Ik mag een pony/paard maar....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nienke89

Re: Ik mag een pony/paard maar....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:21

esthertjuh_ schreef:
Nienke89 schreef:
weetje wat ik vind, buiten dat je er volgensmij nog niet helemaal klaar voor bent. Ik vind dat jij een beetje te veel op je roze wolk blijft hangen, je kijk hier in je topic alleen maar naar de positieve reacties en de negatieve die negeer je. Stel dat je straks je pony hebt en je krijgt advies van die vriendinnen (waar je het een paar pagina's terug over had) luister je dan ook alleen maar naar de positieve dingen die ze zeggen? Nou dan kom je met het trainen ook niet echt ver.....

Omdat veel van die negatieve dus gewoon door de mand vallen.
Ze zijn jaloers , of ze gunnen me het gewoon niet terwijl ze zelf wel een pony of paard hebben.
Het is niet zo dat alleen de beste een paard of pony mogen hebben.
Als ik dit topic niet had gestart , en ik had gewoon over een half jaar foto's op bokt gepleurd , dan hadden mensen wel iets anders gezegt. Knipoog

*zucht* dit is dus precies wat ik met mijn berichtje bedoel!
Najah ik wilde je alleen maar helpen, maar ik zie al dat het anders opgevat wordt (die roze wolk)

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:22

esthertjuh_ schreef:
Nienke89 schreef:
weetje wat ik vind, buiten dat je er volgensmij nog niet helemaal klaar voor bent. Ik vind dat jij een beetje te veel op je roze wolk blijft hangen, je kijk hier in je topic alleen maar naar de positieve reacties en de negatieve die negeer je. Stel dat je straks je pony hebt en je krijgt advies van die vriendinnen (waar je het een paar pagina's terug over had) luister je dan ook alleen maar naar de positieve dingen die ze zeggen? Nou dan kom je met het trainen ook niet echt ver.....

Ze zijn jaloers , of ze gunnen me het gewoon niet terwijl ze zelf wel een pony of paard hebben.
Als ik dit topic niet had gestart , en ik had gewoon over een half jaar foto's op bokt gepleurd , dan hadden mensen wel iets anders gezegt. Knipoog

knock knock, wake up in de real life schat!!
Sorry, maar hoe dom kan je zijn om zo'n opmerking te maken??

Je komt verdorrie net kijken, je doet net of je alle wijsheid in pacht heb.

Indereen gunt je de pony, daar gaat het niet om.

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 16:22

Het zijn alleen maar gemiddeldes hea Knipoog
En ik heb het ook niet over jullie , maar als jullie terugbladeren , en dan lezen jullie sommige dingen... Knipoog
Ik probeer ook te luisteren , maar ik ben vandaag al koppig omdat ik net mijn maatje ben verloren Knipoog
Ik hoop dat jullie dáár wel begrip voor hebben.

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:23

esthertjuh_ schreef:
Betaling

Zakgeld

Per maand:14,00
Per jaar:168,00

Boterhammen smeren

Per maand:12,00
Per jaar:144,00

Klusjes thuis

Per maand:64
Per jaar:768

Ouders

Per maand:
Per jaar:200

Totaal per jaar :1280

Ouders betalen alles bij inclusief D.A kosten.
Haha!

Ik geloof nooit dat je voor dit geld "leuk" een paard kan houden.

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:23

Ohja, en ik vind dat je alles wel heel snel hebt gedaan....2 dagen geleden startte je dit topic en toen was nog niks echt zeker. Nu (nog maar 2 dagen later) heb je al een pony gevonden en wil je gelijk gaan kopen en weet ik veel wat. Dat heb je dan wel heel snel beslist! Ik hoop dat het gewoon niet te impulsief is gebeurd allemaal....

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 16:24

Ik heb al getypt (dacht ik) dat ik naar meerdere pony's ga kijken Knipoog

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:25

En laat je je pony keuren??? Al enig idee wat dat mag kosten...

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:26

Ja, dat bedoel ik (naar meerdere pony's kijken)...Maar je hebt wel erg snel beslist over alles. Waar Nienke89 het al over had. Laat het even bezinken en kijk over een paar dagen weer verder. Je denkt aan hoe het allemaal kan zijn en neemt de mindere dingen met een korreltje zout, omdat je nu dus helemaal meegsleept wordt in alle leuke gedachtes zegmaar.
Laatst bijgewerkt door ___Sanne op 04-01-08 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 16:27

Ik wil hem/haar laten keuren , maar ik weet nog helemaal niks over een pony.
Mijn vader zei net ook tot mijn verbazing (:P) dat ik eens een paar pony's mag uitzoeken , en er dan eens heen gaan.
Meschien een domme vraag hea , maar kan het niet zo zijn dat een pony al is gekeurd?

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 16:28

Ik heb met mijn vader afgesproken dat ik in een half jaar tijd ( van nu tot de zomervakantie)alles eens rustig kan gaan regelen , en dat ik voor de zomervakantie een leuke pony kan uitzoeken en dat derest door mijn ouders wordt geregelt . Lachen

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:28

Nooit op vertrouwen, altijd zelf laten keuren

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:29

esthertjuh_ schreef:
Ik wil hem/haar laten keuren , maar ik weet nog helemaal niks over een pony.
Mijn vader zei net ook tot mijn verbazing (:P) dat ik eens een paar pony's mag uitzoeken , en er dan eens heen gaan.
Meschien een domme vraag hea , maar kan het niet zo zijn dat een pony al is gekeurd?

dat kan wel,
maar ik neem aan dat je je pony verzekerd wilt hebben?
en voor sommige verzekeringen moet je hem laten keuren
en als je je pony laat keuren heb je véél meer zekerheid.
zou jammer zijn als je een afgekeurde pony hebt...

swoeky

esthertjuh_ schreef:
Ik heb met mijn vader afgesproken dat ik in een half jaar tijd ( van nu tot de zomervakantie)alles eens rustig kan gaan regelen , en dat ik voor de zomervakantie een leuke pony kan uitzoeken en dat derest door mijn ouders wordt geregelt . Lachen

snel geregeld Bloos

SannevdM

Ik ga helemaal met nickynicole mee.
Wacht er nog even mee, het is echt niet leuk om op jouw leeftij iedere cent te moeten omkeren.
Al jouw geld gaat naar je pony. Maar ik neem aan dat je ook nog wel eens andere leuke dingen wilt doen?!
Shoppen, uitgaan, bioscoopje pakken etc. etc. Waar wil je dat dan van gaan financieren?
Je zegt nu misschien voor mijn pony heb ik ALLES over, maar is dat werkelijk zo?!
Tuurlijk heb je heel veel over voor je pony, maar je moet daarnaast ook nog gewoon kunnen leven.

Dit is echt niet banketstaaf bedoeld, maar als je heel realistsich bent is een eigen paard voor jou op een fatsoenlijke manier niet waar te maken.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:30

esthertjuh_ schreef:

Kind, kind, wat moet jij nog veel leren.. Wat heb jij een rare insteek, denk je dat mensen je het niet gunnen? Tuurlijk wel!! Maar juist de mensen die een paard hebben van zichzelf weten wat er bij komt kijken!! Jij kunt gewoon de kosten voor een pony niet zelf dragen, zo simpel als wat.. En ik hoop van harte dat je je hele karakter en jezelf kunt veranderen, als je problemen krijgt met paps en mams en je pony moet weg dan zijn het dikke tranen!!

Ik had op jouw leeftijd ook graag een pony gewild, serieus.. Ik kocht zelf een paard op mijn 24e, waarom? omdat hij dan helemaal van mij zou zijn, niks van mijn ouders!! Mijn eigendom, mijn verantwoording, helemaal van mij! Is niet af te pakken als ik een keer een slecht cijfer zou halen, niks..

Mijn vader heeft mij op mijn 17e aangeboden om een paard voor me te kopen, diende hem alleen wel zelf te onderhouden. Was heel gelukkig met het idee, tot ik reeel ging rekenen, heb het niet gedaan, dierenartskosten lopen aardig op als er iets goed mis is.. En dan hebben we het over 11 jaar terug, toen was een paard houden goedkoper als nu.. Maar blijf jij anders gerust op je roze wolk zitten.. We kunnen je niet beschermen met heel bokt als je niet wilt luisteren..

En wie niet wil luisteren moet dan maar voelen, hoop niet dat je te hard valt..
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 04-01-08 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:31

Hee, ik heb dit topic een beetje rondgesnuffelt, dus geef toch ook maar een reactie. Lachen
Heel erg leuk dat je je eigen paardje krijgt! Fijn dat je ouders een groot deel betalen, maar wel verstandig dat jij ook een deel moet betalen zodat je leert dat ook jij verantwoordelijk bent voor het geld voor het paard. Ik zou eerst een stalling zoeken waarvan je zeker bent dat je paard kan staan en waar is wat jij wil hebben. Daarna alle punten opschrijven wat jij belangrijk vind voor een paard, en dan maar zoeken. Knipoog Reageer op verschillende paarden en ga met je ouders (en een kenner van paarden) een paar weekenden achter elkaar weg om paarden te bekijken, en hou je lijstje erbij. Lachen
Ik snap ook best dat er veel negatieve reacties zijn, want al die mensen willen je behoeden dat het slecht met jouw én je toekomstige paard gaat. Maar er zijn zat bokkers die ook op jouw leeftijd (of zelfs jonger) een paard hebben gekregen, dus waarom jij niet? Lachen
Denk alleen niet te overhaast, wacht gerust nog een halfjaar tot je alles voor elkaar hebt en het perfecte maatje voor je gevonden hebt.

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 16:31

Ja , ik ben en blijf een kind , maar denk je nou echt dat mijn ouders zo slecht zijn ?:P
Ze willen me ervoor laten werken , maar ik mag een bepaald bedrag denk ik wel zelf houden en mijn pleziertjes krijgen.

Kan iemand mij trouwens iets vertellen over keuringen ?
(ik wil meer leren Haha!)

En bedankt voor alles alvast,

Ik denk dat ik met sommige tips ( veel tips:P) heel ver hiermee komt.
Wilt iemand zich aanbieden met ideetjes voor het uitzoeken van de pony , of meschien zijn/haar verhaal hier neerzetten?

ben even eten
doegg xx
Laatst bijgewerkt door esthertjuh_ op 04-01-08 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:32

En mocht je nu echt dit alles door willen laten zetten.
Neem dan alsjeblieft iemand mee met verstand van paarden, als je gaat kijken.
En laat je paard ALTIJD keuren door een zelf uitgekozen DA, kan je een hoop ellende besparen!

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:33

WAAROM LEES JE MIJN BERICHTJE NIET Huilen

IK HEB ER 5 STAAN DUS WEET MAAR AL TE GOED WAT HET INHOUD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:34

@ esthertjuh_ : Wil je ook gewoon eens een reactie plaatsen op hetgeen wat er allemaal gezegd word?! En niet alleen op het positieve?! En nee ik ben absoluut niet jaloers! Haha!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:34

Klinische keuring kost tussen de 100 en 150 euro. Rontgonologische keuring kom je al gauw op 400 tot 500 euro uit.

De gewoonte is dat de koper deze betaald. En dit zijn kosten per paard, per keuring.

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:35

Ik zou eens kijken in het profiel van SannevdM.... Dan begrijp je misschien dat je alles over hebt voor je paard. Het is niet niks om je beste maatje naar een veearts te brengen of zelf de keuze te moeten maken tot........

En ja ieder paard maakt wel eens wat mee in zijn leven, geen uitgezonderd

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:43

Je zegt het zelf: "Ik ben en blijf een kind"
Ik vind gewoon dat je nog erg jong bent. Als je straks in het laatste jaar verander je heel erg! En ik kan het weten want ik zit ook in de laatste. Iedereen veranderd en gaat zijn eigen ding doen. Misschien kom je er dan wel achter dat je toch liever vaker uit wil gaan en dat een pony je alleen maar in de weg zit.
*Hoopt dat het niet fout gaat met de pony*

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:46

nickynicole schreef:
Ik zou eens kijken in het profiel van SannevdM.... Dan begrijp je misschien dat je alles over hebt voor je paard. Het is niet niks om je beste maatje naar een veearts te brengen of zelf de keuze te moeten maken tot........

Ik hoop ook dat je even mijn profiel bekijkt....
De afgelopen 3 jaar, 3 maatjes moeten laten inslapen, waarvan de laatste voor 3 weken terug.
En ik kan je vertellen dat is een ramp.

Nu gaat het daar even niet om, maar weet je wat de DA kosten zijn geweest...
Veel, heel veel!!! En dat heb ik, nouja mijn ouders, er graag voor over gehad.
Maar zoals jij met je berekeningen, kun je dat bij lange niet betalen.

Ik word er echt een beetje chagerijnig van, hoe lax jij er mee omgaat.
Maar succes ermee.

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 16:50

SannevdM schreef:
nickynicole schreef:

Ik hoop ook dat je even mijn profiel bekijkt....
De afgelopen 3 jaar, 3 maatjes moeten laten inslapen, waarvan de laatste voor 3 weken terug.
En ik kan je vertellen dat is een ramp.

Nu gaat het daar even niet om, maar weet je wat de DA kosten zijn geweest...
Veel, heel veel!!! En dat heb ik, nouja mijn ouders, er graag voor over gehad.
Maar zoals jij met je berekeningen, kun je dat bij lange niet betalen.

Ik word er echt een beetje chagerijnig van, hoe lax jij er mee omgaat.
Maar succes ermee.

Gecondoleerd , ik begrijp het wel.
Ik ben net te horen gekomen dat mijn maatje ook niet meer leeft.
Dat was 1 , en 3 is nog harder.
Ik kan me die dingen wel inbeelden.
Maar meschien moeten jullie het zo zien :
Er zijn meiden die krijgen 3 paarden onder hun kont sgeschoven , gratis en voor niks.
Ik werd voor 1 pony , en leer zo er mee omgaan.