Wat kan ik hiermee doen? Schoenmaker heeft laarzen verpest

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 00:56

:+ You don't say!

xTammyy

Re: Wat kan ik hiermee doen? Schoenmaker heeft laarzen verpest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 01:58

TS ik denk echt niet dat dit het probleem gaat oplossen hoor..
Zou het zelf nooit op die manier doen.. Heb eens een keer net zoiets als dit gehad maar dan met een telefoon die na een reparatie opeens een ander defect had, maar volgens winkel medewerker was het mijn eigen schuld (goh das knap dat ie net kapot gaat als ik m in m'n handen krijg) is uit eindelijk een traject van 2 maanden geworden, is gerepareerd zonder dat het me extra kostte. Maar ik ben dan ook elke week langs gegaan (werd iedere keer gezegd dat ie dan wel klaar zou zijn) nou dat was ik op den duur zo zat dat ik zo uit m'n slof ben geschoten dat ik daarmee 6 wachtende klanten heb weggejaagd en plots was die middag m'n telefoon wel echt klaar en weer gemaakt.. Bereik je soms toch mee mee dan via rechtsbijstand

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 11:54

Sommigen hebben tegenwoordig écht een dikke plank voor de kop en dan kun je soms niet anders dan flink met de vuist op tafel slaan!
Ik doe het tegenwoordig ook hoor,tis niet leuk om te doen maar je bereikt er idd wel je recht mee.
Triest dat het tegenwoordig allemaal zo moet gaan,met rechters,camera's en tv programma's end.
Dán kan het ineens wél allemaal netjes opgelost worden pfff zo schandalig!!!

Deze schoenmaker kreeg van mij de volle laag,daar liet ik het niet bij zitten hij heeft kansen genoeg gehad om dit netjes op te lossen.
Wie niet luisteren wil moet maar "voelen"!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 23:45

Moderatoropmerking:
Zojuist enkele berichten verwijderd. Er staat een moderatoropmerking in het topic waarin het volgende te lezen valt:
Citaat:
Dit topic staat op het informatieve gedeelte van Bokt en het is dus de bedoeling om alleen te reageren als je een bericht kan plaatsen waar de topicstarter wat aan heeft. Graag vanaf hier daar rekening mee houden.

Als de topicstarter een update heeft zal ze dit vanzelf melden.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-13 00:40

Ik heb nog geen update, de schoenmaker had 1,5 week vanaf vorige week donderdagavond, nu heeft hij geluk want ik ga ze sowieso deze week niet halen, ik heb tentamenweek dus kan de stress er niet bij gebruiken als hij ze alsnog verprutst heeft, bovendien gaat het ook slecht met m'n pony dus kan ik ze toch even niet gebruiken...

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 00:50

ik zou nu toch echt niet meer wachten totdat hij ze gemaakt heeft. Hij komt er zo mooi makkelijk vanaf, en jij heb geen laarzen meer. Ik zou dat nu gaan door zetten wat je in de brief had staan en rechtsbijstand er werk van laten maken

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 08:18

Mag ik vragen waarom je ervoor kiest om deze herstelling nu toch te laten doen wetende dat de laars er nooit meer goed gaat uitzien? Hoe hij die binnennaad ook oplost, die zal er zijn en die zal zichtbaar en irriterend zijn. Als mijn sok aan de binnenkant dubbel zit, knelt dat en moet ik het al goed trekken, laat staan als er een "bobbel" in het leer zit.

En mag ik even heel eerlijk zijn: door het zo op het lange beloop te laten en niet iedere dag in die winkel te staan, geef je het signaal af dat je het zelf ook allemaal niet zo erg vindt. Hoe lang heeft die man die laarzen nu al?

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 09:13

Ben het wel met Gini eens :) Maar snap TS ook wel weer... Ik denk ook niet dat het ooit fatsoenlijk gemaakt kan worden... En dat je daarna toch weer de discussie krijgt van "hersteld maar niet voor het goede doeleinde"

Snap dat je er even geen zin in hebt, maar laat anders je moeder/een vriendin even langsgaan die niet op der mondje is gevallen en die vent een keer goed aanpakt :+ Sorry, maar zo veel geduld als jij hebt, zal ik nooit hebben!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 10:38

Misschien kan jij je beter zelf ook aan je eigen vastgestelde termijn houden anders krijgt hij misschien het gevoel dat ie met je kan spelen. Tijd afspreken maakt toch niet uit..jij komt toch later. Ik zou evt iemand ander die weet hoe jij het wil er dan heen sturen die ook niet op dr bekkie is gevallen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 11:01

Ik denk ook dat als je een offiele brief met termijnen en eventuele gevolgen bij niet nakomen stuurt je er verstandig aan doet om te handelen zoals je in die brief aangekondigd hebt. Dus er bovenop blijven zitten en zo mogelijk voor verdere actie overdragen aan de rechtsbijstandverzekering. Stel je erop in dat het geen succesverhaal gaat worden, dan kan het alleen maar meevallen.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 11:05

Gini schreef:
Mag ik vragen waarom je ervoor kiest om deze herstelling nu toch te laten doen wetende dat de laars er nooit meer goed gaat uitzien? Hoe hij die binnennaad ook oplost, die zal er zijn en die zal zichtbaar en irriterend zijn. Als mijn sok aan de binnenkant dubbel zit, knelt dat en moet ik het al goed trekken, laat staan als er een "bobbel" in het leer zit.

En mag ik even heel eerlijk zijn: door het zo op het lange beloop te laten en niet iedere dag in die winkel te staan, geef je het signaal af dat je het zelf ook allemaal niet zo erg vindt. Hoe lang heeft die man die laarzen nu al?

Volgens mij moet je iemand wel eerst de kans geven om het te herstellen wil je iemand in gebreke kunnen stellen :j

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 11:07

21 mei werd de vraag tot herstelling al gesteld. Lijkt mij kans en tijd genoeg om te herstellen. Maar ik ben idd niet zo van het kansen geven als het op mijn centen aankomt, dat klopt, dat is misschien mijn zwakke punt.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 11:09

Gini schreef:
21 mei werd de vraag tot herstelling al gesteld. Lijkt mij kans en tijd genoeg om te herstellen. Maar ik ben idd niet zo van het kansen geven als het op mijn centen aankomt, dat klopt, dat is misschien mijn zwakke punt.

Ik ook niet hoor := Maar als je het via de officiële weg wil doen om zo evt. een schade vergoeding te krijgen..

Ik denk dat je naar deze meneer heel consequent moet gaan worden. Aangeven wanneer de laarzen uiterlijk klaar moeten zijn en wat de eventuele vervolgstappen zullen zijn als hij deze datum niet na komt. Die brief was wel goed, maar inmiddels is er dus niks mee gedaan en komt de beste man 'er mee weg'.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-13 14:59

Mn moeder heeft dit afgesproken, ik heb gezegd dat ik dan nog maar ga kijken of ik ze accepteer, want dat ik het niet vertrouw dat het goedkomt, maargoed, ik zie volgende week wel.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 15:03

Oke, maar JIJ moet je nu ook aan de afspraak houden die je met per brief hebt gesteld. Anders denkt ie dat je niet serieus bent en gaat ie weer met je spelen. Als jij op dag x bij hem verschijnt en hij heeft ze niet af, kan je m in gebreke stellen. Ben jij er dag x niet maar een week later... Weet ik niet hoe veel je juridisch nog kan. Hij hield zich misschien niet aan de gemaakte afspraak...maar jij dan ook niet.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 15:44

Idd wat friendly zegt...

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 13:03

Succes volgende week met het ophalen van je laarzen, ik hoop iig dat ze 'relatief goed' hersteld zijn.

Dagele

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 12:35

Succes met het ophalen. Ik hoop dat het er een beetje uitziet.
Ben wel benieuwd wat hij er dan van heeft gemaakt.

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 18:34

Wanneer kan je ze deze week ophalen? Ben benieuwd hoe ze er uitzien!

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 19:56

Als je ze niet gaat halen ben ik bang dat je je eigen glazen in gaat gooien.
Vergeet niet dat als het verder uit de hand loopt hij dit ook tegen je kan gebruiken.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 20:23

ze zijn volgende week pas klaar en ik moet maar gewoon afwachten van mijn moeder want hij heeft zelf gebeld dat het wat langer kost maar dat ze heel netjes worden... jaja

Dagele

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:24

Ik geloof er eigenlijk helemaal niets meer van.. Die schoenmaker dan he ;)
Ben benieuwd wat er volgende week uitkomt.. of ze dan inderdaad ook zo "netjes" zijn

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:26

Ja dus? Jij hebt een datum afgesproken dus zorgt hij maar dat ze klaar zijn. Nu gebeurt dat dus niet dus ik zou m in gebreke stellen. Hij houdt zich niet aan de gemaakte afspraak. Gaat ie maar op de blaren zitten ook.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:44

Ik zou als ik jou was even niet meer naar het -ongetwijfeld goedbedoelde- advies van je moeder luisteren, maar je rechtsbijstand bellen en hun vragen wat je moet doen. Zij zijn degenen die er verstand van hebben en kunnen ervoor zorgen dat jij er met zo min mogelijk financiële schade uitkomt. Door nu je moeders advies te volgen zou het je weleens meer kunnen gaan kosten dan wanneer je naar de rechtsbijstand luistert, denk ik..

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:15

Hij neemt een loopje met je