graag heel hartelijk bedanken, Hij moest dus inderdaad gedraait worden Haha![quote]

Suffie is zich van geen kwaad bewust Clown Ik heb dat ook ooit eens horen zeggen, maar heb er zelf dus ook geen ervaring mee. A.s. zaterdag ga ik de trailer ophalen waar ik dus ook de stekker van moet draaien Knipoog Fijn dat het allemaal gelukt is en dat je de paarden op de plaats van bestemming hebt gekregen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 08:25

Utixo schreef:

Gosh, ik heb een aantal keren een 90pk Transit gehuurd, een verhoogde versie, en dat ding werd er niet warm of koud van, zoop alleen wat meer in vijf, maar in vier was het kippetje-eitje. Er zal beslist niet minder aan gehangen hebben. Ede - Assen zijn toch ook wel afstanden die ergens over gaan.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 08:29

Ja, misschien lag het ook aan de bus zelf hoor, hij was iets gammel. Z'n 2 schoot hij steeds uit bijvoorbeeld. Zonder trailer reed hij overigens wel goed en pittig. En ja, voordat een grappenmaker ermee komt, de trailer was van de rem af Knipoog. Maar goed, we hebben het overleefd. Overigens was er gister een andere man bij het verhuurbedrijf, en die meende dat 1800 kilo te zwaar was voor hem. Ik heb gezegd dat ik het dan erg prettig vond dat als ik om een bus vraag die 1800 mag trekken, ik iets meekrijg die het niet trekt. Maar goed, volgens mij mag een Transit 2000 trekken.

Het was overigens een 100T300.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 09:20

ja,maar als het al een wat oudere bus is kunnen ze dat misschien toch niet meer aan.
mijn neef heeft een transit,maar die trekt echt geen trailer meer,kan ie niet meer aan.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 09:23

Utixo schreef:
Het was overigens een 100T300.

Dan was ie zo gaar als een klontje boter. Een 100pk-versie dient er als een speer vandoor te gaan, zelfs met 2000kg aan de haak en de bak vol geladen. Ik heb met die 90pk-versie op een zeker moment 100km/h gereden *wat maakt ie veel toeren Blond * en daar had ie dus totaal geen moeite mee. Ik ook niet, maar uit veiligheidsoverweging toch maar weer terug gezakt naar goed 90 op de naald.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 09:25

Snoevie schreef:
wij hadden het weekend een mercedes vito uiteindelijk.
trailer van 750 kg en pony van ong 450 kg. de vito mocht 2000 kg trekken.
wat een beest van een wagen,hij had er totaal geen moeite mee.
als ik weer eens op pad ga,vraag ik weer om de vito.

Daarom ben ik ook zo blij met de mijne........... ik heb hem er speciaal voor gekocht..........

beesten van auto's.......