Opgelicht, wat nu?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Buuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 17:57

TS heeft in haar titel staan: " en nu" , maar daar heeft ze pagina's geleden al een invulling op kunnen geven.
Er zijn mensen die dat he-le-maal begrijpen, en mee eens zijn, en er zijn mensen die het anders zouden aanpakken, maakt ons best leuk al die verschillende visies op dingen..

Maar wij zijn nog aan het ronddraaien om iets wat voor TS klaar is.
En zie net een update...maar niet de update....? Ben je eraan uit TS?

Nina1999

Re: Opgelicht, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-15 18:04

Buuk, ik kreeg vanochtend mail van verkoopster, dat ik het hoofdstel op moet sturen op mijn rekening, dat dat een eerlijk voorstel lijkt, en dat ze hoopt dat ik het daarmee eens ben. Nou niet dus zoals ik al meerdere malen tegen haar gezegd heb...

Ik heb haar nogmaals de 2 opties gegeven, en ook mijn gegevens nog een x voor als ze zich bedenkt. Ook gezegd dat ik alles bewaar mocht ze besluiten verdere stappen te nemen.

Ga nog wel even een mail sturen naar mp voor de zekerheid.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 18:06

Krijgen wij misschien ook een foto te zien?

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-15 18:09

Dat ben ik vergeten, sorry, had ik wel beloofd.

Maar waarom wil je per se een foto vraag ik me af?

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 18:12

Omdat ik eigenlijk wel erg benieuwd ben hoe het eruit ziet.

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-15 18:12

Geloof je me niet?

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 18:13

Heb je mij dat horen zeggen? Nee. Ik ben gewoon benieuwd meer niet.

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-15 18:15

Nee, was een vraag.

Maar ik zal proberen morgen foto's te plaatsen. Nog nooit gedaan dus geen idee of het lukt.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 18:19

Wat een verhaal ts! In dit geval mag je stiekem in je handjes knijpen dat ze het hoofdstel al opgestuurd had en jij nog niet betaald. Anders was het een ander topic geworden: Hoofdstel gekocht, maar na ontvangst bleek hoofdstel niet in orde te zijn: alles betaald en verkoper reageert niet meer.

Ik snap persoonlijk niet waarom men een foto wilt? Denk dat je niet veel nodig hebt om te bedenken hoe zo'n frontriem eruit ziet als de helft van de stenen missen.

Hoofdstel ligt netjes klaar om retour gezonden te worden, nu alleen nog wachten totdat verkoper deze zaak netjes af gaat handelen. TS je pakt het netjes op!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 18:48

vrouwke schreef:
Snollygoster schreef:
Niemand wordt hier zwartgemaakt, TS vermeld nergens een identiteit van de verkoper of wat dan ook, ze vraagt gewoon wat ze met de situatie moet doen en dat weet ze ondertussen ook al. Dit is het laatste wat ik erover zeg, tijd hierin steken heeft volgens mij geen nut. Waxmeltsenzo, Tcm62 en Vrouwke kunnen elkaar allemaal de hand geven, valt geen rede bij in te brengen :evaw:

Misschien zijn we alle 3 ouder dan jullie en kijken er anders tegen aan.

deze uitspraak zegt toch al genoeg? omdat jij je gelijk wil halen haal je, je leeftijd er maar bij :+

ts die foto laat lekker joh dat doet er niet toe.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 20:42

vrouwke schreef:
Nee Ailill, maar vroeger werd je wel anders opgevoed als nu.
Dat heeft niks met wijsheid in pacht te maken.
Ik denk dat dit per persoon verschillend is.

Aural

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 20:56

Nina1999 schreef:
Buuk, ik kreeg vanochtend mail van verkoopster, dat ik het hoofdstel op moet sturen op mijn rekening, dat dat een eerlijk voorstel lijkt, en dat ze hoopt dat ik het daarmee eens ben. Nou niet dus zoals ik al meerdere malen tegen haar gezegd heb...

Ik heb haar nogmaals de 2 opties gegeven, en ook mijn gegevens nog een x voor als ze zich bedenkt. Ook gezegd dat ik alles bewaar mocht ze besluiten verdere stappen te nemen.

Ga nog wel even een mail sturen naar mp voor de zekerheid.

Daarom is het ebay systeem ook erg relaxed (net als bij bol.com). Verkoper ervaringen, dat heb je nog niet op MP toch?
Veel sterkte met de afwikkeling.

Buuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 21:02

Ahh, er is weer contact , oké dat miste ik een beetje, kan zijn dat ik daaroverheen gelezen had. Dacht dat verkoopster soort van boos was, en niets liet horen .
Succes met de afhandeling!

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 21:22

Nina1999 schreef:
Geloof je me niet?

Nee.!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 21:22

:')

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-15 21:26

Echt he, soms... :+ :D
Lig hier gewoon bijna dubbel van het lachen met mn vriendin _O-

Bedankt voor deze zinvolle toevoeging scooby! _O- :')
Laatst bijgewerkt door Nina1999 op 26-08-15 21:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-15 21:31

Buuk, soms ineens 3 boze en dreigende per minuut, en dan weer een dag niet. Meerdere keren gevraagd of ze me wil bellen, maar dat wil ze allemaal niet. Ze wil gewoon helemaal niks, op dat ik betaal na. Het is graag of niet he?!

Aural

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 21:35

Nina1999 schreef:
Buuk, soms ineens 3 boze en dreigende per minuut, en dan weer een dag niet. Meerdere keren gevraagd of ze me wil bellen, maar dat wil ze allemaal niet. Ze wil gewoon helemaal niks, op dat ik betaal na. Het is graag of niet he?!

Je hebt nog niet betaald? Oh dat had ik gemist. Dan ligt de macht bij jou dus. Blijft gedoe..

Buuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 21:48

Ehhhhhh Nina, dat graag of niet is in deze jouw keus. ( en prima )
Ik heb eerder al aangegeven dat ik hem zelf niet zou maken..omdat ik makkelijker kan zijn in mijn keus dat ik geen zin zou hebben in dat soort e-mails ( en de tijd, en gewoon het gedoe) om dat bedrag. ( ik eet geen boterham minder om die 7 euries) ik besef dat niet iedereen die positie heeft, en daardoor anders tegen deze situatie aan kan kijken.
Ik begrijp nog steeds niet waarom iemand heel blij een hoofdstel naar je toestuurt...blijf ik echt gek vinden, je bent nog met vragen stellen bezig, en zonder geld over gemaakt te hebben , heb jij iets wat je niet gekocht hebt, en ook niet wil...ik snap dat gewoon echt niet, want daardoor zitten nu twee mensen te welles - niettessen, lijkt wel gebed zonder eind.
Dus niet aanvallend, ik sta hier gewoon anders in. En hoop echt dat dit nog goed gaat komen...voor beiden. (heb er een hard hoofd in. )

Aural

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 21:54

Dat is ook vreemd, maar het verhaal is simpel;

Als je niet tevreden bent met de koop dan stuur je het terug (evt onder rembours).

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 21:57

Buuk, ik heb dus hetzelfde... Zou bijna zeggen "geef je rekeningnr", maar dan kan ik mijn halve salaris per maand opmaken aan dit soort zinloze discussies.

Wij kunnen de mails niet lezen. Het kan goed zijn dat de verkoopster/verkoper het adres gekregen heeft, die ook echt de gedachte had dat er een verkoopovereenkomst was. (Of ben ik heel stom als ik zeg dat ik niet snel mijn adres aan vreemden geef, alleen als ik ook daadwerkelijk iets van ze af zou nemen?)

Een echte oplichter had je laten betalen en dan niets verstuurd/niet het goede/niet in de goede staat iets verstuurd. Dat is hier allemaal niet gebeurd.

Hoop ook dat jullie er uit kunnen komen, maar als je allebei je poot stijf blijft houden... Tjah... (Dan zou ik me als verkoopster ook opgelicht voelen ;))

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-15 07:09

Maar als zij het gevoel heeft dat het om een miscommunicatie gaat, kan ze mij toch gewoon even bellen om het te bespreken?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 07:23

Gewoon zeggen hoe het zit.jij hebt een hoofdstel met veel missende steentjes,terwijl je dit hebt gevraagd.dus zij heeft gelogen hier over.nu kan ze of je het geld van verzenden overmaken en stuur je het terug.of ze komt het halen.of jij kijkt wat een andere frontriem kost dat trek je van het geld af en maakt de rest over,eventueel stuur je de frontriem dan terug kost misschien 2postzegels die heeft je moeder vast

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 07:30

Om van het gezeur af te zijn, misschien voorstellen de verzendkosten te delen?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 07:37

Of zeggen dat je de helft betaald en zelf een nieuwe frontriem koopt?

Ts ik begrijp je helemaal maar op een gegeven moment moet iemand de knoop door hakken en dat ben jij waarschijnlijk. Hou de eer aan jezelf en deel of de verzendkosten, erg slim of betaal de helft van het hoofdstel. Dit is namelijk een eindeloze discussie. En in het vervolg, met marktplaats of andere dingen die je via internet koopt, het blijft oppassen en vraag altijd extra foto's dan die van de advertentie.

Ik zit me trouwens te bedenken: de kans is 50/50 (dus aanwezig) dat mevrouw die het hoofdstel verkocht heeft hier mee leest.