Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
zodiacje schreef:Vraagje;
Ik wil mijn Freelander weg doen omdat ie te veel begint te kosten in onderhoud.
Heb er al drie jaar ruzie over met mijn vriend dat die freelander zo duur is in
Wegenbelasting en benzine.
Nu wordt het dus tijd voor een nieuwe auto en wil ik dus wel goedkoper gaan rijden.
Ik kijk al tijden naar de Ford Mondeo maar zie door de Mondeo's het bos niet meer.
Ik lees hier dat ik een 2.0 zou moeten hebben.
Volgens mijn berekening moet ik toch echt wel een benzine want ik rij te weinig
Maaaarr moet ik kijken voor een station of is een sedan ook goed?
En moet ik kijken voor een hele nieuwe of kan een oudere ook?
De situatie is helaas dat ik geen geld heb en voor mijn fredje niets meer krijg.
Ik wil m dus niet duurder dan nodig. Maar wel gewoon goed want ben nu even genoeg
Bij mn garage geweest
Zou dit mogelijk zijn?
Zou ik met een mondeo wel al goedkoper uit zijn?
Heb de hete adem van mn vemt in mn nek die wil dat ik een lupo
Of ander koekblik koop
Andere tips en tops zijn ook van harte welkom
Alvast bedankt!
RobinSputnik schreef:Een Volkswagen Multivan, trekt een 1 1/2 paards trailer met 2 IJslanders erin, mag precies met gewoon rijbewijsNiet dat ik autorijd ofzo, maar dit is dus de auto van mijn ouders.
scooby09 schreef:Ik heb de suzuki grand Vitara 2.0 mag zelfs 1850 kilo trekken.
Loopt zonder trailer 1:12 niet heel goeed koop dus.
Maar trekt heel fijn.
Al die grote zware wagens zullen niet heel goed koop lopen dus als je er een kan vinden zou dat wel mooi zijn.
SamanthaIJ schreef:Hi Allemaal,
Alvast sorry voor het feit dat deze vraag misschien al eens is gekomen maar heb helaas geen "zin en tijd" om 121 pagina's of een heel topic terug te lezen! haha
Maar ik zit te kijken naar een Suzuki Grand Vitara 2.0 of 2.4 benzine deze mogen 1700 kg trekken.
Maar nu heb ik gelezen dat er redelijk vaak een gastank wordt ingebouwd of in sommige zelfs al zitten waardoor het verbruik aanzienlijk verminderd wordt en ik dus als een optie zie, ik rij namelijk min 600 km per WEEK.
Hebben jullie hier ervaring mee? Met een trailer erachter rij je dan gewoon met benzine maar voor me werk op gas.
Rij nu namelijk in een Seat Ibiza Ecomotive dus geen wegenbelasting en diesel, maar zal echt binnenkort moeten overstappen naar een auto waarmee ik een trailer mag trekken, en vindt een SUV-achtige wagen dan wel een leukere optie. Of de Honda CR-V 2.0 of de Hyundai ix35.
Chasey schreef:Ik zou persoonlijk geen gas in een auto bouwen waar je zoveel kilometers mee maakt. Een auto op gas is minder betrouwbaar. Bij gas auto's moet je bijvoorbeeld vaker kleppen stellen ed. Kleppen en cilinderkop hebben meer te lijden op lpg. Auto heeft dus vaker onderhoud nodig dan bij diesel of benzine.
En als de auto nog niet voorzien is van lpg, dan is het in laten bouwen erg duur.
Vergeet die dingen niet mee te wegen bij je beslissing. Kijk dus niet alleen naar je kilometers en wat je daarin zou besparen. Maar dus ook de onderhoud én het ombouwen naar gas.
Wij hebben ook afgewogen om weer een gas auto te gaan rijden. (In het verleden gehad). Wij maken ook ontzettend veel kilometers voor het werk én prive. Maar toch besloten om het niet te doen en op diesel te gaan rijden. Is wel duurder, maar toch een stuk betrouwbaarder. En daarbij hadden we ervaring dat onze vorige auto toch wel wat vermogen verlies had op lpg... Dat ding had best moeite met het trekken van de caravan in een heuvelachtig gebied. Terwijl hij het op benzine makkelijk had kunnen doen! Maar was ook al een wat oudere auto hoor, dus al aardig wat kilometers achter de rug. Daar wordt het ook niet beter van