[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SamanthaIJ

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 10:28

Oke, LPG3 is dus juist wel goed!
Alleen moet je dan met een trailer erachter wel met benzine rijden of is dat ook helemaal niet nodig?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 15:31

SamanthaIJ schreef:
Oke, LPG3 is dus juist wel goed!
Alleen moet je dan met een trailer erachter wel met benzine rijden of is dat ook helemaal niet nodig?

Zowel mijn Disco als de oude Range deden alles op LPG (G1). Welliswaar gaan ze richting 1:4 met 2 ton aan de haak, maar ze doen dat verder probleemloos.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 00:02

Zijn er hier mensen die een VW Touareg hebben? Hoe bevalt deze?
(Zoekfunctie levert niet veel nieuwe resultaten op.

Ben nml aan het kijken voor nieuwe auto, heb mitsubishi pajero (3 en 5 deurs) toyota landcruiser en volkswagen touareg vergeleken en kwam de touareg qua verbruik/kosten toch wel positiefst uit de bus? (Wel hogere aanschafprijs).
Heb nu een mitsub pajero 3deurs top auto maar bijna 300.000 gelopen dus word wel eens tijd :+

mytje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 01:12

Zo lang niet meer hier geweest!!

Wij reden met of de VW Sharan 2,5 tdi 4wd super auto om te trekken heb vaak gevraagd of me schoonouders hem weg deden maar helaas of we rijden in de Vw Jetta 1900 tdi uit 2006 deze auto is natuurlijk eigenlijk niet zo lekker te rijden met trailer als die sharan maar trekt onze 1 1/2 paards goed genoeg(sharan voel je niets achter je hangen jetta wel)
Aangezien de jetta 345000 heeft gereden, waarvan heel veel door NL voor wedstrijden.
Daarom wil ik deze auto sparen voor mijn vriend je merkt dat ie niet meer zoveel kracht heeft als 6 maanden terug :o :D

Ik was lekker aan het sparen voor mijn 4x4 of 4wd achtige auto (diesel) die minimaal 1500 mag trekken .
Dit gaat niet zo rap met 5 paarden.
Nu komt het leukste:

rijdt ik tijd geleden op doorgaande weg in het dorp ik kom van rechts en komt er een auto uit de woonwijk kijkt naar me en ramt me zo in mijn achterdeur..

Ik heb zelf een Peugeot 306 15 jaar oud :o

man was natuurlijk fout en nu kan ik dankzij de schadevergoeding sneller (deze week)een Dodge ram van grijs kenteken diesel kopen *\o/* *\o/*
Super blij die mag 1800 kilo trekken en kan lekker op pad wanneer het mij uitkomt *\o/* Foto's zal ik als ik hem heb opgehaald is maken en hier plaatsen :D :D

mytje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 01:12

Solly lang verhaal maar ben blij met me wagen!!!

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 06:58

mytje een geluk bij een ongeluk dus ;). De dodge ram is dat se terein/personen wagen of de pick up? 1800 is niet bijster veel (alhoewel voor de meeste natuurlijk wel genoeg :)).

Ik ga straks even garage bellen of ik vandaag proefrit kan maken in touareg :) alleen zal achter proefmodel wel geen trekhaak zitten :+. Hoop dat de levertijd geen halfjaar is.....

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 17:32

Hoeveel mag een toeareg dan trekken? Vind dat mooie auto's :j

Hier vandaag naar de kliniek geweest met een paardje van mijn stalgenote, dan ben ik weer zo blij met mijn auto :+: Hij trekt hem alsof er niks achter hangt en dat voor een auto van 21 jaar oud!

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 10:58

Ikke! Heb jij nog interesse in een blauwe P38A voor weinig? Heeft alleen lichte waterschade: klik

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 11:29

Dodge ram die maar 1800 kg mag trekken? Bestaan die dan?
Vergis je wel niet in wat zoiets drinkt...

Wij zijn druk op zoek naar een huif voor een dodge ram 2006. Moest iemand iets weten..
Moet niet in goede staat zijn.. Is maar voor enkele malen per jaar te gebruiken.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 12:30

bromfiets: touareg mag 3500kg trekken, is zo'n beetje max wat tereinwagen mag trekken (pajero 5 deurs en audo q7 mogen dat ook).

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 12:31

Ashley5760 schreef:
bromfiets: touareg mag 3500kg trekken, is zo'n beetje max wat tereinwagen mag trekken (pajero 5 deurs en audi q7 mogen dat ook).

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 13:25

zodiacje schreef:
Haha. Vriend is het niet helemaal eens met het hele trailer verhaal vrees ik.
Mogelijk heb ik binnenkort dus een trailer te koop :+

Des te meer ik lees begin ik ook te vrezen dat ik idd niet makkelijk goedkoper uit ben
Als ik toch een trailer wil trekken.
Ga er wrl lekker koppig voor kijken uiteraard :D
Bedankt voor de info iig!!

Mijn vriend was daar ook niet van en met mij 2.0 subaru zonder trekhaak moest ik het ook wel redden.
Ik heb mijn oldtimer kever omgeruild voor een oldtimer Jeep en inmiddels kost hij me (omdat ik nu 24 jaar ben) 9 euro PER MAAND!! ipv 45 euro per maand...
Je moet wel een beetje handig zijn (of iemand die het voor je kan doen), met een oud gebakkie.
Wegenbelasting is er nog niet doorheen en gaat me anders max 120 euro per jaar kosten... lekker goedkoop!
(daarnaast rijden we , naja ik meer, een huyndai i10. Goedkoop zuinig en lekker klein)

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 13:31

Chasey schreef:
p.s. Wat ik trouwens ook wel 1 nadeel vond, is dat je met een gas auto lang niet bij ieder tankstation terecht kan. En omdat je over het algemeen op gas rijdt, en dan noodgedwongen op benzine verder moet (als je tanks bijna leeg is ofzo) dan deed ie het niet zo goed op benzine, omdat die oude meuk altijd maar in de tank blijft zitten. Omdat je benzine bijna nooit gebruikt :P
Maar als je je volle gastank weer volgetankt had, was het afrekenen wel leuk :P

Ik heb het kunnen weten, ik ben 4 weken op vakantie geweest in frankrijk... En ja hoor midden in de nacht is de gastank bijna leeg. Wij heen en weer rijden zoeken naar tankstation. We namen een binnedoor weg om op plaats van bestemming te komen..
Moesten we toch mooi de ANWB bellen en hebben we enkele reisuren verloren door het wachten tot het station open ging.
Nu rijd ik op gas en benzine :) dus nooit weer dat risico.

Ombouwen naar gas zou ik niet snel doen met een nieuwere auto, oldtimers kunnen dat makkelijker aan (vooral de americanen).
Ik ben het niet helemaal eens dat een auto op gas meer onderhoud nodig heeft. Wel van mening dat je, als je een nieuwere wagen op gas rijd, je goed moet kijken of je het er echt uitrijd. Vaak ik wegenbelasting veeeel duurder.
Daarnaast moet je je voorstellen dat de auto op gas minder zuinig rijd, maar daar tegenover staat ook wel dat het gas minder duur is!
Mij Jeep op gas trekt mijn trailer met paar met gemak, aan de kracht ligt het niet en is ie even sterk.
Mocht je zwaar terrein werk gaan doen (off the road) dan werkt hij net zo goed op gas als op benzine.. (ik spreek uit ervaring :))

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 13:38

Wij rijden elk jaar verschillende keren naar Frankrijk, vorig jaar moesten we elke 300 km tanken, nooit problemen.. Binnendoor is soms wat moeilijker, maar je zorgt toch dat je ook benzine hebt en die kan je toch overal bijtanken.
Je moet gwn goed op voorhand plannen.
Nu ligt er een extra tank in, kunnen bijna 1000 km rijden met 1 tank, dus plus bergen en trailer aan de haak, stoppen we na 600 km voor te tanken en nog 1 maal voordat we de echte bergen in gaan en dus de autostrade af, zodat we een week daar kunnen rondcruisen zonder zonder te vallen.

De nieuwe gassystemen met klepssmering doen geen kwaad meer aan auto's, de nieuwe amerikaan komt dus bij ons ook op gas.

Waarom zou een auto op gas minder zuinig zijn dan als hij benzine gebruikt? Misschien zit daar een verklaring achter, wij merken in praktijk dat niet..

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 13:45

Kirrr schreef:
Wij rijden elk jaar verschillende keren naar Frankrijk, vorig jaar moesten we elke 300 km tanken, nooit problemen.. Binnendoor is soms wat moeilijker, maar je zorgt toch dat je ook benzine hebt en die kan je toch overal bijtanken.
Je moet gwn goed op voorhand plannen.
Nu ligt er een extra tank in, kunnen bijna 1000 km rijden met 1 tank, dus plus bergen en trailer aan de haak, stoppen we na 600 km voor te tanken en nog 1 maal voordat we de echte bergen in gaan en dus de autostrade af, zodat we een week daar kunnen rondcruisen zonder zonder te vallen.

De nieuwe gassystemen met klepssmering doen geen kwaad meer aan auto's, de nieuwe amerikaan komt dus bij ons ook op gas.

Waarom zou een auto op gas minder zuinig zijn dan als hij benzine gebruikt? Misschien zit daar een verklaring achter, wij merken in praktijk dat niet..

als je goed rijd heb je inderdaad geen probleem. Wij hadden een Wagoneer die niet op benzine liep. Snachts niet opletten en je heb een probleem :P

Gas heeft een hoger verbruik, naar mijn weten. Mijn Cherokee rijd ongeveer 1 op 6 op LPG en nu ben ik aan het testen met benzine en rijd hij 1 op 11 . Beide met trailer stukken ertussen...
Misschien ligt het er ook aan wat voor systeem je heb, ik heb een ouder systeem. Misschien dat de nieuwere systemen wel zuiniger zijn.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 17:37

Eirikur schreef:
Ikke! Heb jij nog interesse in een blauwe P38A voor weinig? Heeft alleen lichte waterschade: klik

Het is een Disco, maar evengoed; stuur maar af, ik kan nog wel wat reservedelen gebruiken :D

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 18:52

ikke schreef:
Eirikur schreef:

Het is een Disco, maar evengoed; stuur maar af, ik kan nog wel wat reservedelen gebruiken :D

Twijfelde al, maar zo, als een vis aan de haak, kon ik het onderscheid niet helemaal maken, ondanks kantelen van de laptop. :D

mytje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 12:21

Ashley5760 schreef:
mytje een geluk bij een ongeluk dus ;). De dodge ram is dat se terein/personen wagen of de pick up? 1800 is niet bijster veel (alhoewel voor de meeste natuurlijk wel genoeg :)).

Ik ga straks even garage bellen of ik vandaag proefrit kan maken in touareg :) alleen zal achter proefmodel wel geen trekhaak zitten :+. Hoop dat de levertijd geen halfjaar is.....

nee het is het busje e hij trekt goed voel niets achter me wagen hangen..ben echt super blij *\o/*

mytje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 12:23

Kirrr schreef:
Dodge ram die maar 1800 kg mag trekken? Bestaan die dan?
Vergis je wel niet in wat zoiets drinkt...

Wij zijn druk op zoek naar een huif voor een dodge ram 2006. Moest iemand iets weten..
Moet niet in goede staat zijn.. Is maar voor enkele malen per jaar te gebruiken.

Ram van :j is een busje 2,5 td uh ik rijdt voor 80 euro 700 km met trailer zonder trailer 900 vind ik niet zuipen hoor. :D

LaMu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 19:54

heeft iemand ervaring met een Dacia Logan MCV, of adviezen. zit sterk te twijfelen om met de combi op pad te gaan, omdat het max trekgewicht (1300 kg) gelijk ligt aan wat er daadwerkelijk achter hangt.Verder moet ik een paar bruggen over kunnen.

specificaties van de auto:
http://www.autoweek.nl/auto/63814/dacia ... aniversare

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 21:33

LaMu schreef:
heeft iemand ervaring met een Dacia Logan MCV, of adviezen. zit sterk te twijfelen om met de combi op pad te gaan, omdat het max trekgewicht (1300 kg) gelijk ligt aan wat er daadwerkelijk achter hangt.Verder moet ik een paar bruggen over kunnen.

specificaties van de auto:
http://www.autoweek.nl/auto/63814/dacia ... aniversare

Dat gewicht dat er achter moet, is dat vastgesteld door weging, of heb je het gewicht van je trailer op kenteken opgeteld bij wat je denkt dat je paard weegt? In het laatste geval kun je namelijk behoorlijk bedrogen uitkomen. Je paard even buiten beschouwing latend, is het ledig gewicht op kenteken van je trailer het gewicht in volledig kale staat. Dus zonder tussenschot, trapbescherming, vloermat, reservewiel, de hele flikkerse bende aan wat je allemaal kunt bedenken aan extra accessoires voor een trailer. Die kan dus leeg zomaar 100 kilo meer wegen dan er op de papieren staat.

Met de auto in kwestie heb ik overigens geen enkele ervaring, maar dat maakt voor het punt wat ik wil maken ook niet uit.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 21:46

eventjes tussendoor:
rijden jullie met paarden achter de auto op cruise control? (mits het kan uiteraard)
waarom wel/niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 21:51

Ik rijd heel graag op cruise control, zowel met als zonder trailer. Op die manier rijd ik gewoon een constante snelheid en dat is gewoon rustig. Natuurlijk is het wel compleet afhankelijk van de drukte op de weg en of het gewoon binnen Nederland is. Nederland heeft niet echt schokkende heuvels, dus dan is cruise control prima. Ik zit vaak altijd wel een paar uur in de auto, dus dan is het gewoon prettig.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 09:12

Duhelo:
Hangt hier inderdaad ook af van de drukte en de baan zelf.
Een hobbelige baan rijd ik vaak net wat rustiger en 'gewoon'
Lang stuk goede autostrade als 't rustig is gaat netjes de cruise op - en de gps aan zodat ik op die 90 rijd.
Da's eerder 100 op de kilometerteller maar zo zit ik niet vast tussen de vrachtwagens ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 09:52

Duhelo schreef:
eventjes tussendoor:
rijden jullie met paarden achter de auto op cruise control? (mits het kan uiteraard)
waarom wel/niet?

Ik rijd op cruise, tenzij.....
Ik ben alleen technisch gezien niet zo gelukkig met die 90km/h. Voor de auto (en de automaat) zou ik liever rond 100km/h rijden, gezien de motor dan net boven 2000 toeren loopt, hetgeen wat beter is voor de koeling van de automaat.