Milan_lover schreef:Nu we het toch over grijze kentekens hebben, ik vind het een en al vaag wat op internet staat, de een zegt dit, de ander zegt dat. Vanaf September heb ik een auto nodig voor mijn bedrijf die minimaal 2800 kg moet kunnen trekken. Maar wat zijn nu eigenlijk de voorwaarden? Ja, dat je een bedrijf moet hebben en geen achterbank mag hebben weet ik wel, maar verder?? Hoe zit dat trouwens met de verzekering? Gaat die via een apart bedrijf of hoe zit dat? Als ik wil kijken hoeveel ik dan kwijt zou zijn krijg ik met allerlei grijze kentekens de melding dat die auto niet verzekerd kan worden?
En als ik nou een grijs kenteken zou nemen, wat zou dan de beste auto zijn? Ik wordt nog steeds heel er getrokken door de Ssang-yong's, maar als het gros van de garages niet weet hoe die te onderhouden, gaat dat ook niet door natuurlijk...
Bedrijf, degelijke auto, betrouwbaar? Simpel: Toyota Land Cruiser long body. De rest is voor mindere goden.........
Waar grijs kenteken aan moet voldoen kun je vinden op de sites van de RDW en de belastingdienst.
Die verzekeraars op internet gaan alleen uit van de standaard der standaarden. Grijs kenteken is geen standaard, maar is bij elke fatsoenlijke maatschappij te verzekeren.