Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nils schreef:volgens mij heb je het verkeerd gelezen esmeralda....
Dapper schreef:Barmat heeft al contact gehad met de vorige eigenaar en Maks is zadelmak en goed doorgereden, zelfs door dorpen heen waar tractoren en auto's en vrachtwagens komen.
Esmeralda schreef:Dapper schreef:Barmat heeft al contact gehad met de vorige eigenaar en Maks is zadelmak en goed doorgereden, zelfs door dorpen heen waar tractoren en auto's en vrachtwagens komen.
hier dit stukje bedoelde ik
en een aantal zijn verwijdert merkte ik![]()
Maar waarom hebben zij hem dan verkocht en hebben zij geen foto,s
dat hij bereden word. Want hebben zij dat wel, dan moet er iets flink mis zijn gegaan
tussen hun en de handelsstal waat Barmat hem vandaan heeft.
MamboBeach schreef:Kijk, daar gaat het mij nu om.
Fijn dat je dit ook zegt.
Het had voor de handelaar ook beter geweest, dit is nu juist het hele probleem waar het om draait en wat ik dan niet vertrouw.
Dat jij fijne ervaringen hebt met deze stal is alleen maar goed en fijn voor jou.
Deze vraag stelde ik om het zo objectief mogelijk te bekijken, voor zover als dat kan, want jij kent deze mensen.
runningkawa schreef:Dat er iets mis is gegaan daar ben ik wel zeker van
Een paar bladzijdes terug staat ook dat de vorige eigenaar niet zo goed met hem kon rijden.
Ik denk dat er daar echt een keer wat fout is gegaan, gezien het gedrag van Major nu.
Achilles schreef:MamboBeach schreef:Kijk, daar gaat het mij nu om.
Fijn dat je dit ook zegt.
Het had voor de handelaar ook beter geweest, dit is nu juist het hele probleem waar het om draait en wat ik dan niet vertrouw.
Dat jij fijne ervaringen hebt met deze stal is alleen maar goed en fijn voor jou.
Deze vraag stelde ik om het zo objectief mogelijk te bekijken, voor zover als dat kan, want jij kent deze mensen.
Ik zie alleen graag dat conflicten tussen 2 partijen op een redelijke manier opgelost worden en een stal zwart maken op een openbaar forum vind ik niet redelijk.
Dit is geen handelaar die 99 van zijn 100 klanten bedondert maar een handelaar waar ook wel eens niet alles tot ieders tevredenheid opgelost kan worden.
runningkawa schreef:ER staat toch nergens dat dapper de eigenaar is geweest?
Of bedoel je dat niet?
Dat er iets mis is gegaan daar ben ik wel zeker van
Een paar bladzijdes terug staat ook dat de vorige eigenaar niet zo goed met hem kon rijden.
Ik denk dat er daar echt een keer wat fout is gegaan, gezien het gedrag van Major nu.
Barmat schreef:Ik was vandaag foetsie ja
Ben met Mark gezellig een dagje Shires wezen kijken bij Robin Hood Stables in Heusden! (Ja, pokke end naar Den Bosch, maar als je wat wilt, dan heb je dat er graag voor over he)
Ik was enorm onder de indruk van de Shires die er stonden, die dekhengsten waren echt zo van "whoooooohhhhhh respect man"Zulke joekels maar allemaal zó lief!
Ik lag helemaal in een deuk van een mega ruin met een enoooorme snor () en de veulies waren gewoon erg schattig en zelfs het veulen dat nog geen week oud was, was qua formaat ongeveer een kpwn-er van een half jaar
![]()
Er waren twee gereden ruinen, een 12-jarige en een 4-jarige, beiden zwart. Die van 12 was enorm mooi met symetrische witte sokken en een mooie volle bles, maar daar hing dan ook een prijskaartje aan waarvan ik dacht... oeps, dat gaat um niet worden vandaag... (en morgen ook niet, eigenlijk nooit dus).
De 4 jarige was minder symetrisch getekend maar net zo mooien lieffff! Echt een knuffel met een super relaxte centenbak
![]()
Deze was wel binnen ons budget alleen was hij - logisch - minder ver doorgereden en hierdoor nog niet 100% bomproof, wat inhoudt dat hij toch nog weleens kan schrikken (lees: oren spitsen en een stap opzij doen) maar met de juiste ruiter en de juiste ervaring kwam dit zeker goed.
We hebben er lang over zitten denken in de auto terug naar huis, maar al vrij snel zijn we er uit gekomen - die 4 jarige gaat het worden!
Ondanks het feit dat mijn vertrouwen een flinke knauw gekregen heeft van alle ellende met Matador, de hersenbloeding, mijn angst... voelt het goed en moet ik mezelf ook niet gekker maken dan noodzakelijkwant feitelijk ben ik een aardig beste ruiter (oe, dat klinkt zoooo arrogant, maar jullie weten wat ik bedoel) en het voordeel van een 4 jarige is dat ik hem helemaal zelf kan opleiden!
Kortom - voor 99% durf ik nu te zeggen dat ik eigenaar ben van een ander paard
Morgenochtend ben ik die man weer om te zeggen dat het een definitieve "ja" wordt (we hadden voor de zekerheid al een optie genomen) en dan gaan we wat dingen in gang zetten.
Ik wil zowieso nog een keer terug om mijn zadel te bekijken hoe het past (verwachting is dat het nu zowieso nog past, weet niet hoe het loopt straks als hij meer bespiering krijgt) en dan komt hij hopelijk snel hierheen!
Ik ben dus voorzichtig al een beetje blij, en hoop dat deze keuze de juiste is
Foto's zullen vast wel volgen, dat hou ik nu even nog voor mezelf, is wel zo netjes om te wachten tot het allemaal definitief is
Achilles schreef:Er is mij het volgende meegedeeld.
Jan Verhoeven Senior zal aan het begin van aankomende week uitgebreid reageren op deze situatie om duidelijkheid te scheppen in dit hele verhaal. Door drukte deze week en aankomend weekend en afwezigheid van junior wegens zaken is hij er nog niet aan toe gekomen maar zal zich hier dus spoedig melden op dit op te helderen.
runningkawa schreef:Dat is 1 ding dat wel zeker is....
Maar ik ben benieuwd