En toen wou de oude eigenaresse van je paard je paard terug.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Re: En toen wou de oude eigenaresse van je paard je paard terug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 17:30

Ik heb er 2 verkocht en beiden met de afspraak dat ik eerste keuze krijg als ze weg moeten. Een daarvan staat al 10 jaar bij de nieuwe eigenaar, maar ik zoek hem nog wel eens op.
Mijn eigen aanschaffen zijn meerendeels meteen bij bekijken mee de trailer op gegaan, en dat is dan ook vanwege de afstand ik heb de neiging pony's uit te zoeken op 2 uur rijden afstand of meer. Dan kan ik mij best voorstellen dat een eigenaar spijt krijgt. Voor mij zou een gesprek er zeker komen en vanuit het gesprek zou ik beslissen of ik wel of niet het paard zou terugverkopen. Hierin zou ik niet over een nacht ijs gaan maar ook goed samen afwegen wat als de reden van verkoop bij terugkeer toch weer op korte termijn reden blijken te zijn om het paard alsnog te verkopen.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 17:54

sonjim schreef:
Mijn eigen aanschaffen zijn meerendeels meteen bij bekijken mee de trailer op gegaan, en dat is dan ook vanwege de afstand ik heb de neiging pony's uit te zoeken op 2 uur rijden afstand of meer.

Zo gaat het bij mij ook de laatste 2 paarden die wij gekocht hebben, stond mijn merrie in noord oost groningen en onze ruin op de grens van drente en groningen, ik woon in midden limburg..

AnnikaRemi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-11 20:46

Hoihoi allemaal,

Ik heb gezegd tegen de eigenaresse dat ik hem wil houden maar ze mag hem zowieso zo vaak opzoeken als ze wil! maar het moet ook nog klikken tussen hem en de kudde en als dat niet lukt dan gaat hij zowieso
weer terug naar haar toe!.

AnnikaRemi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-11 20:47

flitzz schreef:
sonjim schreef:
Mijn eigen aanschaffen zijn meerendeels meteen bij bekijken mee de trailer op gegaan, en dat is dan ook vanwege de afstand ik heb de neiging pony's uit te zoeken op 2 uur rijden afstand of meer.

Zo gaat het bij mij ook de laatste 2 paarden die wij gekocht hebben, stond mijn merrie in noord oost groningen en onze ruin op de grens van drente en groningen, ik woon in midden limburg..

Bij mij was het ook zoiets de oude eigenaresse woont in belgie(limburg) en ik woon zelf in flevoland(almere)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 20:55

AnnikaRemi schreef:
Hoihoi allemaal,

Ik heb gezegd tegen de eigenaresse dat ik hem wil houden maar ze mag hem zowieso zo vaak opzoeken als ze wil! maar het moet ook nog klikken tussen hem en de kudde en als dat niet lukt dan gaat hij zowieso

goede oplossing!

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 21:19

Netjes gezegd! En inderdaad een goed oplossing en de vorige eigenaresse weet als het niet mocht lukken in de kudde dat jij in ieder geval contact met haar op gaat nemen.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 01:36

AnnikaRemi schreef:
Hoihoi allemaal,

Hoe reageerde ze hierop?

trekruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 07:56

AnnikaRemi schreef:
Hoihoi allemaal,

schoon en fair antwoordt

Zihuatanejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 09:03

Tjongejonge wat lees ik hier een hoop harde antwoorden. Annika, in je afweging of je het paard terug verkoopt moet je toch zeker volgens mij meenemen of het je waard is om iemand anders veel verdriet te doen. Zij heeft hem heel lang gehad, jij hebt hem nog maar enkele dagen. Haar band zal sterker zijn en haar verdriet ook.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 09:36

Wij hebben het ook gehad met de vorrige eigenaresse van onze pony. Ze verkocht de pony omdat ze er geen tijd meer voor had, en had een kleine meid van 1 jaar, en het werdt te duur (al hadden ze wel net een dure pup gekocht). Ze huilde tranen met tuiten toen de pony weg ging. En vroeg of ze de pony nog eens op mocht zoeken en ik af en toe een foto wilde sturen.
Natuurlijk geen probleem hoor.
Kreeg mailtjes dat ze spijt had en de pony nooit had moeten verkopen, maar zag wel dat de pony het naar haar zin had op haar nieuwe plekje.
Driekwart jaar later kreeg ik een mailtje van haar. Ze had nog steeds spijt van de verkoop, ze vond nooit meer zo'n pony. Al wist ik dat ze na een maand al een ander paard had gekocht, want deze was ouder en kon ze tenminste wel op rijden.
Ze wilde weten op welke pensionstalling stond en zou langskomen met haar vriendin.....Maar het stond er met een bepaalde ondertoon. Haar hele hyves ging over haar oude pony.....
Ik heb terug gemaild dat ze naar mijn huis kon komen als ze bij de pony wilde komen kijken. Ik had een raar voorgevoel en heb het adres van de stalling niet gegeven.
Nou ze is nooit geweest of hierna nog enige reactie van haar meer ontvangen.

Nu driekwart jaar later hebben wij de pony te koop staan. Ik heb dit aan haar laten weten. Maar geen reactie terug gehad hoor.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 10:01

Zihuatanejo schreef:
Tjongejonge wat lees ik hier een hoop harde antwoorden. Annika, in je afweging of je het paard terug verkoopt moet je toch zeker volgens mij meenemen of het je waard is om iemand anders veel verdriet te doen. Zij heeft hem heel lang gehad, jij hebt hem nog maar enkele dagen. Haar band zal sterker zijn en haar verdriet ook.

Helemaal mee eens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 10:20

Zihuatanejo schreef:

Verkocht is toch verkocht? Eigenaresse mag blij zijn dat als het niet klikt in de kudde dat zij het paardje dan terugkrijgt. Of dat als paardje wel blijft dat ze hem zo vaak mag bezoeken.

Je kunt niet iedereen een plezier doen. En als ik zelf een paardje zou kopen en eigenaresse wil paardje terug is het ook het gevalletje verkocht is verkocht.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 10:34

Denk dat het ook voor een groot gedeelte afhangt van de reden wáárom het diertje verkocht is. Maar heb wel zoiets van als je het dier net 3 dagen hebt, waar hebben we het dan over. Dan is de impact voor het dier het minst groot als hij weer bij zn oude baas terecht komt die hij al weetikhethoelang kent vanaf veulen af aan.
ik zou hem zelf teruggeven, zou geen plezier van het dier hebben in de wetenschap dat er iemand veel verdriet om heeft omdat ze een verkeerde beslissing heeft genomen.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 10:40

Vippie schreef:
Denk dat het ook voor een groot gedeelte afhangt van de reden wáárom het diertje verkocht is. Maar heb wel zoiets van als je het dier net 3 dagen hebt, waar hebben we het dan over. Dan is de impact voor het dier het minst groot als hij weer bij zn oude baas terecht komt die hij al weetikhethoelang kent vanaf veulen af aan.
ik zou hem zelf teruggeven, zou geen plezier van het dier hebben in de wetenschap dat er iemand veel verdriet om heeft omdat ze een verkeerde beslissing heeft genomen.

idd ik snap die knalharde antwoorden ook niet en dan ook nog eens zeggen dat er spelletjes gespeeld worden en er gemanipuleerd word, iemand kan dat dier toch gewoon enorm missen, misschien leek er eerst geen andere oplossing en was die er ineens wel, het zou mij zelf niet lekker zitten als ik wist dat de vorige eigenaar zoveel verdriet had, tuurlijk vind ik het zelf ook niet leuk, maar je hebt hem nog zo kort daar kom je wel overheen

AnnikaRemi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 11:00

Sleeper schreef:
AnnikaRemi schreef:
Hoihoi allemaal,

Hoe reageerde ze hierop?

Ze snapte het wel dus dat was wel goed! dus ze reageerde opzich best goed

AnnikaRemi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 11:02

Miepie77 schreef:
Vippie schreef:

idd ik snap die knalharde antwoorden ook niet en dan ook nog eens zeggen dat er spelletjes gespeeld worden en er gemanipuleerd word, iemand kan dat dier toch gewoon enorm missen, misschien leek er eerst geen andere oplossing en was die er ineens wel, het zou mij zelf niet lekker zitten als ik wist dat de vorige eigenaar zoveel verdriet had, tuurlijk vind ik het zelf ook niet leuk, maar je hebt hem nog zo kort daar kom je wel overheen

Maar de eigenaar weet dat als het mislukt tussen hem en de kudde dat ze hem altijd terug krijgt en als ik hem niet meer kan houden dat ze zowieso de eerste keuze is dus het is allemaal goed tussen mij en de oude eigenaar.

AnnikaRemi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 11:04

Zihuatanejo schreef:

Zo hard zijn ze niet hoor en ik zei het gewoon aardig tegen dr Ik weet dat ze verdriet heeft,
Maar wat is er hard aan dat ik zei dat ik hem liever niet terug verkoop? Ze snapt me daar gaat het om! Als jij een paard net hebt
zou je hem toch ook niet zo snel weer terug brengen. en het is voor Tiamo ook niet fijn om weer 3 a 4 uur in de trailer te staan.
Het is allemaal goed tussen mij en de oude eigenaar.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 11:09

AnnikaRemi schreef:
Miepie77 schreef:

Maar de eigenaar weet dat als het mislukt tussen hem en de kudde dat ze hem altijd terug krijgt en als ik hem niet meer kan houden dat ze zowieso de eerste keuze is dus het is allemaal goed tussen mij en de oude eigenaar.

gelukkig maar, heb je goed opgelost :) ,
schrok gewoon van de kille reacties van sommige bokkers hier

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 11:17

Nou zijn we wel nieuwsgierig geworden naar je nieuwe paardje,heb je een foto van je aanwinst?

AnnikaRemi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 11:21

Nixxs schreef:
Nou zijn we wel nieuwsgierig geworden naar je nieuwe paardje,heb je een foto van je aanwinst?

Ik weet niet hoe ik ze moet plaatsen..

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 11:28

Wat ik niet begrijp is dat sommige bokkers het vanzelfsprekend vinden dat TS het paard maar "terug" moet geven omdat ze het paard nog niet zo lang heeft.
Vorige eigenaresse heeft het paard te koop aangeboden, en het is al heel vaak benoemd in dit topic daar gaat meestal een heel proces aan vooraf. Dat de vorige eigenaresse de consequenties van de verkoop misschien te licht heeft in ingeschat kan TS niet verweten worden.

Ik denk dat voor de koop van dit paard bij TS waarschijnlijk ook heel wat aan vooraf gegaan. Wij weten niet hoelang TS al aan het zoeken is geweest. Hoeveel paarden ze misschien al gezien heeft. En terleurstellingen heeft meegemaakt.. Schijnbaar is dit paard alles wat TS in een paard zocht, en als dat zo is zo ik het ook niet 123 weer opgegeven. Daarbij heeft TS ook kosten moeten maken in bijv stalling, weide, voer, dekens enz.

Ik ben dan waarschijnlijk ook heel hard en ongevoelig misschien voor sommige bokkers, maar als ik mijn droompaard gevonden zou hebben en de vorige eigenaresse zou het paard weer terug willen hebben.. Al stond het paard pas 1 uur bij mij op stal.. Tja jammer dan maar verkocht is verkocht.

TS nogmaals fijn dat je het zo met de vorige eigenaresse heb kunnen oplossen. Ik hoop dat het tussen jouw paard en andere paarden in de kudde goed gaat. Zodat jij lekker kan gaan genieten van je paard.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 11:32

flitzz schreef:
Wat ik niet begrijp is dat sommige bokkers het vanzelfsprekend vinden dat TS het paard maar "terug" moet geven omdat ze het paard nog niet zo lang heeft.
Vorige eigenaresse heeft het paard te koop aangeboden, en het is al heel vaak benoemd in dit topic daar gaat meestal een heel proces aan vooraf. Dat de vorige eigenaresse de consequenties van de verkoop misschien te licht heeft in ingeschat kan TS niet verweten worden.

Ik denk dat voor de koop van dit paard bij TS waarschijnlijk ook heel wat aan vooraf gegaan. Wij weten niet hoelang TS al aan het zoeken is geweest. Hoeveel paarden ze misschien al gezien heeft. En terleurstellingen heeft meegemaakt.. Schijnbaar is dit paard alles wat TS in een paard zocht, en als dat zo is zo ik het ook niet 123 weer opgegeven. Daarbij heeft TS ook kosten moeten maken in bijv stalling, weide, voer, dekens enz.

Ik ben dan waarschijnlijk ook heel hard en ongevoelig misschien voor sommige bokkers, maar als ik mijn droompaard gevonden zou hebben en de vorige eigenaresse zou het paard weer terug willen hebben.. Al stond het paard pas 1 uur bij mij op stal.. Tja jammer dan maar verkocht is verkocht.

TS nogmaals fijn dat je het zo met de vorige eigenaresse heb kunnen oplossen. Ik hoop dat het tussen jouw paard en andere paarden in de kudde goed gaat. Zodat jij lekker kan gaan genieten van je paard.

Dat is mijn mening ook. :)

AnnikaRemi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 12:24

Hier is Tiamo dan:D

Afbeelding

Hier stond hij nog bij de oude eigenaresse

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 14:08

Wat een mooi paard!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 14:23

wat een leukerd!
Fijn dat je eruit bent met de verkoper en hopelijk hoeft ie niet terug, staat ie al in de kudde?