en nu nog gaan vertellen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Waves

Re: en nu nog gaan vertellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 15:41

ja, laat ons maar kletsen Knipoog

Misschien heb je ook wel gelijk en moet je soms ergens induiken omdat je gevoel dat ingeeft. En misschien kan het in jouw geval wel heel goed werken aangezien je niet erg hoge ambities lijkt te hebben qua studie of zelfstandigheid.

de reden dat ik, en anderen, je bestoken met de nadelen en moeilijkheden is omdat het lijkt alsof jij alleen maar de zonnige kanten ziet. Ik zeg niet dat je absoluut geen paard moet kopen, alleen dat je het goed voorbereid moet doen.

Je hebt je beslissing al genomen dus nogmaals veel succes en geniet er van. Knipoog

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 15:42

ik weet ook de nadelen, maar overal in het leven zitten nadelen aan.
en ook weet ik dat een paard ziek kan worden, kan doodgaan, moet verhuist worden, of een operatie moet ondergaan

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 15:44

Maargoed, idd je moet het ook niet laten omdat je bang bent dat t fout loopt, dan kun je idd niets. Ik bedoel als het echt nog fout loopt, kun je altijd je paard nog verkopen, is misschien niet leuk maar in het ergste geval kan dat nog. Dusja, waarom niet?

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 15:48

Wow Scheve mond
Sorry hoor maar de meeste hier reageren echt té gewoon. Wat willen jullie nu horen Verward
De helft van haar word afgekraakt want dit kan veranderen en dat kan veranderen en dit is weer niet goed en dat kan al helemaaaaal niet.

Jeetje laat dat kind zeg. Als haar ouders nu met die mensen van de manege gaan praten horen ze vanzelf wel of het wel of niet verstandig is?
Hun hebben er thuis toch over gepraat? Ik neem aan dat je niet door de computer kunt kijken wat er besproken is of wat?

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 15:58

Ik zou gewoon een paard nemen je weet wat de kosten ongeveer zijn dus ik zie het probleem niet zo.
Heb zelf op mijn 16de ook mijn eerste paardje gekocht en is
altijd heel goed gegaan.
Nu ben ik 34 en heb er 4.
Moet wel zeggen heb ze in een eigen wei staan niet bij
huis is wel heel veel werk vier paarden maar ja dat heb ik er voor
over.
En wat ze hier zeggen over de kosten nou dat is in veel gevallen sterk overdreven, al is het voer op het moment
wel duurder geworden.
Het duurste is gewoon de dierenarts mochten ze wat krijgen verder valt het allemaal heel erg mee met de kosten.
Ik wens je heel erg veel succes en hoop dat je binnenkort je
eerste eigen paardje in de wei hebt staan.

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 16:23

dankjewel Haha!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 16:35

marjoleinft schreef:
Flew schreef:
En als je paard een operatie á 3000 moet ondergaan? Ik neem aan dat je ouders er dan niet meer zo happig op zijn om dat te betalen? Mijn ouders betalen ook de inentingen van mijn pony, hebben we zo afgesproken destijds, maar als er iets anders is, is dat toch echt voor mijn rekening.

sorry dat ik dit zeg maar ik ga voor mijn paard geen 3000 euro neerleggen om me paard te laten opereeren
maar je moet ook gaan kijkn wat je paard heeft gekost en of die het wel waard is

hmmm, ik heb 2500e betaald vor een operatie+bijbehorende nazorg vorig jaar. voor een paard waar ik 725e voor betaald had. ik vond het dat MEER dan waard (hoewel ik stevig moest slikken van die rekening, en daar geld voor heb moeten lenen), want ik heb m'n paard nog! dom? neuh, vind ik niet. wel belangrijk is hoe reëel de kans van slagen is; die was bij mijn paard vrij hoog.

@TS: tsja, ik weet niet hoor; je denkt dat je met sporen moet rijden, hoewle je dat niet wilt (?), je kunt niet longeren, je gaat dat paard 's winters de hele dag binnen laten staan... ik zou er nog eens heeeeul goed over nadenken allemaal! sterkte.

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 16:39

wat moet ik dan met het paard doen 's winters, wil het liefst overdag naar buiten en 's nachts op stal

En longeren, dat leer ik wel, eens zou het de eerste keer moeten zijn

orion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 16:45

Waarom zoek je niet eerst een bijrijpaard? Of ga je een paard op een manege leasen?
Heb je toch een beetje ''eigen paard''gevoel, kan je kijken of je de kosten kan opbrengen,
kijken of je er echt wel daadwerkelijk genoeg tijd voor hebt en toch lekker met een paard bezig zijn. Lachen

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 16:46

orion_ schreef:
Waarom zoek je niet eerst een bijrijpaard? Of ga je een paard op een manege leasen?
Heb je toch een beetje ''eigen paard''gevoel, kan je kijken of je de kosten kan opbrengen,
kijken of je er echt wel daadwerkelijk genoeg tijd voor hebt en toch lekker met een paard bezig zijn. Lachen

Lees het topic eens, daar staat je antwoord al Lachen

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 16:46

onze manege least niet

orion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 16:47

Ook in overleg niet? Anders misschien eens proberen bij een andere manege?

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 16:49

ff off topic natasja bedoel je manege in delfzijl? hoe lang kom je daar al?

ontopic: Ik vind het leuk dat je een paard mag en vind het ook niet erg als je het doet! maar je komt beetjuh naief over,, er gaat echt een berg tijd in zitten en je moet goed bedenken of je die tijd gaat hebben,, ik weet niet welke opleiding je doet of gaat doen enz ik wil vooral zegge denk er goed overna!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 16:50

is er geen andere mogelijkheid dan die manege dan? de hele dag in een box opsluiten vind ik persoonlijk 'not done'.

ik had twee 'eisen' qua stal (behalve dat ze erg goed voor mijn paard zouden zijn uiteraard!):
1) het hele jaar door minimaal een halve dag buiten, in een grote ruimte (wei of paddock) zodat hij voluit kan rennen, bokken en spelen.
2) het bos in de buurt.

die 1 was wel een 'must' hoor! ik vind dat erg, erg, erg belangrijk. Bloos

Cortes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 16:54

Ja, ik heb echt precies het zelfde, van me ma mag ik kijken of ik een paard op proef kan nemen, maar me vader is niet helemaal weg van paarden. Gewoon zorgen dat je alles er van weet zoals al hij zegt ja maar dit, kan jij weer een oplossing bedenken Knipoog

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 16:56

ja, ik wil er ook echt voor zorgen dat hij minimaal een halve dag buiten komt

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 17:41

en ik zit vlak bij het bos Haha!

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 17:58

ik kom daar al sinds ik 7 jaar was en mijn kinderfeestje gaf.
een paar maanden daarna ging ik op les en heb 4 jaar en 2 maanden op ponyrijden gezeten, toen ben ik 3 jaar gestopt en zit alweer bijna een jaar op paardrijden

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 19:17

natasja1991 schreef:
ik kom daar al sinds ik 7 jaar was en mijn kinderfeestje gaf.
een paar maanden daarna ging ik op les en heb 4 jaar en 2 maanden op ponyrijden gezeten, toen ben ik 3 jaar gestopt en zit alweer bijna een jaar op paardrijden

Wat geinig! We hebben ooit een pony van ons daar aan verkocht misschien ken je dr wel Chantal beetje rare kleur vos. Is intussen overleden hebben we gehoort. Had vreselijke manen en staartexceem en we hebben dr daardoor verkocht aan zee omdat dat zou moeten helpen.. heeft helaas nooit echt geholpen.. Schat van een beest!!!!

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 19:18

klopt heb ik ook nog op gereden, en op prinses. maar ben helaas van ponyrijden afgegaan. daarna heb ik ook niks meer van gehoord

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 20:40

Ik ken zat mensen in delfzijl die een verzorgster zoeken, plaats eens iets op marktplaats

24/7 op stal vind ik not done!
je bent je er op aan het oriénteren, maar ik heb het idee dat je het niet helemaal snapt (je zegt zelf dat je twijfelt)
Zou de gok momenteel niet nemen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 08:32

helemaal mee eens.

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 10:29

ik zei toch, dat ik het paard overdag op de wei wil.

nou, dan moeten die mensen maar een advertentie plaatsen op marktplaats, want ik zie niemand die iemand nodig heeft.

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 10:31

En dat paard komt er, of jullie het nou willen of niet.
Mijn ouders vinden het goed en hebben, niet voor niets, ja gezegd.
Ik red het prima, en ik hoef niet eerst te zoeken naar een verzorgpaard om te kijken of ik het wel kan.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 10:34

Als ik een manege zou moeten betalen, dan zou ik niet eens een paard kunnen houden. Nu red ik het prima. M'n paardjes kunnen lekker de wei op, maar kunnen ook op stal. Ik moet wel zelf uitmesten, voeren wordt meestal gedaan.

Je moet zelf een advertentie plaatsen op marktplaats, en dan komen daar vanzelf wel reacties op. Heb onlangs zelf ook iemand voor mijn pony gevonden (wellicht niet via marktplaats).
Plaats jij een advertentie dan komen daar reacties op van mensen, die zelf misschien nog niet toe zijn aan het zelf plaatsen van 1 advertentie