[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 12:14

Mijn auto weegt ruim 1200 mag 1400 kg trekken.
Trailer weegt 620 en paard 550.
Hij trekt het met gemak.

Pattyy_

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 13:32

wat voor auto heb je Don_Zhivago?

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 13:50

Mitsubitsi space star 1.8

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 11:22

Sinds gisteren eigenaar van een Ford Mondeo 2,5 liter V6 :D Mag 1800 trekken.
Ben helemaal blij! Nu kunnen we eindelijk op pad!

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 12:38

Vraagje;
Ik wil mijn Freelander weg doen omdat ie te veel begint te kosten in onderhoud.
Heb er al drie jaar ruzie over met mijn vriend dat die freelander zo duur is in
Wegenbelasting en benzine.
Nu wordt het dus tijd voor een nieuwe auto en wil ik dus wel goedkoper gaan rijden.
Ik kijk al tijden naar de Ford Mondeo maar zie door de Mondeo's het bos niet meer.
Ik lees hier dat ik een 2.0 zou moeten hebben.
Volgens mijn berekening moet ik toch echt wel een benzine want ik rij te weinig
Maaaarr moet ik kijken voor een station of is een sedan ook goed?
En moet ik kijken voor een hele nieuwe of kan een oudere ook?

De situatie is helaas dat ik geen geld heb en voor mijn fredje niets meer krijg.
Ik wil m dus niet duurder dan nodig. Maar wel gewoon goed want ben nu even genoeg
Bij mn garage geweest ;)
Zou dit mogelijk zijn?
Zou ik met een mondeo wel al goedkoper uit zijn?
Heb de hete adem van mn vemt in mn nek die wil dat ik een lupo
Of ander koekblik koop :=

Andere tips en tops zijn ook van harte welkom
Alvast bedankt!

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 12:54

Ik heb er niet veel verstand van :) Maar zoals je hierboven leest hebben wij ook een ford mondeo gekocht.
Hou er wel rekening mee dat een ford mondeo ook zwaar is, zo'n 1400 kilo. Mijn moeder heeft ook een Freelander gehad en die vond hem ook te duur elke maand....

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 12:57

zodiacje schreef:
Vraagje;
Ik wil mijn Freelander weg doen omdat ie te veel begint te kosten in onderhoud.
Heb er al drie jaar ruzie over met mijn vriend dat die freelander zo duur is in
Wegenbelasting en benzine.
Nu wordt het dus tijd voor een nieuwe auto en wil ik dus wel goedkoper gaan rijden.
Ik kijk al tijden naar de Ford Mondeo maar zie door de Mondeo's het bos niet meer.
Ik lees hier dat ik een 2.0 zou moeten hebben.
Volgens mijn berekening moet ik toch echt wel een benzine want ik rij te weinig
Maaaarr moet ik kijken voor een station of is een sedan ook goed?
En moet ik kijken voor een hele nieuwe of kan een oudere ook?

De situatie is helaas dat ik geen geld heb en voor mijn fredje niets meer krijg.
Ik wil m dus niet duurder dan nodig. Maar wel gewoon goed want ben nu even genoeg
Bij mn garage geweest ;)
Zou dit mogelijk zijn?
Zou ik met een mondeo wel al goedkoper uit zijn?
Heb de hete adem van mn vemt in mn nek die wil dat ik een lupo
Of ander koekblik koop :=

Andere tips en tops zijn ook van harte welkom
Alvast bedankt!

Als trailertrekken een voorwaarde is, snap ik jouw kerel niet met z'n Lupo. Of zorgt hij dan voor die betrouwbare trailertrekker? In de vorm van een Passat synchro, bijvoorbeeld..... }:)

Mondeo is, net als Passat, een prima keuze (en zo zijn er wel meer in die klasse). Ik zou wel voor de V6 gaan, als je die in goede staat kunt vinden maar een 2.0 is geen foute keuze.
Staionwagon is groter, dus meer plek voor zooi :D Uit praktische overwegingen zou ik een station nemen, maar technisch voldoet een sedan ook prima.

Of dat echt allemaal zoveel zuiniger gaat zijn dan die Freebee; daar krijg je van mij geen garanties op.......

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 13:33

Haha. Vriend is het niet helemaal eens met het hele trailer verhaal vrees ik.
Mogelijk heb ik binnenkort dus een trailer te koop :+

Des te meer ik lees begin ik ook te vrezen dat ik idd niet makkelijk goedkoper uit ben
Als ik toch een trailer wil trekken.
Ga er wrl lekker koppig voor kijken uiteraard :D
Bedankt voor de info iig!!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 17:28

Waarom niet paar jaar zonder trailer en zware auto? Kan je iets kleins, zuinig, goedkoop kopen, goed doorsparen. Dan aankoop doen, hebje iets meer vrijheid in keuze en is je vriend mss wel akkoord.
Is maar een idee... als je trailer niet kan missen, dan is dat geen optie natuurlijk.

RobinSputnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 21:49

Een Volkswagen Multivan, trekt een 1 1/2 paards trailer met 2 IJslanders erin, mag precies met gewoon rijbewijs :) Niet dat ik autorijd ofzo, maar dit is dus de auto van mijn ouders.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 22:18

RobinSputnik schreef:
Een Volkswagen Multivan, trekt een 1 1/2 paards trailer met 2 IJslanders erin, mag precies met gewoon rijbewijs :) Niet dat ik autorijd ofzo, maar dit is dus de auto van mijn ouders.

Weet je dat zeker..?
Het massa toelaatbare gewicht lijkt me nogal fors van deze auto/bus en dan met een 1 1/2 paard trailer cq 1300 kilo ga je over de 3500 kilo totaal gewicht heen.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 22:19

Na mijn auto ongeluk (en een mondeo total loss) hebben we nu een VW Tiguan 4WD 2L mag geloof ik 1800 trekken.

Trailer is ongeveer 550 en het paard rond de 500 dus ik zít ruim binnen de marge

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 21:44

Ik heb sinds deze week een eigen trailer :D

Combi is nu:
Mitsubitsi space star met een 1,5 sluis trailer van 560 kg (+ 550 kg paard)

SamanthaIJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 11:33

Hi Allemaal,

Alvast sorry voor het feit dat deze vraag misschien al eens is gekomen maar heb helaas geen "zin en tijd" om 121 pagina's of een heel topic terug te lezen! haha
Maar ik zit te kijken naar een Suzuki Grand Vitara 2.0 of 2.4 benzine deze mogen 1700 kg trekken.
Maar nu heb ik gelezen dat er redelijk vaak een gastank wordt ingebouwd of in sommige zelfs al zitten waardoor het verbruik aanzienlijk verminderd wordt en ik dus als een optie zie, ik rij namelijk min 600 km per WEEK.
Hebben jullie hier ervaring mee? Met een trailer erachter rij je dan gewoon met benzine maar voor me werk op gas.

Rij nu namelijk in een Seat Ibiza Ecomotive dus geen wegenbelasting en diesel, maar zal echt binnenkort moeten overstappen naar een auto waarmee ik een trailer mag trekken, en vindt een SUV-achtige wagen dan wel een leukere optie. Of de Honda CR-V 2.0 of de Hyundai ix35.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 14:56

Ik heb de suzuki grand Vitara 2.0 mag zelfs 1850 kilo trekken.
Loopt zonder trailer 1:12 niet heel goeed koop dus.
Maar trekt heel fijn.
Al die grote zware wagens zullen niet heel goed koop lopen dus als je er een kan vinden zou dat wel mooi zijn.

SamanthaIJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 15:07

scooby09 schreef:
Ik heb de suzuki grand Vitara 2.0 mag zelfs 1850 kilo trekken.
Loopt zonder trailer 1:12 niet heel goeed koop dus.
Maar trekt heel fijn.
Al die grote zware wagens zullen niet heel goed koop lopen dus als je er een kan vinden zou dat wel mooi zijn.

Dus een fijne auto! En nee is zeker niet goedkoop maar met een gastank wel een stuk goedkoper!
En wat is het verschil bij die auto's, had er 1 keer volgens mij ook gezien dat hij 1850 mocht trekken maar later kwam ik ze alleen maar tegen met 1700 kg.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 15:10

Ik zou persoonlijk geen gas in een auto bouwen waar je zoveel kilometers mee maakt. Een auto op gas is minder betrouwbaar. Bij gas auto's moet je bijvoorbeeld vaker kleppen stellen ed. Kleppen en cilinderkop hebben meer te lijden op lpg. Auto heeft dus vaker onderhoud nodig dan bij diesel of benzine.
En als de auto nog niet voorzien is van lpg, dan is het in laten bouwen erg duur.
Vergeet die dingen niet mee te wegen bij je beslissing. Kijk dus niet alleen naar je kilometers en wat je daarin zou besparen. Maar dus ook de onderhoud én het ombouwen naar gas.

Wij hebben ook afgewogen om weer een gas auto te gaan rijden. (In het verleden gehad). Wij maken ook ontzettend veel kilometers voor het werk én prive. Maar toch besloten om het niet te doen en op diesel te gaan rijden. Is wel duurder, maar toch een stuk betrouwbaarder. En daarbij hadden we ervaring dat onze vorige auto toch wel wat vermogen verlies had op lpg... Dat ding had best moeite met het trekken van de caravan in een heuvelachtig gebied. Terwijl hij het op benzine makkelijk had kunnen doen! Maar was ook al een wat oudere auto hoor, dus al aardig wat kilometers achter de rug. Daar wordt het ook niet beter van :P

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 15:17

p.s. Wat ik trouwens ook wel 1 nadeel vond, is dat je met een gas auto lang niet bij ieder tankstation terecht kan. En omdat je over het algemeen op gas rijdt, en dan noodgedwongen op benzine verder moet (als je tanks bijna leeg is ofzo) dan deed ie het niet zo goed op benzine, omdat die oude meuk altijd maar in de tank blijft zitten. Omdat je benzine bijna nooit gebruikt :P
Maar als je je volle gastank weer volgetankt had, was het afrekenen wel leuk :P

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 15:34

SamanthaIJ schreef:
Hi Allemaal,

Alvast sorry voor het feit dat deze vraag misschien al eens is gekomen maar heb helaas geen "zin en tijd" om 121 pagina's of een heel topic terug te lezen! haha
Maar ik zit te kijken naar een Suzuki Grand Vitara 2.0 of 2.4 benzine deze mogen 1700 kg trekken.
Maar nu heb ik gelezen dat er redelijk vaak een gastank wordt ingebouwd of in sommige zelfs al zitten waardoor het verbruik aanzienlijk verminderd wordt en ik dus als een optie zie, ik rij namelijk min 600 km per WEEK.
Hebben jullie hier ervaring mee? Met een trailer erachter rij je dan gewoon met benzine maar voor me werk op gas.

Rij nu namelijk in een Seat Ibiza Ecomotive dus geen wegenbelasting en diesel, maar zal echt binnenkort moeten overstappen naar een auto waarmee ik een trailer mag trekken, en vindt een SUV-achtige wagen dan wel een leukere optie. Of de Honda CR-V 2.0 of de Hyundai ix35.

ik heb de 1.6 en vind het een fijne trekauto
ik rij altijd korte stukjes en dan is hij niet zuinig, maar goed je kan niet alles hebben
de mijne mag 1600kg trekken en heb er zelf een trailer op papier 520kg maar zal zo`n 600kg zijn vanwege trapbescherming en paard van 525kg
ik zit op nog geen 1200kg heb dus ruim over
en hij trekt het super
stalhoudster heeft een 2.0 en we voelen eigenlijk weinig verschil :D

SamanthaIJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 15:39

Ik heb gezien dat het inbouwen rond de 2000 euro zit. Maar heb er eentje gezien waar het er al in zit.
Bouwjaar 2008 met bijna 80.000 op de teller. Ik zou niet weten wat het aan onderhoud extra zou kosten, weet wel dat een tank bijna 40 euro goedkoper is vergeleken met diesel en 60 euro vergeleken met benzine. En ik tank minimaal 1x per week.

Dus een diesel heeft incl. het verschil in wegenbelasting een meerprijs per maand van ongeveer 185 euro per maand. Heeft een gas auto voor 185 euro per maand meer aan onderhoud nodig, dat is dan de vraag.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 16:39

Geen idee wat het vershil is tussen het gewicht wat ze mogen trekken.
De mijn is continu 4x4 aangedreven misschien is dat het..Anders weet ikke het misschien wel.

Paar jaar geleden hadden wij ook gas met de caravan erachter nooit problemen gehad enige dat hij toen iets meer koelvloeistof gebruikte als hij het zwaar had maar goed dat is jaren terug.
Tanken kun je echt op veel plaatsen hoor valt erg mee en het omslag punt voor diesel ligt tegenwoordig echt hoog.

leviria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:03

Ik heb als gewone personen auto een seat cordoba op gas. Wij hebben totaal geen extra onderhoud aan de autl omdat hij opgas rijd. Dus daat zit ook verschil in

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 22:30

Chasey schreef:
Ik zou persoonlijk geen gas in een auto bouwen waar je zoveel kilometers mee maakt. Een auto op gas is minder betrouwbaar. Bij gas auto's moet je bijvoorbeeld vaker kleppen stellen ed. Kleppen en cilinderkop hebben meer te lijden op lpg. Auto heeft dus vaker onderhoud nodig dan bij diesel of benzine.
En als de auto nog niet voorzien is van lpg, dan is het in laten bouwen erg duur.
Vergeet die dingen niet mee te wegen bij je beslissing. Kijk dus niet alleen naar je kilometers en wat je daarin zou besparen. Maar dus ook de onderhoud én het ombouwen naar gas.

Wij hebben ook afgewogen om weer een gas auto te gaan rijden. (In het verleden gehad). Wij maken ook ontzettend veel kilometers voor het werk én prive. Maar toch besloten om het niet te doen en op diesel te gaan rijden. Is wel duurder, maar toch een stuk betrouwbaarder. En daarbij hadden we ervaring dat onze vorige auto toch wel wat vermogen verlies had op lpg... Dat ding had best moeite met het trekken van de caravan in een heuvelachtig gebied. Terwijl hij het op benzine makkelijk had kunnen doen! Maar was ook al een wat oudere auto hoor, dus al aardig wat kilometers achter de rug. Daar wordt het ook niet beter van :P

Onder welke steen woon jij?
Sorry, maar kleppen stellen is iets voor old-timers en een fatsoenlijk afgestelde en onderhouden motor heeft niks te lijden van LPG, zeker niet met de huidige G3-installaties.

Vermogensverlies in een g3-installatie duidt op prutswerk van een monteur die niet weet waar ie mee bezig is.
Ik heb best wat jaren met een Disco met een platte G1-installatie (gekocht met 140k, sneuvelde bij 280k) en die had inderdaad wat vermogensverlies, maar trok een volle tweepaards zonder problemen. Blok ligt nu klaar voor een andere Range Rover en zal daar waarschijnlijk nog tienduizenden km mee gaan maken, weer op LPG.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 23:24

Hier ook geen problemen met lpg en tegenwoordig kan je echt zowat overal tanken...

Ze starten sowieso op benzine.. auto moet ook nog perfect op benzine rijden ook al ligt er lpg in.
Wij rijden af en toe een tijdje op benzine... of dat nu echt verschil maakt, geen idee.

Geen probleem met trekkracht, mss wel met een auto die niet heel veel overschot heeft.
Goedkoper kan je echt niet rijden. Goede kleppensmering, er zijn nog oude installaties zonder, dan is er echt geen probleem.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 08:09

Ik heb sinds kort ook een auto op lpg. Mijn dealer adviseerde om 1x per half jaar de benzinetank leeg te rijden en dan maar een kwart bij te vullen. Tenzij je natuurlijk een lang stuk op benzine gaat rijden.
Maar zo rij je de oude benzine op en heb je ook geen problemen met starten na een tijdje door oude benzine.
Vanavond ga ik de trailer er voor het eerst achter hangen. Ben benieuwd.