Paard particulier verkocht, plots een hele hoop klachten

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jacksie
Berichten: 25
Geregistreerd: 28-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 19:12

Jolien87 schreef:
Goh, wat een wending.

Er staat me iets van bij dat TS de nieuwe eigenaren via een gezamenlijke vriend of kennis zou kennen.
Maar als ik de berichten van Sumxpeja zo lees, merk ik daar niets van terug.
Dus ook dat zou niet kloppen aan het hele verhaal.


Nou dit. Vraag me ook af wat ts dan wou bereiken met dit topic? De koper heeft niks gezegd over de dierenartskosten opvragen bij ts of over een operatie of heb ik daar overheen gelezen? Ben wel benieuwd wat nou het echte verhaal is. Lijkt mij dat beide verhalen hier niet (volledig) kloppen. Lijkt me ook heel sterk dat dat dier gefixt is van 1x ontstekingsremmers en een beetje longeren. Hopelijk krijgt dit paard nog een goede afloop, maar ben er bang voor.

N4N4
Berichten: 1118
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 19:14

Sorry , maar begrijp helemaal niets meer van dit verhaal 8)7
En ik denk dat ik een beetje met Popstra mee ga , volgens mij zijn beiden dezelfde persoon .
Daarbij staat er in het profiel van Sum, dat zij 21 jaar is en heeft 2 kindjes van 3 en 5 jaar :D
Dit paard is de allergrootste verliezer , en wat vind ik dit erg :n
Laatst bijgewerkt door N4N4 op 21-05-24 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Furst
Berichten: 730
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 19:15

TS had via een ander account een advertentie van het paard. De enige die we hebben gevonden is de koper van het paard omdat zij het paard weer te koop had.

BigOne
Berichten: 38697
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 19:16

Maar wanneer je meegaat in het warrige verhaal van koper en verkoper dan ga ik die eis van vergoeding wel snappen.
Verkoper zegt hier , weggegeven, koper zegt 4700 betaald te hebben. Daar zit nogal een gat tussen.

Duhelo

Berichten: 28629
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Paard particulier verkocht, plots een hele hoop klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 19:20

Klopt, maar als verkoper effectief aangegeven heeft om het paard terug te nemen, snap ik niet waarom huidige eigenaar dat niet wil? Of was dat een leugen?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42093
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 19:20

N4N4 schreef:
Sorry , maar begrijp helemaal niets meer van dit verhaal 8)7
En ik denk dat ik een beetje met Popstra mee ga , volgens mij zijn beiden dezelfde persoon .
Daarbij staat er in het profiel van Sum, dat zij 21 jaar is en heeft 2 kindjes van 3 en 5 jaar :D
Dit paard is de allergrootste verliezer , en wat vind ik dit erg :n

En dat kan niet, of wat wil je zeggen?

Jacksie
Berichten: 25
Geregistreerd: 28-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 19:22

Duhelo schreef:
Klopt, maar als verkoper effectief aangegeven heeft om het paard terug te nemen, snap ik niet waarom huidige eigenaar dat niet wil? Of was dat een leugen?


Dit vraag ik mij ook af. Ook waar de ts vandaan had gehaald dat de koper het paard ging laten opereren.

BigOne
Berichten: 38697
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Paard particulier verkocht, plots een hele hoop klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 19:33

Misschien om mooi te praten? 4700 is veel geld voor een rot paard. Dus kan dat maar zo verzonnen zijn.
Maar misschien kan de koper hier wat over zeggen.

pateeke
Berichten: 2298
Geregistreerd: 12-05-06

Re: Paard particulier verkocht, plots een hele hoop klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 19:53

Dit lijkt inderdaad een (slechte) soap… Aan beide verhalen zitten heel wat haken en ogen. Heel erg jammer voor het paard in kwestie. Ik blijf hopen dat hij iemands pad kruist die wél het paard op de eerste plaats zet

Congo007
Berichten: 1
Geregistreerd: 21-05-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 19:55

paard gewoon terug nemen zonder meer voor juridische kosten te vermijden

pateeke
Berichten: 2298
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 19:59

Congo007 schreef:
paard gewoon terug nemen zonder meer voor juridische kosten te vermijden

TS heeft gezegd dat koper dat niet wil. Koper heeft het paard wel weer in verkoop gezet maar inmiddels toch besloten het paard niet te verkopen (advertentie verwijderd).
Een juridische strijd vermijden is één ding, een goede oplossing zoeken en vinden voor dit paard is weer wat anders. Een juridische strijd gaat er niet voor zorgen dat dit paard een beter leven krijgt (of ingeslapen wordt)…

Furst
Berichten: 730
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: Paard particulier verkocht, plots een hele hoop klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 20:19

Koper en verkoper hebben geen contract en koper heeft cash betaald. Helaas pindakaas.. verkoper wil het paard NIET terug.

Dat is wat ik weet van koper

Evelienepien

Berichten: 3314
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 20:24

En het enige wat ik me echt afvraag:
hoe krijg je in hemelsnaam een jong kind op een paard van 1.83 getild :o ?
Want dat is toch echt boven je macht tillen? Nu heb ik geen verstand van kinderen dus dat zal het zijn…

2e gedachte: diep medelijden met dit paard |(

En verder snap ik er eigenlijk niet veel van %) ….

RianneH

Berichten: 28301
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Paard particulier verkocht, plots een hele hoop klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 20:30

Bijna 5000 betalen maar zelf het paard niet proefgereden hebben vind ik ook erg twijfelachtig, nog los van of het verstandig is zonder keuren zoveel geld neer te leggen voor een paard wiens geschiedenis zo makkelijk online te vinden is.

De waarheid zal ongetwijfeld ergens in het midden liggen, maar het verhaal van de huidige eigenaar/koper heeft nogal wat gaten om nu voor waarheid aan te nemen miz.

sasja0705
Berichten: 2097
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 20:36

Wat ik gewoon niet snap is waarom TS hier überhaupt zo een verhaal geplaatst heeft... en hiervoor nog een extra account aangemaakt heeft.

Vooral als men bedenkt, dat zij Duhelo dit paard wilde verkopen zonder de mankementen te vermelden en zoals het nu schijnt, dit paard nu ook nog verkocht heeft voor de volle mep als zijnde recreatiepaard.
Zeker is dat TS alleen maar een halve dag hier online geweest is ...
Dus ik snap er geen snars van.

pateeke
Berichten: 2298
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 20:38

Furst schreef:
verkoper wil het paard NIET terug.

Gesteld dat dat waar is… als ik mij inleef in de verkoper, zou ik als verkoper het paard ook niet graag terugnemen. Verkoper is volgens mij blij “ervan af te zijn”. Paard weg = geen kosten meer, verantwoordelijkheid weg, probleem opgelost (in realiteit: bij een ander neergelegd). Verkoper zal ook wel geweten hebben waarom er geen contract was en waarom dir cash wilde hebben.

Sky_As

Berichten: 4854
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 20:59

1 ding is zeker....dit paard trekt hele rare mensen aan :roll:

BeFunny

Berichten: 11080
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 21:00

Evelienepien schreef:
En het enige wat ik me echt afvraag:
hoe krijg je in hemelsnaam een jong kind op een paard van 1.83 getild :o ?
Want dat is toch echt boven je macht tillen? Nu heb ik geen verstand van kinderen dus dat zal het zijn…

2e gedachte: diep medelijden met dit paard |(

En verder snap ik er eigenlijk niet veel van %) ….



Ik ben zelf 1,79. En heb een Belgisch trekpaard gehad die erg groot was en kreeg daar gewoon prima een kind opgetild hoor.

Evelienepien

Berichten: 3314
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 21:16

BeFunny schreef:
Evelienepien schreef:
En het enige wat ik me echt afvraag:
hoe krijg je in hemelsnaam een jong kind op een paard van 1.83 getild :o ?
Want dat is toch echt boven je macht tillen? Nu heb ik geen verstand van kinderen dus dat zal het zijn…

2e gedachte: diep medelijden met dit paard |(

En verder snap ik er eigenlijk niet veel van %) ….



Ik ben zelf 1,79. En heb een Belgisch trekpaard gehad die erg groot was en kreeg daar gewoon prima een kind opgetild hoor.


Zo klinkt het idd wel aannemelijk!
(Ben zelf 10 cm kleiner dan jij dus heb idd dan verkeerd beeld!)

pmarena

Berichten: 48501
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 21:23

Ik blijf het erg apart vinden, het verhaal van de huidige eigenaar lijkt vooralsnog wel heel erg af te wijken van het verhaal van TS. TS geeft aan met de handen in het haar te zitten om het paard dat 2 weken geleden af werd gehaald, contact te hebben met de nieuwe eigenaar over allerlei zaken enzo.

En ik begrijp dat de nieuwe eigenaar zegt geen contact te hebben en er is ook (nog?) geen woord gevallen over dat zij iets van een vergoeding wil van TS?

Waarom zou TS dan zo'n "help wat moet ik doen"-topic als dit hebben geopend?

Furst
Berichten: 730
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: Paard particulier verkocht, plots een hele hoop klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 22:46

Stel dat we het verhaal geloven van koper. Stel he. Dan zou ik denken dat de TS hier slim genoeg geweest is een verhaal neer te pennen om medelijden te kweken dat zij zeker niet in fout is ofzo.

Ik zou als verkoper het paard ook niet terug willen, maar je weet dat hier gehandeld is met als doel "weg is weg" en het paard en problemen gewoon verder gezet zijn. Ik heb mijn toenmalige ruin gewoon gratis gekregen + mijn geld. En die man dacht ook "dan maar geen geld maar dat meisje is naief genoeg hem nog te willen" en heb hem nog 7 jaar gehad voor hij het loodje legde. Wel 20K armer. Maar deze verkoper is gewoon uit op geld. En dat vind ik jammer ten koste van zo een dier.

BigOne
Berichten: 38697
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Paard particulier verkocht, plots een hele hoop klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 22:48

Ze heeft hem blijkbaar als berijdbaar voor 4700 verkocht. Wanneer dat niet waar is kom je je toch verdedigen?

Furst
Berichten: 730
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: Paard particulier verkocht, plots een hele hoop klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 22:58

Klopt. Er liegt iemand en we weten niet echt wie. Koper zegt "als ik een weidemaatje zocht, waarom zou ze mij dan video's sturen van het rijden"

Dus ja, lijkt mij ook idd overbodig dat je die geeft of krijgt als persoon in kwestie niet op zoek is naar een weidemaatje.

Sumxpeja
Berichten: 21
Geregistreerd: 21-05-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 23:19

Ik wil gerust bewijzen doorsturen van alles zoals ik bij iemand deed die hier ook op reageert ik heb genoeg bewijs om alles te kunnen uitklaren ook

Sumxpeja
Berichten: 21
Geregistreerd: 21-05-24

Re: Paard particulier verkocht, plots een hele hoop klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 23:21

Daarnaast ik eis helemaal niks van de verkoper wel dat ze hem terugneemt en ons terugbetaald verder niets wij hebben telefonisch contact gehad om dit op te lossen maar was duidelijk ze hem niet wilt en kon terugnemen met uitleg hij wordt er niet gelukkig van hier te staan.