Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Utixo schreef:De Ford mag sowieso 2000 volgens mij (en anders heb ik een serieus probleem, ik heb vrijdag namelijk ook een Transit gehuurd om naar Otterloo te rijden). Maar ik had om minimaal 1800 gevraagd.
Utixo schreef:Weet iemand hier trouwens hoe het zit met de stekker? Toen ik deze Transit had gehuurd de vorige keer, Had het een heulll veul polige stekker (13 is het meest, toch?). De trailer is een 7. MAar het verdeelstekkertje van het verhuur bedrijf paste niet op de Transit.
Nu kreeg ik dus te horen dat sommige 7's ook direct op een 13 aangesloten konden worden. Ik heb geen tijd om dit uit te proberen, wie kan me hier antwoord op geven?
Snoevie schreef:waarom moet je hem in zn 4 rijden,ikke?
ikke schreef:Yep, er bestaan 13-polige stekers die ook een 7-polige steker kunnen bevatten. Ik ben ze alleen nog nooit "in het wild" tegen gekomen. Bij twijfel, koop gewoon een verloopplug van 7-polig (aanhanger) naar 13-polig (auto).
Utixo schreef:ikke schreef:Yep, er bestaan 13-polige stekers die ook een 7-polige steker kunnen bevatten. Ik ben ze alleen nog nooit "in het wild" tegen gekomen. Bij twijfel, koop gewoon een verloopplug van 7-polig (aanhanger) naar 13-polig (auto).
Dat is dus heel het probleem, die van het autoverhuur paste niet op de Transit. En volgens hun was dat de enige die er bestond.
suffie schreef:Ik heb toevallig gisteren zo'n stekker gekocht, omdat ik voor de vakantie ook met een 13 poler achter een 7 poler moet rijden. Wat ik heb begrepen is dat je die 13 poler-stekker moet draaien ipv drukken, maar helemaal zeker weten doe ik het niet. Zaterdag ga ik de trailer ophalen en dan zal ik zien of ik weer terug moet naar Brezan voor een andere stekker, want ze hadden ze in heel veel soorten en maten en prijzen! Ik heb de eenvoudige uitvoering en die was 12 euro.
Utixo schreef:Suffie, ik wil je graag heel hartelijk bedanken, Hij moest dus inderdaad gedraait worden
Verder heb ik de Transit dus vanuit Monster (naast Den Haag) Mee naar Otterlo (naast Apeldoorn) meegenomen met een 2 paards met 2 paarden van 500 kilo. Zeg maar zo'n 1800 totaal. Man, wat had dat ding er een moeite mee. In z'n 4 begon hij te gillen, en in z'n 5 ging het op de snelweg opzich best wel, alleen moest het terrein wel vlak zijn. Onder een vaiductje door? De Transit zakte gelijk terug. Verder voelde je alles. Nee, ik vond het geen fijne trekbus.
Utixo schreef:Verder heb ik de Transit dus vanuit Monster (naast Den Haag) Mee naar Otterlo (naast Apeldoorn) meegenomen met een 2 paards met 2 paarden van 500 kilo. Zeg maar zo'n 1800 totaal. Man, wat had dat ding er een moeite mee. In z'n 4 begon hij te gillen, en in z'n 5 ging het op de snelweg opzich best wel, alleen moest het terrein wel vlak zijn. Onder een vaiductje door? De Transit zakte gelijk terug. Verder voelde je alles. Nee, ik vond het geen fijne trekbus.
Utixo schreef:Het was overigens een 100T300.
Snoevie schreef:wij hadden het weekend een mercedes vito uiteindelijk.
trailer van 750 kg en pony van ong 450 kg. de vito mocht 2000 kg trekken.
wat een beest van een wagen,hij had er totaal geen moeite mee.
als ik weer eens op pad ga,vraag ik weer om de vito.