Handelaar neemt paard terug maar wil 2000 euro minder terugg

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Handelaar neemt paard terug maar wil 2000 euro minder terugg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 19:46

Beste meneer Verhoeven,
ook ik heb dit verhaal gevolgd. En ook blij met uw verhaal.
Maar ik heb dan toch nog steeds een vraagje. Lachen
Ik heb zelf voorheen bij kleine handelsstallen gereden en daar heb ik toch echt geleerd dat een handelaar de eerste 6 maanden gewoon zonder morren het paard terug hoort te nemen en het gehele bedrag terug moet geven. Ook aan de lijve ondervonden toen deze wet net nieuw was. Daar moest bij een kerngezond (klinisch gekeurd) paard waar we wisten dat het alleen maar aan een niet klikkende combinatie lag, terug naar de verkoper. Ook de stallingkosten moesten terug betaald worden.
Waarom is dat bij u dan anders?

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 20:00

Ieder verhaal heeft twee kanten en die kanten kunnen lijnrecht tegenover elkaar staan zoals hier het geval is.

Nu de zaken niet zo zijn gegaan zoals beide partijen in gedachten hadden trekken partijen ten strijde.
De handen die de stal van meneer verhoeven bedrijft hoort men vaker in het circuit echter een eerlijke handel betreft het niet. En een goede handelaar neemt zonder morren het paard terug, want zoveel kan er uiterlijk nog niet verpest zijn binnen een beperkt aantal weken. Een goede ruiter heeft zon goed paard binnen een week weer aan het lopen.
Het is immers nog steeds hetzelfde paard met hetzelfde goede karakter die voor een XXX bedrag van de hand is gegaan.
Dat de handelaar met de handel van de KWPN-er zich in de vingers heeft gesneden dat is risico van het vak.
Dat de koper niet klaar komt met de Shire is inderdaad ook risico en daarom begrijp ik nog steeds niet dat mensen altijd een handel sluiten zonder contractueel de maar´s vast te leggen.

Nu de handel uiterlijk slecht is verlopen en de een hier zijn verhaal haalt begrijp ik niet waarom Opa hier zijn verhaal schrijft het doet de zaak geen goed. Al helemaal niet gezien het feit dat er met modder gegooid moet worden. Dat mensen overgewicht hebben, oud zijn, stram angst hebben wat dan ook doet helemaal neit terzake. Als Opa het geen goed idee vond omdat mevrouw uit duitsland angstig was had hij de deal niet moeten sluiten. Nu er problemen zijn weet men het ineens zoveel beter en worden er irrelevante zaken naar voren gehaald die niets vandoen hebben met de deal de aankooop van de shire.
Als er zoveel goede deals gesloten zijn houd dan de eer aan jezelf en herstel de kwestie naar tevredenheid.
Nu is uw goede naam in ere aangetast.
Mond op mond reclame is de beste manier, en beter 10 tevreden klanten dan een ontevreden.
Ik zou beide partijen aanraden dit voor de rechter uit te vechten.

En het openbaren van prive zaken tot een minimum te beperken.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 20:10

-
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 12-10-07 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 20:10

Vindt het heel goed dat RHS ook hun kant van 't verhaal uitlegt, ofwel de kans krijgt van de modjes om 't verhaal uit te leggen.

Kafue schreef:
want zoveel kan er uiterlijk nog niet verpest zijn binnen een beperkt aantal weken. Een goede ruiter heeft zon goed paard binnen een week weer aan het lopen.

??? Je wilt niet weten wat er in een paar weken allemaal mis kan gaan met een paard, dat heeft dan niets met een goede ruiter te maken hoor. Ik zeg absoluut niet dat Barmat em verpest heeft, maar jouw stelling is erg gekleurd.

Kafue schreef:
En het openbaren van prive zaken tot een minimum te beperken.

Na al die pagina's sh&t, lijkt me dat RHS toch gewoon mag reageren om hun verhaal te vertellen. Vreemd dat je nu met deze opmerking komt, terwijl ik je er eerst niet over hoorde Sigaar

Krijg het gevoel dat er hier twee kampen praten, waarom? Er is iets niet naar tevredenheid gelopen, TS vertelt haar verhaal en ineens ontstaan er twee kampen. Lijkt me dat we hier over twee partijen hebben die allebei volwassen genoeg zijn en als ze 't nodig vinden dit inderdaad zelf via een rechtzaak uit te vechten. Daarover hoeven wij als bokkers toch niet te oordelen?

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 20:42

Hmmm snap wel dat mijnheer Verhoeven Sr. een verhaal met een sneer plaatst. Ik proef veel sarcasme en wát hier ook gezegd is (voornamelijk door anderen), verlaag jezelf nooit tot andermans niveau, hou de eer aan je zelf zou ik zo zeggen, zéker als je iemand bent met een mooie en uitgebreide vocabulaire.

Het zal gerust een handelsstal zijn met over het algemeen een goede reputatie. Wellicht ook wel gebaseerd puur op het leveren van véle shires, iets waar andere Nederlandse stallen niet aan kunnen tippen en tja...wie zou zich niet een rotje rennen om kwaliteit te leveren aan een hele grote bierbrouwerij?! De grotere klanten met een dikke portemonnee worden tóch altijd wel verwend dus mij imponeer je niet met grote namen!

Blijven nog steeds een paar vragen over:
a: waar is dat inruilpaard dan gebleven? Wordt nergens over gerept?
b: TS hoeft niet te leiden onder het feit dat haar KWPN'er iets bleek te mankeren, iets wat een goede handelaar misschien wel opgemerkt zou moeten hebben (en trouwens erg vervelend dat ze er hier op deze manier achter moet gaan komen wellicht?)
c: schelden kan natúúrlijk erg zeer doen, maar ik vind het getuigen van een zeer laag niveau om iemand dáárop af te rekenen; heel simpel: als je zó begaan bent met je eigen handel had je het dier niet aan TS moeten verkopen, kláár, uit, basta! Maar blijkbaar riekt de geur van het geld!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 21:35

Randy01" schreef:
Blijven nog steeds een paar vragen over:
a: waar is dat inruilpaard dan gebleven? Wordt nergens over gerept?
b: TS hoeft niet te leiden onder het feit dat haar KWPN'er iets bleek te mankeren, iets wat een goede handelaar misschien wel opgemerkt zou moeten hebben (en trouwens erg vervelend dat ze er hier op deze manier achter moet gaan komen wellicht?)

Verhoeven schreef:
bel je de leverancier en eist,tegen alle afspraken in, (nee, niks meer ruilen...en niks meer africhten op jullie kosten) GELD TERUG. En dan het geld wat je betaald hebt, plus de ''inruilprijs'' van je afgedankte Kwpn,er. ZO EN NIET ANDERS !! Begrepen ?
De verkoper, krabt zich achter de oren:, voelt zich met de rug tegen de muur gezet. Is er iets met het paard''Nee niks, maar je neemt hem terug, ik KAN er niks mee.... ''

blijkbaar zijn er toch afspraken gemaakt, volgens mr Verhoeven en kan ik me ook voorstellen dat je niet zo graag mee wilt werken als de ander zich niet aan de gemaakte afspraken houdt.

Das wat ik eruit opmaak Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 21:49

Ik word eigenlijk een beetje misselijk van dit tegen verhaal.Hoewel ik heel barmat niet ken,vind ik hem tegen haar zeer denegrerend en kan ik me ineens invoelen dat er waarschijnlijk van haar verhaal wel eens heel veel waar gaat zijn.

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 22:33

silvana schreef:
Ik word eigenlijk een beetje misselijk van dit tegen verhaal.Hoewel ik heel barmat niet ken,vind ik hem tegen haar zeer denegrerend en kan ik me ineens invoelen dat er waarschijnlijk van haar verhaal wel eens heel veel waar gaat zijn.

Dit zijn zo van die 'conclusies' waar ik echt helemaal simpel van wordt. En alles wat hiervoor dan geschreven is? Is daarin niet denigrerend gedaan? Dat mag allemaal wel en als er dan een reactie terug komt, zijn we ineens allemaal over de piss Sigaar Beetje hypocriet.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 22:48

Boya schreef:
Daarover hoeven wij als bokkers toch niet te oordelen?

Jij blijft zelf ook doorgaan toch?
Alleen jij bent van de andere kant... Vork

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 22:50

Maar goed die twee partijen tegenover elkaar die modder gooien. En vooral verhoeven die er dan totaal irrelevante zaken bijhaalt is te zot voor woorden.
In de handel is het zo dat je verkoopprijs betaald - inruilprijs. Als het ingeruilde artikel niet meer voorhanden is krijg je het bedrag volledig terug. De shire kan never nooit niet ineens minder waard zijn. Dat je als je als verkoper iets inruilt de verkoopwaarde van jouw artikel duurder maakt om het eventuele verlies van de inruil op te vangen kan zijn maar die lijn moet dan wel doorgetrokken worden.
Dat barmat mischien niet kan rijden doet niet terzake als ik als klant spjt krijg mag ik altijd retourneren en mijn aankoopbedrag volledig vergoed krijgen.

Artikel 17, lid 2 BW7:

Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien.

Wettelijke garantie van een halfjaar

De wet gaat ervan uit dat ieder gebrek dat zich binnen een halfjaar na aanschaf voordoet bij een duurzaam product, al op het moment van de koop aanwezig was en dus aan de leverancier kan worden toegeschreven, tenzij die het tegendeel kan bewijzen. Populair gezegd: je hebt dan niet gekregen wat je had mogen verwachten en je kunt dan een ander exemplaar verlangen of (maar dat is een keuzemogelijkheid) herstel. Zijn beide opties onmogelijk, dan mag je de koop ontbinden. In dat geval krijgt de verkoper het product terug en de koper zijn geld en moet eventuele schade worden vergoed.

In dit geval kan worden gesproken van een wettelijke garantie van een halfjaar.

Verhoeven staat uiterts zwak en ik hoop dat Barmat er een zaak van maakt. Hopenlijk voor Verhoeven doet ze dat in Nederland aangezien Duitsland nog net iets strenger op dit soort zaken is.

Misschien kan Verhoeven maar het beste eieren voor zijn geld kiezen en het volledige bedrag terug betalen.

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 22:57

MamboBeach schreef:
Boya schreef:
Daarover hoeven wij als bokkers toch niet te oordelen?

Jij blijft zelf ook doorgaan toch?
Alleen jij bent van de andere kant... Vork

Dat is jouw conclusie, ik probeer alleen reeel te blijven en niet klakkeloos alle meningen over te nemen.
Als er een goed meningsverschil is, kun je daar een leuk boompje over op zetten, maar hier wordt door zoveel mensen van alles bijgehaald wat niet relevant is en daar wordt dan weer op door gegaan. Dat begrijp ik niet en probeer ik te weerleggen. Zal wel mijn simpelheid zijn Clown

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 23:00

Het is een mooi verhaal wat meneer Verhoeven hier opgeschreven heeft, maar ik vind het heel naar voor Barmat dat ze nu moet lezen dat Matador misschien wel geslacht is. Als later bleek dat er iets aan hem mankeerde, heeft de handelaar toch zélf iets fout gedaan en het is dan ook zijn eigen risico.
Ik blijf erbij, meneer Verhoeven heeft de plicht het paard terug te nemen en Barmat het volledige bedrag terug te betalen. Het doet niet terzake hoe of waarom, hij moet gewoon over de brug komen.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 23:02

Is ook goed dat je reeel blijft,
Ik begrijp nog steeds niet dat het geschil hier op internet uitgevecht moet gaan worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 23:04

Ik geloof helemaal niet dat Matje geslacht is...dat is net als de restvan zijn woorden proberen zoveel mogelijk te kwetsen.

Hij zou nogal gek zijn dat gedaan te hebben, een handelaar boort zichzelf geen geld door de neus Haha!
Denk dat je daarmee het antwoord wel of niet slacht wel hebt Haha!

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 23:08

Kafue schreef:
Is ook goed dat je reeel blijft,
Ik begrijp nog steeds niet dat het geschil hier op internet uitgevecht moet gaan worden.

Helemaal mee eens.

Zo'n post als hieronder.....wat moet je hier nu mee. Pure insinuatie, wat voegt dit nu toe? Dit kunnen mensen alleen maar verkeerd lezen......
runningkawa schreef:
Hij zou nogal gek zijn dat gedaan te hebben, een handelaar boort zichzelf geen geld door de neus Haha!
Denk dat je daarmee het antwoord wel of niet slacht wel hebt Haha!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 23:13

Is ook insinuatie maar denk je dan dat RK hiermee een heel slecht iets zegt?
Geef haar juist groot gelijk en ben het eens. Een handelaar bóórt zichzelf geen geld door de neus dus paard zal gerust niet geslacht zijn.

Verder niet netjes dat de heer Verhoeven zichzelf zo netjes opstelt conform eigen woorden maar uiteindelijk in zijn verhaaltje toch flink kwetsende uitspraken doet.
Dat vind ik gewoonweg geen teken van eer aan jezelf.

TS zelf is hier nog niet geweest (tenminste, niet gereageerd). Eerlijk gezegd, als ik in haar schoenen zou staan, zou ik zó woest zijn dat ik even eerst bij moet komen voordat ik een normaal antwoord zou kunnen geven. Misschien zelf helemaal niet meer reageren....

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 23:13

Handelaren weten vaak heel erg mooi en zielig te praten. Heel sneu heb zwaar verlies geleden op die transactie...... Bijna krijg je er medelijden mee en bam via via via hoor je een heel ander verhaal.
Zij getrouw en vertrouw tja helaas geen handelaar.
Wat runnigkawa er mee bedoeld zou ik overigens niet weten moet je haar vragen.
Maar het is wel zo dat geen een mens geld erop toe gaat leggen tijdens transactie handel is in eersten bedoeld om er beter van te worden.

Dat Matje geslacht is geloof ik ook niet, pffff dat zou die wel iets heel erg moeten hebben gehad. En dan zou ik ook wel willen weten wat en welke dierenarts want dat moet navraagbaar zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 23:15

Wat je daarmee moet?
Dat is toch duidelijk Lachen
Een handelaar slacht geen paard als hij het voor meer kan verkopen.
En Matje is gewoon meer waard.
heeft niks over deze stal te maken, maar zoals iedere stal dat doet Lachen Dus deze stal ook Lachen
WE blijven allemaal pinnige Hollanders..die gooien geen geld weg Lachen

Achilles

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 23:24

Je hebt je woordje gedaan Jan, klasse om toch te reageren op wat ik vind zwartmakerij en wat ik niet nodig vond op deze manier.

Beide kanten hebben hun verhaal gedaan en ieder voor zich moet maar uitmaken wat ze er van vinden, ik weet voor mezelf wat ik ervan vind en daar hou ik het bij.

Kom je weer in de stal... geef dan die waanzinnig knappe zwarte meneer een hele dikke knuffel van mij en IK en zo velen met mij blijven op jullie stal vertrouwen, no matter what! OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 23:26

Boya schreef:
S schreef:

Dit zijn zo van die 'conclusies' waar ik echt helemaal simpel van wordt. En alles wat hiervoor dan geschreven is? Is daarin niet denigrerend gedaan? Dat mag allemaal wel en als er dan een reactie terug komt, zijn we ineens allemaal over de piss Sigaar Beetje hypocriet.

Meneer verhoeven pretendeerd een handelaar te zijn.Zo ga je niet met je klanten om.
Hij opende zijn post in het begin nog netjes.Maar daarna stampt hij Barmat zover onder de zode's dat hij zijn geloofwaardigheid verliest.

Ik ken hen allebei totaal niet.Maar bij deze heeft hij voor mij afgedaan.Hij klinkt als wat hij is.Een handelaar die over de rug van mensen geld wil verdienen.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 23:28

Nou ja, moet inderdaad wel eerlijk toegeven, dat al zóu ik nu op zoek willen gaan naar een geschikte Shire, ik inderdaad niet snel bij die stal zou gaan kijken.
Ténzij hij er eentje heeft staan die geweldig naar mijn zin is maar gewaarschuwd mens telt voor twee en ik zou toch een en ander op papier willen zetten in geval ik serieus in zee zou willen gaan...
Maar ik zou inderdaad eerst bij andere stallen gaan kijken ja...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 00:55

vreem verhaal dit al, volgens mij schrikt de tekst meer toekomstige kopers af dan aan denk ik zo Lachen

leste_bounty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 00:57

nare situatie

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-07 08:17

Jan Sr.

JIJ GAAT MIJ NU VERTELLEN DAT MIJN LIEVE MATADOR GESLACHT IS?????

Dat nadat je zoon mij vertelde dat het zo goed met hem ging, de kopers zo blij met hem waren, dat hij in een gezin was terecht gekomen waar een man met hem zou gaan hunten, waar de kinderen er ook op zouden gaan rijden???

GA JIJ MIJ DAN NU VERTELLEN DAT DIT GELOGEN IS EN DAT JULLIE ER VOOR GEKOZEN HEBBEN EEN PAARD MET EEN LICHTE HANENTRED IN STAP, WAT JULLIE OVERIGENS VERDOMDE GOED WISTEN!!! GESLACHT HEBBEN?????

Met de koop van Major heb ik jullie meerdere keren gezegd dat ik zo'n moeite had met het wegdoen van Matador, dat ik zoveel om dat paard gaf, maar dat het gewoon niet meer ging. Ik koos voor een Shire ver boven mn budget en dat hield in dat ik van Matador afscheid moest gaan nemen, anders had hij bij mij in de wei mogen blijven staan en wie weet had ik hem in de toekomst dan toch nog gaan rijden. Dan had ik een goedkoper paard gekocht.

Maar nee, ik liet me teveel meeslepen door jullie mooie gepraat, en ik wilde ook een oplossing. Van Matje scheiden was 1 van de moeilijkste beslissingen die ik hem moeten nemen en ik heb dagen om hem gehuild en nu nog mis ik hem.

EN JIJ GAAT MIJ GVD NU VERTELLEN DAT JE HEM GEWOON GESLACHT HEBT|??????????

Als ik dat verdomme had geweten, dan had ik met liefde en plezier je de kosten van het transport betaald, want ik heb je zooooo duidelijk gezegd dat ik voor Matje een HEEL GOED TEHUIS WILDE!!!!! En jij en je zoon beloofden dat.

Vandaar dat ik geen adres kreeg, om contact op te nemen met de nieuwe eigenaren, vandaar dat er steeds omheen gelu-ld werd!!!

Moderators, excuseer me voor het volgende taalgebruik, als jullie mij hiervoor een OW c.q. ban willen geven - be my guest, maar dit moet er nu even uit: (Ik hoop wel dat jullie begrip tonen gezien de situatie)

Moderatoropmerking:
Tekst verwijderd, schelden/beledigen is niet de bedoeling

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 08:24

Ehm, volgens mij staat er helemaal niet dat ze hem hebben laten slachten, alleen dat de mensen in Engeland die keuze kregen te horen van de DA.

Citaat:
De inruiler kon NIEMAND iets mee, bleek bovendien een lelijke afwijking te hebben, die men, na kosten van keuring en transport naar U.K. pas ontdekte in Engeland. De keus om het paard terug te halen (wederom kosten) of het in Engeland te laten slachten, (althans voor zo,n prijs verkopen)bleef over.

Volgens mij staat er nergens dat hij ook echt is geslacht, of heb ik daar overheen gelezen? Dan nog is het volgens mij niet de keuze van RHS geweest, mocht hij geslacht zijn, maar van de nieuwe kopers. En tja hoe cru het ook is, wanneer een paard verkocht is, dan hoeven mensen je niet perse op de hoogte te houden, of zich te verantwoorden voor de acties die met het paard worden gedaan Scheve mond

Barmat, ik kan me je reactie tot op een bepaalde hoogte heel goed voorstellen, maar dit was nou ook weer niet nodig denk ik Scheve mond Het laatste stuk had je beter per PB kunnen doen..

Een tip: ga dit aub als volwassen mensen oplossen ipv hysterisch op elkaar te lopen inhakken op een paardenforum.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 13-10-07 09:04, in het totaal 7 keer bewerkt