[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Faya__

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 11:10

Mijn paard vindt het allemaal prima. In de humbaur stond hij altijd met zijn hoofd boven de zadelkamer. In de Sirius waarin we nu rondtoeren is zo veel ruimte, kan me niet voorstellen dat hij daar last van heeft.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 07:58

Hey ik meld me ook

Nog steeds zoekende naar een andere auto.

We hebben nu een Ford Kuga, diesel , 4 x4, is destijds geïmporteerd uit Duitsland. Auto bevalt super, maar er zit al zo'n 250 duizend op de teller.Kortom we willen een andere auto.

Nu willen we best wel weer een Ford Kuga, maar de modellen die na de onze zijn uitgekomen, hebben veelal geen 4x4 en dan mogen ze niet zoveel trekken. De onze mag 2100 trekken.

Nu is het gekke dat alleen in Duitsland de Ford Kuga met 4x4 optie wordt aangeboden en dan ook alleen het type uit 2024 , nieuw dus.

Nu zouden we best willen importeren, maar hebben hier 0,0 ervaring mee (onze huidige auto was al in Nederland toen we hem kochten)

Is er hier iemand die ervaring heeft met het importeren uit Duitsland?

Ook is onze oog op de Toyota RAV 4 gevallen, wat zijn jullie eravringen met deze auto?

Wij willen graag PHEV , maar 4x4 is een must!

Heeft iemand tips?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 10:01

karrij schreef:
Hey ik meld me ook

Nog steeds zoekende naar een andere auto.

We hebben nu een Ford Kuga, diesel , 4 x4, is destijds geïmporteerd uit Duitsland. Auto bevalt super, maar er zit al zo'n 250 duizend op de teller.Kortom we willen een andere auto.

Nu willen we best wel weer een Ford Kuga, maar de modellen die na de onze zijn uitgekomen, hebben veelal geen 4x4 en dan mogen ze niet zoveel trekken. De onze mag 2100 trekken.

Nu is het gekke dat alleen in Duitsland de Ford Kuga met 4x4 optie wordt aangeboden en dan ook alleen het type uit 2024 , nieuw dus.

Nu zouden we best willen importeren, maar hebben hier 0,0 ervaring mee (onze huidige auto was al in Nederland toen we hem kochten)

Is er hier iemand die ervaring heeft met het importeren uit Duitsland?

Ook is onze oog op de Toyota RAV 4 gevallen, wat zijn jullie eravringen met deze auto?

Wij willen graag PHEV , maar 4x4 is een must!

Heeft iemand tips?

Watje, met 250k is zo'n oliestoker net ingereden. Tegen de tijd dat je mij voorbij streeft, heb je een punt (400k met een benzinemotor).

4x4 geeft gewoon meer stabiliteit. Wanneer je ooit met 130km/h overvallen wordt door een stortbui, dan weet je waarom je een 4x4 hebt. Is mij twee keer overkomen en ja, de elektronica greep goed in (tractiecontrole) maar de 4x4 kwam er voelbaar bij en droeg zijn steenje bij aan die tractie en controle.

Import vanuit Duitsland kan prima maar er zijn ook garages die dat voor je willen doen. Uiteraard is dat niet gratis, maar zij regelen dan wel alles voor je.
Als je even inleest op https://www.rdw.nl en https://www.belastingdienst.nl dan kun je eigenlijk alles vinden wat ervoor nodig is.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 10:51

Eens met ikke, als de auto verder nog goed is dan is 2,5 ton niet veel. Als je hybride en diesel wilt is er weinig keuze, zover ik weet was alleen de Volvo V60 D6 een diesel phev. Die mag 1800 kg aan de haak.

Vul eens op gaspedaal.nl je wensen in en kijk wat er boven komt drijven.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 11:04

@karrij, de garage langs de parallelweg importeert ook auto’s. Niet alleen het merk wat ze het meest verkopen.
Zat er van we week te wachten en je treft er altijd langdurige klanten 40-50 jaar klant.
Wij zijn 1x vreemd gegaan qua garage.
Maar weer terug op het nest.
Wij rijden een glc 220d. Mag 2500 kg trekken. Standaard 4wd. Hiervoor eenmalig ander merk elders gekocht, nooit weer een ander merk. Dat was onze eerste 4wd, die mocht 2000 kg trekken. Volvo xc60d5

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 11:31

Volvo XC40 T5 AWD mag ook 2100 trekken.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 12:29

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 09:06

tienus63 schreef:
@karrij, de garage langs de parallelweg importeert ook auto’s. Niet alleen het merk wat ze het meest verkopen.
Zat er van we week te wachten en je treft er altijd langdurige klanten 40-50 jaar klant.
Wij zijn 1x vreemd gegaan qua garage.
Maar weer terug op het nest.
Wij rijden een glc 220d. Mag 2500 kg trekken. Standaard 4wd. Hiervoor eenmalig ander merk elders gekocht, nooit weer een ander merk. Dat was onze eerste 4wd, die mocht 2000 kg trekken. Volvo xc60d5

Hey Tienus, dank voor je reactie.

We hebben inderdaad bij hen gekeken, maar wij vonden ze juist mega duur.

We gaan vanmiddag kijken naar een Toyota Rav 4. We hoeven ook niet meer perse 2 ton te hoeven trekken, We gaan toch nooit met 2 paarden tegelijk op pad.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 12:22

Wij hebben recent een rav PHEV gekocht. Zelf nog niet met de trailer mee gereden maar daar hebben we hem natuurlijk wel deels voor gekocht. Ik hoor er goede verhalen over als trekauto :j

We hebben ook de gewone rav hybride gereden. Die mag op papier iets meer trekken maar de PHEV heeft 2 elektromotoren die hem een stuk meer pks geven. Daarom vonden wij hem rustiger en stiller rijden.

Ik ken er trouwens ook die met de phev gewoon met 2 paarden in de trailer rijden :+
De auto kan het prima aan met zijn PKs maar denk dat de trekkracht wat omlaag is geschroeft vanwege de twee elektromotoren.. zou het zelf nooit zomaar doen maar het kan dus wel en blijkbaar nog comfi ook :=

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 12:45

De Volvo V60 D6 (phev) die wij jaren geleden hadden mocht 1800 trekken. M’n Santa fe die ik destijds had mocht 2000 trekken. Ik reed vele malen liever met de V60 met de trailer met paard of paarden dan met de Santa fe. Super comfortabel reed die V60 ermee.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 21:13

Hier lijkt meer kennis te zitten dan ik heb. Kan iemand meekijken waarom de Alfa Tonale zo weinig (1250) mag trekken? Het is een zware auto met veel pk's. Ik had veel meer trekvermogen verwacht.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 21:45

Ladyson schreef:
Hier lijkt meer kennis te zitten dan ik heb. Kan iemand meekijken waarom de Alfa Tonale zo weinig (1250) mag trekken? Het is een zware auto met veel pk's. Ik had veel meer trekvermogen verwacht.

Omdat het een Alfa Romeo is.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 23:16

De naam zegt het al: Alfa Romeo. Met een beetje zware kar er achter trek je 'm zo in tweeën. Als het nu een Alfa-Romeo geweest was, dan was de constructie heel wat sterker :+

Even zonder dollen, trekgewicht heeft net zoveel of meer te maken met de constructie van de auto dan met eigen gewicht of pk's. Niet voor niets dat achterwiel aandrijvers vaak net wat meer mogen trekken. Of offroaders met een ladder chassis.

xMarizka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 21:37

Domme vragen bestaan niet maar ik vrees dat ik het antwoord wel weet al!

Is er een compacte auto met trekhaak die een 1 paard of 1,5 paards trailer mag trekken op een b-rijbewijs?
Ik heb het budget niet voor een audi a3 of vw golf 2.0 maar ik kijk vroeg mij af of iemand (evt prive) mij wat dingen kan vertellen of het uberhaupt mogelijk is? Anders hoef ik ook niet te zoeken natuurlijk :))
Pony is max 500kg, ik heb nog geen trailer. Wellicht in de toekomst vandaar het onderzoeken

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 22:18

xMarizka schreef:
Domme vragen bestaan niet maar ik vrees dat ik het antwoord wel weet al!

Is er een compacte auto met trekhaak die een 1 paard of 1,5 paards trailer mag trekken op een b-rijbewijs?
Ik heb het budget niet voor een audi a3 of vw golf 2.0 maar ik kijk vroeg mij af of iemand (evt prive) mij wat dingen kan vertellen of het uberhaupt mogelijk is? Anders hoef ik ook niet te zoeken natuurlijk :))
Pony is max 500kg, ik heb nog geen trailer. Wellicht in de toekomst vandaar het onderzoeken

Ja, die auto's bestaan maar als je budget beperkt is, wordt het wel lastig.

Je kunt bij autoweek niet selecteren op "compact" maar dit staat te koop met voldoende power, tot 7k en 1400 - 1500kg trekgewicht: https://www.autoweek.nl/occasions/?sort ... =1401-1500

xMarizka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 00:00

Ik heb een auto in te leveren en wil het liefste geen oudere auto en ontzettend veel km op de teller, 10k max

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 07:57

xMarizka schreef:
Ik heb een auto in te leveren en wil het liefste geen oudere auto en ontzettend veel km op de teller, 10k max

Dan ligt het er helemaal aan wat je budget is.

Wij zijn vorige week toch weer voor een Ford Kuga gegaan, wel een spiksplinter nieuwe dit keer! Enige concessie was de 4x4, maar hij mag wel 2100 trekken!

De Toyota RAV4 , maakte best veel lawaai, vonden wij, in vergelijk met de Ford Kuga. De auto was van 2022. dus geen oudje. Plus de RA4v4 moet elke 15000 kilometer in onderrhoud om z'n 10 jaar lange garantie te houden! Ennnnn de extra verzekering die je moet afsluiten omdat de RAV4 de meest gestolen auto ter wereld is! Heb je geen tracker oid op deze auto is de kans heel groot dat je kunt schudden naar uitbetaling van de verzekering! Best een dingetje zei de verkoper! En met 1650 kilo trekken zat de RAV wel op het randje voor ons

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 09:01

xMarizka schreef:

Kijk eens bij Mazda. Zijn niet de knapste maar zitten een aantal modellen bij die dat prima trekken en ze zijn wat gunstiger geprijsd dan vw en Audi (en betrouwbaarder)

xMarizka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 15:24

Bedankt voor de tips! Ik zal even rondkijken, super!

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 12:45

Wij zijn rustig aan het kijken naar een elektrische auto die minimaal 2250-2500kg mag trekken. Hebben mensen binnen dit topic ervaring met modellen?

Ik kom voornamelijk binnen ons budget met een Tesla x, Polestar, BMW IX uit.

We hebben inmiddels ook een andere elektrische auto ervoor die wat minder trekvermogen heeft maar dat bevalt eigenlijk zo goed dat we overwegen de diesel eruit te doen..

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 13:40

Kies er wel eentje met flink actieradius. Ik had met mn ex de XC40 recharge. Die ging met kouder dan 5 graden van 475 naar 75 km met trailer van 856 kilo en een pony van 450 kilo, en met 20 graden 150 km. Zelf de benzineversie ervan gekocht omdat het soms best spannend was of je bij een goede laadpaal terecht kon. Zelfs weleens moeten afkoppelen omdat de trailer niet onder de overkapping van een laadstation pastte.

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 13:57

We hebben ervaring met de trailer erachter, dat valt ons tot op heden niet tegen gelukkig :-). Ook qua radius halen we het makkelijk, die dropt niet ineens met onze huidige elektrische auto. Deze mag alleen geen 2 paards.

Darragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 11:10

wat ik mij dus afvraag:
Stel je zoekt een nieuwe auto die een zware trailer moet trekken, gaan jullie dan tijdens het proefrijden ook rijden met deze trailer?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 11:29

Darragh schreef:
wat ik mij dus afvraag:
Stel je zoekt een nieuwe auto die een zware trailer moet trekken, gaan jullie dan tijdens het proefrijden ook rijden met deze trailer?

Nee, maar met dergelijke eisen weet ik al welke auto er komt. In alle andere gevallen zou ik het wel doen. Er zijn genoeg voorbeelden waarbij het papier de praktijk niet haalt.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 13:09

Ik heb al wat gezocht en lees op bokt enkele positieve reacties van de lynk & co, maar zijn hier de ervaringen nog steeds positief?