Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Riel schreef:Ik vind het vooral vreemd dat TS zo snel nieuwe mensen op haar terrein wil na een dergelijke ervaring. Daarnaast moet jij als staleigenaar zelf je grenzen goed aanduiden. Als jij je grens niet aangeeft dan weten de andere mensen ook niet wat ze aan je hebben. Als jij ze elke keer weer vriendelijk toelaat om gebruik te maken van je toilet dan weten zij niet dat jij het lastig vindt. Je voerbeleid moet je ook duidelijk maken: zo en niet anders. Je kan niet verwachten dat anderen weten waar jou grenzen liggen. Sommige dingen lijken vanzelfsprekend (vb.: niet naar het toilet gaan bij je stal) MAAR als het altijd wordt toegestaan wordt het in die context gewoon normaal en vanzelfsprekend voor die mensen. Zorg dat je zelf goed weet of je hiermee om kunt gaan en het echt wel wil.
De reden dat het hier is misgegaan ligt voor een groot deel ook aan jou TS. Wij kunnen wel zeggen dat mensen binnen de grens moeten blijven maar als de staleigenaar geen grens kan aangeven is het einde zoek. Dan wordt er meer en meer en meer gevraagd en zonder dat de twee partijen hier erg in hebben wordt er op den duur over de grens van de staleigenaar gedenderd met een dergelijke situatie tot gevolg.
meisje2000 schreef:Jeetje wat heb ik het dan getroffen op de priveatal waar ik sta. Ze mesten, zetten binnen en buiten,verwisselen dekens, voeren en doen echt alles voor de paarden. Brengen mezelf naar de les en als ik weer wedstrijden ga doen rijden ze ook voor mij. Niets is ze te gek. Ik mag hun toilet gebruiken maar ik stap niet zonder reden zo vij hun in huis tenzij ik vragen heb of het paspoort noet hebben. Ze nodigen me regelmatig uit voor een bakje kodffie als ik op stal ben. Soms doe ik een bakje maar heel vaak sla ik ook af omdat ik het zelf druk heb. Het voordeel is wel dat ik deze mensen al 16 jaar ken en met mijn vorige paard 10 jaar. Bij hun heb gestaan. Ben toen een paar jaar weg geweest en sinds eind februari sta ik er weer met mijn 4 jarige. Ze hebben me zelf gevraagd om terug te komen. Voor dit alles betaal ik 170 euro in de maand. Ik ruim mijn rommel op en help ze als het nodig is. Zoals de paarden uit het land halen of aanvegen. Ook poets ik regelmatig hun ponys en knuffel ik lekker in de rondte met ze. De pobys vinden het heerlijk en het scheelt hun weer wat werk. Het zijn al oudere mensen van rond de 70 al zou je het niet zeggen zo actief zijn ze nog.
IHN schreef:Idd..cococo...dat ga ik ook zeker doen..heb nu ad op mp met zomers 2x per dag hooi, s winters 4x, altijd weidegang, volpension voor 150 p.m. denk dat dat een redelijke prijs is. En ben kritisch...geen water meer bij de wijn..want bedacht me dat de 1e zaadjes voor nieuwe ergernis alweer gelegd zijn..mijn bijrijdster (is hier 2 weken nu) was hier gisteren met hele familie (2 mannen 2 kids). Prima. Maar ik had wel gezegd toen ze schreef dat ze kwam dat ze zichzelf moesten redden want ik had het druk met paasvoorbereiding...eerst dochter van 7: belbelbel..ik doe open. Mag ik wat drinken? Kind glas ranja gegeven. Vervolgens moeders met 40 of 80 cent weet ik veel: mag ik wat drinken van je kopen? Ik verdorst. Haar glas water gegeven (ze had ook wat anders kunnen krijgen hoor) en natuurlijk geen geld aangenomen....helemaal niet bij stilgestaan..maakt me ook niet uit maar vriendin die er bij was zei al: ze kunnen toch zelf drinken meenemen? En ze gaan nu al over je grenzen heen want je had gezegd dat ze zichzelf moesten redden en toch bellen ze steeds aan. Tja...zit ook wat in maar jeetje...je kunt toch mensen niet een glas drinken weigeren? Ik weet echt niet hoe ik dat kan doen op een fatsoenlijke manier hoor...(het ergert me nu trouwens niet hoor....maar ja..vriendin zei die verwachten dalijk dat je een picknickmand voor ze klaarzet en dan wordt het wel een issue natuurlijk).
: je had duidelijk aangegeven dat je niet beschikbaar was.IHN schreef:Idd..cococo...dat ga ik ook zeker doen..heb nu ad op mp met zomers 2x per dag hooi, s winters 4x, altijd weidegang, volpension voor 150 p.m. denk dat dat een redelijke prijs is. En ben kritisch...geen water meer bij de wijn..want bedacht me dat de 1e zaadjes voor nieuwe ergernis alweer gelegd zijn..
. Het is (voorlopig) gewoon écht niet aan jou besteed. De enige grens die jij op dit moment in staat bent aan te geven is dat mensen niet bij jou in pension mogen, elke andere grens naar een ander toe kun jij gewoon niet mee omgaan.Citaat:mijn bijrijdster (is hier 2 weken nu) was hier gisteren met hele familie (2 mannen 2 kids). Prima. Maar ik had wel gezegd toen ze schreef dat ze kwam dat ze zichzelf moesten redden want ik had het druk met paasvoorbereiding...eerst dochter van 7: belbelbel..ik doe open. Mag ik wat drinken? Kind glas ranja gegeven. Vervolgens moeders met 40 of 80 cent weet ik veel: mag ik wat drinken van je kopen? Ik verdorst. Haar glas water gegeven (ze had ook wat anders kunnen krijgen hoor) en natuurlijk geen geld aangenomen....helemaal niet bij stilgestaan..maakt me ook niet uit maar vriendin die er bij was zei al: ze kunnen toch zelf drinken meenemen? En ze gaan nu al over je grenzen heen want je had gezegd dat ze zichzelf moesten redden en toch bellen ze steeds aan. Tja...zit ook wat in maar jeetje...je kunt toch mensen niet een glas drinken weigeren? Ik weet echt niet hoe ik dat kan doen op een fatsoenlijke manier hoor...(het ergert me nu trouwens niet hoor....maar ja..vriendin zei die verwachten dalijk dat je een picknickmand voor ze klaarzet en dan wordt het wel een issue natuurlijk).
.IHN schreef:Niet aan gedacht..tuurlijk zit er een kraan buiten. Gebeurd het nog een keer dan geef ik ze wel en zeg ik dat ik graag wil dat ze de volgende keer zelf meenemen. Als ik jullie hoor ben ik dan dus echt niet zwaar onbeleefd ofzo
IHN schreef:Gdg, dankjewel....thee over de telefoon. Als je de dikgedrukte dingen idd eruithaalt is het wel soort van uhmm...
.
Blue eyes..ik vatte hem niet persoonlijk op...meer als: begin er niet aan aub want je haalt je weer ellende op de hals.
Maar goed...oefenmateriaal te over hier met mijn bijrijder.
?
. Furrow schreef:Maar het kan altijd zijn dat je eens wat vergeet, ben ik nu de enige die het niet heel abnormaal vind zeker als er sorry bij gezegd word?