Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
FriesWytske schreef:karuna schreef:Wat is eigenlijk de reden van deze controles? Gestolen paarden opsporen? Stallen nakijken op legale pensionstal zijn of niet? Inventariseren van alle paarden voor een mogelijke wetgeving die gaat komen misschien? Controle ivm ziektes ?
Daarnaast ligt het paspoort van onze tinker gewoon thuis, ligt hij best. Naar de kliniek ga ik echt geen boekje heenslepen. Wordt toch niets ingevuld of naar gevraagd. Zelfs niet bij operaties.
En naar de kliniek hoor je zeker je paspoort mee te nemen. Kliniek is verplicht om het na te kijken en de gegevens over te nemen. Heb ik laatst nog mail over gehad van onze vaste kliniek. Anders kunnen ze bij onverwachtse controle een hele dikke boete krijgen. Welke ze zeker zullen gaan verhalen op degene waar het paard van is.
DubbelDun schreef:Wat een moeilijkdoenerij allemaal.
Voor nog geen 25 euro kun je een wandbrievenbus kopen
http://www.beslist.nl/products/huis_tui ... 8680857921
Die hang je op stal op en geeft de stalbaas ook een sleuteltje.
En als die niet wil dat er een wildgroei aan brievenbussen komt zal hij zelf het initiatief moeten nemen en een wand daarvoor reserveren.
HorseTopShop schreef:Ik vraag me af hoe het zit als je je paarden alleen op een weiland hebt staan met schuilstal, maar zonder mogelijkheid om je spullen op te bergen.
Iemand enig idee?
Kirsha schreef:HorseTopShop schreef:Ik vraag me af hoe het zit als je je paarden alleen op een weiland hebt staan met schuilstal, maar zonder mogelijkheid om je spullen op te bergen.
Iemand enig idee?
Wat ik begrepen heb is dat de paspoorten bij de houder moeten liggen. Als je paard dus op een weiland staat zonder pensionhouder erbij is degene die de 'hoofdverzorging' doet de houder... Dus als jij dat bent mag je ze thuis hebben liggen als ik het goed begrijp.
PBA_ schreef:Tja als elke stalhouder nu gewoon aangeeft dat het paspoort op stal moet zijn is dat ook opgelosd. Zou wel voor een mogelijkheid kiezen dat alleen jij en de stalhouder erbij kunt en niet andere stalgenoten. Dus een locker systeem puur daarvoor of een postbus systeem.
Ik vraag me alleen af hoe ze het doen met de onbemande stallen. Je bent daar niet de hele tijd natuurlijk. Hoe weet je dat je controle hebt en wanneer je tijd ingaat om de paspoorten te halen. Hoe bereiken ze de eigenaar van die stal? Ik heb geen nummer bijvoorbeeld op het hek.
Wranglerbutt schreef:Als ik 's ochtends voor dag en dauw op pad moet, krijg ik de dag tevoren het paspoort.
Kirsha schreef:HorseTopShop schreef:Ik vraag me af hoe het zit als je je paarden alleen op een weiland hebt staan met schuilstal, maar zonder mogelijkheid om je spullen op te bergen.
Iemand enig idee?
Wat ik begrepen heb is dat de paspoorten bij de houder moeten liggen. Als je paard dus op een weiland staat zonder pensionhouder erbij is degene die de 'hoofdverzorging' doet de houder... Dus als jij dat bent mag je ze thuis hebben liggen als ik het goed begrijp.
Gini schreef:Als het bij die eenmalige boete zou blijven, ja zeker, dan hoest ik dat bedrag wel op. Maar blijft het daarbij? Of komt er sowieso nog een tweede controle? En als je voor een tweede, derde, vierde keer betrapt wordt, blijft het dan telkens bij de boete of komen er ook andere consequenties bij kijken?