Handelaar neemt paard terug maar wil 2000 euro minder terugg

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Re: Handelaar neemt paard terug maar wil 2000 euro minder terugg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 10:30

Dit is wel een voorbeeld uit een boekje hoor:

Handelsstal
-paard inruilen
- nieuw paard mee *niet eens geprobeerd
- paard kán terug (kan die trouwens ook)
- Paard toch niet wat ze had verwacht
- inruil, toevallig niks van dezelfde eisen en waarde staan.

Ik geloof zeker wel dat haar vorige paard gelijk naar een andere handelaar is gegaan voor veel minder geld.

Of het oplichting is of niet, dit is een verhaal van 1 kant, dus ga ik me niet druk over maken.
Mag duidelijk zijn dat ik vind dat de ts niet erg slim gehandeld heeft.
Laat dit (wéér) een goede les zijn voor andere mensen...

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 10:31

zo heb gelezen tot pag. 9, en toen bedacht ik dit:
dapper zegt ( als ik het goed gelezen heb) dat zij het paard bij haar heeft gehad en daar mee liep in de buitenritten. Zijn daar foto,s van?
En kan je er niet achter komen wie je vorige paard gekocht heeft? Opvragen bij het stamboek ofzo wie hem daar nu heeft ingeschreven? En wat zij er voor betaald hebben.

Bovendien vind ik het mega raar dat 2 mensen in bedrijf die eigenaar zijn, niet weten van elkaar wat er speelt.

** superwomen denk je neit dat ze daar allang achter is Knipoog **

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 10:34

volgens mij heb je het verkeerd gelezen esmeralda....

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 10:35

superwoman, waarom heeft TS niet slim gehandeld dan?

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 10:37

nils schreef:
volgens mij heb je het verkeerd gelezen esmeralda....

o okey
meende het gelezen te hebben, ga het even terug zoeken Haha!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 10:46

Dapper schreef:
Barmat heeft al contact gehad met de vorige eigenaar en Maks is zadelmak en goed doorgereden, zelfs door dorpen heen waar tractoren en auto's en vrachtwagens komen.

hier dit stukje bedoelde ik
en een aantal zijn verwijdert merkte ik Bloos
Maar waarom hebben zij hem dan verkocht en hebben zij geen foto,s
dat hij bereden word. Want hebben zij dat wel, dan moet er iets flink mis zijn gegaan
tussen hun en de handelsstal waat Barmat hem vandaan heeft.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 10:48

Esmeralda schreef:
Dapper schreef:
Barmat heeft al contact gehad met de vorige eigenaar en Maks is zadelmak en goed doorgereden, zelfs door dorpen heen waar tractoren en auto's en vrachtwagens komen.

hier dit stukje bedoelde ik
en een aantal zijn verwijdert merkte ik Bloos
Maar waarom hebben zij hem dan verkocht en hebben zij geen foto,s
dat hij bereden word. Want hebben zij dat wel, dan moet er iets flink mis zijn gegaan
tussen hun en de handelsstal waat Barmat hem vandaan heeft.

Is dit geen ander paard vraag ik me af?
Ze beweerde ook stellig dat hij Maks heet terwijl dat volgens TS niet zo is, volgens mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 10:49

ER staat toch nergens dat dapper de eigenaar is geweest?
Of bedoel je dat niet?

Dat er iets mis is gegaan daar ben ik wel zeker van Ja
Een paar bladzijdes terug staat ook dat de vorige eigenaar niet zo goed met hem kon rijden.
Ik denk dat er daar echt een keer wat fout is gegaan, gezien het gedrag van Major nu.

Achilles

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 10:56

MamboBeach schreef:
Kijk, daar gaat het mij nu om.
Fijn dat je dit ook zegt.
Het had voor de handelaar ook beter geweest, dit is nu juist het hele probleem waar het om draait en wat ik dan niet vertrouw.

Dat jij fijne ervaringen hebt met deze stal is alleen maar goed en fijn voor jou.
Deze vraag stelde ik om het zo objectief mogelijk te bekijken, voor zover als dat kan, want jij kent deze mensen.

Ik zie alleen graag dat conflicten tussen 2 partijen op een redelijke manier opgelost worden en een stal zwart maken op een openbaar forum vind ik niet redelijk.
Dit is geen handelaar die 99 van zijn 100 klanten bedondert maar een handelaar waar ook wel eens niet alles tot ieders tevredenheid opgelost kan worden.

Achilles

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 10:57

runningkawa schreef:
Een paar bladzijdes terug staat ook dat de vorige eigenaar niet zo goed met hem kon rijden.
Ik denk dat er daar echt een keer wat fout is gegaan, gezien het gedrag van Major nu.

Nee er is daar niets fout gegaan maar je kan een groene ruiter niet laten rijden op een groen paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 11:01

En dat is daar wel gebeurd...dus waarschijnlijk dáár wat mis gegaan.
Omdat Major bij dag 1 bij Barmat al "raar" deed

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 11:03

Achilles schreef:
MamboBeach schreef:
Kijk, daar gaat het mij nu om.
Fijn dat je dit ook zegt.
Het had voor de handelaar ook beter geweest, dit is nu juist het hele probleem waar het om draait en wat ik dan niet vertrouw.

Dat jij fijne ervaringen hebt met deze stal is alleen maar goed en fijn voor jou.
Deze vraag stelde ik om het zo objectief mogelijk te bekijken, voor zover als dat kan, want jij kent deze mensen.

Ik zie alleen graag dat conflicten tussen 2 partijen op een redelijke manier opgelost worden en een stal zwart maken op een openbaar forum vind ik niet redelijk.
Dit is geen handelaar die 99 van zijn 100 klanten bedondert maar een handelaar waar ook wel eens niet alles tot ieders tevredenheid opgelost kan worden.

Tuurlijk, dat zie ik ook graag, dat de conflicten worden opgelost.

TS is niet dit topic begonnen om de handelaar zwart te maken maar voor advies, wat ze het beste kan doen en hoe dit het beste op te lossen is.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 11:33

runningkawa schreef:
ER staat toch nergens dat dapper de eigenaar is geweest?
Of bedoel je dat niet?

nee die bedoelde ik niet
al meende ik eerst van wel omdat ik begreep dat zij hem had gehad en met buitenritten ect mee nam

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 11:40

De TS vraagt om juridisch advies. Maar ik begreep dat zij niet geheel vrijwillig met de verkoper een bedrag is overeengekomen waarop de koop ongedaan zou worden gemaakt. Zij heeft dat bedrag zelfs al op de rekening staan. Volgens mij kan je dan niets meer op de verkoper verhalen.
Je moet de verkoper altijd de gelegenheid geven om de klant alsnog tevreden te stellen, dat zou hier betekenen een passend paard te vinden. Over een tijdsbestek kan dan wel gesproken worden maar die zou dan in alle redelijkheid overeengekomen moeten worden. Door het bedrag te accepteren vervalt volgens mij haar aanspraak op het hele bedrag. Dit is niet wat ik vind hoor maar dat wat ik begrepen heb, correct me if i wrong.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 13:17

Ondertussen heb ik begrepen dat Maks vorig jaar augustus via een particulier is verkocht, is hij toen naar RHS gegaan? Hoe is het dier in de handel terecht gekomen? Wat is er in dat jaar gebeurd? Als het dier al een jaar zadelmak is, dan is hij in een jaar tijd toch wel behoorlijk doorgereden lijkt mij, zeker voor een koudbloed, hoezo hebben we het dan nog steeds over een groene Shire?

Ik ben zeer benieuwd welke weg Maks heeft afgelegd in dat jaar tijd. Hoe hij van hand tot hand is gegaan en hoe hij als een al 1 jaar onder het zadel zijnde 4 jarige als betrekkelijk jonge onervaren Shire verkocht wordt. Dan is hij toch ruim beleerd en inmiddels toch die 7000 euro waard? Er zit een gat en dat zou misschien wel veel verklaren. Waar zit het addertje???

Ik kan mij nu wel best wel voorstellen dat het een kleine besloten club is, maar als je er tussen uit valt, heb je dan nog wel schijn van kans? Is volgens mij allemaal ons kent ons en als je niet in ons straatje past, dan sluit de kring. Nu snap ik ook wel hoe er dingen in dit topic gezegd worden, is kennelijk allemaal achtergrond informatie vanuit de club, toch?? Alle schuld wordt ook bij TS gelegd en dat kan ik wel begrijpen bij zo een hecht clubje dat allemaal banden met RHS heeft.

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 14:21

Toch nog maar even een post van mij. Waar twee kijven hebben twee schuld. Toch een beetje tegenstrijdige berichten door TS, hier een quote van haarzelf. Al zou het juridisch zo zijn dat RHS het volledig bedrag binnen 6 maanden moet terug betalen, het verhaal wat in dit topic neergezet wordt, wijkt toch wel af van hetgeen TS zelf ooit geschreven heeft.

Mijn eigen tinkertje met z'n tinkerkarakter volgens de boekjes is ook 4 en heeft gisteren bij 't opstijgen z'n verzorgster eraf gebokt. Is niet leuk en kan wellicht volgende keer weer gebeuren, maar m.i. hoort dit toch echt bij een jong puberend paard. Daarna heeft ze gewoon les gehad en is er geen stap verkeerd meer gezet.

Barmat schreef:
Ik was vandaag foetsie ja Haha!

Ben met Mark gezellig een dagje Shires wezen kijken bij Robin Hood Stables in Heusden! (Ja, pokke end naar Den Bosch, maar als je wat wilt, dan heb je dat er graag voor over he Knipoog )

Ik was enorm onder de indruk van de Shires die er stonden, die dekhengsten waren echt zo van "whoooooohhhhhh respect man" Afgod Zulke joekels maar allemaal zó lief!
Ik lag helemaal in een deuk van een mega ruin met een enoooorme snor ( Haha! ) en de veulies waren gewoon erg schattig en zelfs het veulen dat nog geen week oud was, was qua formaat ongeveer een kpwn-er van een half jaar Tong uitsteken

Er waren twee gereden ruinen, een 12-jarige en een 4-jarige, beiden zwart. Die van 12 was enorm mooi met symetrische witte sokken en een mooie volle bles, maar daar hing dan ook een prijskaartje aan waarvan ik dacht... oeps, dat gaat um niet worden vandaag... (en morgen ook niet, eigenlijk nooit dus).

De 4 jarige was minder symetrisch getekend maar net zo mooi Ja en lieffff! Echt een knuffel met een super relaxte centenbak Haha! Haha!
Deze was wel binnen ons budget alleen was hij - logisch - minder ver doorgereden en hierdoor nog niet 100% bomproof, wat inhoudt dat hij toch nog weleens kan schrikken (lees: oren spitsen en een stap opzij doen) maar met de juiste ruiter en de juiste ervaring kwam dit zeker goed.

We hebben er lang over zitten denken in de auto terug naar huis, maar al vrij snel zijn we er uit gekomen - die 4 jarige gaat het worden!
Ondanks het feit dat mijn vertrouwen een flinke knauw gekregen heeft van alle ellende met Matador, de hersenbloeding, mijn angst... voelt het goed en moet ik mezelf ook niet gekker maken dan noodzakelijk Knipoog want feitelijk ben ik een aardig beste ruiter (oe, dat klinkt zoooo arrogant, maar jullie weten wat ik bedoel) en het voordeel van een 4 jarige is dat ik hem helemaal zelf kan opleiden!

Kortom - voor 99% durf ik nu te zeggen dat ik eigenaar ben van een ander paard Lachen

Morgenochtend ben ik die man weer om te zeggen dat het een definitieve "ja" wordt (we hadden voor de zekerheid al een optie genomen) en dan gaan we wat dingen in gang zetten.
Ik wil zowieso nog een keer terug om mijn zadel te bekijken hoe het past (verwachting is dat het nu zowieso nog past, weet niet hoe het loopt straks als hij meer bespiering krijgt) en dan komt hij hopelijk snel hierheen!

Ik ben dus voorzichtig al een beetje blij, en hoop dat deze keuze de juiste is Lachen

Foto's zullen vast wel volgen, dat hou ik nu even nog voor mezelf, is wel zo netjes om te wachten tot het allemaal definitief is Knipoog

Achilles

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 14:27

Er is mij het volgende meegedeeld.

Jan Verhoeven Senior zal aan het begin van aankomende week uitgebreid reageren op deze situatie om duidelijkheid te scheppen in dit hele verhaal. Door drukte deze week en aankomend weekend en afwezigheid van junior wegens zaken is hij er nog niet aan toe gekomen maar zal zich hier dus spoedig melden op dit op te helderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 14:28

En wat wil je hiermee zeggen?

Tussen 100% bombroof waar Barmat het daar over heeft en een knol die steigert en een dekje opleggen al eng vind zit bij mij wat tussen in.
Dat wat er nu is zijn 2 uiterste..klopt dus ook niet met wat de handelaar voorschoteld

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-07 14:35

Achilles schreef:
Er is mij het volgende meegedeeld.

Jan Verhoeven Senior zal aan het begin van aankomende week uitgebreid reageren op deze situatie om duidelijkheid te scheppen in dit hele verhaal. Door drukte deze week en aankomend weekend en afwezigheid van junior wegens zaken is hij er nog niet aan toe gekomen maar zal zich hier dus spoedig melden op dit op te helderen.

Nou, ik ga alvast de popcorn pakken om de film des leugens aan te kijken/horen...

Denk je nu echt dat hij zijn ongelijk zal toegeven?
Denk je nu echt dat ik mijn geld ga terug krijgen?

Wie dat denkt, moet eens goed achter zn oren krabben, er zal uitsluitend in het straatje van de Verhoeventjes gesproken worden, geloof me!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 14:36

Dat is 1 ding dat wel zeker is....
Maar ik ben benieuwd Ja

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-07 14:41

runningkawa schreef:
Dat is 1 ding dat wel zeker is....
Maar ik ben benieuwd Ja

Sterker nog, ik zou er niet gek van staan kijken, als meneer gaat lopen dreigen. Nou, bij deze een waarschuwing vooraf dan - als er hier enige vorm van dreiging gaat worden geuit jegens mij of mijn familie, of wat dan ook... al moet ik mijn dosis medicijnen gaan verdubbelen, maar dan gaan ze er aan (niet letterlijk natuurlijk) Maar dan zal de onderste steen boven komen en zal ik ze pakken waar ik ze op pakken kan! Dan gaan ze me leren kennen als iemand die ze liever niet gekend hadden... dan komt echt de innerlijke feeks naar boven en geloof me, die is slechts twee keer in mijn leven naar boven gekomen dus berg je dan maar!

Geen dreiging, eerder een vriendelijk verzoek het netjes te houden Lachen

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 14:46

Wat betreft het niet betrouwbaar zijn van Major, ik heb ook zo´n paard, of tenminste, dat was hij. Inmiddels is hij doodsbraaf en zet ik er met een gerust hart kleine kinderen op.
Maar toen ik hem net had was het een ramp. Overal bang voor, compleet in paniek onder het zadel waardoor hij echt bloedlink kon zijn.
Hij is voor ik hem kocht vaak van huis en eigenaar veranderd, ik ben voor een héél groot deel achter zijn geschiedenis gekomen, en wat er met hem is gebeurd in NL is niet vreselijk geweest. Maar wel telkens hetzelfde verhaal, iemand kocht hem, zo gek als een deur en niet te rijden en ging met hem aan de slag. Na een tijd (paar maanden) ging het beter en was hij redelijk te rijden zonder dat hij constant aan de kletter ging. Paard was opgeknapt en paard werd weer verkocht, waarbij de verkopers uiteraard dachten dat ze het probleem hadden opgelost wat ook logisch is. Bij de nieuwe eigenaar was het echter weer hetzelfde verhaal, weer zo gek als een deur.
Toen ik hem kocht was hij toen ik ging proefrijden ook niet de allerkalmste, maar niet staatsgevaarlijk o.i.d.. Eenmaal bij mij thuis was hij echter een heel stuk linker. Angst, puur angst. Alles wat hij bij zijn vorige eigenaars had geleerd leek hij te vergeten. Langzaamaan is het beter gegaan, maar daar is een tijd overheen gegaan, met elke verhuizing was zijn angst en gedrag erger geworden. Nu nog, als we van stal verhuizen, wat we twee keer hebben moeten doen kan ik de eerste tijd helemaal niks met hem. Zou ik hem verkopen terwijl ik niks van zijn achtergrond wist verder zou ik denken dat zijn probleem inmiddels helemaal opgelost zou zijn, thuis zou hij ook heel braaf zijn. Maar de volgende eigenaar heeft dan wél een groot probleem.....

Komt die nieuwe eigenaar dan bij mij klagen, dan zou ik natuurlijk kunnen zeggen ´Ik wist het niet, en bij mij was hij niet zo´. Maar bij de volgende eigenaar is hij wél zo, dus niet geschikt voor waarvoor diegene hem gekocht heeft en zal ik hem toch echt terug moeten nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 15:51

Moderatoropmerking:
Volgens mij is hier onderhand wel alles gezegd wat gezegd moest worden Lachen

Het lijkt mij meer een zaak tussen Barmat en de betrokken handelsstal om dit uit te zoeken en af te handelen.

Mocht de betrokken handelsstal hier nog hun mening / kant van het verhaal melden dan kan dat gerust. PB me even, of TEM dit bericht om het topic terug open te zetten.

Verhoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 18:25

Een keer trek je de conclusie......................

paardrijden werd een illusie !

REACTIE VAN JAN VERHOEVEN .sr.

mede-oprichter Robin Hoodstables: The Biggest Shire-Stable in Europe.

GEDANE ZAKEN NEMEN GEEN KEER !

Menig vader zou, in mijn geval, gezegd hebben: ''U moet niet bij mij zijn'' Toch zeker, als je meteen al, na het aankondigen van het voornemen, om te reageren, preventief wordt uitgemaakt voor leugenaar en,. met het ergste bedreigd wordt..... Nou deze Senior dus niet. Integendeel: Ik ben trots op wat mijn zoon bereikt heeft en daardoor ook zeer zeker op zijn handel en wandel.Ik heb met veel ambitie en plezier het bedrijf mee mogen opzetten en het is, door mijn zoon, in dezelfde geest, met nog meer sukses voortgezet, waardoor de beste Shire-paarden van Europa sinds jaren, uit onze stallen komen. Meestal ook hier geboren, maar ook wel elders aangekocht. Het is m.i. best iets om trots op te zijn, dat de huidige Duitse, Nederlandse en Belgische landskampioen, hier werd geboren en nog steeds verblijft. Tevens even memoreren, dat in de voorbije 12 jaren, meer dan 1000 Shires door ons werden gekocht en verkocht, die hun weg vonden naar tevreden liefhebbers, in Europa.
Dit even vooraf, als contrast tegenover al het moois wat hier voor enkele dagen te lezen was. Daarop wil ik graag reageren, nu iedereen is uitgekakeld, omdat na 323 (!) berichten het Bokt-forum de kraan heeft dicht gedraaid. De ''aardigheid'' ging er ook al wat vanaf voor de ,,relnichten'' omdat er teveel mensen POSITIEF op onze stallen gingen reageren.!!
Nou Barbara, daar gaan we. Ik mag niet gaan ''dreigen'' heb je geschreven. Nou, lieve kind, dat was ik dan ook allerminst van plan. Ik mocht er bij zijn, dat je het paard ontving en we hebben gezellig koffie gedronken. Voor de rest heb ik, zoals altijd, e.e.a. vanaf de ''zijlijn'' gevolgd. Het viel me ook op, dat je erg nerveus was en op de thuisreis, besprak ik met Jr. dan ook nog jouw verhaal, van die paar jeugdige Duitsers, die jullie BBQ feestje kwamen verstoren, enkele dagen eerder. Ongevraagd je bier opdronken en luid verkondigden, dat jullie geen Nederlands mochten spreken...Waarop jullie naar binnen zijn gegaan, om te wachten,tot de ''heren'' het voor gezien hielden. Daar moet je toch ook maar tegen kunnen. Alleen omdat de huizen daar goedkoop zijn.....Logisch, zou ik bijna zeggen... maar je moet daar wel tegen opgewassen zijn. Ik vond je een zeer correcte mevrouw, tot het moment, dat je het, met-mijn-zoon-overeengekomen terugkoopbedrag op je rekening had staan. Het opzetten, regisseren van 13 pag. vuilspuiterij, naar een te goeder naam bekend staan bedrijf, waardoor zelfs criminele voorstellen en uitlokkingen tot misdrijf aan de orde kwamen, vond ik minder chique en niet bij je passen. Je deed me denken, en nog, aan een verwent kostschoolmeisje, dat haar zin niet krijgt.....

Je vindt ook, dat IK mij moet schamen, omdat op mijn privesite, elke irrelevante boodschap wordt verwijdert, ....maar dat zijn de regels van mijn webmaster. Sorry, als dat storend of irritant is overgekomen.Je bericht was zeer correct, maar je kreeg zoveel deskundige adviezen, dat ik geen behoefte had, vooralsnog te reageren !
Bovendien ga je mij, nadat ik mijn voorgenomen reactie liet aankondigen, in deze 3 stuiversroman, met het ERGSTE bedreigen en, alvast, als leugenaar presenteren. Dat deed je perfect: je kon me niet harder beledigen: IK HAAT LEUGENAARS ! Dus je raakte me wel !
Je raakte mij harder als Jr, want ''een baal hooi'' is eigenlijk een koosnaampje, als je chronisch met overgewicht worsteld...
Maar ik moet je helaas melden, dat bedreigingen, door wie dan ook, niet aan mij besteedt zijn ! Of het nou komt, doordat ik de oorlog heb meegemaakt, ooit uit een vliegtuig ben gevallen, en nog zo,n paar kleinigheden heb mogen beleven.., ik weet het niet, maar die reputatie heb ik nu eenmaal. En je merkt wel, al zou het me moeite kosten: Ik kan best aardig blijven. Ben ik eigenlijk ook van plan, al vindt ik niet dat je dat verdiend hebt, na de rel die je ontketende en waar niemand wijzer van werd, zelfs jij niet. Een van je ''adviseurs'' die zich '' Imker'' noemt op de site en het nodig vond om MIJN privesite te vermelden, weet inmiddels, ook, dat ik heel ander taalgebruik beheers. Mijn vocabulaire is aardig uitgebreid en veelomvattend. Maar dat terzijde.
Laat ik proberen serieus.. en bij de zaak te blijven: Hoewel eerst dit nog even: Een mevr. die zich Smarty noemt, en waar je de voeten veegt, als je bij haar naar buiten gaat............betichtte ons zelfs van alcoholmisbruik. Foutje:......... Wij zijn heel flauwe mensen, want: Allebei: alcoholvrij ! Ik mag graag een goede Corona roken, die hoef ik zelfs niet te kopen. Krijg ik meestal van tevreden klanten. Maar ik heb nog wat voorraad hoor . Rustig aan, want zoveel rook ik nou ook weer niet.
Ter zake maar weer: Mijn leven lang (en dat is best lang) deed ik handel. Nog net geen autohandel, maar wel handel. En handelaar blijf je, door mensen TEVREDEN te stellen. Daar moet je dan wel de kans voor krijgen en... 'n beetje geluk bij hebben. Het kan zelfs, zoals in mijn geval: je HOBBY worden. Al moet je dan niet teveel ''moeilijke klanten ''krijgen....want dan is ''de hobby'' er snel vanaf. En er komt best wel denkwerk bij. Dat begint al, wanneer een klant iets wil inruilen, waar hij graag van af wil of moet, en daar dan ook nog een fikse prijs voor vraagt.
Dan kun je twee dingen doen: Of je kraakt die auto of (dat paard )af en probeert de prijs omlaag te halen....maar dat bederft de ''sfeer'' vaak. Dus kun je beter de vraagprijs van jouw paard of de auto, wat hoger stellen. Die inruiler moet je toch altijd voor minder verkopen. Maar de deal gaat zo wel door en iedereen is tevreden. Kan die koper overweg, met zijn of haar nieuw verworven bezit......is er niets aan de hand. Lukt het niet, probeer je te ruilen, met een exemplaar, waar zij of hij, het WEL mee kan vinden. Is dat een schot in de roos, krijgt de handelaar met Kerst een kaartje en is een toffe peer. MAAR STEL NOU EENS, DAT JE HELEMAAL MIS GOKT en jezelf ONDERSCHAT.
Voorbeeld : Je hebt vroeger best kunnen paardrijden maar nu, 20 a 30 kilo zwaarder en stramme botten, lukt het, zelfs met een Shire niet meer. Die Shire heb je dan ook nog aangeschaft, met een beperkt budget en....wat veel erger is, een beperkte gezondheid. Dit terzijde, maar kan ook een rol spelen.....
Na 2 maanden van teleurstelling in je eigen ''kunnen'' hoop en twijfel: ''Ik ga het paard ruilen.....'' (week later) ''Het gaat en ik wil hem nooit meer kwijt.'' Als je dan uiteindelijk jezelf moet bekennen, dat het niet meer lukt,(is MOED voor nodig) bel je de leverancier en eist, tegen alle afspraken in, (nee, niks meer ruilen...en niks meer africhten op jullie kosten) GELD TERUG. En dan het geld wat je betaald hebt, plus de ''inruilprijs'' van je afgedankte Kwpn,er. ZO EN NIET ANDERS !! Begrepen ?
De verkoper, krabt zich achter de oren:, voelt zich met de rug tegen de muur gezet. Is er iets met het paard''Nee niks, maar je neemt hem terug, ik KAN er niks mee.... ''
Je vindt je, als handelaar niet schuldig, maar vindt daardoor ook niet, dat jij voor alle gemaakte onkosten moet opdraaien. Wie dat WEL logisch vindt, HEEFT MIJN ZEGEN.
2 Maanden gezeur van iemand die zich zo anders had voor gedaan bij de aankoop. Zeer veel ervaring had. Zeer hoog dressuur reed en zelfs instructrice was..... en die nu opeens een bereden, doch onervaren paard (wat wil je met 4 jaar?) niet de baas kon. Bovendien was hij met de ''inruiler'' aardig de mist in gegaan. Al zou hij daar NOOIT EEN WOORD over gezegd hebben!!!! Maar nu ook nog eens , de VOLLE prijs moet worden terug gegeven ..., had hij liever die koper nooit ontmoet. De inruiler kon NIEMAND iets mee, bleek bovendien een lelijke afwijking te hebben, die men, na kosten van keuring en transport naar U.K. pas ontdekte in Engeland. De keus om het paard terug te halen (wederom kosten) of het in Engeland te laten slachten, (althans voor zo,n prijs verkopen)bleef over.Dat heet handels-risico, maar NIET, als je dat financiele tekort, NOG EENS moet gaan betalen, aan een wispelturige klant, ... Maar, je was zeker niet de eerste Barbara !
Dat is de realiteit. We hebben er hier in al die jaren al heel veel zien komen en gaan: Zo rond de 40 jaar, (hopelijk) alles op een rijtje, financieel wat armslag en............VROEGER paard gereden. Overtuigd van wat minder lichamelijke conditie, wat overtollige kilo,s etc. valt (daardoor)de keus op een Shire: Mooie grote brave rustige elegante koudbloed.... die na een poosje dan TOCH weer te koop staat of.........zijn dagen in lijdzaamheid slijt.

Kijk Barbara, de deal met jou was even belangrijk voor ons, gevoelsmatig, als de leverantie van de 6 Clydesdales naar 's werelds grootste bierbrouwerij, waar Junior momenteel voor naar Amerika is. We hadden je graag tevreden gezien, maar je zette RHS met de rug tegen de muur (niet andersom). En eerlijk is eerlijk; Toen ik je met je ingeruilde paard, zag lopen van jouw stal naar onze trailer.........zei ik tegen mijn zoon: Die is er nog niet klaar mee. Je straalde zo,n angst uit en onzekerheid, MET JE EIGEN PAARD, notabene, wat je snel aan Jr. over gaf..... In een van de volgende tel. gesprekken, zei Jr. dan ook, tegen je man, als grapje: ''Ik denk dat we een houten paard voor haar moeten zoeken of........een dooie.'' Beetje wrang grapje, van ''die baal hooi'' maar zo was het ook bedoelt, wellicht.

Wie na deze opsomming van FEITEN ( geen leugens,) nog vindt, dat wij verkeerd gehandeld hebben.. die vindt dat dan maar. Blijf ik het vervelend vinden voor Barbara, die voelt het toch allemaal anders.......... ondanks alle m.i. redelijke uitleg.

Barbara: Het enige wat ik ECHT met je eens ben: Die ''Baal Hooi'' had jouw Matador.. geen ''zak-met-botten'' mogen noemen. Dat doe je niet...Zelfs niet als je elke dag tegen schitterende ''ronde'''goed doorvoede, Shires aan kijkt......
Daar heb je hem dan ook GRONDIG voor terug gepakt, met je AKTIE .

RESULTAAT: Een verongelijkte Barabara,Die nu haar troost zoekt in de POPCORN. 13 Pagina,s geleuter met vaak een afgunstige en jaloerse onderklank van een schare onnozele onruststokers, zg. deskundige adviseurs, waarvan sommige ZELF eerder een spoor van ellende en oplichting, hebben achtergelaten in de paardenwereld...

Een handvol leuteraars, dat enkel hun eigen domheid etaleerd ...

Afgewisseld door enkele mensen, met een gezond verstand, die weten hoe de wereld in elkaar steekt, onze stal kennen en wel weten, dat onze werkwijze 18 karaat is. NIET ANDERS.. Anders kom je ook niet zover !!! En houd je het zeker geen levenlang vol !!!

En RUSSEL: Je woont vast hier in de buurt.Je weet het allemaal zo goed, met je ''autohandel''. Ruim je huis op en probeer je p.c. voor nuttiger zaken te gebruiken, al betwijfel ik, of dat in je vermogen ligt. Bah.... We hadden mensen van jouw caliber vroeger ook bij de stamboekvereniging. Maar met zo,n instelling en karakter, zorgen die er zelf wel voor dat ze worden afgeserveerd. En de Shireclub is zeker geen besloten clubje. Integendeel, een grote familie, waar figuren als jij, zeker niet welkom zijn... Foei, foei. Als je, met al je vrienden, op vakantie wilt, heb je vast genoeg aan een Fiatje 500.

En Sherwood: In Belgie alles geregeld.? Ik vraag het wel aan Philippe.
Wanneer adverteer je weer in het clubblaadje ?

En SMARTY: Zou je die geur nog ooit uit je huis krijgen : Die mengeling van Honden-AfhaalChinees en zweetvoeten. Ander huis kopen wellicht !

Sance rancune en vriendelijk groetend: Jan Verhoeven SR.

ROBIN HOOD STABLES: The Biggest in Europe.
O.a. Leverancier van de HEINEKEN-paarden in Amsterdam.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 18:55

Meneer Verhoeven, ik vind het goed dat u uw verhaal hier heeft neergezet op Bokt.
Zoals ik al eerder heb aangegeven in dit topic, een verhaal heeft 2 kanten...

Maar vooralsnog heb ik een vraag aan u, hoe zit het nu met het verhaal dat er een "nieuwe" shire zou komen?
Werd daar naar gezocht of lees ik daar nu overheen?

Ik begrijp ook dat u al jaren een goedlopend bedrijf heeft en bij ieder bedrijf zijn tevreden en minder tevreden klanten.
Let wel, TS heeft dit topic niet gestart om uw naam te "bevuilen".

Met vriendelijke groet,

Esther

Edit: typfout