Mijn moeder heeft mijn paard meegenomen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 09:34

Russel ben jij nu echt zo naief?

Hoeveel "eigen" paarden/pony's zijn er gewoon van pap of mam?

Mijn dochter beschouwd haar pony ook als van haar maar als puntje bij paaltje komt is het gewoon mijn pony.
Ik heb hem gekocht, staat op mijn naam en ik verzorg het dier maar mocht ik het dier verkopen zal ze toch roepen "Je hebt mijn pony verkocht!!!"

Ik snap TS prima, ook al is het jaren geleden, ook mijn ouders gingen ineens scheiden en bij mij had mijn vader gelijk(of al ) een ander.
Kwam daar ook gelijk mee aanzetten alsof dat de normaalste zaak van de wereld was.
Nu woonde ik al niet meer thuis en was ik tijdens de werkelijke scheiding op stage in het buitenland maar maf was het allemaal wel en ik was net 18 jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 09:36

Pas na heel wat berichten en de toon is toen al gezet..

Voor mij is het 2 problemen, moeder met nieuwe vriend die TS niet mag en ze door deze nieuwe liefde haar moeder op een manier heeft leren kennen, dus niet alleen als zorgende, maar nu ook als "jonge meid" die verliefd is, wat haar afstoot, begrijpelijk als jong kind..

2 e probleem is dat het paard van haar moeder waar ze graag naar toe ging, verplaatst is en zij daardoor ook uit dat ritme is en een nieuwe plaats met nieuwe mensen en een anders gedragende moeder met dito ongewilde vriend...

Bieden voor een zo jong iemand erg emotioneel belastend...

Maar de moeder helemaal afbranden vind ik voorbarig...dochter zal in gedrag ook vaak genoeg ongewenst zijn in deze nieuwe situatie.

Scheiden doet lijden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 09:40

spatter schreef:
Russel ben jij nu echt zo naief?

Hoeveel "eigen" paarden/pony's zijn er gewoon van pap of mam?

Mijn dochter beschouwd haar pony ook als van haar maar als puntje bij paaltje komt is het gewoon mijn pony.
Ik heb hem gekocht, staat op mijn naam en ik verzorg het dier maar mocht ik het dier verkopen zal ze toch roepen "Je hebt mijn pony verkocht!!!"

Ik snap TS prima, ook al is het jaren geleden, ook mijn ouders gingen ineens scheiden en bij mij had mijn vader gelijk(of al ) een ander.
Kwam daar ook gelijk mee aanzetten alsof dat de normaalste zaak van de wereld was.
Nu woonde ik al niet meer thuis en was ik tijdens de werkelijke scheiding op stage in het buitenland maar maf was het allemaal wel en ik was net 18 jaar.

Jij bent pas naif!

Kinderen kunnen een paard of pony van hun ouders krijgen, ja....en ja wettelijk is dat nog bezit van de meerderjarige!

Maar in dit geval is het het paard van haar moeder en ik heb begrepen nog een lease shet....die shet zal voor haar zijn...

En over naif gesproken, ook mijn ouders zijn gescheiden, iets wat 1 op de 3 gezinnen meemaakt. En als jij nu na al die jaren nog steeds niet kan inzien dar je als kind daar anders tegen aankijkt dat als volwassenen, zul je nog veel moeten leren.....

Hoop voor je dat jij zelf nooit gaat scheiden en vrij snel ineens verliefd wordt na alle ellende voordien...dan zit je in het zelfde schuitje..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 09:42

Dan is het erg naar dat je zelf nog in die eerste berichten blijft hangen, ik kan niet voor anderen spreken maar ik heb de rest van TS haar berichten in ieder geval wél gelezen.

En ik blijf erbij, als moeder zijnde snap ik best dat je voor je eigen geluk heeft, en hoe 'ongewenst' het gedrag van dochterlief ook is, daar dien je gewoon ook rekening mee te houden. Op het moment dat je moeder wordt hebben beslissingen niet alleen maar gevolgen voor je eigen leven, maar ook op die van een ander.
Ik zie hier ook niemand die moeder afbranden? Hooguit een TS die aangeeft dat ze gewoon niet happy family gaat spelen en zich onbegrepen voelt. Dat ze dan 'ongewenst in gedrag' is geweest, wat zou jij doen als je moeder ineens het doet met persoon X die, ohja verassing, al een bekende van je is? Ik zou er ook niet bij op de koffie gaan en ineens die persoon aannemen als m'n vader.
Scheiden doet lijden ja, dat klopt, maar dat lijden duurt iets langer dan 3 dagen hoor, zeker als je geforceerd contact moet hebben wil je het paard nog zien waar je tijd in hebt gestoken.

En je kan me alle 'naïef, als je zelf het meemaakt dan zul je wel zien dat het allemaal anders is" gepraat besparen, ik zal er niet over in details treden maar ik kan me in beide kanten zeer goed inleven, óók in de kant van de moeder maar als dochter van een moeder kan ik toch echt zeggen dat je als moeder echt wel rekening dient te houden met je (jonge) kind. Anders had je misschien moeten overwegen om geen moeder te willen worden.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 09:47

Nee, ik ben al 31 jaar samen met dezelfde vent en ook al 25 jaar getrouwd, dat zit wel goed, al weet je het natuurlijk nooit.

En dan nog, je kunt nog zo verliefd worden en uiteindelijk gaan scheiden, dan nog kun je je nieuwe vlam niet door de strot van je kinderen duwen.
Het zal bijna altijd "de vriend van" blijven.
Mijn ouders zijn in de loop der jaren nog veranderd van partner waardoor mijn kinderen op een bepaald moment de vraag stelde "Wie is nu onze echte opa en oma?"

Ts schrijft vanuit haar gevoel en ervaring, dit is haar wereld en het doet er niet toe wat de wereld van haar moeder is, zij heeft de wereld van TS in diggelen gegooid en zou daar begrip voor moeten hebben en niet als een verliefde gans haar eigen blije leventje op moeten dringen aan TS terwijl die aangeeft daar nog moeite mee te hebben.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 12:01

ach ik noem de ts geen dramaqueen, maar ik zwak wel de reacties een beetje af omdat ik weet hoe pubers kunnen reageren die overstuur zijn.

vooral daarin vind ik de familie van de ts tekortschieten, het meisje loopt al weken rond met nachtmerries en zit letterlijk gevangen tussen alle spanningen in.

ik vind het tof van de moeder dat ze aanbied dat ts het paard mag rijden, als ts er nog niet klaar voor is kan ze dat ook gewoon vertellen. het aanbod staat er iig.

het is niet perse mooi weer spelen, de moeder van de ts wil waars duidelijk maken dat ze niet meer terug gaat naar de vader en dat x in haar leven blijft (voor zolang dat duurt).
Als de ts nu geen contact wil met x (wat ik kan snappen, want het was een tof persoon totdat hij haar eigenlijk in haar ogen verraadde door met de moeder er vandoor te gaan.) dan niet.
maar dat wil niet zeggen dat de moeder nu alles fout doet en de ts niet.
Het zijn beide mensen en fouten maken en emotioneel reageren is menselijk.

maar de moeder van de ts heeft ook haar eigen leven en die raait niet 24/7 om de ts.

Anoniem

Re: Mijn moeder heeft mijn paard meegenomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 12:07

Duidelijk maken dat ze niet terug gaat naar TS d'r vader kan ook zonder dat TS alleen mag komen rijden als TS en X allebei op stal zijn. Er zit natuurlijk wel een verschil tussen 'mogen rijden' en 'mogen rijden wanneer moeder en X er zijn'.

De moeder doet ook niet alles fout, en als je verder wilt met iemand anders is dat je goed recht, maar je hebt wel te maken met kinderen, of dat nou rotpubers zijn of niet, en daar dien je (vind ik) gewoon rekening mee te houden, je kinderen hebben niet voor een scheiding gekozen natuurlijk en die hebben het daar over het algemeen wat moeilijker mee dan degene die zijn leven met een ander oppakt.

Ben het met je eens dat de rest van de familie ook tekort schiet als TS er zo mee rond loopt, maar net als dat we moeders' kant niet weten, weten we ook niet hoe de vader op het moment eronder is én welke familieleden TS daarbuiten nog kan contacteren, iedere familie is anders met zijn familiebanden natuurlijk.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 13:08

russel schreef:
Iedereen praat alsof ze beide partijen kennen, respect is een iets wat je pas kan beoordelen als je er bij bent..

Daarom staat er ook bij OF rekening houden met. Moeder is ten alle tijden de volwassene hier in t verhaal. Van ts word "volwassen" gedrag gevraagd terwijl zij de puber is en zich dus ook zo mag en behoort te gedragen, maar over moeders hoor ik er niet zo heel veel.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 13:11

Chelle-dora, helemaal mee eens. Ik had t niet beter kunnen verwoorden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:20

Echt bokt weer :D een TS heeft altijd gelijk..

Hedendaagse pubers....niet mals...evenals hedendaagse mentaliteit.

Gelukkig ben ik niet moeder in dit topic. :+

HoresesLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:38

Oké gezellige boel hier :+

Ik ken het verhaal ook niet van twee kanten, maar ik vind het wel stom dat de moeder van TS alleen zo contact wil maken, alleen als X erbij is en anders kom je maar niet rijden.. Dat zou ook anders kunnen.

Ik snap dat een scheiding moeilijk is voor iedereen die ermee te maken heeft maar iedereen gaat er anders mee om :)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 18:13

Een ts heeft bij mij in elk geval echt niet standaard gelijk hoor. Maar gezien ik zelf moeder ben en van mij volwassen gedrag én begeleiding van mijn puber gevraagd wordt (heb ik zelf gedaan gezien ik moeder wilde worden en dat dus nu ook ben) mag ik er toch vanuit gaan dat de rollen niet omgekeerd hoeven te worden omdat moeders haar horneymones achterna wilde gaan. Is haar goed recht overigens, maar het is ook ts haar goed recht om zich als puber te gedragen, zeker als haar hele wereld op zijn kop wordt gezet en er weinig tot geen inspraak van haar geduld wordt.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 21:06

Tjonge, dit topic krijgt wel een rare wending. Alsof het boktforum een oordeel moet vellen over schuldig of onschuldig, en dat pagina's lang.
(ik weet niet welke frustraties hier moeten worden gebotvierd, maar TS heeft hier niets aan)
Alles is al gezegd, vaker dan eens.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 22:29

Dan maar een leuk slotje, toch?

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 23:22

senna21 schreef:
Tjonge, dit topic krijgt wel een rare wending. Alsof het boktforum een oordeel moet vellen over schuldig of onschuldig, en dat pagina's lang.
(ik weet niet welke frustraties hier moeten worden gebotvierd, maar TS heeft hier niets aan)
Alles is al gezegd, vaker dan eens.....

Helemaal mee eens!

Elastiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 00:00

Helemaal met Senna21 eens.

Even terzijde, TS moet alles even op een rijtje kunnen zetten en tot rust kunnen komen. Als ze terug is van Marokko, is ze waarschijnlijk een stuk tot rust gekomen en ze heeft na kunnen denken.
We weten dan maar één kant van het verhaal, maar zover ik kan beoordelen (en ik eruit kan halen) heeft moeders haar bloedeigen kinderen opgeofferd voor een andere man.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 08:29

Jeetje bloed eigen kinderen, hoe dramatisch kan je zijn.

Dus je mag als ouder nooit meer aan een nieuwe relatie beginnen? Dus als je bijna volwassen kinderen je nieuw gekozen partner niet aan staat, dan kies je voor je bijna volwassen kind?

We hebben het niet over kleuters he?

Ik was 16 toen mijn ouders gingen scheiden en 17 toen ik het huis uit ging, is ondertussen 35 jaar geleden, toentertijd een heeel andere tijd, mensen van 16 zijn tegenwoordig stukken mondiger, assertiever en volwassener, vind kinderen van 12 al stukken verder dan ik op 16 jarige leeftijd was...

Errug overtrokken allemaal hoor. Om Ts te pamperen help je haar in haar groei niet echt....slachtofferrol stagneert...

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 08:32

Ik denk niet dat we kunnen oordelen in deze situatie, we maken hem namelijk zelf niet mee. Daarnaast gaat het hier nmi om het verhaal van ts en niet die van haar moeder.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 09:31

Tuurlijk mag je als ouders aan een andere relatie beginnen, er is nergens iemand die dat ter discussie stelt want dat is gewoon belachelijk Russel. Enige is dat je als ouders bést ook rekening mag houden met je kinderen en niet je nieuwe lover binnen de week door je dochter haar strot duwt. Dat is het ENIGE punt dat hier ter discussie staat.

Jij mag het overtrokken vinden net zoals wij recht hebben op onze eigen mening.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 09:39

We weten toch niet hoe lang de moeder al rekening heeft gehouden met de kinderen en wellicht heeft gewacht tot deze (in haar ogen en naar algemene verwachting) oud genoeg waren om een scheiding aan te kunnen en te kunnen begrijpen ?
Lijkt me niet dat een dergelijke verliefdheid zomaar ineens uit de lucht komt vallen ;)

En door de strot duwen ?
TS kent deze man ook al lang, vond hem waarschijnlijk voordat mams een relatie met hem kreeg ook een geweldige kerel en nu wordt hij gezien als de grote boosdoener ?
Ook niet helemaal terecht, lijkt me ...

Denk dat er aan weerszijden (want oeps, vlak meiden van die leeftijd niet uit !) harde woorden en verwijten zijn gevallen en dat kan alleen worden opgelost door rustig met elkaar te praten en dat heeft even tijd nodig.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 10:14

Als Ts aangeeft er nog geen behoefte aan te hebben haar moeder en X samen te zien als verliefd koppel ondanks dat ze hem al kende, waarom mag daar overheen gewalst worden door de moeder en zelfs halve of hele chantage praktijken dmv het paard weghalen erop na gehouden worden? De gevoelens van zowel moeder als ts mogen er zijn, en daarom mogen ze ook rekening met elkaar houden. Elkáár idd.

En elk normaal denkend mens snapt dat als je in één week gaat scheiden van je man én meteen een nieuwe lover hebt én die aan je puberdochter wil showen, dat niet gaat werken. Ts zal (terecht, ouders hoeven niet alles te delen met hun kinderen) niet weten dat het misschien al jaren heeft gespeeld, dat het huwelijk van haar ouders evt al langere tijd verrot was, maar dan nog zijn Ten Allen Tijden De Ouders De Verantwoordelijken.

Als je kind vraagt om tijd en ruimte, wat is dan in vrédesnaam een goede reden om die niet te geven???? Daar kan ik dus met mijn verstand echt niet bij.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 10:37

Ik snap dat ook niet :n

Moeders woont al met haar vlam samen voordat volgens mij de scheiding officieel is uitgesproken want moe vertrok en trok gelijk met X samen.
Moet ze allemaal zelf weten maar dan niet verwachten dat iedereen mee gaat doen in haar verliefdheid.

TS woont bij haar vader dus moeder kan doen en laten wat ze wil, toch triest dat ze het niet kan opbrengen om de tijd die ze dan met haar dochter is, dat zo te doen dat dochter er iets aan heeft.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 10:38

Om even wat puntjes op een rijtje te zetten
.
Mag moeder van ts een nieuwe relatie aangaan : JA NATUURLIJK.

Mag moeder van ts haar paard meenemen : JA NATUURLIJK, het is haar paard.

Kwetst de moeder van ts haar dochter hiermee : JA NATUURLIJK, is logisch want het voelt ook als ts haar paard.

Mag ts haar moeder de nieuwe situatie opdringen : NEE NATUURLIJK NIET, de situatie is nu moeilijk genoeg. Tijd voor een adempauze en pas weer toenadering zoeken als ts dit aangeeft.

Moet ts haar vader meer ondersteunen in dit moeilijke proces : JA NATUURLIJK, je bent niet voor niets een vader geworden.
Voor de vader is deze situatie ook niet makkelijk, je bent je vrouw kwijt aan een ander, je voelt je bedrogen en wie weet wat nog meer.
Maar als ouder hoor je je kinderen op de eerste plaats te zetten. Daarnaast als je elkaar kunt ondersteunen, kun je samen er sterker uitkomen.

Zolang de moeder blijft aandringen / opdringen gaat de situatie alleen maar verder escaleren, tot op een gegeven moment de bom echt barst. En dan is de situatie zo ver uit de hand gelopen dat er niets meer te lijmen valt.

Dit is naar mijn weet niet de bedoeling van ts en haar moeder, ts vraagt alleen een beetje ruimte en rust. Dit is ook logisch, zolang ze maar ergens anders een uitlaatklep heeft in vorm van een gesprekspartner of in dit geval een paard.

Maar deze is weggevallen doordat haar moeder het paard meegenomen heeft, wat helaas voor ts haar goed recht is, want het paard is van haar moeder.

Maar als moeder zijnde moet je wel realiseren dat wanneer je dochter vraagt om wat tijd en rust, dat je dit moet accepteren. Ook al is het nog zo moeilijk en frustrerend.

Ik hoop ook echt dat ts haar moeder deze kans wil geven en dat ts op een gegeven moment de situatie kan en wil accepteren.

Bij deze wil ik alle betrokken partijen veel sterkte en wijsheid toewensen.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 10:57

Shirley schreef:
We weten toch niet hoe lang de moeder al rekening heeft gehouden met de kinderen en wellicht heeft gewacht tot deze (in haar ogen en naar algemene verwachting) oud genoeg waren om een scheiding aan te kunnen en te kunnen begrijpen ?
Lijkt me niet dat een dergelijke verliefdheid zomaar ineens uit de lucht komt vallen ;)

En door de strot duwen ?
TS kent deze man ook al lang, vond hem waarschijnlijk voordat mams een relatie met hem kreeg ook een geweldige kerel en nu wordt hij gezien als de grote boosdoener ?
Ook niet helemaal terecht, lijkt me ...

Denk dat er aan weerszijden (want oeps, vlak meiden van die leeftijd niet uit !) harde woorden en verwijten zijn gevallen en dat kan alleen worden opgelost door rustig met elkaar te praten en dat heeft even tijd nodig.

plus dat de moeder x niet door de strot duwt maar dat hij gewoon aanwezig is op stal.
Denk niet dat deze hele situatie binnen een week gebeurd is maar dat het wel wat langer heeft gespeeld.
de moeder dringt niets op, ze heeft alleen haar paard verplaatst en geeft aan dat de ts gewoon mag komen rijden. ze eist niets, ze komt de ts niet gillend ophalen, ze geeft gewoon aan dat ze mag komen rijden als ze daar de behoefte aan heeft.
Als de ts daar klaar voor is zal ze dat heus ook wel kunnen aangeven :)

ts heeft altijd haar veulen nog, als de moeder had willen stangen dan had ze deze mee kunnen nemen.
Moeder heeft waarschijnlijk alleen haar paard verplaatst omdat het anders teveel door elkaar zou lopen en er geen rust zou komen.
Ts is waarschijnlijk overspoelt door alle emoties en gebeurtenissen en reageert daarom zo heftig, niks mis mee. bokt is een prima uitlaatklep, maar alleen met een aai over de bol komt ts ook niet weer terug in dr oude doen. niet dat dat de verantwoordelijkheid van bokt is, maar ik wil wel graag handgrepen meegeven zodat de situatie wat overzichtelijker wordt en behapbaar.

met een vingertje wijzen naar beide partijen werkt dan gewoon niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 11:00

Russel ik vind je vreselijk overdreven en volgens mij lees je alleen maar wat je wil lezen. Niemand zegt dat de moeder geen nieuwe relatie aan mág gaan. En ja, TS kon X al voordat d'r moeder erop dook, dat wil niet zeggen dat omdat je iemand kent, je diegene dan ook gelijk 'accepteert' binnen het gezin; want voor mijn gevoel (let wel, mijn, ik kan niet voor de TS spreken maar herken het wel) wordt er direct een nieuw gezin gevormd waar TS maar aan mee dient te werken. Ik zie de TS nergens schrijven dat d'r moeder voorstelt om even sámen een kopje koffie ergens te drinken of een ijsje te halen en wat dingen uit te spreken; ik zie alleen dat TS haar moeder zegt dat ze mag rijden, wanneer zij en X op stal zijn. Hoe geforceerd wil je het hebben?
Dat de moeder verliefd is; prima. Dat d'r moeder misschien al jaren heeft "gewacht" (wat je ook maar moet afwachten natuurlijk) is hartstikke fijn, maar daar heeft een gekwetste dochter op dat moment echt hélemaal niks aan, dat praat het voor haar dan echt niet goed en dat zorgt er echt niet voor dat X dan ineens wel 'geaccepteerd' wordt als 'vlam van d'r moeder'.

Tuurlijk, rustig praten zou helpen, maar het zou helemaal helpen als de moeder dan niet continu X meeneemt. Dan zou ik ook vertikken om te praten of om m'n best te doen als de moeder alleen maar op d'r eigen voorwaarden zichzelf blijft vertonen.
Even een quote van TS d'r berichten namelijk:
Citaat:
Ik kan ook niet met mijn moeder op een andere locatie afspreken want haar vriend komt dan altijd toch.

Ik weet niet, ik heb toch het vermoeden dat TS d'r moeder héél graag happy family wil spelen en zelf ook de confrontatie en het gesprek niet aandurft, anders neem je niet overal je vriend mee naartoe.

Ik snap de moeder ook wel, in de zin van; als je niet blij bent met je relatie, moet je er niet mee verder gaan, maar de manier waarop dit afgehandeld wordt zoals ik van TS begrijp, kan ik met m'n verstand niet bij.