Er wordt niet betaald!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

123468086

Re: Er wordt niet betaald!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 19:58

Je weet het nooit! ;)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:02

Hoe is het inmiddels?

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:06

Ik heb het even nagevraagd voor je, hoe vreemd ook, je kunt niet zomaar haar meenemen van stal, de eigenaren kunnen je namelijk toegang weigeren, als je dan toch doorloopt is het huisvredebreuk (vreemde wereld dit maar goed)
Tot nu toe heb je gehandeld zoals het moet, zoals de brief versturen, je kunt contact opnemen met een nederlandse deurwaarder en zij kunnen dan contact opnemen met een duitse deurwaarder.
Waarschijnlijk zal het allemaal voor de rechter uitgevochten moeten worden maar dat brengt wel hoge kosten met zich mee, mochten zij in de tussentijd het paard verkopen kun je daar niets tegen in brengen, kortom een verotte situatie en wil je ook heel veel succes wensen, maar ga alsjeblieft niet zomaar dingen doen zonder te overleggen, of je wel in je recht staat, hoe krom ook.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 18:10

maar ik ga er nu even vanuit dat romy niet bij de nieuwe eigenaren staat, maar op een andere stal. dan is het toch geen huisvredebreuk? kan alleen de pensioneigenaar je de toegang ontzeggen...

ik denk dat wat je het beste kan doen is om die brief bij ze langs te brengen waarin je het contract ontbindt, en vervolgens geef je ze hun geld (min gemaakte kosten) en ga je je paard halen. dan hebben zij het reeds betaalde geld terug, heb je het contract officieel ontbonden en is de enige logische volgende stap het ophalen van je paard. anders klopt het natuurlijk niet :P

als je in je contract de mogelijkheid tot ontbinden hebt opgenomen en de situatie voldoet aan de "'eisen' die je hiervoor hebt gesteld in het contract, staat je wat dat betreft niks in de weg...

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 18:31

Hoezo ga je er vanuit dat romy niet meer bij die ene mensen staat?

Hoezo op een andere stal?

MVg

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 18:34

nee bedoel dat ik denk dat ze niet aan huis staat maar op een pensionstal... ik zie iig niet veel stalletjes aan huis hier, weet natuurlijk niet hoe dat daar is :)

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 18:49

Ze staat indd op een pension stal en niet aan huis dat weten we ;)

maar ik dacht dat jij er vanuit ging dat ze verkocht was fzo althands zo kwam het over

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:12

oww nee sorry! stom dat ik het niet wat duidelijker heb geformuleerd met zo'n situatie...

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:32

Ja maakte me al goed bang haha

JosineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 21:37

Weten jullie al wat je gaat doen? Met de brief langs of toch niet? Succes in ieder geval!

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 16:41

Waarschijnlijk gaan we heen met de brief. Maar vanwege het weer is het weer uitgesteld.
Ik durf niet met trailer de weg op en dan ook nog een baby achterin de auto met dit weer.

JosineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 17:05

lautjuh85 schreef:
Waarschijnlijk gaan we heen met de brief. Maar vanwege het weer is het weer uitgesteld.
Ik durf niet met trailer de weg op en dan ook nog een baby achterin de auto met dit weer.

Heel begrijpelijk en ook verstandig om het even uit te stellen.

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 17:28

Als het naast de deur was ging ik er zo heen, maar wij moeten er minstens 3 uur voor rijden.

Muizenissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 18:44

lautjuh85 schreef:

Tja, het is behoorlijk off-topic, maar ik zou er nog eens over nadenken of je überhaupt je baby gaat meenemen als je je pony gaat ophalen. Het zou zomaar kunnen dat het een nogal verhitte situatie wordt daar... Uiteraard zul je er zelf alles aan doen om de situatie daar niet te laten escaleren, maar ja het is van te voren toch lastig te voorspellen hoe de pony-eigenaar, staleigenaar en stalgenoten gaan reageren... (lijkt me dat je daar geen kleintje bij wilt hebben)

On-topic: Ik hoop dat de wegen weer snel beter begaanbaar worden en je dit kunt gaan afhandelen. Het is een rottige situatie en ik kan me zo voorstellen dat je het nu wel eens achter de rug wilt hebben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 18:53

Maar zolang het hele bedrag nog niet betaald is, is de nieuwe eigenaar toch nog geen eigenaar?

Misschien kan je hier iets mee?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Exceptio_n ... contractus

Immers jij haalt de haflinger terug, dwingt de koper het resterende bedrag te betalen binnen een gesteld termijn, doet hij dat niet, stort jij het restbedrag terug en hou je de haflinger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 19:02

lautjuh85 schreef:
Nou de advocaat van mijn schoonvaders werk zegt dat we erheen moeten en met hun om de tafel moeten wat nou de reden is dat ze niet betalen. Proberen om het toch nog op de nette manier rond te krijgen ipv direct met ontbindingen van koopcontracten rond te slingeren.
Pff weet niet of ik dat geduld nog wel op kan brengen. Hij had gezegd dat we er wel een advocaat op kunnen zetten maar dat gaat aardig oplopen. Aangezien ik maar €400,- van ze moet hebben.

Misschien wil die advokaat een telefoontje voor je plegen, of een brief schrijven? Dat maakt misschien al genoeg indruk. Of je gaat de brief brengen van de advokaat en verzoekt die 400 euro of anders dat je er een zaak van gaat maken. Als ze dan al zien dat je kontakt hebt met een advokaat, gaat het wellicht heel vlot.

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 12:41

Ik zou nu toch maar eens knopen gaan doorhakken. We zijn inmiddels ruim een maand verder. Als het nog veel langer blijft duren, neemt de andere partij je "dreigementen" ook niet meer serieus natuurlijk.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:07

al laat je een kennis met enige kennis van de wet een telefoontje plegen, ik heb me ook wel is voorgedaan als iemands secretaresse hoor :P een beetje smijten met wetsartikelen maakt ook een hoop indruk :P

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:18

amyz schreef:
al laat je een kennis met enige kennis van de wet een telefoontje plegen, ik heb me ook wel is voorgedaan als iemands secretaresse hoor :P een beetje smijten met wetsartikelen maakt ook een hoop indruk :P

hahahhaha dat is sneaky :D

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:21

wow, ben ook wel benieuwd hoe of wat nu :j

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 09:55

:D

PingWing

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 11:28

Betekend dat dat ofwel je geld, ofwel je ponnie thuis hebt?

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 11:45

PingWing schreef:
Betekend dat dat ofwel je geld, ofwel je ponnie thuis hebt?

denk dat ze gewoon de reaktie van amyz leuk vond... :D

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 12:07

Britty schreef:
Ik zou nu toch maar eens knopen gaan doorhakken. We zijn inmiddels ruim een maand verder. Als het nog veel langer blijft duren, neemt de andere partij je "dreigementen" ook niet meer serieus natuurlijk.

Weet je, ik zou TS ook niet meer serieus nemen (sorry TS...). Ze is dit topic gestart op 9-11 en eigenlijk is er daarna geen actie ondernomen.
Ik verwacht persoonlijk niet dat er echt nog wat gaat gebeuren.

PingWing

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 12:10

TS was op dat moment hoogzwanger en heeft 2 weken later haar kind gekregen. Dan kan ik wel begrijpen dat je er iets minder aandacht voor hebt. Maar ik ben ook wel beniewd naar welke stappen er nog ondernomen zullen worden.

Als de kopende partij nu jou dreigementen niet meer geloven kan dat ook in je voordeel werken als je er straks met de trailer heen rijdt.