Nou bij mij is wendy misran nu 2 keer geweest en ze staat er in hoor! ja ja echt helemaal toppie gewoon!! ook in de omgang is ze al veeeeel braver en liever en dat met een paar goede basiscommando's en beloning.. ze vindt de trailer zelfs leuk en kan steeds niet wachten om erin te lopen zvolgende week komt ze weer...maak dan ook wel wat foto's
Ik denk dat ik hier DE oplossing voor je heb, onze pony doet/deed namelijk precies hetzelfde en het klinkt mij dus heel herkenbaar, wij zijn uiteindelijk geholpen door onze instructrice (van de carrousel) en een handelaar en de oplossing is echt heel simpel.
Je doet een longeerlijn aan het halster vast en je probeert haar zo voor de klep te krijgen dat er een persoon de trailer in kan lopen en deze slaat de longeer lijn over de voorste balk heen en dan een keer rond en deze persoon zorgt voor druk op de longeerlijn, dit kost overigens geen kracht, want je houdt de lijn alleen naar beneden. Een andere persoon staat bij haar hoofd en loopt met haar mee en dan zijn er nog misschien een paar mensen als dat nodig is die haar enigzins recht proberen te houden maar dit is niet heel erg noodzakelijk, het paard hoeft dus ook niet geheel recht voor de klep te staan. Bij elke stap die het paard doet voelt ze druk, maar ze kan zich er amper tegen verzetten, want ze vecht nu met zichzelf in plaats van dat ze jou meetrekt, de persoon in de trailer blijft de lijn dus steeds op spanning houden. Onze pony was bij eerder laten ook doordat iemand dacht het wel even met een ketting op te lossen gaan steigeren en dus achterover geklapt, maar dat kan bij deze methode niet door het hefboomeffect van de trailer. De eerste paar keren ging onze pony er echt nog met een snoekduik in, maar nu blijven we telkens deze methode aanhouden en hij stribbelt dan even tegen en heeft dan meteen door dat hij weer geen kant op kan en het lukt ons nu binnen een paar minuten in plaats van urenlang zoals wij ook hebben gestaan. Ik hoop dat je hier wat aan hebt en PB me maar als het niet helemaal duidelijk is, want het is wel een beetje een lang verhaal zo