Hoeveel vragen aan bijrijder?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:05

AMarijn schreef:
Als je een bijrijder zoekt voor 1 - 2 keer in de week is niet veel. En om dan geld te vragen tjah weet niet. Mij lijkt het verstandiger als je zegt van he ik wil wel dat je gaat lessen bij mijn instructeur. Dan leert je bijrijder nog wat en je weet dat je paard gereden word zo als jij dat wilt. Die lessen kosten ook best wat. Lijkt me dat beter, dan word jou paard nog getraind en dat meisje word er ook beter van.

kijk, dat is nog eens een zinnige opmerking!

Zoiets zou ik me voor kunnen stellen.

Maar iemand die zich de luxe van een paard kan permitteren, er "te druk" voor is en die dan vervolgens gebruik gaat maken van de wensen/dromen van een minder gefortuneerd mens? Nee daar begrijp ik echt niets van. Kapitalisme ten top vind ik dat.

Sorry voor wie zich aangesproken voelt; ik kan er echt niets anders van maken.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:09

sallandval schreef:
Elco schreef:
Wie wilt er 1 a 2 dagen per week een paar uur op mijn kind passen.? Maar ik vraag wel 50 euro per maand hier voor.!! Wie heeft er intresse.?

ja

*sarcastische modus aan*

Ik heb nog wel drie hondjes in de aanbieding voor wie geen hond kan hebben wegens financiele of andere redenen! Je betaalt maar 10 euro per keer uit wandelen gaan!!! Ja kom nou; zo'n riem slijt ook hoor... en ze moeten toch eten he }>

Misschien dat ik nog wat paarden erbij moet nemen; gewoon 3 bijrijders per paard á 100 euro per maand (ach een paard kan best twee keer op een dag lopen, toch?) kassa!!!

*sarcastische modus weer uit*

Mirgin@ Lees dit maar..Komt op hetzelfde neer..
je dacht toch niet echt dat ik op zo'n manier met mijn kind om zou gaan.?
Maarja omdat mijn paarden ook mijn kinderen zijn ga ik dus ook niet zo met hun om..

Maar zoals jij zegt dat er wel genoeg gekken rond lopen die mijn kind wel willen berijden..

Vind ik wel een hele ziekelijke gedachte van jouw.!!! Vindt jezelf ook niet.????

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 18:12

Het lijkt me zo wel weer genoeg. Iedereen krijgt het toch weer voor elkaar om er zijn eigen verhaal van te maken en dan kan ik weer voor de miljardste keer uitleggen hoe het eigenlijk zit.

Dit gefortuneerde mens gaat dalijk lekker rijden op haar in de schoot geworpen paard (*ahum*) die ze eigenlijk nooit had mogen kopen i.v.m. tijdsnood. Sorry hoor _O-

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:13

sallandval schreef:
AMarijn schreef:
Als je een bijrijder zoekt voor 1 - 2 keer in de week is niet veel. En om dan geld te vragen tjah weet niet. Mij lijkt het verstandiger als je zegt van he ik wil wel dat je gaat lessen bij mijn instructeur. Dan leert je bijrijder nog wat en je weet dat je paard gereden word zo als jij dat wilt. Die lessen kosten ook best wat. Lijkt me dat beter, dan word jou paard nog getraind en dat meisje word er ook beter van.

kijk, dat is nog eens een zinnige opmerking!

Zoiets zou ik me voor kunnen stellen.

Maar iemand die zich de luxe van een paard kan permitteren, er "te druk" voor is en die dan vervolgens gebruik gaat maken van de wensen/dromen van een minder gefortuneerd mens? Nee daar begrijp ik echt niets van. Kapitalisme ten top vind ik dat.

Sorry voor wie zich aangesproken voelt; ik kan er echt niets anders van maken.

Daar sluit ik mij ook bij aan..

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:14

xxappiexx schreef:
Het lijkt me zo wel weer genoeg. Iedereen krijgt het toch weer voor elkaar om er zijn eigen verhaal van te maken en dan kan ik weer voor de miljardste keer uitleggen hoe het eigenlijk zit.

Dit gefortuneerde mens gaat dalijk lekker rijden op haar in de schoot geworpen paard (*ahum*) die ze eigenlijk nooit had mogen kopen i.v.m. tijdsnood. Sorry hoor _O-

Je vraagt er toch zelf om..?????

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 18:18

Elco schreef:
xxappiexx schreef:

Je vraagt er toch zelf om..?????

Jij maakt er een domme vergelijking van die totaal niet samenhangt met wat ik vraag in mijn openingspost. Ik kan weer gaan uitleggen wat ik wil.
Nee, daar vraag ik niet om.

En ik ben er ook niet van gediend als mensen mij een uitbuiter gaan noemen, zeggen dat ik geen geld heb en dat ik mijn paard niet volwaardig behandel, want jij zou zoiets nooit doen dus ben ik maar fout bezig.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:22

Wendy1978 schreef:
Tja zoals jij het stelt liggen de verzorgpaarden voor het oprapen: en dat is niet het geval.

Maar ook de goede en betrouwbare bijrijders liggen niet voor het oprapen tegenwoordig ;)[/quote]

Betrouwbaar wel, maar bijrijders met een beetje meer niveau niet :P

SWP

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:25

Goh wat zijn er vandaag de dag toch veel gefortuneerde mensen die een paard in hun schoot geworpen hebben gekregen die in tijdsduur zitten en daarom een betalende bijrijder hebben :D
Ik wist het niet eerder, maar ik ben er ook 1 ;)
Ik ga zo even mijn geld tellen :D

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:25

*zucht*
Wat wordt er lekker ongenuanceerd gereageerd door sommige mensen.

Sallandval ik heb geen respect voor mensen die een paard kopen wetende er geen tijd en/of geld voor te hebben en die vergelijking vind ik echt niet opgaan to. de situatie van TS die maar 1/2 iemand 'extra' wilt omdat ze op dit moment veel tijd moet stoppen in het afstuderen.

Sita_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:28

stellaard schreef:
@Sita Dan heb je een groot hart.
Ik was niet op zoek naar een bijrijdster, maar via via werd mij gevraagd of iemand (vrouwtje met 2 moeilijke kinderen die graag een paar uur voor haar zelf wil) mijn haflinger bij mocht rijden 1 a 2 keer in de week.
Ik vraag hier 30 euro voor, (precies de hoefsmid), ik laat dit jaar mijn vakantie schieten omdat het leven en een eigen paardje duur is, geeft niets, paardje is mijn eigen keuze).
Voel me een beetje bezwaard, maar kies toch voor mij zelf en heb gevraagd om te betalen.

Dan heb jij ook een goed hart, aangezien je niet op zoek was en het toch toestaat... :) Mooi toch!

Ik heb de luxe dat ik mijn paarden aan huis heb, ook nog eens 5 prachtige blondjes in de wei heb en ik ook nog eens niet uit huis hoef te werken.. Veel kosten heb ik dus niet.. Ja, de smid, wat voer en een keer wat spulletjes. Ik heb dus meisjes over de vloer die het zelf niet zo luxe hebben zeg maar en zo kan ik mooi wat voor hun doen! :) Ik heb dan liever dat ze eens wat meenemen voor t paard dan dat ze mij elke maand een X bedrag overmaken of geven..
Ze nemen allemaal netjes les 1x per week of om de week, dat is wel voor eigen rekening natuurlijk, en het gaat mij prima zo! :j

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:28

Misschien een apart dissussie topic openen?
Want volgens mij gaat nu voor de TS beetje tever met sommige voorbeelden
die misschien niet aan haar dingen voldoen in dit geval?

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:31

superwoman schreef:
Wendy1978 schreef:

Maar ook de goede en betrouwbare bijrijders liggen niet voor het oprapen tegenwoordig ;)

Betrouwbaar wel, maar bijrijders met een beetje meer niveau niet :P

Vind je?
ik vind juist de betrouwbare moeilijker te vinden hoor...

Niveau was niet wat ik zocht
dat leren ze vanzelf wel door te lessen met mijn paardje

maar betrouwbaar vond ik erg belangrijk
(Omdat hij voor mij als een kind is)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:34

Ik heb nooit geld gevraagd, het is mijn paard ik moet hem onderhouden.Als ik in tijdnood zit los ik dat zelf op, maar heb een langdurige blessure en heb daar door iemand nodig die sterk is.Ik ga daar geen geld voor vragen.Ik zou zelf al nooit gaan rijden op ander mans paard, en dan daar voor betalen.Betalen doe ik aan mijn eigen paard en niet aan het paard van een ander.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:34

xxappiexx schreef:
En ik ben er ook niet van gediend als mensen mij een uitbuiter gaan noemen, zeggen dat ik geen geld heb en dat ik mijn paard niet volwaardig behandel, want jij zou zoiets nooit doen dus ben ik maar fout bezig.

de woorden "uitbuiter", "geen geld" en "niet volwaardig behandelen" zijn toch echt jouw eigen interpretatie. Dat je fout bezig bent ook. Zoals je al zei: iedereen maakt er zijn eigen verhaal van.. daarom is een forum ook leerzaam. Je beziet alles vanuit je eigen situatie.

Je kunt het onzin vinden; maar wij westerse vrouwen zijn natúúrlijk gefortuneerd. Of is het van jou een prestatie dat je in Nederland geboren bent soms?

Mensen hebben hier zoveel welvaart en kunnen daarom geen keuzes maken; paard + kinderen + (deel van het) huishouden is al meer dan een fulltime baan als je het objectief bekijkt. Veel mensen hebben daarbij nog: sport, hobbies, vriendinnen, clubjes van kinderen, en soms zelfs een baan buitenshuis.

En dan vinden mensen het gek dat ze een burnout krijgen, of blut zijn, of dat de relatie eraan gaan wegens geen zin meer in energie steken in de relatie, of dat al die activiteiten maar half half gebeuren.

Prima natuurlijk; ieder mag zijn eigen keuzes maken. Maar dan de kosten laten betalen door iemand die al die luxe niet heeft; daar zou ík me niet prettig bij voelen.

Daarbij komt nog dat mijn paard heel erg op mij gericht is en mijn droomwens sinds ik in de buggy zat; ik zou haar niet graag aan iemand verhuren.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:38

@ Elco

nee ,vind ik niet
de kranten staan vol met verhalen van kinder misbruik
ik vind dat dus erg ongepast!!!!!!!!!!!!!!!!!!

kan me niet voorstellen dat een gezond denkend mens dit soort onzin in een topic over bijrijdsters gaat zetten

maar jij bent goed in het verdraaien van posts,wees maar trots op jezelf :+

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:43

mirgino schreef:
@ Elco

nee ,vind ik niet

kan me niet voorstellen dat een gezond denkend mens dit soort onzin in een topic over bijrijdsters gaat zetten

Sarcasme is ook iets...
Jij maakt er direct van dat ze haar kinderen zo maar een paar uur alleen laat met een vreemde kerel :=

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:56

xxappiexx schreef:
Ik ben al een tijdje aan het twijfelen of ik een bijrijder zal zoeken voor mijn paard. Ik heb de laatste tijd te weinig tijd om regelmatig te rijden en ik vind het sneu dat ze haar dagen staat te verdoen in de weide.

Waarschijnlijk gaat er binnenkort ook niet meer tijd vrijkomen (afstuderen) dus dan is een bijrijder wel een oplossing. Maar omdat het paard mij ook de nodige centen kost zou ik wel graag een kleine vergoeding willen.
Wat is een normaal bedrag?

De bijrijder hoeft alleen maar 1-2 keer per week te rijden, verzorging e.d. doe ik gewoon. Af en toe een wedstrijd rijden zou ook geen probleem zijn.

Denk dat een bedrag van 25 tot 50 euro per maand redelijk is als de bijrijdster echt alleen bijrijdster is en geen verzorgster. Of dat ze de kosten van de hoefsmid of iets dergelijks op zich neemt. Denk dat je dan vast wel iemand kan vinden hoor, want er zijn zat meiden die dat er voor over hebben.

De eigenaar van mijn bijrijdpaard wil zelf niet dat ik er voor betaal daarom legde ik dan altijd geld neer als de hoefsmid was geweest. Nu hebben we dan sinds afgelopen jaar de afspraak dat ik het krachtvoer betaal. (ik doe hem al 6,5 jaar!) Voelde me eigenlijk altijd schuldig dat ik niks betaalde en wel lekker met haar paard aan het rijden was, dus vind het wel fijn dat ik nu in ieder geval iets kan bijdragen. Al mest ik dan ook wel in de winter 3 x per week de stal uit, zet het voer klaar e.d., dus ik ben niet alleen maar bijrijdster.

Succes met je keuze en misschien met het vinden van een leuke bijrijder!

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:59

mijn bijrijdster betaald 60 euro in de maand en de helft van de kosten voor de hoefsmid.
maar ze mag daar 4 keer per week voor rijden, buiten binnen wat ze maar wil.
ze mag lessen bij wie ze wil en wedstrijden rijden wanneer ze wil.
ze rijdt dan ook wel op een talentvol jong paard wat echt dressuurgefokt is en waar ze dus ver mee kan komen.
dus het is eigenlijk een beetje voor de helft haar paard maar dan zonder alle bijkomende kosten.
we staan op een volpensioen stal met alle opties. binnen-buitenbak stapmolen longeerkraal paddocks etc.
dus ze hoeft ook niets aan de verzorging te doen behalve rijden en poetsen.
stalgeld 310 euro per maand.

verzekeringen en dergelijk betaal ik allemaal zelf.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 19:20

mirgino schreef:
@ Elco

nee ,vind ik niet

Begrijpend nederlands lezen is moeilijk he.????

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 19:22

x_Marr schreef:
mirgino schreef:
@ Elco

nee ,vind ik niet

Sarcasme is ook iets...
Jij maakt er direct van dat ze haar kinderen zo maar een paar uur alleen laat met een vreemde kerel :=

Hee kijk er zijn nog mensen die het wel snappen.. Thanks..

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 19:34

Ik vind het apart, een bijrijder zoeken voor een x aantal euro's per maand...

Zelf verzorg ik ook een paardje, eigenaars rijden niet, ikke wel. Ik ben gevraagd daar te komen juist omdat ze hem zelf niet konden rijden, maar wel wilden houden. Ik betaal de helft van de hoefsmid, en omdat ik vrijwel de enige gebruiker ben betaal ik ook benodigdheden zoals zadel, deken, scheermachine. Ik mag 7 dagen in de week komen rijden, buiten, in de bak...mag ik zelf weten. Lessen heb ik altijd zelf betaald
Ok, mischien helpt het dat dit paardje aan huis staat, dat de 'bak' een afgezet stuk weiland is, ik ook de verzorging doe enz. Maar ik zou wel vreemd opkijken als iemand me vraagt zijn/ haar paard te rijden, maar dan wel gelijk 50,- vraagt om er 2 x per week op te mogen zitten.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 21:05

sallandval schreef:
xxappiexx schreef:

de woorden "uitbuiter", "geen geld" en "niet volwaardig behandelen" zijn toch echt jouw eigen interpretatie. Dat je fout bezig bent ook. Zoals je al zei: iedereen maakt er zijn eigen verhaal van.. daarom is een forum ook leerzaam. Je beziet alles vanuit je eigen situatie.

Je kunt het onzin vinden; maar wij westerse vrouwen zijn natúúrlijk gefortuneerd. Of is het van jou een prestatie dat je in Nederland geboren bent soms?

Mensen hebben hier zoveel welvaart en kunnen daarom geen keuzes maken; paard + kinderen + (deel van het) huishouden is al meer dan een fulltime baan als je het objectief bekijkt. Veel mensen hebben daarbij nog: sport, hobbies, vriendinnen, clubjes van kinderen, en soms zelfs een baan buitenshuis.

En dan vinden mensen het gek dat ze een burnout krijgen, of blut zijn, of dat de relatie eraan gaan wegens geen zin meer in energie steken in de relatie, of dat al die activiteiten maar half half gebeuren.

Prima natuurlijk; ieder mag zijn eigen keuzes maken. Maar dan de kosten laten betalen door iemand die al die luxe niet heeft; daar zou ík me niet prettig bij voelen.

Daarbij komt nog dat mijn paard heel erg op mij gericht is en mijn droomwens sinds ik in de buggy zat; ik zou haar niet graag aan iemand verhuren.

Die dingen gingen ook niet allemaal over jou posts.

Maar wat heeft de rest wat je nou allemaal zegt in hemelsnaam te maken met dit topic?! Ik weet dat we het hier in nederland niet slecht hebben. Maar zoals jij het beschrijft is iedereen in NL gefortuneerd t.o.v. van mensen in ontwikkelingslanden. Dan maak ik dus ook geen misbruik van niet gefortuneerde mensen want die zijn er niet in NL.
Maar goed, dit dwaalt wel heel erg ver af en heeft ook totaal niks met het onderwerp van deze discussie temaken.

Ik heb geen burnout, ben niet overspannen, doe mijn dingen niet halfhalf en heb ook niet perse iemand nodig om me uit te brand te helpen. Hoe vaak moet ik dat nog zeggen!?

Dat jij jou paard niet graag wil verhuren is jou keus. Laat mij mijn keuzes maken zonder dat je mij op alle mogelijk manieren een schuldgevoel aan probeert te praten.

Als mensen overal hun eigen verhaal van gaan maken is dit topic voor mij echt niet leerzaam, eerder zwaar irritant want ik heb er geen r**t aan.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 21:11

Juut schreef:
Ik vind het apart, een bijrijder zoeken voor een x aantal euro's per maand...

Zelf verzorg ik ook een paardje, eigenaars rijden niet, ikke wel. Ik ben gevraagd daar te komen juist omdat ze hem zelf niet konden rijden, maar wel wilden houden. Ik betaal de helft van de hoefsmid, en omdat ik vrijwel de enige gebruiker ben betaal ik ook benodigdheden zoals zadel, deken, scheermachine. Ik mag 7 dagen in de week komen rijden, buiten, in de bak...mag ik zelf weten. Lessen heb ik altijd zelf betaald
Ok, mischien helpt het dat dit paardje aan huis staat, dat de 'bak' een afgezet stuk weiland is, ik ook de verzorging doe enz. Maar ik zou wel vreemd opkijken als iemand me vraagt zijn/ haar paard te rijden, maar dan wel gelijk 50,- vraagt om er 2 x per week op te mogen zitten.

Voor de zoveelste keer: Ik ga niemand persoonlijk vragen en ik ga er ook geen 50 euro voor vragen.....

xxappiexx

Re: Hoeveel vragen aan bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 21:16

Wat mij betreft mag er een slotje op dit topic. Ik heb antwoord op mijn vraag.

Anoniem

Re: Hoeveel vragen aan bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 21:26

Dat dacht ik ook. Volgens mij kan je niet zo goed tegen kritiek.!

:D