Sunnyhoeve schreef:ik heb me dit eens proberen allemaal door te lezen, pffff
maar wat ik nog even kwijt wil, is misschien een beetje laat. maar goed.
Sommige reactie van mensen kreeg ik het gevoel bij dat ze zelf behoorlijk hard zijn, ja ze doen iets met paarden, maar waar is de echte liefde voor paarden. ik haat het als mensen zo hard praten en op iedereen een harde reactie geven en commentaar leveren.
Het is een prachtig paardje echt super mooi. er zijn mensen die naar alles kijken schoonheids foutjes, of het alles kan ja of nee, voor de fok enz enz.
als we naar de mens zelf kijken is niemand perfect, iedereen heeft een schoonheidsfoutje bij de een is het zichtbaar bij de ander niet, zelfs de mooiste mannen en vrouwen zullen wel ergens niet tevreden mee zijn.
bij dieren is het net zo.
ik heb zelf een mooie kwpn merrie gehad helaas is ze zeer onderwachts op 23 jarige leeftijd overleden, prachtig beestje, springen kon ze maar dressuur een beetje, ik was trots op haar ik was een puber toen ik op haar mocht gaan rijden en ze is ook altijd bij me gebleven tot ze 23 jaar werd. een hele tijd terug hebben we ook een welsh cop aangeschaft een ruin van bijna 19 jaar, heeft zomereczeem, een vriendin van mij zei dat moet je niet doen, je haald je alleen maar ellende op de rug. nou ik volgde mijn gevoel, mooi paard om te zien, lief karakter, vroeger dressuur wedstrijden gereden wat wil je nog meer, oke hij kent de knopjes van het vak en de eczeem nam ik er maar bij, ik vind het heerlijk om dagelijks met hem bezig te zijn en nu doe ik minimaal 2 keer per dag zijn staart en manen lekker masseren met een olie en spray voor de jeuk en als resultaat, de zomereczeem is onder controle en hij heeft een speciale deken op.
er zijn heus wel mensen die best interesse hebben, oke het zijn dan mensen die dan meer recreatief rijden, maar dat zijn vaak wel de mensen die een zijn met het paard en er ook echt voor gaan, en er zijn zeker mensen die ook het paard nog het een en ander willen leren, tijdens rijden en met geduld krijg je veel voor elkaar, dat zie ik bij mijn 19 jarige ruin, hem heb ik geleerd kusjes geven, moest wel geduld hebben maar hij kent het. vind het leuk als ze wat kunstjes kennen. maar paarden die voelen dat ze gewaardeerd worden en zich dan ook prettig voelen zullen ook dingen makkelijker leren en gaan de dingen vanzelf.
ik zelf ben iemand die niet naar het uiterlijk van het paard kijk, oke het is mooi als je een super mooi paard hebt, maar ik bedoel meer ik kijk niet naar de schoonheidsfoutjes, maar meer naar het innerlijke karakter dat is me veel meer waard, of het paard te vertrouwen is. jou paard is een zeer prachtig paardjes. ik zou haar zo hier bij mijn ruin op de wei zetten echt geweldig. die mist zijn vriendinnetje ook behoorlijk dus die zal dat echt niet erg vinden.
dus er zullen zeker mensen zijn die heel anders denken en er zeker voor willen gaan. ik heb zelf ook oudere paarden getraind een merrie van 18 jaar stond al jaren stil en ik ben weer met haar begonnen, je kon gewoon op haar rijden maar dat was ze niet meer gewent ze had maar 2 knopjes en dat was stap en kei harde rengalop daar tussen zat niets, met heel veel geduld is het me geluk om ook normaal met haar een bosrit te maken en ze kon nu de stap draf en de gewone galop zonder problemen, toen ze dat kon is ze verhuist naar een gezin met kinderen waar ze heerlijk mag genieten van haar oude dag en de kinderen rijden nu zonder problemen een rondje op haar rug. dus met veel geduld en de goede mensen komt dat paard zeker wel ergens.
en je schreef dat je in duitsland woont en bijna iedereen in de tuin een paard heeft. ik moet zeggen daar heb je gelijk in, woon zelf ook in duitsland en hier heeft ook bijna een paard of aan huis of op de weides van de manege, dan is het moeilijk om iemand te vinden die daar op wil rijden.
ik wens je veel succes met het vinden van een goede eigenaar en dat komt vast en zeker goed, want dat paardje ziet er echt super mooi uit.
Ja ik ben idd wat harder dan denk ik
.... heb er geen probleem mee om een paard of pony te verkopen voor de juiste prijs is alles te koop ook de pony`s van de kinderen ..... maar zo is ieder mens verschillend gelukkig ...zolang ze bij mij staan hebben ze wel een 5 sterren hotel en ontbreekt het ze aan niets ...liefde aandacht goed voer begeleiding hoefsmid vliegen deken schone frisse ruime boxen DA zonodig enz ...