friendly schreef:Ik schrik eigenlijk een beetje van alle "kennis" van het loonwerkersvak en zelfs van de meningen van de mensen die hierin werkzaam zijn. Ik heb toch een hele andere ervaring. Mijn vader werkt als loonwerker en die krijgt gewoon per uur/per klus uitbetaald hoor. Ze hebben wel een tijdsindicatie maar als het langer duurt dan duurt het langer. Of korter, net wat van toepassing is. En hij zal ook nooit harder rijden dan nodig is en zodoende gevaarlijke situaties uit de weg gaan. Ook lijkt het mij gewoon een gebrek aan inzicht om als je wéét dat jouw voertuig breed is om dan een ander breed voertuig in te halen en daarbij ook een ruiter. (Had net zo goed wat anders kunnen zijn, maakt in princie weinig uit) Als ze even hadden nagedacht hadden ze voor die paar tellen vaart kunnen minderen om zo veilig om elkaar heen te kunnen gaan. Als jij met je auto op een smalle weg rijdt en er komt een andere auto je tegemoet maar er rijdt ook een fietser dan ga je toch ook niet die fietser de berm in drukken omdat jij geen vaart wil minderen zodat je om elkaar heen kan? De gedragingen hier getuigen van gebrek aan inzicht en is gewoonweg asociaal. Het zou van stijl getuigen als ze op zn minst sorry zeggen. Verder laat ik me buiten deze discussie want van zowel de bokkers als TS vind ik de sfeer enorm verslechterd. TS schiet alleen maar negatief in verdediging en de rest valt lekker aan. Succes met de afhandeling TS, ik hoop dat je in ieder geval excuses krijgt.
nou wat ik al eerder zei, wij hebben een eigen loonbedrijf(ik werk zelf af en toe mee, doe de rekeningen en boekhouding) dus ja ik heb er wel degelijk verstand van. jou vader krijgt misschien per uur betaald, maar het bedrijf in veel gevallen niet. zo maken wij veel kuilbalen en maaien we veel. dit word per baal/ha betaald. ook rijd mijn man vrachten zand en dergelijke voor bedrijven en hij word dan per vracht betaald! wij zijn eenmanszaak, maar in de buurt zijn hier loonbedrijven(deze helpen mekaar veel en stemmen samen prijzen af om niet een grote concurrent van elkaar te worden!) nu is er het ene bedrijf die zijn werknemers per uur betaald en het andere het geleverde werk. dus als jij gaat beweren dat jij er veel verstand van heb, informeer dan eerst is bij meerdere bedrijven!!!!
Ik vind inderdaad dat trekker niet als malloten hoeven te rijden langs dieren ed. doen wij zelf ook niet. maar nu zat ik gisteren toevallig ook op de trekker en kom ik een paard tegen die ze verkeersmak maken in deze tijd(staat buiten kijf dat ik geloof dat ts haar paard verkeersmak is) maar dan vraag ik mij af waar het verstand van die mensen zit om langs een landweggetje(was erg smal) te rijden met hun paard terwijl er op meerdere akkers(graslanden) trekkers bezig waren aan die weg! natuurlijk zijn wij aan de kanten gegaan en afgeremd dat vind ik niet meer dan normaal. maar het vervelende voor ts is dat het het ene woord tegen het andere is en dat er beweringen voorbij komen die niet kunnen kloppen met de werkelijkheid. die trekkers hadden idd vaart moeten minderen en wachten met elkaar inhalen, maar ts had ook even een hand omhoog kunnen steken dat ze moeten remmen want veel boerenpummels hebben weinig besef wat de gevolgen voor een paard kunnen zijn!