wilma_b schreef:Mitsubishi Pajero Sport 3.0 V6, gls uit 2003, betrouwbare auto? We hebben nu al zoveel aan onze Frontera moeten sleutelen en stonden donderdag met paard op trailer stil op de autobaan. Dat was de druppel.
Als je zoveel aan een auto moet sleutelen, moet je je toch eens afvragen hoeveel achterstallig onderhoud je weg aan het werken bent, danwel of je het wellicht anders aan moet (laten) aanpakken.
Ik rijd nu al drie jaar zonder noemenswaardige problemen met mijn (volgens Bokt uiterst onbetrouwbare) Range, waar ik in het begin inderdaad wat achterstallig onderhoud moest wegwerken (had een jaar stil gestaan) en enkele mankementjes op moest lossen (was de prijs ook naar) en nu merk ik aan de auto dat ik weer aandacht moet hebben voor bijvoorbeeld de ontsteking. Maar dat is onderhoud en zeggen dat de auto me in de steek laat omdat IK nog niks aan die ontsteking heb gedaan, is natuurlijk niet terecht.
En ja, mijn Discovery is ook ooit volledig dood gevallen middenin een file, op een tweebaansweg! Maar als IK de carburateurs niet goed afstel en IK er niet voor zorg dat de ontsteking goed staat, dan laat zo'n auto je op dergelijke, cruciale momenten in de steek door te verzuipen. MIJN schuld, niet het gebrek aan kwaliteit van de auto.
Houdt dat eens even naast wat er allemaal met jouw auto an de hand is en vraag jezelf eens af of hier overeenkomsten in zitten.........
In de basis in Mitshubishi een betrouwbare auto, mits je 'm goed onderhoud, zoals dat dus voor elke auto geldt.
Laatst bijgewerkt door ikke op 21-07-13 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt