Is dit paard te verkopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

UrbanL

Re: Is dit paard te verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 08:14

superwoman schreef:
idd Prisca, die groep 1 is idd wel geschikt voor het paard, echter zien zij het zitten? Want die ruiter is best intensief met z'n paard bezig en eigenlijk heeft het paard imo nog 2 jaar nodig op rustig aan opgepakt te worden. Bespiering "maken", daar moet je tijd voor nemen. Doe je dit snel, zeker bij zo'n paard als dit, heb je meer kans op blesures

Ik denk juist dat ze geschrikt is voor de 1ste groep zij hebben het geduld om eraan te werken en nemen de tijd ze hebben geen sport/prestatie drang. Zo'n ruiter kan hem naar het niveau rijden van groep 2.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 08:50

Dat mensen geen wedstrijden rijden, wil niet zeggen dat ze geduld hebben om eraan te werken en de tijd ervoor willen nemen. In mijn omgeving hebben die mensen gewoon een leuke hobby, een fijne onspanning elke dag. Ze zijn samen met hun paard bezig en dat geeft ontspanning. Echter een paard beleren is heel wat anders. In mijn omgeving zitten daar niet veel mensen op te wachten.
Daarbij merk ik dat mensen een paard boven de 10-12 jaar al te oud vinden om te kopen, zet maar eens een poll hier op bokt Knipoog

Wanneer mensen een jong paard gaan beleren, kun je deze altijd nog verkopen als het tegen valt. Met een paard van 14 zonder goede bespiering (en een dikke sprong)zal het veel moeilijker worden...
De risico's van deze uitdaging zijn gewoon groot.

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 09:17

superwoman schreef:
Dat mensen geen wedstrijden rijden, wil niet zeggen dat ze geduld hebben om eraan te werken en de tijd ervoor willen nemen. In mijn omgeving hebben die mensen gewoon een leuke hobby, een fijne onspanning elke dag. Ze zijn samen met hun paard bezig en dat geeft ontspanning. Echter een paard beleren is heel wat anders. In mijn omgeving zitten daar niet veel mensen op te wachten.
Daarbij merk ik dat mensen een paard boven de 10-12 jaar al te oud vinden om te kopen, zet maar eens een poll hier op bokt Knipoog

Wanneer mensen een jong paard gaan beleren, kun je deze altijd nog verkopen als het tegen valt. Met een paard van 14 zonder goede bespiering (en een dikke sprong)zal het veel moeilijker worden...
De risico's van deze uitdaging zijn gewoon groot.

Klopt .... om op de hamvraag terug te komen waarmee de TS dit topic starte ...ieder paard kan je verkopen ... maar in dit geval denk ik dat je er gewoon weinig voor gaat krijgen ... je kan haar mooier maken dan ze is ... mooi papier ... mooi kleurtje ... lief ... mooie hals enz ...

Feit blijft ook dat er geen predicaten bij zijn merrie nooit iets gedaan heeft in de sport een dikke sprong heeft ...en aardig op leeftijd is om haar nog goed door te rijden ....

Goed plekje is echt wel te krijgen (je geeft aan dat dat voor alles gaat)... maar dan moet je haar gewoon we geven voor een klein prijsje .... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 12:04

Waar ik me over verbaas zijn de loze kreten over weinig bespiering. Ook bij een veertienjarige kun je met een een afgepaste training er nog wel heel wat spieren aan krijgen, ik zie daar echt het probleem niet van...
En verder niet zoals Ellis adviseert weggeven voor een klein prijsje. Je loopt het risico dat een paard als deze door een goede aanpak na een half jaar stukken meer waard is, en dan loop je het risico dat ze met winst wordt doorverkocht en dat is wel het laatste wat je wilt.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 12:28

suleilitha schreef:
Waar ik me over verbaas zijn de loze kreten over weinig bespiering. Ook bij een veertienjarige kun je met een een afgepaste training er nog wel heel wat spieren aan krijgen, ik zie daar echt het probleem niet van...
En verder niet zoals Ellis adviseert weggeven voor een klein prijsje. Je loopt het risico dat een paard als deze door een goede aanpak na een half jaar stukken meer waard is, en dan loop je het risico dat ze met winst wordt doorverkocht en dat is wel het laatste wat je wilt.

Een 14 jarige mét een dikke sprong zul je die bespiering rustig op moeten bouwen. Niks loze kreet.
Het paard verkopen met winst na een half jaar, gaat er echt niet in zitten. De kosten voor stalling echt ga je er echt niet uit halen als het paard niet thuis kunt stallen. Als dat al de bedoeling is, kan je beter een paard kopen, waar meer winst mee te behalen valt.Daarbij krijg je echt niet zoveel bespiering in een half jaar.Tenzij je gaat rijden zoals je en sportpaard zou rijden en dat is nu juist niet de bedoeling van een recreatie-paard met een dikke sprong. En wat is er zo slecht aan als de koper het paard ook weer verkoopt? Dat risico hou je altijd, anders moet je 'm niet verkopen.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 12:35

superwoman schreef:
suleilitha schreef:

Een 14 jarige mét een dikke sprong zul je die bespiering rustig op moeten bouwen. Niks loze kreet.
Het paard verkopen met winst na een half jaar, gaat er echt niet in zitten. De kosten voor stalling echt ga je er echt niet uit halen als het paard niet thuis kunt stallen. Als dat al de bedoeling is, kan je beter een paard kopen, waar meer winst mee te behalen valt.Daarbij krijg je echt niet zoveel bespiering in een half jaar.Tenzij je gaat rijden zoals je en sportpaard zou rijden en dat is nu juist niet de bedoeling van een recreatie-paard met een dikke sprong. En wat is er zo slecht aan als de koper het paard ook weer verkoopt? Dat risico hou je altijd, anders moet je 'm niet verkopen.

Sluit me hierboven bij aan.

Ik zie er ook niets mis mee dat als iemand dit paard koopt voor een kleine prijs met geduld en tijd de bespiering en dikke buik wegwerkt deze geen winst zou mogen maken????. Je kan dit ook zelf doen aangezien dat niet kan moet een ander dat doen en mag dat best wat opleveren. Tuurlijk zou het mooiste zijn als ze bij het volgende voor rest van leven kan blijven. Maar wie garandeert dat hij bij de volgende de rest van haar leven blijft?. Niets is zo onderzeker als het leven zelf. Morgen kan alles afgelopen zijn en moet ze wel.

Bespiering

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 12:39

Wat zijn we weer lekker negatief, maar als je even goed leest heb je vast al begrepen dat de TS wil dat het paard een goede plek krijgt en er niet mee wordt gezeuld.

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 13:11

suleilitha schreef:
Wat zijn we weer lekker negatief, maar als je even goed leest heb je vast al begrepen dat de TS wil dat het paard een goede plek krijgt en er niet mee wordt gezeuld.

Ik geloof niet dat de TS haar weg wil geven als bv grasmaaier oid ... die wil echt wel geld zien staat toch in de beginpost ... een 14 jarige in training zetten beginnen weinig mensen meer aan ...

Zelf helemaal rontgenen zullen veel mensen geen geld meer aan willen uitgeven op die leeftijd OF het papier moet zo super zijn ...maar als dat zo was geweest (sorry ben gewoon eerlijk ) hadden de fokkers vast al wel in de rij gestaan als ze er lucht van hadden gekregen dat het een hele speciale was geweest ....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 13:18

Mijn eerste "grote" paard was ook een jaar of veertien, had voor ik haar kocht geruime tijd stilgestaan, spieren waren ook ver te zoeken. Ik heb er destijds 3000 gulden voor betaald. Dier had in het verleden in de sport gelopen, had hier en daar ook wel een bult aan een been, verder een verschrikkelijk moeilijk karakter, zenuwpees, veel te heet en loperig voor een "kind" van een jaar of twintig, wat ik toen was. Het dier is zonder fysieke problemen tot haar 24ste onder het zadel geweesten 25 jaar oud geworden.
Het heeft me destijds veel tijd gekost om er een beetje een fatsoenlijk paardje van te maken, maar ze was de centen dubbel en dwars waard.
O ja, ik heb die merrie nooit laten rontgenen...
O ja Ellis, de merrie waar dit topic over gaat, heeft wel een erg aansprekende vader!
En hoezo de kopers in de rij, ze staat niet te koop op Bokt, noch op Marktplaats.... toen Gamblers Cup dit topic opende stond de merrie nog niet eens officieel te koop.....

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 13:33

suleilitha schreef:
Mijn eerste "grote" paard was ook een jaar of veertien, had voor ik haar kocht geruime tijd stilgestaan, spieren waren ook ver te zoeken. Ik heb er destijds 3000 gulden voor betaald. Dier had in het verleden in de sport gelopen, had hier en daar ook wel een bult aan een been, verder een verschrikkelijk moeilijk karakter, zenuwpees, veel te heet en loperig voor een "kind" van een jaar of twintig, wat ik toen was. Het dier is zonder fysieke problemen tot haar 24ste onder het zadel geweesten 25 jaar oud geworden.
Het heeft me destijds veel tijd gekost om er een beetje een fatsoenlijk paardje van te maken, maar ze was de centen dubbel en dwars waard.
O ja, ik heb die merrie nooit laten rontgenen...
O ja Ellis, de merrie waar dit topic over gaat, heeft wel een erg aansprekende vader!
En hoezo de kopers in de rij, ze staat niet te koop op Bokt, noch op Marktplaats.... toen Gamblers Cup dit topic opende stond de merrie nog niet eens officieel te koop.....

Je vergeet dat er een hoop meegelezen wordt dus als er een hele beste merrie te koop staat gaat de tamtam snel ...

Alleen een goede vader zegt heel veel serieuse fokkers niets er moet voor veel mensen ook een hele beste merrie(moederlijn) achter zitten ....

Respect voor wat je gedaan hebt met jou paard en dat meen ik echt ... maar er ze weinig mensen die dat voor een paard over hebben ... misschien heeft de TS dat geluk ook we zullen zien ..

Edit* Staat toch echt in de beginpost dat het paard voor de verkoop gaat ... en ze een ander paard wil ... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 13:46

Ze wil inderdaad een ander paard omdat ze zelf met een behoorlijke beperking heeft aan haar schouder, waardoor ze een echt heel mak, braaf paard nodig heeft, eentje die echt bomproof is en met één hand te sturen is ja, dat klopt. Alleen was de merrie op dat moment nog niet echt te koop, alleen de vraag was meer of ze te verkopen zou zijn.
Voor mij hoef je geen respect te hebben met dat ouwe paard van me, ik had mijn zinnen op die merrie gezet, wist dat het een ontzettende prutsmuts en lastpost was, ben er in totaal meer dan zeventig keer van af gedonderd, mee over de kop geslagen tot 2x toe, een keer of 5 op de openbare weg aan de kletter, en een keer in een sloot beland en een keer of wat in de bosjes.
Het heeft als resultaat opgeleverd dat ik binnen een jaar nergens meer bang van was en toen waren de scherpste kantjes ook wel van het temperament van madam afgesleten.
Ik denk echt niet dat het paard van de TS zoveel werk gaat eisen, ik denk eerder dat iemand die een beetje normaal en netjes rijdt, en niet bang is, er zo op weg rijdt. En daarmee een superleuk recreatiepaard onder de kont krijgt, waar nog veel plezier aan te beleven is.

Sunnyhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 14:03

ik heb me dit eens proberen allemaal door te lezen, pffff
maar wat ik nog even kwijt wil, is misschien een beetje laat. maar goed.
Sommige reactie van mensen kreeg ik het gevoel bij dat ze zelf behoorlijk hard zijn, ja ze doen iets met paarden, maar waar is de echte liefde voor paarden. ik haat het als mensen zo hard praten en op iedereen een harde reactie geven en commentaar leveren.
Het is een prachtig paardje echt super mooi. er zijn mensen die naar alles kijken schoonheids foutjes, of het alles kan ja of nee, voor de fok enz enz.
als we naar de mens zelf kijken is niemand perfect, iedereen heeft een schoonheidsfoutje bij de een is het zichtbaar bij de ander niet, zelfs de mooiste mannen en vrouwen zullen wel ergens niet tevreden mee zijn.
bij dieren is het net zo.
ik heb zelf een mooie kwpn merrie gehad helaas is ze zeer onderwachts op 23 jarige leeftijd overleden, prachtig beestje, springen kon ze maar dressuur een beetje, ik was trots op haar ik was een puber toen ik op haar mocht gaan rijden en ze is ook altijd bij me gebleven tot ze 23 jaar werd. een hele tijd terug hebben we ook een welsh cop aangeschaft een ruin van bijna 19 jaar, heeft zomereczeem, een vriendin van mij zei dat moet je niet doen, je haald je alleen maar ellende op de rug. nou ik volgde mijn gevoel, mooi paard om te zien, lief karakter, vroeger dressuur wedstrijden gereden wat wil je nog meer, oke hij kent de knopjes van het vak en de eczeem nam ik er maar bij, ik vind het heerlijk om dagelijks met hem bezig te zijn en nu doe ik minimaal 2 keer per dag zijn staart en manen lekker masseren met een olie en spray voor de jeuk en als resultaat, de zomereczeem is onder controle en hij heeft een speciale deken op.
er zijn heus wel mensen die best interesse hebben, oke het zijn dan mensen die dan meer recreatief rijden, maar dat zijn vaak wel de mensen die een zijn met het paard en er ook echt voor gaan, en er zijn zeker mensen die ook het paard nog het een en ander willen leren, tijdens rijden en met geduld krijg je veel voor elkaar, dat zie ik bij mijn 19 jarige ruin, hem heb ik geleerd kusjes geven, moest wel geduld hebben maar hij kent het. vind het leuk als ze wat kunstjes kennen. maar paarden die voelen dat ze gewaardeerd worden en zich dan ook prettig voelen zullen ook dingen makkelijker leren en gaan de dingen vanzelf.
ik zelf ben iemand die niet naar het uiterlijk van het paard kijk, oke het is mooi als je een super mooi paard hebt, maar ik bedoel meer ik kijk niet naar de schoonheidsfoutjes, maar meer naar het innerlijke karakter dat is me veel meer waard, of het paard te vertrouwen is. jou paard is een zeer prachtig paardjes. ik zou haar zo hier bij mijn ruin op de wei zetten echt geweldig. die mist zijn vriendinnetje ook behoorlijk dus die zal dat echt niet erg vinden.
dus er zullen zeker mensen zijn die heel anders denken en er zeker voor willen gaan. ik heb zelf ook oudere paarden getraind een merrie van 18 jaar stond al jaren stil en ik ben weer met haar begonnen, je kon gewoon op haar rijden maar dat was ze niet meer gewent ze had maar 2 knopjes en dat was stap en kei harde rengalop daar tussen zat niets, met heel veel geduld is het me geluk om ook normaal met haar een bosrit te maken en ze kon nu de stap draf en de gewone galop zonder problemen, toen ze dat kon is ze verhuist naar een gezin met kinderen waar ze heerlijk mag genieten van haar oude dag en de kinderen rijden nu zonder problemen een rondje op haar rug. dus met veel geduld en de goede mensen komt dat paard zeker wel ergens.

en je schreef dat je in duitsland woont en bijna iedereen in de tuin een paard heeft. ik moet zeggen daar heb je gelijk in, woon zelf ook in duitsland en hier heeft ook bijna een paard of aan huis of op de weides van de manege, dan is het moeilijk om iemand te vinden die daar op wil rijden.
ik wens je veel succes met het vinden van een goede eigenaar en dat komt vast en zeker goed, want dat paardje ziet er echt super mooi uit.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 14:59

elllis schreef:
Je vergeet dat er een hoop meegelezen wordt dus als er een hele beste merrie te koop staat gaat de tamtam snel ...

Dat klopt ook Knipoog

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:08

GamblersCup schreef:
elllis schreef:

Dat klopt ook Knipoog

Zie ... Haha!

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:11

Sunnyhoeve schreef:
Sommige reactie van mensen kreeg ik het gevoel bij dat ze zelf behoorlijk hard zijn, ja ze doen iets met paarden, maar waar is de echte liefde voor paarden. ik haat het als mensen zo hard praten en op iedereen een harde reactie geven en commentaar leveren.
Het is een prachtig paardje echt super mooi. er zijn mensen die naar alles kijken schoonheids foutjes, of het alles kan ja of nee, voor de fok enz enz.
als we naar de mens zelf kijken is niemand perfect, iedereen heeft een schoonheidsfoutje bij de een is het zichtbaar bij de ander niet, zelfs de mooiste mannen en vrouwen zullen wel ergens niet tevreden mee zijn.
ik heb zelf een mooie kwpn merrie gehad helaas is ze zeer onderwachts op 23 jarige leeftijd overleden, prachtig beestje, springen kon ze maar dressuur een beetje, ik was trots op haar ik was een puber toen ik op haar mocht gaan rijden en ze is ook altijd bij me gebleven tot ze 23 jaar werd. een hele tijd terug hebben we ook een welsh cop aangeschaft een ruin van bijna 19 jaar, heeft zomereczeem, een vriendin van mij zei dat moet je niet doen, je haald je alleen maar ellende op de rug. nou ik volgde mijn gevoel, mooi paard om te zien, lief karakter, vroeger dressuur wedstrijden gereden wat wil je nog meer, oke hij kent de knopjes van het vak en de eczeem nam ik er maar bij, ik vind het heerlijk om dagelijks met hem bezig te zijn en nu doe ik minimaal 2 keer per dag zijn staart en manen lekker masseren met een olie en spray voor de jeuk en als resultaat, de zomereczeem is onder controle en hij heeft een speciale deken op.
er zijn heus wel mensen die best interesse hebben, oke het zijn dan mensen die dan meer recreatief rijden, maar dat zijn vaak wel de mensen die een zijn met het paard en er ook echt voor gaan, en er zijn zeker mensen die ook het paard nog het een en ander willen leren, tijdens rijden en met geduld krijg je veel voor elkaar, dat zie ik bij mijn 19 jarige ruin, hem heb ik geleerd kusjes geven, moest wel geduld hebben maar hij kent het. vind het leuk als ze wat kunstjes kennen. maar paarden die voelen dat ze gewaardeerd worden en zich dan ook prettig voelen zullen ook dingen makkelijker leren en gaan de dingen vanzelf.
ik zelf ben iemand die niet naar het uiterlijk van het paard kijk, oke het is mooi als je een super mooi paard hebt, maar ik bedoel meer ik kijk niet naar de schoonheidsfoutjes, maar meer naar het innerlijke karakter dat is me veel meer waard, of het paard te vertrouwen is. jou paard is een zeer prachtig paardjes. ik zou haar zo hier bij mijn ruin op de wei zetten echt geweldig. die mist zijn vriendinnetje ook behoorlijk dus die zal dat echt niet erg vinden.
dus er zullen zeker mensen zijn die heel anders denken en er zeker voor willen gaan. ik heb zelf ook oudere paarden getraind een merrie van 18 jaar stond al jaren stil en ik ben weer met haar begonnen, je kon gewoon op haar rijden maar dat was ze niet meer gewent ze had maar 2 knopjes en dat was stap en kei harde rengalop daar tussen zat niets, met heel veel geduld is het me geluk om ook normaal met haar een bosrit te maken en ze kon nu de stap draf en de gewone galop zonder problemen, toen ze dat kon is ze verhuist naar een gezin met kinderen waar ze heerlijk mag genieten van haar oude dag en de kinderen rijden nu zonder problemen een rondje op haar rug. dus met veel geduld en de goede mensen komt dat paard zeker wel ergens.

en je schreef dat je in duitsland woont en bijna iedereen in de tuin een paard heeft. ik moet zeggen daar heb je gelijk in, woon zelf ook in duitsland en hier heeft ook bijna een paard of aan huis of op de weides van de manege, dan is het moeilijk om iemand te vinden die daar op wil rijden.
ik wens je veel succes met het vinden van een goede eigenaar en dat komt vast en zeker goed, want dat paardje ziet er echt super mooi uit.

Ja ik ben idd wat harder dan denk ik Knipoog .... heb er geen probleem mee om een paard of pony te verkopen voor de juiste prijs is alles te koop ook de pony`s van de kinderen ..... maar zo is ieder mens verschillend gelukkig ...zolang ze bij mij staan hebben ze wel een 5 sterren hotel en ontbreekt het ze aan niets ...liefde aandacht goed voer begeleiding hoefsmid vliegen deken schone frisse ruime boxen DA zonodig enz ...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:26

Met het kopen ben ik zakelijk, dan heb ik nog geen band met het paard. Verkopen kan ik echter niet goed Bloos Misschien liefde voor het paard, mischien egoisme dat ik denk dat veel anderen het niet zo goed kunnen als ik. Zo heb ik al eens iemand van m'n paard gehaald, die geinterresseerd was, maar niet vriendelijk reed. Hoe dan ook moet je doen wat het beste is voor het paard als jij verantwoordelijk/eigenaaar bent en soms is verkopen ook beter voor het paard.

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:50

superwoman schreef:
Met het kopen ben ik zakelijk, dan heb ik nog geen band met het paard. Verkopen kan ik echter niet goed Bloos Misschien liefde voor het paard, mischien egoisme dat ik denk dat veel anderen het niet zo goed kunnen als ik. Zo heb ik al eens iemand van m'n paard gehaald, die geinterresseerd was, maar niet vriendelijk reed. Hoe dan ook moet je doen wat het beste is voor het paard als jij verantwoordelijk/eigenaaar bent en soms is verkopen ook beter voor het paard.

Ooooo maar dat heb ik ook hoor Bloos ...als er eentje zit te sjorren in de mond of wat dan ook ...of ik denk dit klikt niet oid.... kunnen ze gelijk weer afstijgen ... zoveel gevoel heb ik ook nog wel Haha!

Tuurlijk heb je een band met een dier maar als je verkoopt heb je het in de hand tot het dier het erf af gaat ... en dan moet je maar weer hopen dat ze het idd met zoveel toewijding doen als jij zou doen of hebt gedaan ....

Maargoed weer ontopic begrijp ik het goed dat er serieuse interesse in de merrie is ???

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 16:58

Ja *LOL*

Al heb ik er wel moeite mee, ik loop al twee jaar te twijfelen omdat het zo'n verschrikkelijk lief dier is. Ik heb echt streng de knoop doorgehakt en egoistisch gedacht. Maar dat geeft me wel de taak een goed huisje voor haar te zoeken.

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 18:42

GamblersCup schreef:
Ja *LOL*

Al heb ik er wel moeite mee, ik loop al twee jaar te twijfelen omdat het zo'n verschrikkelijk lief dier is. Ik heb echt streng de knoop doorgehakt en egoistisch gedacht. Maar dat geeft me wel de taak een goed huisje voor haar te zoeken.

Tuurlijk ... fijn om te horen dat er interesse is ...
Succes verder !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 19:07

Sunnyhoeve schreef:

Er is zo iets als liefde voor paarden, en er is ook zoiets als blind zijn voor de consequenties van wat je doet.... eerlijk commentaar kan keihard zijn.
Maar hoe liefdevol is het om oneerlijk te zijn?
Sunnyhoeve schreef:

Schoonheid is niets waard.
Ik zal nooit een paard kopen omdat het mooi is. Nooit.
Ik koop een paard omdat het een geweldig karakter heeft, sportpotentie, een goede bouw, talent... dat zijn dingen waar ik wat aan heb en wat mee kan.
En dan mag het paard van mij een lelijk ding zijn.... er zijn andere dingen als uiterlijk, wat voor mij een paard mooi maakt.
Sunnyhoeve schreef:
er zijn heus wel mensen die best interesse hebben, oke het zijn dan mensen die dan meer recreatief rijden, maar dat zijn vaak wel de mensen die een zijn met het paard en er ook echt voor gaan,

En jij denkt dat sportruiters niets om hun paarden geven??!!
Alsjeblieft zeg....
Sunnyhoeve schreef:
ik zelf ben iemand die niet naar het uiterlijk van het paard kijk, oke het is mooi als je een super mooi paard hebt, maar ik bedoel meer ik kijk niet naar de schoonheidsfoutjes,
Een dikke sprong is geen schoonheidsfoutje... dat is iets wat enorm veel problemen kan opleveren...
Een witte kroonrand bij een Fries is een schoonheidsfoutje.
En sorry, maar waarom zou ik een paard kopen wat me waarschijnlijk een hoop geld gaat kosten en waar weinig tot geen potentie inzit, als ik voor hetzelfde of iets meer geld een paard kan kopen wat volledig goedgekeurd is en waar ik fijn mee kan rijden?
Dat heeft weinig te maken met paardenliefde, maar een hoop met gezond verstand.
Sunnyhoeve schreef:
[/quote]
Ik hoop (nogmaals) dat er geen mensen zijn die haar kopen om haar mooie koppie, want dat zal geen verstandige eigenaar zijn.
Als iemand haar koopt, zal dat moeten zijn omdat hij/zij er wat in ziet, en er een heleboel tijd en geld in wil steken....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 19:25

Jouw smaak en meningen gelden niet voor iedereen, Yamcha.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 23:49

Goeiedag zeg, dit is nou een typisch voorbeeld van iemand die vind dat haar mening feiten zijn. En die ik normaal gesproken negeer, maar nu ze op een ander reageert met die zogenaamde feiten, even niet.

Yamcha schreef:

Zeg dat maar eens aan al die mensen die, en ik noem even twee voorbeelden al zijn er tig meer, idolaat zijn van de schoonheid van Arabische paarden of Friezen. Dat schoonheid voor jou niets waard is (als iemand die graag hoger komt denk ik, aan je redenen te zien) wil niet zeggen dat dat voor een ander niets waard is. Is dus geen feit, maar jouw eigen idee. Prima, maar breng het niet als een feit.

Yamcha schreef:
En jij denkt dat sportruiters niets om hun paarden geven??!!
Alsjeblieft zeg....
Dat zegt ze niet. Lezen. Ze heeft het over een zijn met een paard.

Yamcha schreef:
Een dikke sprong is geen schoonheidsfoutje... dat is iets wat enorm veel problemen kan opleveren...
Een witte kroonrand bij een Fries is een schoonheidsfoutje.
En sorry, maar waarom zou ik een paard kopen wat me waarschijnlijk een hoop geld gaat kosten en waar weinig tot geen potentie inzit

Een dikke sprong kan wel een schoonheidsfoutje zijn, als er verder niets aan de hand is. En als er verder niets aan de hand is, gaat het ook geen geld kosten. En hoe weet jij dat er hier geen potentie in zit? Heb jij mijn paard al eens zien lopen? Ken jij het diertje? Weet je hoe snel ze iets oppakt? Ik heb gelukkig al van mensen die haar kennen, waarvan iemand haar eerder gereden heeft, te horen gekregen dat het inderdaad een kwestie is van een paar maandjes regelmatig rijden, dan heb je een prima rijpaardje. Spieropbouw komt vanzelf. Hou er nu toch eens rekening mee dat dit diertje niet als sportpaard verkocht wordt. En weer: prima dat jij het dus niet zou kopen, maar dit paard wordt helemaal niet aan jou verkocht. Aan iemand die wat minder hoge eisen stelt.

Yamcha schreef:
Als iemand haar koopt, zal dat moeten zijn omdat hij/zij er wat in ziet, en er een heleboel tijd en geld in wil steken....

En weer (zucht): wie zegt dat er een heleboel geld in gestoken moet worden? Dit paard heb ik nu bijna 4 jaar, is aan het begin regelmatig gereden en gelongeerd, dus elke dag beweging. Geen vuiltje aan de lucht, dier heeft nog nooit kreupel gelopen. Vervolgens een jaar drachtig gelopen, ook niets aan de hand. En nee, wordt geen sportpaard, dus ook geen overmatige belasting.

Ik vind het jammer dat er nog steeds mensen zijn die maar denken dat hun mening feit is. Terwijl andere mensen er heel anders tegenaan kijken.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 08:16

GamblersCup schreef:
En weer (zucht): wie zegt dat er een heleboel geld in gestoken moet worden? Dit paard heb ik nu bijna 4 jaar, is aan het begin regelmatig gereden en gelongeerd, dus elke dag beweging. Geen vuiltje aan de lucht, dier heeft nog nooit kreupel gelopen. Vervolgens een jaar drachtig gelopen, ook niets aan de hand. En nee, wordt geen sportpaard, dus ook geen overmatige belasting.

Ik vind het jammer dat er nog steeds mensen zijn die maar denken dat hun mening feit is. Terwijl andere mensen er heel anders tegenaan kijken.

Omdat er toch een groot aantal mensen zoals ik zien dat het paard een flinke buik heeft en meningen verschillen gewoon erg. De ene vind dit mooi en de andere oerlelijk. Dat is het mooie van dit topic je telt de verschillen op en je kan een conclusie trekken. Dit beperkt in beweging en dat zal je eraf moeten trainen. En dan maar afvragen in hoeverre haar lichaam dat aan kan. Dus vraagt het toch wel goede begeleiding wat geld kost. Jij zegt idd dat er niets aan de hand is weet je veel mensen hebben een mooi verhaal en zo vaak valt het erg tegen. Mensen zijn tegenwoordig zo wantrouwig als ze spullen kopen dat je bij dit soort paarden wat voorzichtig bent. Vooral als er veel keuze is en de kosten van stalling erg hoog zijn tegenwoordig ben je helemaal kieskeurig.
Weet je het is zooo onderzeker wat het paard gaat doen eenmaal aan het werk. Als je de optie en het geld hebt om hem te laten trainen (rustig aan) dan is dat best een goede optie. Dan zal de verkoop ook gunstiger zijn voor je (in nl werkt dat vaak zo).

Tja misschien ervaring van hun?. Mij werd ooit eens volgens de eigenaar een super mooi paard aangeboden. Toen ik ging kijken zag ik op zich een mooi dier alleen een verschrikkelijke dikke buik. Met lopen zag je gewoon dat de buik beperkte en je dus niet weet hoe dat zal veranderen als je die eraf traint. De ene zal hem nemen en de andere zoals ik laat hem staan ik ging erg teleurgesteld naar huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 08:23

Het heeft geen zin dit paard helemaal af te kraken. Die dikke sprong kan nader bekeken worden op een foto. Het belangrijkste is waar komt dit dier te staan, beter is het hele dagen buiten in een kudde of met maatje op een stuk en dat zijn toch vaak wel recreatiestallen.

Maar weet wel dat je een ruiter kan treffen die alleen wat kan hopsen in het zadel en in het weekend, bij voorkeur zondag een uur gaat raggen, die ken ik er zoveel, dat paard is dan echt een hobby, als of het een brommer is die je uit de schuur trekt. Staat ze dan op een liefdevolle stal met verantwoorde verzorging, maakt dat veel goed. Maar die ruiter dat zie je zelf wel.

Ik zou het dier al weer wat beweging gaan geven. Ik zou een circel afzetten en haar eerst zonder, daarna met bijzet elke dag een half uur op stem longeren. Hoef je de lijn niet vast te houden, wat voor jouw geen energie kost met je arm, wordt ze soepeler, krijgt ze wat spieren en wat conditie. Wel zo fijn voor diegenen die er mee willen beginnen en stoot het ook niet zo af als er wel een betere ruiter komt.

Voor een grasbuik, laat je een paard toch niet staan? Zo eentje hoeft mijn paard niet te kopen hoor, weet ik meteen wat voor type mens dat is.....

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 08:39

GamblersCup schreef:
Yamcha schreef:

Zeg dat maar eens aan al die mensen die, en ik noem even twee voorbeelden al zijn er tig meer, idolaat zijn van de schoonheid van Arabische paarden of Friezen. Dat schoonheid voor jou niets waard is (als iemand die graag hoger komt denk ik, aan je redenen te zien) wil niet zeggen dat dat voor een ander niets waard is. Is dus geen feit, maar jouw eigen idee. Prima, maar breng het niet als een feit.

Ik zal idd ook nooit een paard kopen omdat het een schoonheid is. De combinatie moet mooi zijn en kloppen. Je kan wel een bloedmooi paard kopen maar als het erna niet klopt qua rijden heb je er nog niets aan. Het algemene plaatje moet kloppen dus goed gebouwt, geschrikt voor wat je wilt doen )recreatie of wedstrijden.

Mensen die idolat zijn van een rastype zullen daar ook mee rijden en weten dan ook de beperkingen of zien de beperkingen die wij zien als voordelen. Toch zijn arabieren en friezen niet echt ideaal voor het hogere dressuurwerk. Sommige mensen fokken alleen op schoonheid en gebruiken hem verder niet om mee te rijden. Ik vraag me af of dit dan de groep mensen is die dit paard kopen?.

GamblersCup niet boos worden heeft geen zin mensen geven eerlijk hun mening en die is soms hard tja moeten ze lief zijn of niet reageren?. Dat geeft ook niet een beeld wat je wilt?.
Denk dat het een leuk paard kan worden alleen zit er verschrikkelijk werk aan en kost veel tijd (dus ook geld) om het redelijk tot goed te krijgen. Mijn punt daarin is gewoon de buik.
Die zal toch flink belemmeren in het begin.