Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
jolentinus schreef:nee haha.. was de derde keer.. die zenuwen.. mijn instructeur zei ook.. je had het de eerste keer zo kunnen halen maar ja STRESSSSS
jolentinus schreef:joepie.. vandaag het rijbewijs gehaald.. nu nog een kar en een auto haha.;
nou is het zo. dat als je je rijbewijs hebt, de maximale lading niet meer telt toch?
dus als mijn auto 1200 mag trekken, en ik heb een trailler van 600 en een paard van 600 dan kan dat toch? (ook al heeft de kar een totaal laadvermogen van 700 (is 1300 totaam)
jolentinus schreef:@ ikke inderdaad. daar zal ik rekening mee houden.
we hebben nog geen trailer en geen auto. dus eigenlijk nog geen vuiltje aan de lucht.
maar nou hoorde ik van een vriend van mij dat alsje met paarden wilt rijden je weer een ander rijbewijs erbij moet hebben.. weet iemand hier ook meer van?
(misschien heeft hij me ook wel gewoon geprobeerd te stangen hih)
manishdra schreef:Rekening houdend met niet al te groot budget, en liefst geen grote slurper omdat er ook woon/werk verkeer mee gereden moet worden. Het liefst benzine, omdat het verschil met diesel toch minimaal is geworden en bij de wegenbelastig is het verschil nog steeds even groot en ivm een toekomstige verhuizing naar duitsland (waar de diesel een stuk duurder is).
Djilan schreef:Ik ga vandaag voor het eerst met trailer en paard op pad. Kan ik mooi oefenen voor ik straks mijn E ga halen. Laatst al op het erf wat geoefend met recht achteruit rijden, keren en achteruit inparkeren tussen andere trailers (met erg weinig marge) en dat ging superAfkijken als passagier met trailerrijdende mensen helpt echt.
Dus nu maar eens een ritje van 1,5 uur met de 1,5 paards achter mijn D. Rocky...
Jolentinus, gefeliciteerd!
ikke schreef:Let er echter wel op dat je ook voldoet aan de, intussen gewraakte, kogeldruk!
_Rijkie_ schreef:De pest is alleen dat het niet alleen om het rijden met de aanhanger gaat
Ik stuur de aanhanger in de kleinste gaatjes en kan kilometers achteruit rijden
Maar ik ga steeds de fout in op dingen die met een personenauto ook kunnen gebeuren....
Steph86 schreef:manishdra schreef:Rekening houdend met niet al te groot budget, en liefst geen grote slurper omdat er ook woon/werk verkeer mee gereden moet worden. Het liefst benzine, omdat het verschil met diesel toch minimaal is geworden en bij de wegenbelastig is het verschil nog steeds even groot en ivm een toekomstige verhuizing naar duitsland (waar de diesel een stuk duurder is).
Misschien kan je is uitzoeken of je de auto mee mag nemen naar duitsland zonder daarover invoerkosten te betalen.
Wij wonen in Duitsland maar gaan eind dit jaar begin volgend jaar weer naar Nederland verhuizen, wij nemen onze auto mee naar Nl ( Audi S8) zonder daar invoerskosten over te betalen, er komen wel kosten bij kijken, zoals laten overschrijven op Nl kenteken, maar dat scheelt al een heleboel als dat we de volle mep van invoerskosten ook zouden moeten betalen.
Hier in Duitsland is het zo, als je hier woont en een auto koopt en de auto langer als een half jaar in je bezit is dan mag je de auto meeverhuizen onder je inboedel verzekering, dat scheelt een hoop in de kosten.
Misschien de moeite waard om te kijken of het in Nl ook zo werkt..??
Snoevie schreef:advies gevraagd: mijn vader heeft een opel astra station 2.0 liter diesel waar we graag een trekhaak onder willen laten monteren.
echter mag hij maar 1150 kg geremd trekken.
is dit haalbaar,en heeft het wel zin er een trekhaak onder te laten maken?
Snoevie schreef:advies gevraagd: mijn vader heeft een opel astra station 2.0 liter diesel waar we graag een trekhaak onder willen laten monteren.
echter mag hij maar 1150 kg geremd trekken.
is dit haalbaar,en heeft het wel zin er een trekhaak onder te laten maken?