[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Asciugamano

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 16:03

Dan mag het met 2 paarden ook. ;)

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 16:57

Ja dan wil ik graag weten om welke auto dat gaat. Ik wil er wel 2 paarden in. Ik weet dat het gewicht van de paarden niet telt voor het rijbewijs, maar wel voor wat de auto mag trekken.

Ik ben opzoek naar een nieuwe auto en als ik dan kon kiezen voor een auto waar een 2 paardstrailer achter mag dan zou dat super zijn en anders moet ik het bij mijn 1,5 paards houden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 17:38

sflj schreef:

Nope, dat is niet per se waar! Zie voorbeeld van de Panda.........

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 19:05

Dat mag dan niet omdat de trekkracht van de auto te klein is toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 09:13

Wij hebben ook een teruggekeurde 2 paards achter onze Volvo s60.
Mag dus precies!

Vind het fijner laden voor mijn merrie met claustrofobie!

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 09:21

Ja ok, maar het is dan wel mijn bedoeling er een kwpn en een haflinger in te zetten. Het zal misschien maar een paar keer in het jaar voorkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 09:38

Als je aangehouden wordt ben je de l*l ivm overbelading! Wij kunnen nu mijn e pony merrie erin zetten en een a pony.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 11:38

ikke schreef:
sflj schreef:

Nope, dat is niet per se waar! Zie voorbeeld van de Panda.........

Correct.
Ik had verkeerd gelezen. ;)

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 15:37

Robijntjah schreef:
Als je aangehouden wordt ben je de l*l ivm overbelading! Wij kunnen nu mijn e pony merrie erin zetten en een a pony.

Ik was ook niet van plan met een terug gekeurde trailer te gaan rijden. Vraag me gewoon af of het uberhaupt haalbaar is met een B rijbewijs. Aangezien ik een andere auto ga kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 17:03

Is haalbaar, wij rijden er ook mee!

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 17:24

Ja maar je zegt dat je een terug gekeurde trailer hebt. Dan kun je er toch geen 2 paarden in vervoeren? En welke auto rij je dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 17:49

Zie boven op deze pagina ;) we kunnen mijn e pony met een a pony of mijn veulen laden!

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:02

Ja precies, maar dat is geen kwpn met een haflinger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:03

Nee dat gaat hem niet worden maar denk dat dat sowieso lastig wordt met b rijbewijs!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 22:18

Robijntjah schreef:
Nee dat gaat hem niet worden maar denk dat dat sowieso lastig wordt met b rijbewijs!

Heb je jouw combi weleens geladen op de weegbrug gezet?

@kvulden: Dat gaat 'm niet worden, maar wellicht is E-rijbewijs halen toch de simpelste oplossing? Het probleem bij twee kleine paarden is niet zozeer de daadwerkelijke belading alswel de theoretische optelsom waar je rekening mee moet houden en die een hoop gezeur kan geven. Een E-rijbewijs kan een oplossing zijn (dan gelden alleen daadwerkelijke gewichten).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 22:19

Nee want over het algemeen staat mijn merrie er alleen in :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 22:31

Robijntjah schreef:
Nee want over het algemeen staat mijn merrie er alleen in :+

Ehm, met alleen B-rijbewijs is dat niet relevant!
Juist E-rijbewijs maakt het simpeler omdat je daarmee waarschjnlijk wel mag rijden achter je huidige auto en voor die enkele keer kun je dan desnoods een huurauto overwegen.......

Maare, waarom zo anti-E-rijbewijs?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 22:32

Niet anti E-rijbewijs, dat gaat er zeker komen maar voor nu is dit meer dan prima :)

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 23:29

Dat gevoel krijg ik hier ook vaak, Ikke! ;)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 08:35

ik persoonlijk ben "anti" e rijbewijs omdat het zo pokkeveel geld kost (hier is het 750 euro voor 8 uurtjes les en een examen! dat is bijna 100 € / uur!)
maar zodra ik kan haal ik wel dat papiertje ...

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 12:58

Ik ben pro E bewijs, wat voor gestuntel je allemaal op de weg ziet is onvoorstelbaar om nog maar te zwijgen over het achteruit in parkeren met aanhanger.
Ik heb toen op vakantieveilingen ofzo voor 300,- 1 dag cursus met examen gedaan en meteen gehaald.

En heb een nieuwe scoot mobiel voor m'n trailer, volkswagen touareg, wat een bak :D voel de trailer niet eens (en mijn trailer weegt leeg al 1000kg). Vh weekend 2 2jarige erop gehad, merk je niks van :).
Voorheen een mitsub pajero ook top bak maar was meer dan versleten inmiddels :+

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:48

Wij gaan toch weer kijken naar een trekauto. We hadden steeds de mogelijkheid om een transporter tdi of crafter mee te nemen, maar die mogelijkheid is wat minder geworden.

We wilden eigenlijk een fautras of ifor 2e hands, maar dan zit je toch wel snel op een zware trailer. Nu dus gekeken naar een humbaur.

We zoeken een 2 paards waar niet veel in komt te staan. We hebben een d-pony van 440kg een shet van 160kg en een quarter. Het kan zijn dat 1 alleen mee gaat of dat we er 2 tegelijk meenemen. De meeste keren zal de d-pony er in staan met regelmatig de shet erbij. De quarter en d-pony samen zal niet snel gebeuren, maar dan zullen we op een kleine 1000kg zitten. Dan kunnen we evt wel een bus huren.

Ik wil wel een 2 paards, omdat ik de stang aan wil passen rechts voor de shet. Als we nu lenen of huren, staat hij gewoon niet tussen de stangen en ik wil hem ook veilig mee kunnen nemen. evt huren we dan ook de bus, want dan kan de sulky zo achterin. Het kan ook zo zijn dat we die op de achterklep van de trailer maken. Het is een cavaletti en dus niet zwaar.

We zoeken een fijne auto voor dagelijks gebruik, die zuinig rijdt en niet te gek duur is in weg bel. Mijn man is monteur bij VW, dus kennis van auto's is wel aanwezig. We weten dat een diesel beter zou zijn, maar omdat wij dat er echt niet uithalen in die klasse auto's worden de maandelijkse kosten te hoog en onnodig.

We zijn qua merk niet gebonden en rij zelf een Hyundai naar volle tevredenheid.
Heb al diverse auto's en de gegevens bekeken, maar je wordt dol om alles uit elkaar te houden. Ook kijken wij altijd bij de Ncap naar testen van veiligheid.

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 20:16

Ik hoef iig niet meer te sullen met gewichten, heb vanochtend mijn E achter B gehaald *\o/* En een auto die 3500 kg mag en kan trekken, dus we kunnen weer vooruit :D

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 20:24

Ik heb vandaag eindelijk (na ruim 5 maand wachten!!!!! in mei besteld, heleboel problemen geweest) mijn splinternieuwe renault trafic kunnen ophalen, nu eerst wat km's maken om te roderen en dan mag ik (met b-rijbewijs, want de trafic is teruggekeurd naar 2300 kilo, trailer is mtm 1200) eindelijk de weg op met trailer op een veiligere manier dan nu met de Mazda :D
Maar het is echt wel een bakbeest om mee te rijden!

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 22:27

Ik ben zeker niet tegen een E rijbewijs. Ik heb mijn B rijbewijs nu zo'n 21 jaar dacht ik en rij best vaak met aanhangers of trailers. Maar ik heb eigenlijk behoorlijke examen vrees. Dus ik heb het altijd voor mij uit geschoven. En hoopte eigenlijk dat de regeling iets grondiger zou zijn en we gewoon weer zoals vroeger met een aanhanger mochten rijden. Het is net ingevoerd toen ik mijn B rijbewijs haalde. Maar jammer dat is dus niet gebeurd.