Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

en paard met de Noorderzon verdwenen!

Wendy schreef:Dat kan niet... of je bent mede-eigenaar en hebt dus ook wat te zeggen over het paard, of je bent bijrijder. Al zou ik het sowieso niemand aanraden om een paard samen te kopen, maar das weer een ander verhaal
en eruit gekomen bij wie en hoevaak we gaan lessen
Myfairytale schreef:More schreef:
Ze moeten geen geld van mij hebben, lees bovenstaande posts maar waarom ik en anderen dat vinden...
Okej sorrie.
Maar zou nog steeds niks gaan vragen.
)
Tallie_Ho schreef:Ik ben en blijf de eigenaar van mijn paard. Als je het heel erg goed bekijkt heb je als eigenaar officieel gezien geen verantwoording aan een verzorger of bijrijder af te dragen. Het is alleen wel netjes om te bespreken met je bijrijder/verzorger wat je wilt en wat je plannen zijn.
Zo wilde ik van stal verhuizen, mijn verzorgster had al lange tijd op de nieuwe rondgelopen, dus die wist hoe het er is.
Had ik echter besloten om naar een andere stal te gaan, dan had ze daar verder niks over in te brengen gehad. Hoe grof het ook klinkt. Gelukkig doen we wel veel in overleg, maar ik blijf toch altijd de eindverantwoordelijke

Tallie_Ho schreef:Tja, meeste bijrijders vinden les doodeng
En uiteraard overleg ik wel met de verzorgster van mijn paard, ook al hoef ik dat officieel gezien niet te doen
ravellie schreef:Haha , is dat zo?
Bij ons op stal lessen de meeste bijrijders wel met hun verzorgpaard
Die zijn allemaal in de ban van dat parelli gebeuren
Joki schreef:Ik heb nog nooit voor 1 van mijn bijrijdpaarden betaald en ben dat eerlijk gezegd ook niet van plan. Ik stop er de dagen dat ik rijd behoorlijk wat tijd in en verbeter het paard. Daarbij als ze hem door een prof laten trainen betalen zij er geld voor en dan is dit toch een goedkopere oplossing. Verder vind ik de 100 euro die ze in amsterdam vragen belachelijk en dat ga ik ook echt niet betalen. Kan je je paard niet zonder bijrijder betalen neem dan geen paard.
Lessen betaal ik nu zelf zodat ik zelf kan beslissen bij wie ik ga lessen. Ik heb namelijk wel de regel zolang de eigenaar betaalt bepaalt hij ook bij wie en ik heb nu bij zoveel mensen gereden waar ik zelf nooit zou lessen dat ik daar geen zin meer in heb.
Als ik zelf een paard heb neem ik geen bijrijder want ik ben heel slecht in delen. Dan is het mijn paard en daar ga ik alleen op.
en dat vind ze nog leuk ook!
sorry maar dat hoort er gewoon bij!
het is mijn paard en de grote beslissingen zijn voor mij