betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:44

en daar laat je het als verkoper bij zitten dat tnt jou goede klant zo behandeld?
Geloof dat dat niet in mijn aard zat
Zou alles doen om het op te lossen, elke brief naar tnt ook ff aan koper laten zien.
Als er dan na veel geschrijf niks uitkomt kan de klant iig zeggen, het verkopende bedrijf heeft ales gedaan wat ze konden.
Alleen maar een klachten formuliertje invullen valt daar bij mij niet onder...

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:46

runningkawa schreef:
tnt zegt het geleverd te hebben en daarmee het te laten rusten
verkoper zegt het daarmee eens te zijn

hoezo geen tijd gegund Verward
Wat moet je dan doen, wachten op 2 bedrijven die zeggen niets meer te doen..waarop wacht je dan, 2x niets = niets...

Laatste e-mail is gisteren geweest! TS heeft nog geen respons gegeven.
Je e-mailt op zijn minst even dat je helemaal geen huisgenoten hebt, de zaak niet klopt, TNT zuigt en dat je hoopt dat het bedrijf je tegemoet wil komen toch. In het weekend kun je sowieso niks ondernemen, dus er moet gewacht worden tot maandag.
Kortom: geen tijd gegund.

runningkawa schreef:
en daar laat je het als verkoper bij zitten dat tnt jou goede klant zo behandeld?
Geloof dat dat niet in mijn aard zat
Zou alles doen om het op te lossen, elke brief naar tnt ook ff aan koper laten zien.
Als er dan na veel geschrijf niks uitkomt kan de klant iig zeggen, het verkopende bedrijf heeft ales gedaan wat ze konden.
Alleen maar een klachten formuliertje invullen valt daar bij mij niet onder...

Ik vertel je nu steeds en steeds weer hetzelfde en hoop dat het snel aankomt, want mijn vingers begeven het (no offence) Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken

De zaak is geen tijd gegund, als in: gisteren was de laatste e-mail, waarop de TS nog moet reageren Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:50

kom op zeg, reageren, waarop?
de brief is duidelijk een afsluiter, (begin 3 weken erug, dus tijd genoeg in gezeten)
anders is het niet telleurstellend voor de ontvanger als het geen afsluiter was.

dan staat er iets in de trant van, tnt zegt bla bla, maar wij nemen daar geen genoegen mee als u zegt niets ontvangen te hebben en zetten daar onze rechtbijstand achter

om maar ff een voorbeeld te geven...

En nogmaals verkoper zegt niets meer te doen, tnt zegt niks meer te doen
2 x niets =niets

dus je moet tijd gunnen aan niets doen?
Hoe lang moet dat?
Denk je dan dat er dingen veranderen?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:53

Schimmelig schreef:
De zaak is geen tijd gegund, als in: gisteren was de laatste e-mail, waarop de TS nog moet reageren Ja

Als ik een email zou krijgen dat het voor een bedrijf hiermee afgedaan is zou ik ook niet meer reageren maar de rechtsbijstandverzekering instellen of desnoods een programma als Kassa inschakelen.

Waarop moet ze nu (na 3 weken!!) nog reageren? Bedrijf doet het af met: zoek het maar uit met tnt.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:54

runningkawa schreef:
kom op zeg
de brief is duidelijk een afsluiter, (begin 3 weken erug, dus tijd genoeg in gezeten)
anders is het niet telleurstellend voor de ontvanger

dan staat er iets in de trant van, tnt zegt bla bla, maar wij nemen daar geen genoegen mee en zetten daar onze rechtbijstand achter

om maar ff een voorbeeld te geven...

En nogmaals verkoper zegt niets meer te doen, tnt zegt niks meer te doen
2 x niets =niets

dus je moet tijd gunnen aan niets doen?
Hoe lang moet dat?
Denk je dan dat er dingen veranderen?

3 weken is niks in TNT-tijd, laten we dat even voorop stellen. Zo'n onderzoek kan best eens een maand of langer duren namelijk.
Als je de betreffende e-mail goed leest (begrijpend lezen Clown ) zie je dat er gerefereerd wordt naar een voorbeeld (de huisgenoot).
Kortom: TS kan nu het beste een e-mail sturen naar het bedrijf en respons afwachten.

Helaas gaan dit soort dingen niet snel snel snel Lachen
In veel gevallen zul je langer dan een maand geduld op moeten brengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:55

onderzoek is afgerond,,zo simpel is het
waar moet je dan op wachten?

Ik kan heel goed lezen en er staat, idd je zoekt het maar uit, wij zijn klaar, helaas jammer voor u

volgende klant...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:56

Schimmelig schreef:

In dit geval is niet alleen de TnT schuldig. Het bedrijf is zelf ook nalatig en behoorlijk slordig geweest en heeft het vakje opmerkingen niet goed gelezen en ook nog eens een email niet goed gelezen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:57

Idd, het onderzoek is afgerond, dat wordt duidelijk gezegd. Dus op welk onderzoek moet er nu nog gewacht worden?

Waarom moet trouwens TS een maand wachten? Ze heeft iets besteld, meteen betaald en dan mag toch verwacht worden dat ze dat krijgt? Laat het bedrijf haar een nieuw pakket sturen en dan zelf op onderzoek uitgaan. Als het dan een maand duurt, maakt dan niet uit.
Laatst bijgewerkt door Diablo op 07-07-07 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:57

ThePast03 schreef:
Schimmelig schreef:

Als ik een email zou krijgen dat het voor een bedrijf hiermee afgedaan is zou ik ook niet meer reageren maar de rechtsbijstandverzekering instellen of desnoods een programma als Kassa inschakelen.

Waarop moet ze nu (na 3 weken!!) nog reageren? Bedrijf doet het af met: zoek het maar uit met tnt.

3 weken a la vanaf de bezorg datum van het pakket gerekend. Als je de e-mail nou eens heel erg goed doorleest zie je direct dat de ''voor jullie zogenaamde afsluitende zin'' refereert naar een aanname, namelijk dat er een huisgenoot is.
Nu is dat niet het geval, maar de TS heeft Libella daar (nog) niet over ingelicht waardoor de zaak totaal anders is dan hij kan zijn. Begrijp je? TS moet nu naar het bedrijf e-mailen en respons afwachten.

Denk maar niet dat je iets gedaan krijgt als jij als klant zo'n vervelende houding aanneemt. Vergeet namelijk niet dat het bedrijf in kwestie hier ook niet fout zit, maar TNT post wel Ja Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:58

en als ik toch zo'n klantvriendelijk bedrijf was, gooide ik mijn bedrijfs rechtsbijstand erachter aan Ja
En heb je die niet ben je niet slim Haha!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:59

ThePast03 schreef:
Schimmelig schreef:

In dit geval is niet alleen de TnT schuldig. Het bedrijf is zelf ook nalatig en behoorlijk slordig geweest en heeft het vakje opmerkingen niet goed gelezen en ook nog eens een email niet goed gelezen.

Het opmerkingen vakje is daar niet voor, maar dat is een ander punt.

De laatste e-mail is 1 dag geleden... Hoe snel moet het gaat en hoe snel wil jij dat het gaat in het weekend Verward

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 23:00

Schimmelig schreef:
Denk maar niet dat je iets gedaan krijgt als jij als klant zo'n vervelende houding aanneemt.

Nou, ik vind ook dat de klant een vervelende houding aanneemt. 200 Euro moeten betalen en dan niets krijgen is toch niet zo erg? Tssss, dat ze daar zo'n ophef over maakt.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 23:00

de mail waarin nogmaals het lever adres verteld werd is van veel eerder....

vakje is er voor of niet
de melding dat het bij de groene deur moet wordt dus ook niets mee gedaan?
Waarom staat dat vakje er dan?
Voor de sier?

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 23:01

runningkawa schreef:
en als ik toch zo'n klantvriendelijk bedrijf was, gooide ik mijn bedrijfs rechtsbijstand erachter aan Ja
En heb je die niet ben je niet slim Haha!

Hey RK, ik ga een maandje op vakantie binnenkort... Heb jij zin om mijn bedrijfje voor een maand over te nemen (wat je verkoopt mag je houden) Knipoog Je laat het allemaal klinken alsof het 'het makkelijkste van de wereld is'.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 23:03

Schimmelig schreef:
Nu is dat niet het geval, maar de TS heeft Libella daar (nog) niet over ingelicht waardoor de zaak totaal anders is dan hij kan zijn. Begrijp je? TS moet nu naar het bedrijf e-mailen en respons afwachten.

Dat heeft TS wel degelijk in dit topic gereageerd en ook in dit topic reageerd het bedrijf dat ze daar verder niets aan kunnen doen en dat voor hun de zaak afgesloten is.

Verder probeer je het "vakje opmerkingen" verhaal maar goed te praten, maar er is ook nog eens een email gestuurd die blijkbaar niet goed is gelezen.
Als je vakjes niet leest en emails niet leest dan moet je de vakjes verwijderen en ook je emailadres.
Dit bedrijf is wel degelijk nalatig en slordig geweest en zou zich heel wat anders mogen opstellen dan dat ze nu doet.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 23:04

Diablo schreef:
Schimmelig schreef:
Denk maar niet dat je iets gedaan krijgt als jij als klant zo'n vervelende houding aanneemt.

Nou, ik vind ook dat de klant een vervelende houding aanneemt. 200 Euro moeten betalen en dan niets krijgen is toch niet zo erg? Tssss, dat ze daar zo'n ophef over maakt.......

Ze mag ophef maken, dat is het punt niet. Het gaat op de manier waarop. Er is nog geen eens contact voor een oplossing gezocht. Is het dan rechtvaardig een topic op Bokt te knallen en iemand met naam en toenaam te noemen? Zoiets zoek je 'achter de schermen' uit. Ikzelf heb al diverse malen duidelijk gemaakt richting TS dat ik het een heel vervelende situatie vind. Je kunt enkel onderzoek af wachten en dat is GISTEREN!! pas afgerond Lachen Lachen Lachen

De houding die Pluck wil aannemen in zo'n geval roept bij elke ondernemer weerstand op. Zo krijg je niks gedaan, dus de opmerking die je plaatst vind ik een beetje 'raar' Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 23:06

nee is niet makkelijk, zeg ik nergens
maar zelfs als particulier heb ik als rechtsbijstand, als bedrijf heb je dat ook. Er kan gewoon zoveel gebeuren waar je geen zin tijd in wilt stoppen.
Laat dat maar mooi een ander uitzoeken Lachen

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 23:07

ThePast03 schreef:
Schimmelig schreef:

Dat heeft TS wel degelijk in dit topic gereageerd en ook in dit topic reageerd het bedrijf dat ze daar verder niets aan kunnen doen en dat voor hun de zaak afgesloten is.

Verder probeer je het "vakje opmerkingen" verhaal maar goed te praten, maar er is ook nog eens een email gestuurd die blijkbaar niet goed is gelezen.
Als je vakjes niet leest en emails niet leest dan moet je de vakjes verwijderen en ook je emailadres.
Dit bedrijf is wel degelijk nalatig en slordig geweest en zou zich heel wat anders mogen opstellen dan dat ze nu doet.

Als RK geen zin heeft, kom jij dan een maand (geldt ook voor jou, wat je verkoopt mag je houden) Tong uitsteken Tong uitsteken

Soms gaat er in de digitale-wereld informatie verloren. Kan gebeuren, net zoals iemand een formulier verkeerd kan invullen. Tevens probeer ik niks goed te praten, maar je enkel te vertellen waar zo'n hokje eigenlijk wel voor dient.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 23:09

Zo'n hokje dient om een opmerking te plaatsen... En dit is ook een opmerking geweest Ja

ThePast03

Schimmelig schreef:
De houding die Pluck wil aannemen in zo'n geval roept bij elke ondernemer weerstand op. Zo krijg je niks gedaan, dus de opmerking die je plaatst vind ik een beetje 'raar' Lachen

En of je daar wat mee gedaan krijgt. De keren dat ik met zulke arrogante bedrijven te maken heb gehad heeft dat perfect gewerkt.
Als normale communicatie niet mogelijk is dan is het niet anders.

En ik hoef niet in de vakantie jouw toko over te nemen, heb genoeg ervaring met dit soort dingen.
Wat jou betreft snap ik niet dat je een bedrijf begonnen bent als je zoveel moeite hebt met mensen en normale klantvriendelijkheid.
Je komt op mij over alsof het een eer is dat mensen wat bij jou mogen kopen.

Anoniem

ah grieb, je jokt Clown
zo'n hokje staat er om stoer te doen Ja
want iets mee doen hoeft niet Lachen

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 23:11

Ssstt je moet niet alles verklappen Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 23:11

ow sorry, zal het niet meer doen Haha!

ik ga wat paarden vangen en slaapjes doen..heeft vast meer nut Lachen

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 23:15

griebels schreef:
Zo'n hokje dient om een opmerking te plaatsen... En dit is ook een opmerking geweest Ja

Ok Griebels, maak even een 'testritje' door een bestelsysteem heen van een willekeurige shop en vertel mij dan wat je ziet. Ik kan je nu al met ongeveer 99 % zekerheid zeggen dat je waarschijnlijk twee verschillende velden voor het invoeren van een adres tegenkomt. Een voor het factuuradres en een voor het afleveradres Lachen
Het lijkt mij dus dan een 'opmerkingen hokje' niet voor adressen is.

@ RK: een ZZP RB verzk. kost plusminus 500,- per jaar. De gemiddelde online bestelling zal rond de 50,- euro zijn. Kortom: de TNT moet maar liefst 10 pakketjes per jaar kwijt maken wil dat rendabel zijn. Laten we zeggen dat er 1 op de 100 pakketjes verloren gaat door pakket verslindende postbodes en dan kom je op maar liefst 1000 pakketten per jaar. Je kunt vast wel begrijpen dat het voor een ondernemer (zoals bijvoorbeeld mijzelf Haha! ) niet loont om zo'n verzekering af te sluiten en je dan liever een risicootje neemt wat TNT betreft.
Een risicootje moet je natuurlijk netjes afhandelen en daarom stuurt de TS vast nog wel een e-mailtje naar het bedrijf om te vragen of het bedrijf haar tegemoet kan komen - wat vast wel zo is als zij een vaste klant is.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 23:21

ThePast03 schreef:
Schimmelig schreef:

En of je daar wat mee gedaan krijgt. De keren dat ik met zulke arrogante bedrijven te maken heb gehad heeft dat perfect gewerkt.
Als normale communicatie niet mogelijk is dan is het niet anders.

En ik hoef niet in de vakantie jouw toko over te nemen, heb genoeg ervaring met dit soort dingen.
Wat jou betreft snap ik niet dat je een bedrijf begonnen bent als je zoveel moeite hebt met mensen en normale klantvriendelijkheid.
Je komt op mij over alsof het een eer is dat mensen wat bij jou mogen kopen.

Dan zal ik je maar eerlijk zeggen dat dat ook een heuse eer is Haha! Haha! Haha!
Natuurlijk niet Pluck, maar ik wil wel graag mijn punt duidelijk maken.
Of ik het verpak in watten, of dat het het ronduit 'bot' op tafel gooi lijkt echter niks uit te maken.

Jij weet het zelf tenslotte het best en doet verder geen moeite om je in te leven in de ondernemer, omdat je ze vervelend vindt, arrogant vindt, enz enz enz.
De mensen die naar programma's zoals Radar rennen enz. zijn in mijn ogen vreemde sensatie zoekers. In veel gevallen is het namelijk direct met het bedrijf op te lossen, maar sommige mensen staan gewoon graag in de spotlight Lachen

Wat mensen al niet doen voor '5 minutes of fame' Nagelbijten / Gniffelen

Edit: Weltrusten Doei, doei
Laatst bijgewerkt door Schimmelig op 07-07-07 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt