Haflingerhengst gekocht en na aankoop veel problemen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 13:55

Laurie schreef:
Wait a sec: 22 juli gekeurd door de nieuwe eigenaar? Dus dan stond die stempel er ook nog niet in voor aankoop?

De foto die op pg. 10 is geplaatst van het paspoort, heeft een stempel van 22 juli 2016, gezet door het secretariaat van De Koninklijke Vereniging het Nederlandse Trekpaard en de Haflinger. "Het stamboek" dus, zullen we maar even voor het gemak zeggen.
De regels rondom de paardenpaspoorten zijn zo dat als een paspoort wordt uitgegeven voor een dier ouder dan 6 maanden en/of een veulen dat niet meer aan de voet van de (pleeg)moeder loopt, deze automatisch niet meer voor menselijke consumptie geslacht mag worden.

Dit doet vermoeden dat heb beest nog helemaal geen paspoort had, danwel een zoekgeraakt paspoort en is er een duplicaat uitgegeven.

Dit betekent ook dat het paard nooit op 22 juli door de nieuwe eigenaar gekeurd had kunnen worden. Want daarvoor is het paspoort noodzakelijk. En het paspoort kan niet én bij het stamboek liggen, én bij de keuring aanwezig zijn. Dus ergens klopt er hier iets niet (alweer).

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 13:57

Scherp Roodvos... Bijzonder weer :o
Laatst bijgewerkt door Laurie op 05-10-16 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 13:57

xxCYNNxx schreef:
Rocamor schreef:
Tja, zo was mijn ruin op een gegeven moment ook zo slecht. Ben blij dat ik dan een veearts heb die verder kijkt dan zijn neus lang is (mijne bleek een horizontale "mollengang" in zijn hoef te hebben, die we pas na een aantal keren bekappen "vonden". Maar inmiddels wel scans en kreupelheidsonderzoek laten verrichten.... )

Met andere woorden: kan me niet voorstellen dat een arts op klinisch beeld zomaar besluit om euthanasie te adviseren (tenzij het van de buitenkant goed zichtbaar is, zoals een gebroken been ofzo)

o dat denk ik ook niet hoor...maar na alle tegenstrijdigheden en het uiteindelijk toch gewoon om geld blijkt te gaan, zou het me ook niet verbazen dat ts dat verhaal maar te horen heeft gekregen omdat de gedupeerden zelf er zo beter van af willen komen. Zo komen ze minder harteloos over; zo van ja we wilden op zich best foto's laten maken, maar da raadde dat al af, omdat dat zinloos zou zijn. Staat nu al vast dat de schade onomkeerbaar is.

Dus om nu onze klauwen te gaan richten op de da die nu overkomt als iemand die zonder fatsoenlijk onderzoek ff adviseert een paard in te laten slapen......nee, na alles in dit topic neem ik dat niet zo maar meer aan

maar dat het dier wel degelijk pijn lijd, komt toch wel duidelijk uit de opmerkingen van ts naar voren

Dank voor de aanvulling, blijkbaar heb ik je eerdere post dus verkeerd begrepen. Excuus.

Of het dier wel zo ondraaglijk lijdt, dat vraag ik me af (ik hoop uiteraard van niet). Er zitten zoveel tegenstrijdigheden in het verhaal, dat ik dat deel ook niet meer maar zo geloof

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 14:00

Hij wordt volop geknuffeld en gepoetst en staat uren in de paddock. Gaat nog een paar keer per week de wei.

er staan 2 stempels in zijn paspoort. dus al een keer en dan die van deze veearts. Dat is wat ik heb gezien.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Haflingerhengst gekocht en na aankoop veel problemen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 14:01

Ik snap ondertussen helemaal niets meer van dit verhaal :')
Maar ik hoop maar dat het paard niet nog meer de dupe gaat worden van mensen die zo op geld belust zijn.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 14:02

Maar wat is het nut van 2 stempels als hij toch al uitgesloten was voor de slacht?

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 14:05

Dankzij roodvos heb ik iets bekeken.

Hij is 19 juli te koop gezet. Uk denk dat zijn nieuwe of duplicaat dus 22 juli is vrijgegeven en daarom die datum. Alleen waarom die van hun veearts daar dan weer bijstaat snap ik even niet

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 14:12

Ik moet ergens toegeven dat ik het allemaal niet eens meer snap. Laat staan jullie

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 14:13

Gtst is nog minder ingewikkeld :=
Ik ben het spoor inmiddels bijster.

Het enige wat mij nog wel duidelijk is dat het paard morgen op transport naar de handelaar gaat.
En dat er een wonder da langs is geweest die voor 200 euro( heb ik mij even flink laten tillen toen ik dat bij mijn paard liet doen :Y) ) het paard binnenste buiten heeft gekeerd en als advies euthanasie heeft gegeven.
Waarvoor eigenlijk?
Zijn achter benen zijn "verrot" maat dat vind ik een breed en vaag begrip.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 14:17

Ja zoiets wel ja. Kan er ook even niks anders van maken. Of er moet straks wat op dat keuringsrapport staan.

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 14:37

Nou TS ik denk dat je nooit meer zo je nek uit gaat steken zonder dat je het hele maar dan ook het hele verhaal kent. Pfff het lijkt me voor jou ook niet prettig. Ga je nog steeds mee trouwens?

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 14:39

Ik ga nog wel mee. Ik wil weten wat er daar gezegd gaat worden en dat is meer voor mijn eigen gemoedsrust. Ik geef om paarden en dit doet dan ook echt wel wat met je als je het zo ziet.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 14:40

En voor mijn gevoel is het enige wat ik kan doen hem nog zo netjes en respectvol mogelijk afgeven en op zijn minst vragen wat hun nu met hem gaan doen.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 14:40

Maar wat doet dan het meest? Het feit dat de feiten nogal verdraaid worden en jij hier de pisang bent? of het paard dat naar zeggen ondraaglijk lijdt, maar waar niemand van weet wat het eigenlijk mankeert

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 14:42

En je vriendin aanraden om het hele handelverhaal uit haar hoofd te zetten... Tenminste tot ze voldoende paardenkennis heeft...

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 14:44

Als dit paard echt de pijn heeft die ik denk dat hij heeft dan is voor mij inderdaad inslapen het beste verhaal. Hij loopt ook zeker niet goed en dat is duidelijk te zien. Mijn eigen paarden zouden op dit moment inderdaad een 2e veeartsbezoek krijgen en op zijn minst een foto. Het idee dat hij straks weggaat en doorverkocht wordt vreet aan me

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 14:46

Ik heb er niet zoveel mee dat ik de pisang ben. Voor mij telt 1 ding em dat is dat dit paard krijgt wat hij verdient

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 14:51

Maar hoe weet je nou wat ie verdient, als ie van hort naar her gesleept wordt en er rondom 1 grote leuken lijkt af te spelen

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 15:00

Nee er zijn veel dingen wel waar. Hij heeft wel degelijk een soort van pijn. Zijn achterbenen zijn ook duidelijk niet goed. Wat er mee is zou ik niet weten ik denk dat dat straks wel op het keuringsrapport staat. Het wordt allemaal duidelijker als ik dat heb.

Hij zal niet voor niets euthanasie als optie geven. Daarbij zijn we een heel close stalgroepje en hebben er mensen bij gestaan die duidelijk hebben gehoord dat hij dit dus echt bedoelde en dit dus geen leugen is om hem terug te brengen. Zodra ik weet waarom hij dat heeft gezegd zal ik het vertellen

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 15:04

Mijn Eigen paard heeft een afwijking die middels RX te zien is. Daarnaast is het klinisch beeld ook niet goed. Uiteraard is dit onderzocht (anders wist ik dat niet van de Rx).

Het paard liep niet goed. Loopt nog steeds wat raar (vooral onbelast, belast loopt het een stuk normaler).

De dierenarts die het geconstateerd heeft, adviseerde ook inslapen / slacht. Want dit gaat niet meer goed komen. Het dier heb ik laten behandelen en het is er nog steeds. Vrolijk, blij, clown, hebberig. Maar daar hebben we wel hard voor gewerkt. NOg steeds.

En dan heeft mijn (overigens goed bekend staande kliniek-veearts) nog Rx genomen.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 15:09

Okee ja dat zijn de betere verhalen.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 15:17

7 was 350 euro kwijt voor 10 foto's en klinische onderzoek bij een kliniek. Vond ik persoonlijk niet duur weet je wat het dier mank eerder en dan een beslissing maken die het beste voor het dier is en niet voor de portemonnee. Dier is al gekocht dat hij niet goed was. Persoonlijk vindat ik dit het risico van het aanschaffen van een paard zonder keuren. Natuurlijk niet netjes van de verkoper maar je kan er helaas niet vanuit gaan dat alle verkopers eerlijk zijn.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 19:07

En wat stond er in de papieren?

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 21:36

Ik heb besloten de echt geïnteresseerde via de pb te beantwoorden. Ik merk aan mezelf dat deze situatie me opvreet en me telkens verdedigen tegenover een x aantal man kan ik gewoon ff niet erbij hebben. Ik heb het verhaal na vandaag ook afgesloten en krijg via pb van bepaalde mensen wijselijke raad zonder mezelf te hoeven verdedigen.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 23:13

GabberGill schreef:
Ik ga zometeen zijn rapport doorkijken en dan meld ik dat gelijk.

Er is een diagnose gesteld maar ik heb daar weinig duidelijkheid over.

Die veearts blijkt naar zijn been gekeken te hebben voor en toen zei hij. Dit is niet zijn probleem maar dat zijn zijn achterbenen. Mijn vriendin vroeg toen hoe en wat en daarop antwoorde hij dat het vele dingen kunnen zijn maar de manier van neerzetten en bepaalde bewegingen in het been gaven weinig goeds door. Hoe hij het noemde weet ik niet meer. Kan het zijn dat het vergroeiingen zijn die later uiten in slijtage? Hij zei toen dus dat het eigenlijk zinloos was en dat dit paard geen pijnloos leven gaat krijgen als hij blijft staan. Daarop is er nog gevraagd of hij wel de weide op zou kunnen en toen heeft hij geantwoord dat het momenteel wel kan maar het moet geen maanden duren omdat de pijn zal toenemen en ondragelijk zal worden.

Er is dus geen duidelijke diagnose gesteld, en de vorige eigenaar wordt volledig afgebrand op bokt.nl.

Heel chique........